RASPUNSURI SI COMENTARII

1.- emigrantul – Citatele din “Romania Libera” au, toate o anumita orientare..binecunoscuta! Ca o precizare – in legatura cu unele  afirmatii : nu l-am cunoscut pe Dan Iosif, nici inainte, nici macar in ziua de 22 Decembrie (am aflat ulterior despre rolul sau activ in realizarea baricadei de la Intercontinental, in seara de 21 Decembrie). Precum se stie, el nu a fost inclus pe lista celor 39 membri ai CFSN, mentionati in Comunicatul catre Tara din seara de 22 Decembrie. Pentru prima oara m-am intalnit cu el in seara zilei de 12 ianuarie 1990, in sediul guvernului la reuniunea cu reprezentantii manifestantilor din Piata Victoriei.

Este total aberanta deci, afirmatia ca “ Iliescu a fost adus in C.C. din ordinul lui Dan Iosif” sau ca “Dan Iosif facea parte din “grupul” lui Iliescu”. Nu a existat un astfel de grup ! Grupul initial al CFSN s-a constituit spontan din cei prezenti in sediul CC si la Televiziune, la redactarea Comunicatului catre Tara – cei mai multi …necunoscuti intre ei….adaugandu-se cateva nume cunoscute, de dizidenti, vehiculate de “Europa Libera”.

2.- mariusmioc – Nu pot sa va dau vreun raspuns. Spre deosebire de altii, nu m-au interesat si nu ma intereseaza dosarele securitatii. Multi cad in capcana “dosarelor”…devenind “sclavii” ..interpretarilor si aprecierilor din aceste dosare! Nu asa trebuie scrisa istoria ! (chiar daca aceste dosare pot fi o sursa pentru istorici, dar preluata si interpretata cu toata scrupulozitatea ).

Desigur ca stangaciile si brutalitatile savarsite de politisti in dimineata zilei de 13 iunie au fost reprobabile (rezultat si al complexului lucratorilor fostei militii – slujitoare a vechiului regim). Dar, ele nu pot motiva actele de vandalism    savarsite de grupurile anarhice din seara si noaptea de 13 iunie ! Este o judecata stramba, care vrea sa motiveze o actiune pusa la cale si sprijinita de cercuri interesate, atat din tara, cat si din afara !

3.- popalumi – perceptie corecta a lucrurilor – fara violentele din 13 iunie, nu ar fi existat cele din 14 si 15 si nici venirea minerilor.

4.- Calin  Ai dreptate, aceasta a fost perceptia generala a populatiei din momentul fugii cu helicopterul a lui Ceausescu – de entuziasm si descatusare ! Aceasta a fost si perceptia mea, cand am ajuns la Televiziune, in jurul orei 14,00, unde se adunase spontan un numar mare de cetateni, si mai ales, in jurul orei 17,00 cand am ajuns la sediul CC, unde am patruns cu mare greutate datorita aglomeratiei existente, atat in piata, cat si in sediu !

Diversiunea armata s-a declansat abia in jurul orei 18,30, cand se intunecase, si ne-a luat pe toti prin surprindere.

O sursa scrisa poate fi “Ziarul Libertatea” aparut chiar in noaptea de 21 spre 22 decembrie 1989

5.- cenacluldinbar  – sunt de inteles sentimentele pe care le-ati cunoscut si dvs.atat pe 21 si 22 decembrie, cat si in legatura cu dezamagirile pe care le genereaza, in randul populatiei, nenorocirile provocate de actuala guvernare – care adancesc deziluziile si spulbera sperantele stimulate de Revolutia Romana din Decembrie.

6.- Mihnea Georgescu – intrebarea nu este doar retorica, ce ar fi fost daca….

7.- a1a1a2 – observatie corecta

8.- maharajahuldekapurthala – ai dreptate, cei ce intretin aceste campanii sunt manipulati si platiti pentru a alimenta aceste diversiuni, pentru a distrage atentia oamenilor de la necazurile cu care se confrunta , datorate guvernarii actuale ! Acest lucru este valabil si pentru canalele media care le gazduiesc !

9.- Bibliotecaru – aveti dreptate. Reactia presedintelui C.J. Braila este total deplasata. Aceasta ii provoaca, in primul rand lui, efecte nedorite, dar afecteaza si credibilitatea structurilor pe care le reprezinta.Este regretabil.

10.- Marcu Gheorghe  – Eu nu as spune ca actuala criza care a afectat mai ales SUA si Europa ar fi rezultatul globalizarii. Globalizarea este un proces obiectiv, ireversibil si in esenta sa pozitiv, care ar trebui sa-i ajute pe cei mai putin dezvoltati (ca si Romania) sa recupereze ramanerile in urma provocate de o istorie nefavorabila lor (cum se intampla in China si in unele tari asiatice). Aceasta trebuie sa fie si obiectivul strategic al Romaniei. Pentru aceasta avem nevoie de o guvernare capabila, bazata pe profesionisti, pe competente, nu pe improvizatii si oameni lipsiti de cultura si de pregatire profesionala, ca si de politici si strategii care sa porneasca de la interesele generale, ale tuturor cetatenilor si nu de la interese inguste ale unor profitori.

Amintirile dumneavoastra, ca si ale altor participanti, sunt binevenite pentru imbogatirea surselor de informare ale istoricilor.

11.- Sibilla – Dincolo de observatiile tale critice realizarea unui asemenea targ – la Racajdia cu produse ale mestesugariloror si producatorilor agricoli – sunt utile si trebuiesc sprijinite.

12.- Theodora – Este binevenit apelul tau catre CNAS, Ministerul Sanatatii si medicii de familie. S-a creat o situatie inadmisibila in domeniul asistentei medicale.

13.- cenacluldinbar  – Asa cum am mai spus – “viziunea economica” prezentata de USL este doar o schita de opinii si orientari. Nu este inca, un program de guvernare, ci doar un punct de pornire – util si necesar.

14.- Bibliotecaru – Aveti dreptate; lipsa de incredere si de interes a cetatenilor fata de promisiuni este un handicap. Departamentele PSD lucreaza la ceea ce sugerati d-voastra – pregatirea unui proiect de initiative legislative, care sa fundamenteze viitoarea guvernare si masurile de redresare economica si sociala a tarii.

15.- maharajahuldekapurthala –  Probabil ca nu va fi nevoie de nationalizari. Dar reglementari legle.  mai ferme, privind protectia si valorificarea resurselor naturale, indiferent de proprietate (solul, pamanturile, subsolul) se vor impune! Este vitala necesitatea unor forme de asociere a micilor proprietari – pentru a redresa agricultura Romaniei si a scoate din saracie satul romanesc.

16.- Sibilla – cele semnalate privind traficul cu eleve din case de copii si unitati scolare (inclusiv prin internet) merita sa fie tratate cu toata raspunderea de institutiile statului si organele de ordine publica.

17.- Theodora – Ai dreptate . Trebuie chiar incurajati si sprijiniti tinerii care imbina studiul cu o activitate practica, pentru a-si asigura surse de existenta.

18.- fragmentariumpolitic – Este clar ca unele initiative ale presedintelui Basescu urmaresc, precum corect ati remarcat “sa recastige initiativa strategica”. Numai ca “a cam dat-o in bara” cu ultimele doua initiative, intrand din nou in contradictie cu Constitutia !

Conform prevederilor exprese ale Constitutiei, dreptul la initiativa legislativa revine, dupa caz “Guvernului, deputatilor, senatorilor sau unui numar de cel putin 100.000 de cetateni cu drept de vot”(art.74). Presedintele nu are acest drept !

In ce priveste revizuirea Constitutiei, art.150 prevede ca “poate fi initiata de Presedintele Romaniei la propunerea Guvernului “. Deci, in cazul acesta – presedintele a ignorat aceasta prevedere. De aceea Curtea Constitutionala nici nu trebuia  sa primeasca spre analiza propunerile inaintate, ci sa i le trimita inapoi !  El putea sa solicite Guvernului asemenea propuneri !

Iar, in ceea ce priveste propunerea de restructurare teritoriala – aceasta necesita o elaborare foarte minutioasa, tinand seama de consecintele ample si pe termen lung – si nu pot fi promovate cu atata superficialitate si graba, cum a facut traian Basescu.

19.- fragmentariumpolitic  – Aveti dreptate ca in zilele noastre si in conditiile unei vieti democratice, se impune ca masurile esentiale de natura economica si sociala sa fie rezultatul unor mixuri de politica de stanga si de dreapta – pentru a asigura armonizarea cat mai ampla a intereselor diferitelor categorii de cetateni – asigurand astfel stabilitatea si continuitatea politicilor guvernamentale. Europa prezinta, din acest punct de vedere, repere elocvente : socialistii suedezi au pus bazele conceptului de “economie sociala de piata”, cautand sa imbine eficienta economica cu efectele sociale realizand un model social , care i-a inspirat si pe altii. Crestin-democratii germani, pe vremea lui Adenauer si Erhart – au preluat aceste idei si au inclus conceptul de economie sociala de piata in programul politic al C.D.U.

Acest concept si ideea de model social european , care sa reduca efectele spontane ale pietii de adancire a polarizarii sociale – au devenit obiective ale Uniunii Europene (“aquis comunitar”). Este adevarat ca fortele conservatoare incearca, acum, sa atace fundamentele acestei orientari, pe care le considera vinovate de “sacrificarea” eficientei economice – ceea ce este un fals. Economistul american, Paul Krugman (premiant Nobel) considera, din contra, ca exemplul Europei demonstreaza ca este posibila imbinarea eficientei economice si a politicilor sociale, in folosul intregii societati.

15 Responses to “RASPUNSURI SI COMENTARII”

  1. emigrantul Says:

    Citat Ion Iliescu:
    “Citatele din “Romania Libera” au, toate o anumita orientare..binecunoscuta! Ca o precizare – in legatura cu unele afirmatii : nu l-am cunoscut pe Dan Iosif, nici inainte, nici macar in ziua de 22 Decembrie (am aflat ulterior despre rolul sau activ in realizarea baricadei de la Intercontinental, in seara de 21 Decembrie). Precum se stie, el nu a fost inclus pe lista celor 39 membri ai CFSN, mentionati in Comunicatul catre Tara din seara de 22 Decembrie. Pentru prima oara m-am intalnit cu el in seara zilei de 12 ianuarie 1990, in sediul guvernului la reuniunea cu reprezentantii manifestantilor din Piata Victoriei.
    Este total aberanta deci, afirmatia ca “ Iliescu a fost adus in C.C. din ordinul lui Dan Iosif” sau ca “Dan Iosif facea parte din “grupul” lui Iliescu”

    Da este adevarat, articolele din Romania Libera au o nota tendentioasa anti Ion Iliescu, motiv pentru care trebuie privite cu mare atentie si, in general, ignorate comentariile celor care le-au scris la ziar sau citatele unde martorul nu descrie fapte la care a fost prezent.
    In consecinta, declaratiile lui Dumitru Dincă: (1) “Ulterior am aflat că Ion Iliescu fusese adus în sediul CC din ordinul lui Dan Iosif” si (2) “Am înţeles că Dan Iosif îl cunoştea dinainte, de pe vremea când era pescar pe balta din Floreasca”, nu au greutate mare deoarece Dinca vorbeste din auzite. De altfel, declaratiile sale sunt pline de judecati, pareri, etc., cum ar fi “De furat au furat mulţi; puţini au fost cei care n-au furat.”, neurmate de o demonstrare a afirmatiilor. Asta nu inseamna ca tot ce scrie in Romania Libera trebuie ignorat. Cel putin declaratiile lui Corneliu Stoica, majoritatea, par credibile si il pun intr-o lumina foarte nefavorabila pe Dan Iosif, anulindu-i meritele sale de revolutionar autentic.

    Potrivit lui Dumitru Dincă, în dimineaţa zilei de 22 decembrie 1989, pe la 10.30, în faţa CC al PCR, „a venit o maşină cu staţie de amplificare, care a venit dinspre Lido, şi i-a fost pusă la dispoziţie lui Dan Iosif, să vorbească. Ulterior am aflat că a fost adusă de un securist. După fuga Ceauşeştilor, am intrat în CC, unde m-am întâlnit de câteva ori cu Dan Iosif, care avea grupul său. Am observat că CC-ul era controlat de gaşca lui Dan Iosif. De furat au furat mulţi; puţini au fost cei care n-au furat. (..) Eu nu mi-am luat armă şi nu am fost implicat în schimburi de focuri. Dan Iosif a fost implicat în aceste schimburi de focuri. El şi-a adus prietenii lui în CC, cu care a controlat clădirea, aşa cum Iliescu şi-a adus prietenii. (…) În jurul orei 16.00, (după ce în balcon au fost Constantin Dăscălescu şi Ilie Verdeţ -n.n.), cu toate că mulţimea strigase „Fără comunişti”, Ion Iliescu s-a dus în balcon, protejat de băieţii lui Dan Iosif. Iliescu a fost recomandat mulţimii de Dan Iosif. Şi când a apărut Iliescu în balcon, au fost unele voci în mulţime care au strigat: „Fără comunişti. (…), dar lui Iliescu i s-a făcut o prezentare frumoasă, ca la teatru, şi aşa a fost impus. Dan Iosif i-a creat o aureolă. (…)Ulterior am aflat că Ion Iliescu fusese adus în sediul CC din ordinul lui Dan Iosif de către un şofer, care mi-a spus că a fost trimis să-l aducă de acasă pe Ion Iliescu. Am înţeles că Dan Iosif îl cunoştea dinainte, de pe vremea când era pescar pe balta din Floreasca, iar Iliescu era unul din locatarii cartierului Primăverii. Ulterior, am auzit că mama lui Dan Iosif ar fi fost o perioadă subalterna lui Ion Iliescu”.
    Sursa: http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/documentar/dumitru-dinca-s-a-tras-dupa-ce-iliescu-a-anuntat-existenta-teroristilor-210544.html

  2. emigrantul Says:

    Doua declaratii ale lui Ion Iliescu care lasa loc de interpretari
    Sa inteleg ca, de fapt, fostul presedinte al Romaniei il stia drept revolutionar pe Dan Iosif, insa doar din vedere, inca de pe 22 Dec. 1989 dar nu cunostea care este importanta sa? Abia pe 12 Ianuarie 1990 cei doi au vorbit unul cu altul? Sper ca Dan Iosif a fost in acea zi un manifestant pro Ion Iliescu si impotriva lui Dumitru Mazilu.

    1) Citat Ion Iliescu:
    nu l-am cunoscut pe Dan Iosif, nici inainte, nici macar in ziua de 22 Decembrie (am aflat ulterior despre rolul sau activ in realizarea baricadei de la Intercontinental, in seara de 21 Decembrie). Precum se stie, el nu a fost inclus pe lista celor 39 membri ai CFSN, mentionati in Comunicatul catre Tara din seara de 22 Decembrie. Pentru prima oara m-am intalnit cu el in seara zilei de 12 ianuarie 1990, in sediul guvernului la reuniunea cu reprezentantii manifestantilor din Piata Victoriei.

    2) Citat Ion Iliescu:
    “Am văzut şi asemenea aberaţii, în ziarele de azi sau de ieri, că eu am dat ordin ca să se distribuie arme la populaţie. De unde o asemenea aberaţie? Asta nu este numai rea-voinţă, asta-i ticăloşie. Doar se ştie foarte bine, când am apărut eu în sediul CC şi l-am întâlnit pe Dan Iosif şi pe alţii ca el care erau deja în posesia armelor. La dispoziţia lui Iliescu au pus ei mâna pe arme, aici? Au dezarmat paza şi au pus mâna pe armele pe care le-au găsit în sediul Comitetului Central. De unde până unde o asemenea aberaţie în ce mă priveşte?”
    Sursa: STENOGRAMA CONVORBIRII CU MEMBRII COMISIEI SENATORIALE
    PENTRU CERCETAREA EVENIMENTELOR DIN DECEMBRIE 1989
    https://ioniliescu.wordpress.com/lucrari-publicate/revolutia-traita-stenograma/#comments

  3. cenacluldinbar Says:

    Trebuie sa fac cateva precizari: scrierea “revolutie… sau ce?” a fost tiparita in volum in 2006. Apoi este vorba de 20 decembrie 1989 ( inchipuiti-va, la Buzau, cand tara era sub decret de necesitate, eu am condus un grup de 49 de tineri si am fost inconjurati de oameni si masinile militiei in timp ce murmuram “desteapta-te romane”. ne-a dat si la europa libera.) Dar problema ridicata era si ramane inca: sistemul romanesc de conducere. m-am impotrivit dictatorului, iar astazi sunt in stanga, acolo unde sunt sau au trebuie sa fie cei multi si care, dupa ultimul sondaj, regreta sau considera comunismul ca pe un lucru bun (61%)
    De aceea sunt si aici, unde imi place sa cred ca fierbe creuzetul filozofiei salvarii tarii. Dar mi-e teama ca stanga romaneasca este inlemnita in sintagma economiei sociale de piata, care este doar un cuvant dupa care te poti ascunde cand nu vrei, nu ai curaj sau nu poti sa faci un bine radical pentru poporul tau. In loc sa faca istorie, stanga este spectatoare la istorie, o lasa chiar sa treaca pe langa ea. Altfel nu-mi explic cum de este posibil ca dreapta extrema sa vina cu idei stangiste, cum de vrea basescu sa faca dreptate luand abuziv averile ilicite acumulate in ultimii 20 de ani prin jaf al tarii, jaf de care poporul nu se indoieste? Nu este exclus ca ideile altei cai, ale celei de-a treia ( de care nu intamplator v-am vorbit in posturile precedente), sa le aiba tot… dreapta! Este potop de lacrimi la ferestre, gemete si jale, oameni ingenuncheati, aruncatori in gol, dv. nu auziti?

  4. Theodora Says:

    Multumesc pentru raspunsuri domnule presedinte!

  5. mariusmioc Says:

    Domnule Iliescu, în Piaţa Universităţii se puneau întrebări legitime, precum “cine a tras în noi?” şi “unde-s teroriştii?”. Nu de mult muriseră peste 1000 de oameni şi întrebările despre cei răspunzători de moartea lor erau legitime. Dv. eraţi şeful statului dar n-aţi vrut să daţi un răspuns la aceste întrebări şi în general n-aţi vrut un dialog cu Piaţa Universităţii. Nici acum, de altfel, nu ne daţi un răspuns credibil despre cine au fost teroriştii, deşi dacă ziceţi că au acţionat împotriva dumneavoastră ar trebui să fiţi interesat de descoperirea lor.
    Cînd poliţia a intervenit împotriva Pieţei Universităţii, concluzia multora a fost că FSN nu doreşte să tolereze o manifestaţie unde se pun aceste întrebări, fiindcă are ceva de ascuns. Concluzia a fost întărită apoi de valul de ponegriri despre sprijinitorii mişcării din piaţă, declaraţi (la televiziune, în faţa milioanelor de telespectatori; pe atunci nu existau televiziuni independente) că s-ar ocupa de trafic de droguri sau falsificare de bani. Combinat cu cererile de scoatere în afara legii a partidelor de opoziţie şi cu interzicerea unor ziare, totul a arătat cu o încercare de băgare a pumnului în gură, pentru a nu se mai pune întrebări deranjante precum “unde-s teroriştii?”.
    În loc să comentaţi mereu despre intoleranţa celor din Piaţa Universităţii, n-ar fi mai bine să daţi răspunsuri la întrebările puse acolo? Ziceţi că n-aveţi legătură cu teroriştii. Bine, atunci spuneţi-ne cine era totuşi cel care i-a condus. Fiindcă ăia 1000 de morţi totuşi au existat.

  6. curent01 Says:

    @mariusmioc

    de ce credeti ca dn. iliescu ar trebui sa va dea un raspuns ? cei din piata nu doreau sincer un raspuns…ei stiau si aveau raspunsul lor. ce vroiau cei din piata era “Demisia” iar chestia cu teroristii era o acoperire, insinuare o ticalosie….cum ca cei de la putere ar fi pus, culmea, la cale cele intamplate….
    de ce ar fi trebuit dn. iliescu sa stie sau sa va dea un raspuns !? multi dintre teroristi au fost scapati de prietenii din militie, procuratura, armata..acestia au existat cu siguranta dar din pacate in haosul de atunci cei care trebuiau sa culeaga probe, marturii valide in fata justitiei nu si-au facut datoria sau au fost complici… eu cred ca printre cei morti in zilele acelea sunt cu siguranta si adevarati teroristi. o cecetare in biografia unora dintre cei morti atunci cred ca ar arata apartenenta lor la trupe speciale…..nu uitati ca regimul constantinescu sau basescu nu a dat de asemenea un raspuns satisfacator in problema teroristilor. cred personal ca unele personaje din armata au jucat in acele vremuri la doua capete. ramane de demonstrat acest lucru. s-au vrut acoperiti pentru ipostaza in care ceausescu ar fi revenit la puetere. vedeti revolutiile din egipt, tunisia. se aseamana pana la un punct cu revolutia romana. elemente ale puterii au facut victime (sute de oameni morti in egipt). aceste intrebari cu teroristii ar fi fost puse in carca oricui ar fi fost atunci la conducerea tarii….teorii ale conspiratiei s-au nascut totdeauna in cazul unor evenimente controversate sau intens mediatizate… moarte printesei Diana (s-a spus ca serviciile britanice ar fi fost la originea accidentului), aterizarea pe luna (s-a spus ca ar fi fost o farsa si nu ar existat), john f. kennedy (multitudine de teorii), 11 septembrie (cum ca CIA ar fi regizat totul) etc…. numai bunul simt si logica elementara va poate da raspunsul adevarat….reducerea la absurd poate fi o buna cale, indirecta de a va da singur un raspuns….
    teoria cu iliescu care ar fi organizat totul si cu teroristii KGB etc….ce rost ar fi avut acest lucru din moment ce deja detineau puterea? de ce ar fi fost necesar o asemenea regie? pentru ca mai tarziu cei din piata sa se intrebe cine au fost teroristii? Nu era mai simplu ca totul sa fi fost curat… nu ar mai fi fost nici un motiv de contestatie!
    pai daca eu eram un complotist supraputernic ma asiguram din prima clipa ca nu ar fi fost nici o varsare de sange….ce rost ar fi avut ca cei de putere sa se joace cu vietile a sute de oameni?
    dupa cum vedeti este total lipsit de logica……
    rusii nu au intervenit militar in 1989 nici in tarile unde armata sovietica era prezenta. nu s-au opus nici o clipa schimbarilor…ba dimpotriva, gorbaciov este in vest respecat ca personalitatea care a facut posibila democratia in fostele tari europene….sperietoarea cu rusii era propaganda ceausista care a spalat creierele multora din cei prezenti in piata universitatii….

  7. curent01 Says:

    @mariusmioc

    am trait revolutia in 1989…daca ati fi fost pe strazi v-ati fi dat seama ca era haos…. era multa bucurie dar personal incepea sa-mi fie teama de haosul generalizat de multitudinea de persoane, idei nastrusnice de ce ar fi trebuit sa se faca….. oamenii in general vor o explicatie simpa despre ceea ce li se intampla si rareori incearca sa analizeze cu adevarat astfel de evnimente. ciuma, holera de exemplu erau explicate ca fiind vina vrajitoarelor, pisicilor negre etc…. o simpla explicatie, dar o explicatie le era suficienta unor persoane pentru a avea un raspuns… haosul in sine este greu de explicat si definit….este usor de rumegat o explicatie gen: iliescu si grupul a venit si culmea profesionismului in a complota au organizat tot ceea ce a fost mai rau atunci. nu-i asa ca este simplu? si pnetru asta nici nu trebuie sa gandesti prea mult! ceausescu, raul de atunci, bau baul nu mai era….”demonul” a devenit usor dn. iliescu pentru indivizi care in anii comunismului nu au zis nici pas… ar trebui sa le fie rusine multora ca in romania s-au numarat pe degete cei care au avut curajul sa se opuna (fie si cu o scrisoare) dictaturii…ar trebui sa le fie rusine cu atat mai mult cu cat avem cei mai multi anticomunisti pe cap de locuitor (din pacate astazi la 21 de ani….)

  8. curent01 Says:

    @mariusmioc

    dn iliescu a avut meritul ca in acele momente sa catalizeze fortele si sa ofere o cale. imi amintesc de sentimentul pe care l-am avut ca in sfarsit avem un conducator… nu pentru ca cine l-a numit ci pentru ca prin prezenta, calmul, hotararea, inteleciune a avut forta sa uneasca…. erau multi disperati, exaltati in acele zile care se perindau pe la televiziune….dar nu spuneau nimic…nu propuneau nimic…generau panica, neliniste…..acele momente au fost adevarate si acestea au fost cu adevarat spiritul revolutiei….a fost dupa aceea 12 ianuarie 1990 unde s-a strigat “moarte” si se cerea “moartea”…barbar, inuman…ca i orice haos erau oameni in stare sa repete “masacrele” revoutiei franceze…. dn.ilescu a avut meritul ca a navigat in vremuri tulburi departe de extremisti…..dn. iliescu nu a fost instalat de nimeni la conducere…au fost numeroase incercari ale unora de a se erija in conducatori ai revolutiei… nu au reusit…de ce? pentru ca personalitatea acestora nu era una care in acele momente sa se impuna….dn. iliescu a fost acceptat imediat de cei din jur (va dati seama ca nu era usor sa convingi sute, mii de oameni..) nici un complotist nu ar fi resit numai pentru ca era sustinut de puterea X sau Y….calitatile de conducator s-au dovedit in acele momente…..

  9. USL vrea referendum pentru a nu se desfiinţa Sălajul | Pensiuneaedenjibou's Blog Says:

    […] Preşedintele de onoare al PSD, d-l ION ILIESCU : […]

  10. Dialog cu Ion Iliescu despre revoluţie şi mineriadă: Este o pură invenţie că cineva ar fi solicitat scoaterea în afara legii a partidelor de opozitie sau interzicerea unor ziare « Blogul lui Marius Mioc Says:

    […] Iliescu a dat următoarele răspunsuri (linc): mariusmioc – Nu pot să vă dau vreun răspuns. Spre deosebire de alţii, nu m-au interesat şi […]

  11. popalumi Says:

    Si eu va multumesc pentru raspuns
    Scrieti dvs. pe blog ca, aceasta CC nici nu trebuia sa primeasca spre analiza propunerile inaintate. Ei … dar cum se poate una ca asta! Oameni sunt si ei si au nevoie de bani, bani, bani!

  12. Bibliotecaru Says:

    Mulţumesc pentru răspuns.

  13. Sibilla Says:

    Interpelarea nr. 3439B/21-06-2011

    Situaţia îngrijorătoare a membrilor Asociaţiilor de Crescători de animale din Caraş-Severin privaţi de unele primării de locurile destinate păşunatului.

    Un număr de 70 de localnici, membrii ai Asociaţiei Crescătorilor de animale din Domaşnea au blocat zilele trecute traficul pe Drumul European 70. Anterior, un număr de 100 de vaci şi câteva sute de oi au fost aduse de proprietari în faţa primăriei din Domaşnea. Exasperaţi fiindcă nu mai au unde să îşi ducă aproape 3000 de vite – vaci, cai şi oi la păscut, localnicii din Domaşnea au trecut la măsuri extreme. Crescătorii de animale îl acuză pe primarul comunei Domaşnea, Petru Lorinţ, de numeroase ilegalităţi.
    Principala problemă a oamenilor este aceea că edilul refuză să concesioneze asociaţiei 250 de hectare de pământ, loc destinat paşunatului. Consilierii locali din Domaşnea au emis o Hotărâre ( CL ) prin care terenul se concesionează doar persoanelor fizice, nu şi asociaţiilor. Acuzaţiile membrilor Asociaţiei vizează şi aspectul referitor la modul în care au fost cheltuiti milioane de lei din bani publici pe lucrări de întreţinere a păşunilor, lucrări care ar fi putut fi făcute gratuit de membrii asociaţiei, care deţin utilaje corespunzătoare, totuşi, primăria a contractat firme plătite cu sume mari din bugetul local, firme agreate de către acelaşi edil.
    De subliniat şi faptul că de ceva ani localnicii din Domaşnea şi-au tot manifestat nemulţumirile vis-a-vis de primarul Lorinţ şi consilierii PD-L, multe dintre hotărârile consilierilor fiind atacate în Contencios administrativ sau au trezit polemici, conflicte în comună.
    Oamenii spun că primarul a vândut şi concesionat aproape tot izlazul comunal unor oameni de afaceri din afara satului. Ei suspectează intenţia primarului de a desfiinţa Asociaţia Crescătorilor de Animale din Domaşnea. ,,Aceasta numără peste 160 de membri care la un loc au peste 500 de cornute şi cabaline. În această formă, membrii doresc accesarea unor fonduri europene cu care să pună la punct o afacere ce cuprinde toate fazele: de la creşterea animalelor, producţie şi până la procesarea laptelui şi comercializarea cărnii de vită” spune preşedintele Asociaţiei, Petru Izbaşa.
    Protestatarii solicită ca administraţia publică locală să nu-i discrimineze pe membri Asociaţiei şi să încheie şi cu Asociaţia Crescătorilor de Animale un contract pe o durată de cinci ani, în aceleaşi condiţii cu persoanele fizice. De asemenea, protestatarii solicită începerea acţiunii de revendicare a păşunilor alpine pe care sunt coproprietari şi care aparţin comunei Domaşnea. Acest lucru le-ar permite accesarea de fonduri de la APIA, dar se pare că tocmai acest lucru este mărul discordiei în sat. Neexistând Asociaţie, fondurile sunt ridicate de primărie şi distribuite după bunul plac al primarului.
    La presiunea contestatarilor, Prefectul judeţului Caraş-Severin, Ioan Ţunea, a decis constituirea unei Comisii de control, după multe insistenţe şi după ce membrii Asociaţiei au fost puşi pe drumuri să bată şi să se umilească la uşile autorităţilor care dacă manifestau interes s-ar fi evitat astfel de situaţii . Deşi prefectul a promis să fie prezent la întâlnirea cu protestatarii, acesta a preferat Buziaşul, locaţie unde Frunzăverde s-a întâlnit cu ceva primari PD şi oamenii au aşteptat în zadar onorarea promisiunii reprezentantului Guvernului în judeţ.
    În spatele refuzului de prelungire a contractului se ascund mari interese financiare a căror miză o reprezintă sumele care trebuie primite de la Agenţia pentru Plăţi şi Intervenţii în Agricultură. Membrii Asociaţiei doresc, firesc, un loc de păşunat. Reprezentantul Guvernului în teritoriu pare incapabil să găsească soluţii, priorităţile sale sunt de altă natură, iar oamenii au ajuns la limita răbdării. Subprefectul județului, Nicolae Merindeanu, spune că problemele din Domaşnea ” sunt încă în evaluare ”, deşi de mai multe luni oamenii sunt plimbaţi cu vorba şi puşi pe drumuri iar soluţiile şi răspunsuri limpezi lipsesc. Nimeni nu este interesat în a restabili normalitatea într-o localitate în care se trăieşte din creşterea animalelor şi agricultură.
    Zilele se curg… în folosul cui, d-le Premier ??
    Vă atrag atenţia că situaţii similare celei prezentate mai sus se petrec la nivelul judeţului Caraş-Severin , acesta nefiind un caz unic. Recent, Consiliul Local al primăriei Vermeş, majoritar PD-L a adoptat o Hotărâre a CL prin care se ia dreptul de păşunat a 100 crescători de animale, care sunt constituiţi în Asociaţie de creştere a animalelor. Şi la primăria Bozovici sunt nereguli semnalate des iar primarul Aurel Miclea se joacă de-a concesionatul. Ce să înţelegem ? Cărăşenii pun întrebări, nemulţumiţi pe bună dreptate : ” Au găsit primăriile PD-L vreo metodă de-a face rost de bani în acest fel, lovind în crescătorii de animale ? ”, ” În Caras Severin primăriile au devenit focare de coruptie si stagnare economică ? ”
    Prefectura afirmă declarativ doar cum că evaluează şi ar căuta soluţii iar timpul trece în defavoarea cărăşenilor şi repet : favorizând pe cine, d-le Premier ?
    Sunt convins că ne veţi informa cum se va soluţiona situaţia îngrijorătoare prezentată şi veţi face demersurile necesare astfel încât nemulţumirile crescătorilor de animale din judeţul Caraş-Severin să fie rezolvate.

    Data deputat PSD :

    20 iunie 2011 ION MOCIOALCĂ

    Solicit răspuns scris şi oral
    http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.mp?idm=183&leg=2008&cam=2&pag=3&idl=1&prn=0&par=

    2.
    Nu va fi referendum în Caras-Severin
    Stiti de ce ? Curat MURDAR, d-aia !!
    S-a intamplat cum a vrut Frunzaverde
    „Aţi dat dovadă de tărie de caracter“, i-a spus Nicolae Ştefănescu ( PSD ) lui Frunzăverde.( PD )
    În Caraş-Severin, Opoziţia e pe val: îi mulţumeşte lui Frunzăverde!
    Deşi USL a ridicat problema referendumului în acele judeţe în care PNL şi PSD sunt majoritare, iată că acelaşi lucru s-a întâmplat şi în Caraş-Severin cu toate că, din start, se ştia că n-avea nici o şansă să treacă de votul consilierilor lui Sorin Frunzăverde. Propunerea a fost respinsă şi, cu toate acestea, unii consilieri din Opoziţie nu s-au putut abţine să nu-i mulţumească lui Frunzăverde pentru faptul că a fost singurul membru BPN al PD-L care s-a opus propunerii de reorganizare teritorial-administrativă a ţării, în forma avansată în prezent. Nicolae ŞtefănescuŞi cine o putea să o facă – de parcă Frunzăverde i-ar fi fost şef de partid şi nicidecum adversar politic – decât Nicolae Ştefănescu, liderul consilierilor judeţeni ai PSD. Ştefănescu i-a mulţumit pentru faptul că s-a zbătut şi continuă să lupte pentru o regionalizare, dar cu păstrarea judeţelor actuale. Mai mult decât atât, Ştefănescu nu a scăpat ocazia să-i mulţumească lui Frunzăverde şi pentru implicarea sa în organizarea Târgului de Fonduri Europene, desfăşurat la Răcăşdia în urmă cu zece zile. Şi, ca să se ştie cine este jupânul judeţului, liderul social-democrat a avut o remarcă demnă de a intra în istoria şedinţelor CJ, conform căreia, deşi n-a putut veni la Răcăşdia, Frunzăverde a fost prezent spiritual la acest târg!

    Cu un asemenea discurs şi o astfel te atitudine de permanentă căciulire, cu siguranţă că PD-L va câştiga lejer alegerile de anul viitor din Caraş-Severin.

    3
    O-pozitie sau Opozitie ???

  14. Sibilla Says:

    p.s. NIMENI din Caras-Severino NU e interesat de soarta minorilor institutionalizati, de traficul cu minori, prostitutie, si altele, nici atat ! A trebuit sa vina Timisul sa-l ridice pe pedofil ! Ai ” nostri ”, vai mama lor de impostori si sarlatani ! :(

  15. Sibilla Says:

    Mocioalca versus Frunzaverde
    REŞIŢA – În urma apariţiei articolului „S-a întâmplat ce a vrut Frunzăverde“, liderul PSD, Ion Mocioalcă, a vrut să facă o precizare referitoare la atitudinea consilierilor PD-L de a respinge organizarea referendumului privind desfiinţarea judeţului.
    „Vreau să spun că, deşi declarativ este împotriva desfiinţării judeţelor, Sorin Frunzăverde, preşedintele CJ, cel care a impus votul împotriva consultării cetăţenilor judeţului în această problemă extrem de importantă, nu a făcut altceva decât să se alinieze în plutonul celor care doresc desfiinţarea judeţului“, a precizat Ion Mocioalcă.
    http://www.caon.ro/mocioalca-versus-frunzaverde/939826

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: