CATEVA COMENTARII

1.- Victor – consider corecte reflectiile tale :”nimeni in tara asta nu crede in social-democratia bazata pe ” fa ce zice popa nu ce face popa”….” Social-democratul se presupune ca este interesat de binele comun, de binele celor in nevoie”.

2.- Larisa interesanta reflectia despre “atitudine” : “Intr-o lume complicata… in care adevarul pare din ce in ce mai greu de deslusit, ne mai ramane atitudinea… acel curaj, de a expune rezonanta interioara la stimulul extern”

3.- cenacluldinbar  – nu inteleg de ce v-a socat raspunsul meu, considerandu-l “ca pe un pumn in lingurica” ?!! Eu nu am vorbit “in numele poporului”, nici nu am facut un sondaj de opinie ca sa pot afirma care este opinia populatiei in aceasta problema ….am spus, pur si simplu ca “ eu nu cred ca este actuala o asemenea discutie despre restaurarea monarhiei”.

De ce v-a surprins si v-a contrariat aceasta opinie ? Daca aveti alta parere, este dreptul dumneavoastra, pe care nu-l contest. Sunt si altii care cred ca “monarhia …ar putea salva Romania”.

Eu cred ca altele sunt caile si solutiile, de esenta democratica, necesare pentru a scoate Romania din situatia in care a adus-o actuala guvernare.

4.- Ovidiu – Nu cred ca mesajul meu a fost cel determinant …. in ceea ce priveste incompatibilitatea in care se gasea  “Sexi-consiliera” de la IMM-uri  si care a pierdut finanţarea europeană pentru salonul de fiţe.

Exemplul ei este insa elocvent pentru modul in care se comporta “unii” din actuala administratie.

5.-  Domnul Traian Basescu deschide noi teme de ingrijorare a populatiei, cu prilejul fiecarei aparitii publice.

Asa s-a intamplat si de aceasta data, cu prilejul dezbaterii organizate de Ziarul Financiar.

Acum, Traian Basescu a constatat ca “una din marile erori politice a fost cresterea TVA-ului”  (ceea ce cred si altii) reluand insa optiunea sa de reducere a pensiilor cu 15% (nu cu 10% cum afirma acum!). Se parea ca e vorba de un lapsus, dar, de fapt, d-l Traian Basescu doreste acum sa impuna impozitarea “temporara” cu 10% a tuturor pensiilor !

Liberalizarea preturilor la gaze si la energia electrica este o alta tema deschisa de presedintele Basescu si care va afecta profund populatia.

Deasemeni, depolitizarea managementului regiilor de stat, ca si restructurarea acestora. Toate sunt teme actuale, vitale pentru economie. Esential este ca asemenea teme sa faca obiectul unor ample analize calificate, cu oameni de specialitate, competenti si dezbatute cu partidele parlamentare, in Comisiile Parlamentului, pentru a se ajunge la solutii rationale.

Din pacate, propuneri elaborate de comisia de specialitate din Camera Deputatilor pe asemenea teme sunt si acum ocolite de reprezentantii puterii.

6.-  Instalarea de tehnica de supraveghere in birourile celor doi vicepresedinti ai Consiliului Judetean Iasi constituie o grava incalcare de catre structurile de putere a regulilor democratice ale statului de drept si un veritabil pericol de extindere a unor mentalitati si practici specifice unor regimuri antidemocratice, care se si concretizeaza in hartuirea unor demnitari din opozitie, cum este si cazul presedintelui Consiliului Judetean Arges – domnul Constantin Nicolescu.  

6 Responses to “CATEVA COMENTARII”

  1. Ovidiu Says:

    Stimate presedinte Ion Iliescu, in primul rand va multumesc pentru raspuns. Toata presa a preluat mesajul respectiv, cred ca si Traian Basescu l-a citit. Nu cred in coincidente. Trebuie sa marturisesc ca sunteti un om cu care se poate dialoga aveti sensul umorului si farmec, pacat ca avem o putere corupta care vrea sa “modernizeze” statul. Adevarat, avem vederi diferite dar acest lucru nu ne impiedica sa comunicam, cu toate ca de multe ori am scris urat si taios. Adevarat mesajul dumneavoastra nu a fost cel determinat… dar a avut o greutate semnicativa, daca seful statului sau fostul sef de stat se implica, isi exprima parerea, asta este o mare calitate, inseamna ca nu sunteti indiferent chiar daca este vorba de consilieri, sau functionari de stat. Ati avut un slogan cu Moralitatea nu mai tiu minte exact, pacat ca politicienii de azi nu au invatat de la dumneavoastra ce inseamna echilibru si moralitate.

  2. emigrantul Says:

    Citat Victor, Ion Iliescu:
    ”Social-democratul se presupune ca este interesat de binele comun, de binele celor in nevoie”

    Puteti sa dati exemple de sociali democrati mai cunoscuti care sunt interesati “de binele comun, de binele celor in nevoie”?

    Singurul om, pe care il stiu, intr-adevar interest de binele comun si care a si realizat enorm de mult pentru acest bine a fost Nicolae Ceausescu. Restul fie nu-i cunosc fie desi au fost interesati de binele comun nu au facut nimic concret pentru el.

  3. cenacluldinbar Says:

    v-am spus ca am scris contra monarhiei, articolul este scris demult, se numeste “monarhia… incotro?” este posibil ca sistemul de organizare al institutiilor publice sa devina mai bun datorita etichetei numita “onoare”
    eu nu vreau monarhia nu pentru ca as avea ceva impotriva sistemului, ci monarhilor. de ce? pentru ca poporul roman a fost inapoiat ca organizare si a fost nevoie sa fie adus intr-o noapte un strain sa ne conduca, un strain care a pus mana pe tot ce avea mai bun tarisoara. acuma ne conduce fmi, multe voci au gasit solutia: sa importam niste nemti sa ne conduca. monarhia apare asadar tot ca pe o salvare, sa ne conduca un rege, ca noi nu suntem in stare. si nu am fost, am luat-o tiptirel cu dumneavoastram a venit Constantinescu care este acuma presedinte ditamai, iar eu il urasc pentru ca a fost cel mai prost conducator fiindca a mobilizat armata de a blocat drumurile si l-a arestat pe Cosma. L-a judecat dupa reguli de pace cand el, nemernicul, pusese minerii in stare de razboi. ca a gresit se vede prin aceea ca statul nu s-a mai mobilizat sa opreasca profesorii de la Suceava care au anuntat ca renunta la manifestele locale si VIN LA BUCURESTI SA MANIFESTE.
    Iar Basescu este un manipulator ordinar daca a cerut prin referendum ca poporul sa se exprime si vine alta legislatura si el nu a miscat nimic. iar treaba cu o singura camera legislativa incalca ce voiau revolutionarii sa nu se mai intample, sa fie 2 camere pentru a se gresi cat mai putin. ar putea sa ramana camerele, dar sa fie din fiecare judet cate un reprezentant, 100 de oameni ajung sa faca legi bune.

    despre supararea mea cu dv (mare scofala un neica nimeni ce sunt!). dvnu vedeti ce campanie se face la tv cu monarhia? nu vedeti ca securistii sustin regele (eu sunt urmarit de ei, sa stiti, si i-am provocat), oamenii de cultura sar la gatul oricui vorbeste de rau regele. de ce? pentru ca se lucreaza pe dedesubt. 2000 de oameni au fostprezenti pe 10 sau 11 mai, din fiecare oras, prefecti, primari, oameni de la varf. Cred ca acesti oameni sunt cumparati, adica li s-a promis locuri netrecatoare in structura. Plus masoneria. D-l Antonescu cica renunta la candidatura daca se pune problema cu regele. In PDL exista PNTCD care sustine monarhia.
    Cum ar veni, tara arde si dv “nu credeti ca este actuala”, da?
    Nu vorbiti in numele poporului, dar ii simtiti pulsul, da? privirile mele sunt catre dv care nu sunteti un anonim ca mine.
    In ce privesc solutiile pentru ca tara sa se.
    Tantareanu a venit cu ani in urma cu o idee: sa creeze un departament care sa ceara, sa colecteze si sa centralizeze solutiile oamenilor. un sit se poate face si solutii sunt multe, un personaj de-al cartii mele exclama: “m-am saturat de idei!”
    numai ca daca se mentin inca politicile care apara interesele de grup si nu principiile, daca se vrea exploatarea inca a oamenilor simpli, saracirea inca a acestora si concentrarea puterii economice in mana catorva, Romania va trebui salvata pana la urma de o mana straina.
    si unul dintre vinovati veti fi dv fiindca ati inceput o brazda care ne-a dus acolo.
    deja sunteti negat prin presa ca modelul suedez a esuat. alte voci straine isi arata surprinderea cum de s-a intors romania la capitalismul pe care-l cunoscuse si-l refuzase, dupa ce a refuzat ca nefiind bun nici comunismul, si nu a ales a treia cale.
    Ati afirmat, inca dupa 90, ceva de genul: “capitalismul va regla singur relatiile intre oameni”. si ce a reglat, domnule presedinte? Am 53 de ani, am lucrat sticlarie pentru Ceausescu, personal i-am pictat, si azi n-am nici o sursa de venit. Imi trimte fata dinSpania (ca Romania n-a fost in stare s-o vada, si reprezinta Spanbia la conferinte, congrese, ce-o fi internationale) cativa banuti sa iau mediv=camente si sa platesc facturile. Am fost 170 care am luat initiativa si au rams 3, cei mai prosti. am ajuns sa lucrez lu unu care fura atunci de rupea care n-a dat 1 leu statului, lucrez 12 ore pe 3 lei.in casa mea,cu bpensulele mele, cu becul meu etc. intr-o zi n-o sa mai suport si-o sa-mi pun capat zilelor.

  4. Sibilla Says:

    @Victor,
    La Mulţi Ani !

  5. Victor Says:

    Sarutmana Niko, multumesc din suflet.

  6. Larisa Says:

    Dl Presedinte,

    Daca ar fi sa lasati cateva sfaturi pentru viitorii presedinti ai Romaniei, care ar fi acelea?

    Multumesc frumos

Leave a Reply

