Despre Referendum şi validarea sa

1.  Nu discut împrejurările stabilirii pragului de validare a Referendumului, privind prezenţa obligatorie a 50 % dintre alegătorii înscrişi pe listele electorale. Ideea în sine este corectă, pentru a asigura o prezenţă indiscutabilă a cetăţenilor la vot. Numai că, a apărut un fapt nefiresc –  preşedintele suspendat şi susţinătorii săi  au decis boicotarea Referendumului . Este o decizie nedemnă , nedemocratică, expresie a laşităţii şi a neîncrederii în opţiunea cetăţenilor , a nesocotirii regulilor democratice.

   Ştim foarte bine că, în ţările europene , de regulă, nu există un asemenea prag, drept condiţie a validării unui vot al cetăţenilor şi că sunt frecvente cazurile când la vot se prezintă sub 50% din alegători .

2. Şi totuşi, în condiţiile boicotului, susţinătorilor domnului Băsescu (în special ai PD-L) – 8.455.336 de români au participat la vot şi o majoritate zdrobitoare s-a pronunţat pentru demiterea preşedintelui Băsescu. A nesocoti această realitate şi a condiţiona validarea referendumului de jocul câtorva procente, generat de interese meschine ale celor care vor să ignore voinţa celor aproape 9 milioane de votanţi, ar fi nedrept şi contrar spiritului democraţiei şi al Constituţiei .

3.  Se ştie bine că domnul Băsescu a fost votat, în anul 2009, de cca 5 milioane de cetaţeni. Astăzi, el este dezavuat de cca. 8 milioane de cetăţeni, care îi cer demisia . Cum poate fi nesocotită voinţa unei astfel de majorităţi ? Niciodată şi niciunde nu este contrapusă valoarea voturilor exprimate (a cetăţenilor conştienţi, responsabili, cu spirit civic, care îşi respectă obligaţiile de alegători) celor neexprimate şi cu atât mai mult, în condiţiile unui boicot organizat!

4.  De altfel, la noi se operează cu date statistice depăşite ! Este regretabil că, nici până astăzi, nu s-au finalizat rezultatele ultimului recensământ. Noi, de mult, nu mai avem 18 milioane de cetăţeni cu drept de vot (de peste 20 de ani, înregistrăm un proces de descreştere demografică, iar peste 2 milioane de români sunt plecaţi din ţară, temporar sau definitiv. După datele oferite de Institutul Naţional de Statistică, numărul actual al cetăţenilor cu drept de vot este de 16.527.971. Aşa încât , cei 8.455.336 de  români care s-au prezentat la vot în ziua de 29 iulie a.c. (după datele furnizate de Biroul Electoral Central), reprezintă cu mult mai mult de 50 % din cetăţenii cu drept la vot ! Cum ar putea fi ignorate aceste fapte ?

5.  În mod firesc , este de aşteptat ca  decizia Curţii Constituţionale să se bazeze pe aceste realităţi .

25 Responses to “Despre Referendum şi validarea sa”

  1. Motanul Incaltat Says:

    Reblogged this on Motanul Incaltat and commented:
    “După datele oferite de Institutul Naţional de Statistică, numărul actual al cetăţenilor cu drept de vot este de 16.527.971” – o precizare foarte importanta! Deci chiar INS a oferit aceasta cifra!
    Si mai trebuie spus ca premierul maghiar Viktor Orban i-a indemnat atat pe romani cat si pe maghiari la neparticipare la vot, iar FIDESZ face parte din PPE!

  2. Adrian Gheorghe Says:

    Domnule Presedinte,

    Sunt unul dintre cei care v-au votat de 2 ori si va respecta considerindu-va cea mai proeminenta personalitate politica dupa Revolutie alaturi de domnul Corneliu Coposu. Trecind peste toate, de data asta am preferat sa nu merg la referendum; ca un refuz de a mai lasa toate 3 institutiile statului ( legislativa, executiva si respectiv judecatoreasca( a carei libertate este carantata de presidente) in mina unei singure entitati politice. Sa stiti ca sunt unul dintre putinii cetateni care au citit inclusiv constitutia si pt suspenadare nu este suficient doar nr minim de parlamentari impus ci si exitenat cu adevarat a ”unor fapte grave”. Era un miloc de aparare a societatii de derapaje similare cu cele din vremea comunista in nici un caz un tools pt a transfera puterea de la un partid la altul – aceasta se face prin alegere normale la 4 si respectiv 5 ani.

    Notiunea de echilibru nu ne-a prea caracterizat in ultimi anii si din cauza asta nu am putut ajunge la intelepciunea ca popor de a crea o strategie reala pe termen lung pentru tara ( nu se se intimpla acum si sa ne analizam avantajele competitive ale tarii si sa ne decidem ce vrem sa fim in Europa: o tara agrigola&turistica&vinzatoare de creiere, sau ce anume exact…), pt a dezvolta noi mentalitati, etc etc. Noi nu stim decit cum sa schimbam puterea de la niste politicienila altii in fapt acetsia transofrmindu-se/devenind din pacate o clasa aparte si inchisa unde oameni profesionitsi cu adevarat nu prea au loc.
    In plus noi nu suntem singuri in Europa si peste toate e o copilarie sa credem ca toate institutiile CE, toate ambasadele care si-au exprimat parerea au fost intoxicate de citiva oameni ai domnului Basescu.

    Cu tot respectul si eu am dreptul sa judec si sa decid. de data asta am decis sa nu merg la referendum.

    Toate cele bune ,

    Adrian Gheorghe

  3. blogideologic Says:

    Sabina Fati :”Până unde pot merge Ponta&Antonescu” http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/pana-unde-pot-merge-ponta-antonescu-sau-de-ce-se-intoarce-romania-cu-66-de-ani-in-urma-272323.html Dar în ce măsură îi mai putem convinge noi acum pe domnii Ponta&Antonescu să continue acest efort absolut colosal de transformare politică majoră, cu emergenţă totalmente benefică pentru naţiunea română? Pentru mine, aceasta este problema principală pe ziua de azi. Dintr-un principiu strămoşesc (sînt din neam de răzeşi), eu refuz defetismul. Apoi, chiar nimic nu este “post-factum” aici. Constituţia scrie despre referendum, dar nu scrie nimic despre cvorum la referendum. USL cere să fie respectat textul Constituţiei.

  4. Lucian Gavrileteanu Says:

    Domnule Iliescu,

    Dacă acest referendum ar fi fost organizat în condiții normale, și nu prin abuzarea unor legi, v-aș fi dat dreptate. Așa, însă, trebuie să ținem seama și de părerea „morților“ domnului Antonescu, care nu au vrut să fie părtași la ilegalități. Iar în puterea USL a stat să actualizeze listele electorale, dacă acestea erau neconforme cu realitatea. De ce nu au făcut-o? Vă spun eu de ce. Pentru că au crezut că vor veni la vot mult mai mulți cetățeni nemulțumiți de președinte. Socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg, iar acum trebuie să ne înclinăm cu toții în fața evidenței. Dacă 7,4 milioane ar fi nemulțumiți de invalidarea referendumului, vă asigur că alte 10 milioane ar fi revoltați de validare. În ambele situații, USL și-a asumat o uriașă responsabilitate: aceea de a dezbina, ca în anii de glorie 90′, poporul român, ca să nu mai amintim de efectele economice dezatruoase. O politică incalificabilă!

    Cu respectul datorat unui fost șef de stat,
    Lucian Gavrilețeanu (un „mort“ cât se poate de viu… încă!)

  5. Ioana Maria Balint Says:

    Ce se intampla pana pe 12 septembrie? 1. Scade presiunea celor 8.5 milioane de votanti si va fi o mare provocare pentru USL sa-i mentina activi. 2. O sa se mai erodeze USL-ul, mai ales ca acum au, desi doar aparent, toate parghiile. 3. Scade ura fata de PDL si fata de marinar. 4. Se actualizeaza listele electorale insa vor ramane erori. 5. Odata fiind cerute listele actualizate, CCR nu va mai putea merge pe un scor 5-4 iar restul argumentelor o sa conteze prea putin. 6. USL are timp sa modifice legea referendumului pentru a elimina cvorumul, in conformitate cu practica europeana, e greu de scos 50%+1 la vot, mai ales cand ai atatia cetateni in afara tarii. 7. USL are timp sa dovedeasca ca poate guverna cu succes si bine pentru tara. 8. Ramane riscul ca o criza europeana sa afecteze Romania si sa se rasfranga asupra imaginii USL. 9. Sunt premise pentru alegeri simultane daca marinarul pleaca. 10. USL va sta unit. 11. PDL va da vina pe USL pentru organizare proasta a referendumului.

  6. dacosagregate Says:

    eu zic inca sa avem speranta …. pana pe 12 sept mai este timp :D

  7. emigrantul Says:

    Cetatenii romani cu domiciliul in strainatate au avut, la referendumul din 29 Iulie 2012, drept de vot atit in tara cit si in strainatate ei primind instructiuni clare, pe situl Ministerului Afacerilor Externe, despre modul cum sa procedeze pentru a participa la consultarea populara. Ei nu pot fi eliminati din numarul total de alegatori cu drept de vot.

    Citez de pe situl MAE:

    1. Ce condiţii trebuie să îndeplinească un cetăţean român aflat peste hotare pentru a putea vota?

    Orice cetăţean român aflat în străinătate, cu drept de vot, care are domiciliul sau reşedinţa în străinătate sau care se află ocazional în străinătate, care a împlinit, inclusiv până în ziua alegerilor, vârsta de 18 ani.
    Aşadar, pot vota şi cetăţenii români care se află ca turişti în străinătate.

    Nu au drept de vot debilii sau alienaţii mintal, puşi sub interdicţie, şi nici persoanele condamnate, prin hotărâre judecătorească definitivă, la pierderea drepturilor electorale.

    2. Pe baza căror documente se poate vota?

    Conform art. 4, alin. 4. din Hotărârea nr. 7/13.07.2012 a Biroului Electoral Central privind unele măsuri pentru buna desfăşurare a procedurii de votare şi consemnarea rezultatelor votării la Referendumul naţional pentru demiterea Preşedintelui României din 29 iulie 2012, actele de identitate pe baza cărora se poate vota în străinătate sunt: paşaportul simplu, paşaportul de serviciu, paşaportul diplomatic sau cartea de identitate, valabile în ziua votării.

    4. Dacă în ziua votului sunt în străinătate, ca turist, pot vota?

    Da. Cetăţenii români care în ziua alegerilor se află în străinătate, în scop turistic, pot vota la orice secţie de votare organizată în străinătate, pe baza actelor de identitate menţionate mai sus.

    7. Care sunt actele în baza cărora cetăţenii români cu domiciliul în străinătate pot vota în România?

    Cetăţenii români cu domiciliul în străinătate, care în ziua votării se află în România, pot vota în ţară şi în baza paşaportului simplu cu menţiunea privind stabilirea domiciliului în străinătate.
    Sursa: http://www.mae.ro/node/14723

    Citat:
    UPDATE 13.00 Premierul Victor Ponta a declarat că în verificarea listelor electorale trebuie avute în vedere patru categorii de persoane: 1. cetăţeni români cu domiciliul în străinătate, care trebuie eliminaţi de pe listele electorale; 2. persoane decedate (care au decedat în altă localitatate sau în altă ţară şi datele nu au fost transmise); 3. persoanele care nu mai au drept de vot (condamnări penale sau afecţiuni medicale); 4. cetăţenii români care au renunţat la cetăţenia română.
    Sursa: http://www.gandul.info/news/mini-recensamantul-pentru-actualizarea-listelor-electorale-primarii-vor-bate-la-usa-ca-sa-vada-daca-mai-existati-scandal-intre-boc-si-rus-9918610

  8. emigrantul Says:

    Minirecensamintul pentru actualizarea listelor electorale reprezinta o actiune care va stabili cine este acasa si nu cite CNP-uri, apartinind unor cetateni romani cu drept de vot, exista.

    Singura sansa de reducere a numarului, celor 18.292.514 posesori de CNP-uri cu drept de vot, este identificarea in grupul mai sus mentionat de 18.292.514 a unor persoane care la data de 29 Iulie 2012 nu mai erau in viata, aveau interzis dreptul la vot datorita unei condamnari sau afectiuni medicale sau nu mai posedau cetatenia romana.

    Pentru a se atinge pragul de 50%+1 prezenta este nevoie ca peste 1,3 milioane CNP-uri sa fie scazute, din cele 18.292.514 luate in calcul, pe motiv ca posesorii lor erau morti, condamnati, bolnavi psihici sau oameni cu cetatenia pierduta, toti acestia scapind in masa celor 18.292.514 din neglijenta autoritatilor, cu exceptia unor cazuri justificate, aparute in ultimul moment, cind nu a mai fost timp pentru scoaterea unor CNP-uri.

  9. blogideologic Says:

    USL ca soluţie UE / Birocraţia inertă (cu gândire extrem de lentă, vreau să zic) din Uniunea Europeană a fost pur şi simplu oripilată, dacă nu chiar înspăimântată, de acţiunea extrem de rapidă a oamenilor politici din USL. Din aceste motive, această ipocrită birocraţie din UE s-a prefăcut că nu observă atentatul foarte direct exprimat al premierului Ungariei, domnul Viktor Orban, la adresa democraţiei din UE : “Sper că nu va fi nevoie de instaurarea unui nou sistem în locul democraţiei” vezi http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/viktor-orban-sper-ca-nu-va-fi-nevoie-de-instaurarea-unui-nou-sistem-in-locul-democratiei-271766.html În concluzie parţială, birocraţia mulţumită de sine, de standardele sale de gândire, şi să citez aici doar numele politicienilor Manuel Barroso şi Viviane Reding, se teme cu mult mai mult de o viteză a gândului prezentă inevitabil, şi chiar determinantă, într-o acţiune de tip „distrugere creativă” (vezi conceptul respectiv la domnul Joseph Schumpeter, un protector proeminent în Academia americană generică a savantului român Nicolae Georgescu-Roegen), decât de afirmaţiile categoric anti-democratice făcute de către cel mai bazaltic om politic al Ungariei actuale. Şi domnul Viktor Orban mai spunea ceva supărător, dar sincer, în acea ocazie deja amintită de noi : „Avem nevoie de noi sisteme economice şi de noi idei.” Sună bine, sună rău?, pentru birocraţia din UE sau pentru noi? Ziceam că birocraţia din UE se preface pur şi simplu că nu observă. Dar noi observăm ! Iar noi, ca nişte bieţi români ce se bucură în mod natural „să moară şi capra vecinului”, observăm că deşi cetăţenii Ungariei nu erau mânaţi la muncă patriotică în foamete, ci li se permitea până la saturaţie un timp de gândire la problemele economice de pe vremea regimului lor comunist, noi observăm că ungurii nu au găsit soluţii ! Mai observăm că acest premier Viktor Orban este şi naiv dacă îşi imaginează, dacă speră, că birocraţia inertă din UE ne va oferi nouă, est-europenilor, „noi sisteme economice şi noi idei” de care avem atâta nevoie ! Numai doctrina Partidei Naţionale din ideologia naţionalismului românesc ne poate oferi, nouă, asemenea idei. Stilul acesta ideologic natural era prezent şi în acţiunea politică recentă a USL-ului care a luat prin surprindere totală birocraţia cu gândire foarte lentă din UE. Dar dacă, totuşi, politicienii USL-ului au oferit birocraţiei din UE totodată cea mai bună soluţie chiar şi pentru rezolvarea problemelor economice ? Această soluţie se cheamă : Rapiditatea în distrugerea creativă. Este o soluţie salvatoare pentru pentru economia de piaţă. Şi alţii o cer http://www.liberation.fr/economie/2012/08/02/euro-la-bce-trop-lente-pour-les-marches_837392

  10. fragmentariumpolitic Says:

    Dupa referendum, USL a lasat deoparte armele politice si a luat uneltele de guvernare, pentru a grabi repararea stricaciunilor produse de regimul Basescu. Tocmai de aceea nu inteleg cu cine si pentru ce se mai lupta politic Basescu, continuand sa ruineze economic tara. Poate doar cu democratia! CCR ar trebui sa ia act de noua situatie politica, juridica si constitutionala a numitului Traian Basescu, care dupa referendumul din 29 iulie a incetat sa mai fie un presedinte suspendat, devenind un presedinte demis de catre electorat. Aceasta este semnificatia reala a votului covarsitor al celor 87% dintre cetatenii care s-au prezentat la urne si au spus „DA” demiterii presedintelui suspendat. Din acel moment, hotararea Parlamentului de suspendare a presedintelui Basescu a incetat, intrand in vigoare o noua hotarare, cea a Electoratului, de demitere a ocupantului functiei de presedinte, Corpul Electoral fiind titularul dreptului suprem de jurisdictie, a carui vointa este imperativa pentru toate institutiile statului.

    Traian Basescu nu mai este un presedinte suspendat, ci un presedinte demis, hotararea de demitere curgand din momentul exprimarii ei de catre Electorat. Democratia nu este un competitor politic, precum un partid, care poate fi atras in jocul politic si invins, asa cum au incercat Basescu si PDL sa faca, inclusiv pe speta referendumului, ci democratia este expresia vointei populare si arbitrul oricarui joc politic. Cu fiecare clipa de amanare a recunoasterii hotararii referendumului creste riscul transformarii unui presedinte demis intr-un presedinte uzurpator. Semnele uzurparii au inceput sa apara si sa se adune unul cate unul: amanarea validarii referendumului, amenintarea institutiilor statului (parlament, guvern, politie, primari etc.), prelungirea mandatului lui Daniel Morar la sefia DNA, confiscarea de catre PICCJ a listelor electorale de la AEP si constituirea unei cauze penale… Dixit et salvavi animam meam!

  11. mirceamaeru Says:

    1. consider ca pragul de 50% pentru validarea unui vot al cetatenilor ar trebui impus pentru pentru toate alegerile nu doar pentru referendum. absenta de la vot la referendum con stituie deja un vot clar exprimat acelasi lucru ar trebui sa fie valail si in cazul celorlalte alegeri. indiferent ca romania are peste 50% cetateni fara simt civic sau acestia sunt indecisi sau simt ca nu au partid sau candidat care sa fie compatibil cu standardele, aspiratiile si nevoile lor prezenta sub 50% la un vot ar trebui sa constituie semnal de alarma pentru clasa politica romaneasca. consider ca atitudina “defilam cu cei prezenti” este una absolut impotriva firii. dincolo de faptul ca nu se poate guverna impotriva adevaratei, realei si absolutei puteri reprezentata de cei peste 50% cetateni fara simt civic cum ii numiti dumneavoastra, o clasa politica care crede ca poate guverna fara o prezenta de peste 50% pentru mine este don quijote si o cale sigura spre autodistrugere.
    2. boicotul unui referendum consider ca este permis intr-un stat democrat dar fara nici un rost. optiunile erau ff clare iar absenta in sine de la referendum reprezinta defapt un vot exprimat. faptul ca te-ai dus la acest referendum si ai raspuns “nu” este echivalent cu absenta ta de la vot.
    3. consider ca si votul celor care au votat impotriva demiterii presedintelui este defapt un vot pentru “nu te pun presedinte pentru 4 sau 5 ani ci te pun presedinte pentru cat doresc eu”. ceea ce consider ca inseamna ca aproape jumatate dintre votanti constientizeaza a cui este adevarata putere si acest lucru ar trebui sa oblige clasa politica la a-si revizui atitudinea de “defilam cum dorim noi cu cati avem”. boicotarea acestui referendum nu scade numarul celor care gandesc si simt.
    4. descresterea demografica nu inseamna neaparat si descresterea numarului de votanti ci poate insemna si imbatranirea populatiei ceea ce nu modifica numarul votantilor. in conditiile actuale a neglija votul celor 2 milioane de romani plecati peste granita sau a interzice unui cetatean roman plecat din tara sa voteze, echivaleaza pentru mine cu a pune cruce natiei romane si cu insusi autodistrugerea acestei natii practic cu stergerea romaniei de pe harta ceea ce este mai grav decat vinderea aurului de la rosia montana sau a petromului sau a alro slatina sau o tuturor resurselor naturale pe care ropmania le detine sau a orice. consider ca nimic mai grav nu puteti face ca politicieni decat sa distrugeti insusi natia romana.

  12. blogideologic Says:

    De unde provin cei 300 000 de “cetăţeni români” în plus, cu dreptul de vot, despre care vorbeşte acum Traian Băsescu ? Surprinzător, dar aflaţi că ei chiar există ! Numai că, numai că, ei sunt nişte pseudo-“cetăţeni români”, nu sunt cetăţeni români autentici ! Şi ei nu au fost creaţi de mamele lor, ci de malversaţiunile executate de Traian Băsescu printre documentele cetăţenilor români autentici. Hai să lămuresc. Eu, de exemplu, sînt un cetăţean român autentic. Dar totodată sînt şi un refugiat basarabean din martie 1944. Bine, admit că m-a adus maică-mea în burtă, Dumnezeu să o ierte şi odihnească ! Taică-meu, Dumnezeu să-l ierte şi odihnească, lupta atunci contra sovieticilor în Transnistria. Nu pot rezista să nu răbufnesc, şi să nu-mi exprim mânia împotriva unor tineri propagandişti români netrebnici de acum, care mint cu neruşinare că bietul taică-meu omora pe atunci evrei în Transnistria ! Dintre aceşti netrebnici tineri propagandişti mankurtizaţi ai anti-românismului contemporan să citez în mod special numele “istoricilor” Alin Ciupală şi Marius Diaconescu, precum şi ale cineaştilor Florin Iepan şi Sorin Avram ! Dar aflaţi că atunci, la începutul anului 1944, s-au refugiat din Basarabia mai puţin de 300 000 de cetăţeni români autentici, socotindu-i pe bună dreptate, printre ei, şi pe minoritarii ruşi ori evrei. Cei 300 000 de “cetăţeni români” acum în plus provenind din respublika Moldova şi servind ca masă de manevră pentru votare, o masă de manevră creată prin maşinaţiunile lui Traian Băsescu, sunt de fapt urmaşi de colonişti ruşi din respublika Moldova aduşi acolo în perioada sovietică pentru a schimba structura demografică a populaţiei. Totodată sute de mii de români au fost trimişi atunci în Siberia, unde şi-au lăsat oasele. Nu pe gratis servesc cu mare fidelitate aceşti rusnaci autentici şi pseudo-“cetăţeni români” recenţi interesele strict electorale dictate de Traian Băsescu ! Ei au primit odată cu actele de cetăţenie română, şi promisiunea fermă că vor încasa lunar, până la sfârşitul zilelor lor, o pensie de 365 de RONI. În timp ce eu, ca un refugiat basarabean totuşi autentic din anul 1944, primesc numai 115 RONI pe lună ca fiind un “persecutat etnic”. Se cheamă aceasta discriminare ? Sunt mai iubiţi străinii decât românii în România regimului Traian Băsescu ? Iată că da ! “Vai de biet român, săracul,/Înapoi tot dă ca racul!“

  13. emigrantul Says:

    Citat din ziarul Gandul:
    Cine iese de pe listele electorale. Clarificarea problemei românilor „stranieri”

    Ministrul Victor Paul Dobre a explicat pentru gândul că nu se pune problema, aşa cum a spus Traian Băsescu, să dispară de pe listele electorale românii plecaţi în concediu, care nu vor fi acasă să răspundă la verificări.

    “Problema sunt morţii”, spune ministrul.

    Există doar patru categorii de români care pot dispărea de pe listele electorale permanente: cineva care a decedat, cineva care a obţinut un paşaport de tip CRDS (cetăţean român cu domiciliul în străinătate), cineva care şi-a pierdut drepturile electorale, din motive de sănătate sau printr-o sentinţă judecătorească, şi cei care au renunţat sau şi-au pierdut cetăţenia română.

    Ministrul Administraţiei a lămurit de asemenea problema românilor aflaţi în străinătate şi a situaţiei lor pe listele electorale permanente.

    „Noi nu putem să limităm vreunui cetăţean român dreptul de a vota, în ţară, în localitatea unde are domiciliul sau în străinătate. Nimeni nu îi poate retrage acest drept, decât în condiţiile stipulate de lege – a decedat, a pierdut cetăţenia română sau a renunţat la ea, are interzis din partea justiţiei sau datorită unor anumite condiţii de sănătate”, a explicat Victor Paul Dobre.

    Există însă două tipuri de români aflaţi în străinătate. Cei cu acte în regulă, care s-au stabilit în străinătate şi beneficiază de un paşaport de tip CRDS (cetăţean român stabilit în străinătate) şi cei care au plecat din România, dar nu au acte de reşedinţă în străinătate. Prima categorie iese de pe listele electorale permanente, cea de-a doua rămâne pe listele electorale.

    Victor Ponta a declarat astăzi că românii cu paşaport CRDS sunt în număr de aproape 500.000. Victor Paul Dobre a explicat pentru gândul că, în mare, ei nu au figurat pe listele electorale după care s-a desfăşurat referendumul, deci nu vor conta în cursa USL pentru reducerea numărului de cetăţeni de pe listele electorale.

    „Există o categorie cu paşaport CRDS. Aici avem o evidenţă precisă, de la Serviciul de Paşapoarte. Aceşti oameni nu sunt pe listele electorale permanente şi nu s-au aflat nici la referendum, însă conform drepturilor constituţionale, vin şi votează, dacă doresc să vină să voteze. Pot vota pe liste suplimentare, în străinătate. Noi vom verifica dacă se mai află vreunul pe listele permanente, dar de regulă ei sunt scoşi”, spune Dobre.

    Restul românilor aflaţi în străinătate „rămân pe listele permanente. Dacă nu sunt în ţară şi rămân în străinătate, dar doresc să-şi exercite dreptul de vot, se duc şi votează pe lista suplimentară. Asta numai în cazul referendumului, al alegerilor prezidenţiale şi al celor europarlamentare. La locale trebuie să fie în localitate, iar la parlamentare trebuie să fie în colegiul electoral”, mai explică Victor Paul Dobre.

    Deci acel 18.292.514, numar de persoane cu drept de vot, deja nu include cetatenii romani cu domiciliul in strainatate, care asadar nu pot fi scazuti din 18.292.514 prin reactualizare, ba dimpotriva ar trebui adunati, lucru care ar micsora si mai mult procentul celor prezenti la referendumul din 29 Iulie 2012.

  14. blogideologic Says:

    Să nu uităm ceva capital : anume iEconomia (industriile high-tech globalizate). Premierul Victor Ponta tocmai ce-a anunţat că guvernul investeşte ca sprijin financiar 100 milioane de euro în noi întreprinderi IT private care creează fiecare minim 200 de noi locuri de muncă. Iar pentru combaterea secetei, guvernul şi-a anunţat clar intenţia de refacere a sistemului de irigaţii (cu ajutor din UE). Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a probat că pricepe bine problema agrometeorologică, specialiştii din domeniu recunosc aceasta.

  15. blogideologic Says:

    PeDeListul Cezar Preda este unul dintre marii patroni ai afacerilor bănoase cu depozitarea gunoaielor în România. Se ştie că Mafia italiană depozitează deja gunoaiele aduse din Napoli, aici. Ceea ce face Mafia n-ar fi posibil fără sprijin logistic din partea unor firme româneşti şi fără un sprijin politic în ţară. Ce ştie domnul Cezar Preda despre acele firme, şi despre acei oameni politici ? Aştept ceva dincolo de răspunsul antic : “Banii nu au miros.”

  16. blogideologic Says:

    Capitalismul anglo-saxon, iar acesta a fost câteva secole un incontestabil model de succes economic, se năştea din Marele Jaf comandat de Oliver Cromwell în Irlanda. Dar imediat, însuşi Oliver Cromwell cerea un model de justiţie distributivă pentru englezi ! Mutatis mutandis, „revoluţia din decembrie 1989” a declanşat, din punct de vedere economic, ceva similar Marelui Jaf irlandez. Doamna SABINA FATI folosea la un moment dat într-un articol pe RL sintagma „şcoala lui Mihalache şi Maniu”. De fapt sunt două şcoli distincte. Numai „Şcoala lui Ion Mihalache” se referă la distributivismul dintr-o economie. Cea mai dificilă problemă de rezolvat în Economia Politică este chestiunea alocării resurselor. Exact pentru rezolvarea acestei probleme a fost instituită ca ştiinţă Economia Politică, imediat după Marele Jaf irlandez. Este evident ca în chestiunea alocarii resurselor, ab initio şi în principiu sunt posibile multe seturi de alocări. În justiţia distributivă (vezi şi studiile lui John Rawls) se pune în primul rând problema echităţii acestor alocări de resurse. Despre justiţia distributivă şi impactul distribuţional în România noastră post-decembrie 1989 s- a discutat pe un forum RL cu prilejul unui interviu acordat de către domnul John Nellis, expert al Băncii Mondiale pentru ţările postcomuniste. John Nellis a scris în 1999 studiul: “Timpul să regândim privatizările din economiile în tranziţie”, unde argumenta că “entuziasmul iniţial nu era justificat”. Pe ţărăniştii formaţi la şcoala lui Ion Mihalache, în ianuarie 1990 Ion Iliescu i-a conjurat să participe la organizarea privatizării economiei româneşti în spiritul justiţiei distributive ! PNŢ-CD a refuzat. Ţărăniştii români au cerut lichidarea imediată şi totală a economiei româneşti. Ţărăniştii români au reuşit să ducă acest proces până la capăt. Dumnezeu să-i ierte pe ţărăniştii români ! Dar în cazul Marelui Jaf irlandez, Oliver Cromwell a avut şansa să se adreseze lui William Petty, secretarul filosofului Thomas Hobbes. William Petty a stabilit foarte corect valorile economice rezultate din Marele Jaf irlandez. Ceea ce nu a făcut juristul Daniel Morar atunci când i s-a cerut oficial să stabilească valorile economice ori pierderile rezultate din Marele Jaf al Flotei României comis de Traian Băsescu. Nici pe vremea fanarioţilor, nici pe vremurile cele mai roşii ale comuniştilor, statul român n-a funcţionat astfel încât să încerce să-i mistifice (asta înseamnă „abureala” http://www.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/romania-minim-istoric-la-increderea-macroeconomica-272638.html dumitale?, mă ierţi, rogu-te, că eu nu îţi înţeleg jargonul !) pe bieţii români. Întreb din pură curiozitate, ce IQ are acest Daniel Morar ? Şi sînt literalmente extrem de indignat că procurorul nostru general Laura Codruţa Kovesi încearcă să-i menţină chiar în momentul de faţă pe bieţii români în starea de stupiditate ori de ignoranţă controlată, prin prelungirea totalmente nejustificată a mandatului mediocrului procuror Daniel Morar http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/kovesi-ii-prelungeste-mandatul-lui-daniel-morar-la-dna-272460.html la DNA.

  17. blogideologic Says:

    Se pare că viteza de acţiune a puterii USL, o reprezentantă perfect legitimă a doctrinei Partidei Naţionale, i-a speriat pe ex-miniştrii Dobre şi Rus. Ei se disociază astfel explicit, adică nu vor să fie „involvaţi” cum le spune tuturor Ioan Rus într-o dubioasă macaronică, de ideologia naţionalismului românesc. Categoric şi de Limba Română cultă, ţinând seama că scriitorii noştri romantici au exprimat de fapt prima oară în text ideologia naţionalismului românesc. S-au raliat astfel ex-miniştrii Dobre şi Rus lui Traian Băsescu în Lupta acestuia cu „naţionalismul” ? Ideologic, această „Luptă” înverşunată a lui Băsescu este de sorginte belakunistă.

  18. Miliardarul În Opinci Says:

    Vă salut domnule Președinte,
    Dumneavoastră ați fost și veți rămâne un om înțelept, motiv pentru care vă rog să estimați când va scăpa neamul și țara de sub jugul mafiei instituționale PDL-iste?
    Eu nu am nimic cu nimeni, însă pe zi ce trece lucrurile scapă de sub control în defavoarea cetățeanului de rând, timp ce Morar sau Procurorul General Covesi, confundând justiția cu sportul, aruncă „săgeata în tribune” când ținta lor este inclusiv în ograda justiției.
    Am încercat să semnalez anonim (de teama mafie locale și instituționale), câteva cazuri grave de corupție PDL-isto-instituțională, însă am constat cu dezamăgire că de „dai într-un PDL-ist, țipă tot clanul criminal din instituțiile statului.
    Ce putem face domnule Iliescu, cui să ne mai adresăm ca să întindă o mână și societății de rând?
    În timp ce cetățeanul se zbate între viață și moarte cu neputința și sărăcia, autoritățile PDL-iste ignorând obligațiile legale ce le revin și mă refer la autosesizări din informații publice.., au transformat Parlamentul României în cel mai luxos penitenciar PDL-ist, cu cei mai bogați deținuți liberi.
    Vă trimit spre analiza link-urile de mai jos, rugându-vă să sprijiniți mediatizarea acestora:



    Pentru mai multe videoclipuri similare sau informații vă rog să mă contactați.
    Cu respect.

  19. blogideologic Says:

    Trasabilitatea metrologică / “Judecătorii” de la CCR ne dovedesc în mod permanent că ei au o aplecare dubioasă, dacă nu chiar vicioasă, înspre ceea ce ştiinţific şi pe româneşte se cheamă, fără doar şi fără poate, Metrologia datelor din listele electorale. Viciul acesta metrologic i-a împins pe reprezentanţii (căci judecători pe “bune” ei chiar nu sunt!) Curţii Constituţionale a României să ignore la modul cel mai flagrant ceea ce scrie în Constituţia României. Prin această ignorare la modul premeditat, doamnele şi domnii ce reprezintă CCR-ul sunt penali ! În Constituţia României scrie despre organizarea acestui referendum pentru demiterea preşedintelui României, dar nu scrie absolut nimic despre cvorum ! Aceasta-i o adăugire vicioasă la Constituţia României pe care şi-au permis-o reprezentanţii Curţii Constituţionale a României. Metrologia datelor din listele electorale se verifică printr-un concept esenţial : Trasabilitatea metrologică (termenul “Trasabilitate” îi sperie cumplit pe politicienii portocalii care au fost la putere până acum :-)). Reprezentanţii Curţii Constituţionale a României, denumiţi impropriu “Judecători”, n-au priceput atunci, ei nu pricep nici acum, că propunând acel cvorum s-au plasat ei înşişi pe un tobogan intelectual foarte alunecos pe care coboară în viteză crescândă şi ireversibil. Este un experiment, deloc mental. “Judecătorii” de la CCR nu înţeleg că sunt “outside the envelope” adică în cădere liberă.

  20. emigrantul Says:

    Tehnic vorbind, este aproape imposibil de stiut citi romani se alfa in strainatate de peste 6 luni – 1 an

    Daca cetateanul roman nu declara ca are domiciliul in strainatate, incepind cu o anumita data, atunci singura modalitate de a cunoaste ca se afla in afara tarii este reinstaurarea un control strict al pasapoartelor la frontiere pentru a se inregistra datele de iesire si intrare ale fiecarei persoane.

    In conditiile integrarii Romaniei in UE acest lucru nu se face.

    Chiar daca teoretic, de acum incolo, ar putea fi alcatuita o imensa baza de date cu out/in-urile fiecarui roman, cei care au iesit deja si se vor intoarce peste mult timp, fara sa declare vreun domiciliu in strainatate, ramin inregistrati ani de zile ca fiind in tara.

    Cu referire la declaratiile lui Ion Iliescu care zice ca:
    “Este necesară o lege care să spună că românii plecaţi afară mai mult de şase luni – un an n-au ce să caute pe listele electorale permanente.”

  21. blogideologic Says:

    Ştiţi ce înseamnă ? http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/exclusiv-dupa-dezvaluirile-romaniei-libere-curtea-constitutionala-a-modificat-adresa-catre-guvern-ministerul-de-interne-nu-mai-are-voie-sa-faca-mini-recensamant-272744.html Deci RL are în titlu : “Ministerul de Interne nu mai are voie sa faca mini-recensământ.” Ştiţi ce înseamnă ce scrie RL ? Că actualul Minister de Interne gestionat acum de către Partida Naţională USL trebuie să continue să adere la programul defectuos şi foarte dubios chemat “Linge şi lipeşte” (n-am vrut să spun nimic vulgar, Honni soit qui mal y pense!, pur şi simplu am tradus ceea ce scrie aici http://en.wikipedia.org/wiki/Metrology ) instituit de “preşedintele jucător” acum pe tuşă Traian Băsescu pentru alcătuirea listelor electorale.

  22. maharajahuldekapurthala Says:

    CLUBUL BĂRBAŢILOR ŞARMANŢI CU UN OCHI DUS: http://ascutirealupteideclasa.wordpress.com/.

  23. blogideologic Says:

    costul tranzacţional http://www.romanialibera.ro/actualitate/justitie/ofensiva-procurorilor-trei-dosare-penale-legate-de-referendum-273160.html Cred că învăţarea şi priceperea de aplicare a noţiunii de cost tranzacţional vă poate ajuta să înţelegeţi ce s-a întâmplat la referendum, şi cum ar fi corectă rezolvarea problemei în sens ierarhic-instituţional. Cât despre “OFENSIVA procurorilor”, este acum o situaţie aprope de Ev Mediu în aplicarea legii penale la noi, mai rea chiar decât justiţia longobardă deplorată de către Cesare Beccaria. Iată că vine o Kovesy care aplică bieţilor români Tripartitele lui Verboczy !

  24. Theodora Says:

    http://theodora0303.wordpress.com/2012/08/09/sa-il-intreabe-cineva-pe-basescu-traian-de-ce-nu-tine-seama-de-voturile-celor-7-5-milioane-de-romani-care-au-votat-pentru-demiterea-lui-vad-ca-vorbeste-despre-orice-numai-despre-asta-nu/
    Rog reporterul de la Antena 3 care este desemnat sa participe la “conferintele de presa” din Bucuresti, strada Comăniţa numărul 9, conferinte de presa cu care ne “onoreaza” zilnic cetateanul in tricou albastru Basescu Traian sa il intrebe cu curaj de ce nu intelege ca trebuie sa tina seama de voturile celor 7.5 milioane de romani care au votat pentru demiterea lui.
    Vad ca vorbeste despre orice numai despre asta nu.

  25. vasilegiurgiu Says:

    Tehnic este imposibil de gasit procentul de “50% + 1”, decat cu conditia esentiala de a actualiza listele de votanti zilnic, prin sisteme software sofisticate si avansate etc. Nici macar japonezii nu au asemenea perfomante la numararea electorilor…, adica sa ai o marja de eroare de +/-1… Pe cale de consecinta legea respectiva nu mi se pare efectiv corecta si nici macar relevanta sociologic ori democratic. ar putea fi o lege functionala efectiv in regimuri dictatoriale ori pe grupruri restranse de electori, institutii, organizatii etc.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: