Târgoviște – 20 aprilie 2011

Raspunzand solicitarii lui  exasperat  va informez ca miercuri, 20 aprilie, am fost la Targoviste, invitat de Organizația locala a PSD a Județului Dâmbovița.

Am avut o întâlnire cu activul organizației județene si al celei municipale, inclusiv cu tinerii din OT-PSD.

Am participat in continuare la Centrul e conferințe al Universității “Valahia”, unde a avut loc o prezentare a doua carti, recent aparute la Editura Tehnica :

–  “România și lumea la confluența secolelor XX și XXI”, cu o prefata apartinand academicianului Mircea Malita (carte despre care am vorbit si pe blog) reunind expuneri pe care le-am prezentat la diferite la reuniuni internaționale in perioada anilor 2005 – 2009 ;

– și ultima carte a lui Lester Brown “Lumea – pe marginea prapastiei” a carui prefața imi aparține si am prezentat-o pe blog.

După o întâlnire cu ziariștii, am fost oaspetele postului de televiziune ARTPRESS, unde am acordat un interviu, pe care îl voi prezenta în continuare.

Ca o nota generala, am retinut si la Targoviste – o stare de spirit comuna marii majoritati a populatiei – de descurajare, de descumpanire, iar pentru unii de disperare si de lipsa de speranta, insotita de tot mai multa teama fata de actiunile de intimidare si timorare la care sunt supusi de catre factorii administrativi .

Este rezultatul nu numai al deteriorarii conditiilor de viata prin masurile luate in ultimul timp de guvernanti ( reducerea “la gramada” a salariilor, pensiilor, a altor forme de retribuire, cresterea TVA, a preturilor si a cheltuielilor generale, deteriorarea asistentei medicale si a serviciilor sociale, etc) cat si a deteriorarii climatului general, inclusiv a calitatii vietii politice, a functionarii institutiilor, a administratiei centrale si locale.

Ultimii doi ani reprezinta cel mai grav declin pe care l-a cunoscut tara in ultimii douazeci de ani. Refacerea sperantei va fi un proces dificil dar necesar.

Fripturismul, oportunismul, nepotismul, clientelismul politic – si-au croit drum cu perseverenta in mentalitatea unor politicieni lipsiti de moralitate si de scrupule care au ajuns sa domine viata noastra publica. Este cel mai important si mai dificil proces care va trebui promovat de catre toti cei ce doresc binele acestei tari.

Nu va fi suficienta doar inlaturarea actualei guvernari (obligatorie si necesara), dar va trebui construita si alternativa valabila, bazata pe oameni de buna credinta, cinstiti si drepti, dar mai ales competenti !

Cultivarea profesionalismului in toate domeniile, alaturi de inalta tinuta etica si devotamentul fata de cei multi – trebuie sa devina deviza zilei a renasterii societatii romanesti.  

x  x  x

INTERVIU ACORDAT TELEVIZIUNII ARTPRESS 

12 Responses to “Târgoviște – 20 aprilie 2011”

  1. exasperat Says:

    Fără “România şi lumea”, fără Lester Brown, doar despre cum ipocrizia face furori în inimile portocalii dâmboviţene:

    http://www.politicabroastei.ro/iliescu-si-basescu-de-nea-marin-antonescu/

    Mulţumesc pentru postare.

  2. Sibilla Says:

    D-le Preşedinte,
    ” Ultimii doi ani reprezinta cel mai grav declin pe care l-a cunoscut tara in ultimii douazeci de ani. Refacerea sperantei va fi un proces dificil dar necesar. ” – NECESAR; DA !!!
    Să NU ne pierdem nădejdea, aşa ne-aţi povăţuit mereu!

    Şi pentru că azi creştinii îl prăznuiesc pe Biruitorul Mucenic Gheorghe, voi posta şi aici, în casa Echilibrului nostru, spre LUARE AMINTE anumitor * vizitatori *, carele monitorizează blogosfera şi mă refer la slujbaşii celor două Palate păstorite de tandemul RUŞINII, Nutzi-bă-SECU :

    ” Sfântul Mare Mucenic Gheorghe este atât de venerat în evlavia ortodoxă în general şi în cea româneasca în special.
    El este un sfânt demnitar şi militar. Demnitarii noştri ar trebui să-l mai studieze şi să conducă ţara creştineşte, eliminând din legislaţie toate legile anticreştine care dăunează puternic sănătăţii trupeşti şi sufleteşti a poporului nostru. Atât ei, cât şi noi, ar trebui să medităm asupra cuvintelor Sfântului Apostol Pavel care zice: “Au nu ştiţi că sfinţii vor judeca lumea? (1 CORINTENI 6,2). Ce putem înţelege din aceste cuvinte?
    -1. toţi militarii şi demnitarii, la a doua venire a Domnului, vor fi acuzaţi sau apăraţi de Sfântul Mare Mucenic Gheorghe, care a fost un demnitar militar, pus să distrugă creştinismul, dar el l-a apărat, dându-şi viaţa în chinuri grele pentru credinţa creştină;
    -2. actualii demnitari români să aibă grijă să nu voteze şi nici să promulge legi anticreştine, căci pentru păcatele conducătorilor, Dumnezeu pedepseşte întregul popor (2 REGI 24);
    -3. cei care-i poartă numele, dacă vor avea o viaţă creştinească, Sfântul Gheorghe îi va apăra la Judecată, iar pe cei care-i vor face numele de ruşine, îi va acuza. ”

    Poporul va biruii balaurul cu capete portocalii !!!

  3. Victor Says:

    Domnule Presedinte,

    Exact, oamenii sunt foarte dezamagiti, cu atat mai mult cu cat nu exista un lider al opozitiei in jurul caruia sa se poata concentra speranta. Cu ceva vreme in urma ati afirmat ca vremea liderilor locomotiva tip “Iliescu” a apus si ca trebuie sa ne obisnuim cu ideea, sa votam principiile sustinute de partid. Nu merge asa. Oamenii se uita si vor o alternativa, un lider care sa le redea speranta. Cu toata repulsia pe care o provoaca regimul basescu, cu toate nemerniciile pe care le produce regulat marinarul propriului popor, ma tem ca populatia nu va iesi la vot scarbita deopotriva de intreaga clasa politica si, in mod evident, tipul asta de reactie il va avantaja pe actualul presedinte. Foarte multi dintre cei cu care vorbesc nu mai vor sa mearga la vot si au o parere foarte proasta despre Ponta si Antonescu, primului i se reproseaza ca este “imberb”, arogant, complet lipsit de charisma si fara stofa de lider, iar celui de -al doilea ca este nedocumentat, ca nu se pricepe la treburile statului. Asta inspira cei doi. Oamenii nu sunt prosti si indiferent de clasa sociala au aceeasi perceptie. O sa iasa la vot doar cei mobilizati prin “mijloace specifice” de catre partide in functie de influenta in zona si o sa fie o batalie de la egal la egal intre opozitie si basesti desi in mod normal ar fi trebuit ca basescu si oamenii lui sa fie spulberati la urmatoarele alegeri, sa nici nu mai intre in parlament. Nu putini sunt cei care realizeaza ca asa se vor petrece lucrurile dar pur si simplu refuza sa mai participe la vot. Dar probabil ca atata vreme cat la varful partidelor treaba merge, afacerile prospera, banutul se strange, de ce s-ar gandi liderii opozitiei ca trebuie facut ceva mai ales cand acel ceva presupune ca ei insisi sa se dea la o parte….

  4. ” Au nu ştiţi că sfinţii vor judeca lumea? ” (1 CORINTENI 6,2). « Sfinxul Says:

    […] ” … Ultimii doi ani reprezinta cel mai grav declin pe care l-a cunoscut tara in ultimii doua… […]

  5. cenacluldinbar Says:

    am fost la “geamgerie” si doi oameni isi spuneau ca le place de basescu fiindca “are sange in el”.
    Literatura contemporana pe care am citit-o portretizeaza conducatorul ideal astfel: “Cezar cu sufletul lui Iisus”.
    Mircea Diaconu spunea la tv ca Romania n-ar trebui sa faca decat un singur lucru: SA PRINDA HOTI.
    Dumneavoastra ati fost echilibrat, dar prea moale.
    Eu as fi bun, dar nu pot sa ajung la oameni.
    e o gluma, bineinteles.
    Peste cateva zile imi voi tipari cartea. Pentru putina destindere de dupa Paste, va mai aduc inaintea ochilor o pagina in care fac eu pe… presedintele:))

    “IO ŞI TU

    A venit în somn şi-a şoptit:”Pregăteşte-te să conduci o… ţară.” “Cum? am strigat – e prea mult, nu am putere.” “Ai grijă de ţara ta, repeta vocea, ai-de-grijă-ă!…”
    Io, un biet condamnat la umilinţa trăirii.
    Şi mi-am amintit că nici militar n-am putut să fiu. Şi nici altceva nu sunt în stare să sunt.
    *
    Fusesem selectat la 20 de ani să fiu jalonier. Şi am fost aliniat pe un platou în poziţia “’Rrrepţi! Pentru onor, arrrm!” unde trebuia să stau ore şi ore în şir, nemişcat, când soarele se topea şi se scurgea pe pământ.
    Mi s-a promis că mi se va da în pază un metru pătrat de ţară, dar… « să nu treacă p-acolo nici pasărea ». Pentru aceasta arma trebuia să devină parte din mine (draga!) aşa cum erau ochii-mi, picioarele, sufletu’. Şi o ţineam exact, cât puteam de strâns, da’ ea mă trăgea, mereu mă trăgea în jos.
    Comandantu’, un om de toată isprava, trecea cu mănuşile sale albe, ca ale mele, cu degetele sale all-be… şi atâta făcea: se uita luung să vadă dacă nasu-mi şi cătarea dragei formau un singur tot.
    Poziţia de ’repţi este o poziţie de legănare, de echilibru fragil. Dacă se aşează o muscă pe armă, cazi. Atunci mă rugam să nu, dar unii… cădeam. A executa un ordin înseamnă să crezi în el şi să te supui cu dorinţa de a face chiar asta. Astăzi observ că e mai uşor să pui la îndoială totul (vei găsi argumentele să te susţii) şi poţi avea foloase făcând lucrul de mântuială.
    “Soldat Tudor, ’rrrepţi!” Şi… stai. Pentru că trebuie să te supui. Dar drepţi-ul merită să fie… perfect? Când comandantul duhneşte a băutură, cât de drepţi poţi sta în faţa lui? După ce te trimite să culegi grâul unităţii şi două remorci le deşerţi în grânarul din curtea sa ?
    În timpul liber trebuia să îngrijim arma, comandantul era întotdeauna acolo, nu trebuia să vină de undeva cu degetul său allb, să-l strecoare (dacă?) printre măruntaiele din fier. Şi te întrebi: “De ce să munceşti s-o cureţi când ştii că nu va trage cu adevărat?” Dar… o ungeam, o mângâiam, îi cântam, o legănam. Ştiam că numai astfel puteam lua în stăpânire metrul acela de ţară, conştientizam că prezenţa acolo însemna un firesc, iar pasărea ar fi simţit că n-are rost să tulbure, aşa cum nu se tulbură altarul din spaţiile sfinte.
    N-am putut deveni militar, adică să arat eu cum se stă în poziţia de drepţi. Şi să vin cu degetu’. Pe soarele ăla care, între timp, se topise şi era scurs tot pe pământ.
    Iar acum,Voce, ( alo, unde eşti?) vii şi-mi spui că trebuie să conduc o… ţară?

    2

    Şi s-a făcut ziuă.
    – Ridică-te Cezare, cu sufletul lui Hristos, ridică-te şi vezi!
    Şi-am văzut maşini, mai multe decât oamenii. Şi am văzut câini, la fel de mulţi.
    Unul căuta o babă să-i descânte picioru’ pe pragu’ uşii. Uşi erau, babe câteva, da’ nu mai ştiau descântecele. Altul căuta martori mincinoşi. La vârful puterii era loc de încă un profitor.
    Am mers la Piaţa cea săracă. Până-n “Brânză”, era ăla cu wc-ul, vindea mere aduse direct de la sursă.
    – Cine eşti tu? l-am întrebat.
    – Un… ordinar. Şi sunt nevoit să trăiesc. Pe lângă domni. Când nu voi mai fi ordinar o să mă-mbrac în alt caracter şi-o să ies pe stradă… Ştii, când mă trezesc din ordinărie, mi-e tare ruşine!
    Înaintam, înaintam către oameni şi oamenii către mine. Am întins braţele, înmărmurit, să-i cuprind, dar au trecut mai departe, ca prin fum. I-auzeam:
    – Dă-mi o revoluţie şi voi fi un erou! Dă-mi o revoluţie şi voi fi un erou!
    Ah, bieţi nevinovaţi fără ţară!
    Îi văd cum mor prea repede şi n-ajung să simtă libertatea inimii.
    – Hei, tu… Vrei să faci parte din ţara mea? Pentru orice eventualitate, io sînt… Preşedintele! Sunt bun, pot sta mult timp în picioare, pot vorbi la televizor…
    – Taci draculi din gură, trebuie un şef de ţară capabil să oprească bolile, sărăcia, ura, violenţa… Poţi tu acestea, poţi?
    – Tu nu vezi? Pentru a fi fericit trebuie să ai doi proşti care să-ţi muncească: unul la munca de jos şi celălalt… sus! Nu vezi? Fericirea este să… stai. Putem sta cu toţii şi să fim la infinit fericiţi…
    – Nu vrei o tâţoasă să faci cu ea un ţigan?
    – Dacă eram Iisus, îmi mai spuneai aceasta?
    – Omule, mergi mai departe. Dar ţine minte: când cineva are dreptate, lasă-l să aibă dreptate…

    3
    Şi… am plecat… mai departe.
    Trebuia să ajung printre duminicali.
    Pe drum aflu că Popa nu mai intră-n casele-n care nu există calendar “de la el” (de la biserică, adică) în loc să sfinţească ce-i nesfinţit.
    Într-un colţ nea Radu e răcit şi poartă o plapomă pe cap. A venit să se vaite la cârciumă. “Acasă am linişte, zice, şi chiar pot s-o dau mai încet, da’…”
    În colţul opus câţiva inşi (jumătate înger, jumătate om) sunt disperaţi fiindcă n-au fost luaţi în seamă, oricăt au răcnit.
    – Nu se poate schimba nimic, ce ne facem?
    – Fiindcă mergem spre miază/noapte, ştiaţi? le răspund.
    – De la miazăzi am fost izgoniţi!!
    – Cu jumătate de gură, vă amintiţi?
    – Acolo e Perfecţiunea şi ne sperie!
    – Trebuia doar să nu vă murdăriţi, să nu întindeţi gându’ spre ce nu era al vostru. Purificaţi-vă şi umblaţi printre oameni – cei care nu vă vor semăna se vor ruşina…
    – Să umblăm aşa, fără aripi?
    – Fără aripi, da.
    – Lumea nu mai poate fi întoarsă spre începuturi. Omul a ales şi alege confortu’ imediat şi mărirea. Nu vezi? Ochii tuturor arată, după sticlire, că tânjesc să tot aibă…
    – Să formăm un cerc nou cu aer nerăufăcător. Ştiu, atâta timp cât omului îi va fi foame, de tulburare, nu va putea.
    – Va intra cineva în cerc numai dacă va fi sigur că va primi!
    – Perfecţiunea este un izvor, oamenii nu vor întârzia să se-adape…

    4
    Primul discurs al lui Niculaie cel Todor în calitate de Preşedinte:

    Onorrată asistenţă,
    Am fost invitat insistent în faţa înaltprreadomniilor voastrre să-mi spun părrerea desprre cum să nu se ducă ţarra de rrâpă. Am fost invitat în calitate de rrom, dar eu ştiu că, în fapt, dorriţi să aflaţi gândirrea mea prrofundă de… Prreşedinte!
    De altfel, când rrepetam acest discurrs în piaţa publică, văzându-mi-se gesturrile sacadate ale mâinii rreflectate în vitrrina Băncii Naţionale, şi auzindu-mă, anumite voci m-au rrecunoscut. E drrept, unii şuşoteau că sunt diliu, s-au rrepezit chiarr să-mi muşte degetu’ cel mic, darr m-a scăpat un baftalios carre mi-a cerrut să-i fiu, prin forrţă morrală Prreşedinte de onoarre al filialei rrome de pe întrreg ţinutu’ rromânesc. Am spus că mă gândesc şi-i voi rrăspunde în această searră, cât de târrziu, după ce voi prrimi, cu sigurranţă, un ajutorr. Mai exact, am nevoie de un consilierr (sau trraducător, nu ştiu cum i se zice, mai nou), un om carre să-mi zică ce zic rromii. Eventual încă unu’ care să le trraducă ce zic io. Am obserrvat că pe cerrul albastrru al liberrtăţii limba acestorr neferriciţi este cunoscută, aşa că îl rog pe vorrbitorul rrespectiv să mi se supună, sunt foarrte dispus să sui în cârrcă şi povarra grrea a acestei rresponsabilităţi.
    Prroblema grravă cu carre se confrruntă actualmente omenirrea este escaladarrea violenţei din parrtea rromilor. Trratativele care se duc prrin subterrane sunt : dacă să se emită sau nu un pogrrom? Un pog-rrom întrreg: să se ucidă rromii în masă? Un pog-rrom parrţial: să fie incrriminaţi doar rromii de la ţarră, ştiindu-se bine că aceştia, trrăind în sălbăticie, au ajuns foarrte aprroape de bestialitatea animalică? Sau un pogrrom simbolic, de forrmă, prrin care să fie ucise doar anumite perrsoane, incomode, nu neapărrat colorrate?
    Rrăspunsul meu este să-i omorrâm orri să nu-i omorrâm!
    (Tovarrăşu’ pozarr, vă rrog să-mi imorrtalizaţi pentru eterrnitate posterriorul, vrreau să mă arrătaţi lumii pe toate canalele interrnazionalle, ca toate popoarrele să afle înţeleapta-mi glăsuirre! Scuzaţi, am făcut o pauză publicitară!)
    Cum spuneam, nu sunt de acord cu acest pog-rrom. Şi nu neapărrat pentru că pogrromul ar trebui să înceapă, cum ar fi normal, ba chiarr frumos, cu decapitarrea prreţioase-mi căpăţâni. Declarr că nu mi-e teamă, pentru că, dacă m-am declarrat rrom, ştiu că astfel sunt şi cei care nu s-au declarat ( înţeleg, de rruşine!) şi–o să rrâd în barrbă când tot aşa vor păţi.
    Da, sunt rrom fi’ndcă şi Adam şi Eva au fost! După cum ştiţi şi din Biblie… Cum, nu ştiţi, nu scrrie încă? Prrieteni, sunt rrom, aşa cum suntem toţi pe această planetă! Şi nu neapărrat de la începutul începutului (nu înţeleg cum de huliganul Adam n-a fost!) – ci pentru că nici nu puteam işi altceva. Să mă explic: io stau întrr-o căscioarră, pe jumate din birou’ oval. Acolo ţin o piticanie de câine, rrăspunde dacă-l strrigi: “Ţumpi?” Are doarr un ochi, hierrnie, coada rruptă, dinţi crăcănaţi, e vai mama lui. Ei, bine, această jigodie, în 14 ani de când mănâncă, fărră să scoată un ham, a umplut carrtierul cu… piticanii! Închipuiţi-vă: dacă aveam 10 javrre, sau măcarr atîtea câţi copii toarrnă or’ce familie de rromi, în 14 ani ce işa?! Şi vă întrreb: Rreealizaţi ce s-a întâmplat în carrtierrele dumneavoastrră de 150 de ani încoace? Mai currând a trrecut o cămilă prin urrechile acului decăt să fi scăpat vrro muierre!
    Aşadarr, drragi rromi! V-aş putea spune “drragi rruşi”, sau “drragi frranceji”, “turrci” şi ce mai sunteţi, e suficient să adaug un simplu şi unic r. Cum vă simtiţi cu acest mărrţişor la rreverr?
    Perrmiteţi-mi să–mi expun acum pun(!)tu’ de vederre cu privirre la actele rreprobabile comise de rromi pe strrăzile Rromei. Am văzut cu toţii la tilivizorr, parrcă erra un film de comedie, urrma să vină Louis de Funes cu maşina şi să strrige: “Daţi-vă că trrec io!” Sunt, oare, de acorrd cu aşa ceva? Rrăspunsul este fărră prreget: Da! Pentrru că io iubesc Libertatea, iar Liberrtatea este singurra valoarre univerrsală pe care o rrecunosc, doarr pentrru ea sunt dispus să-mi dau viaţa. Nu mă ucideţi în clipa asta, vă rrog, veţi prroduce soţiei mele o marre durrerre, fi’ndcă, rrecunosc, la plecarre n-am îmbrraţişat-o, intenţionat am omis, am vrrut s-o las flămândă, să mă aştepte nerrăbdătoare, că-mi place tarre mult să fiu aşteptat pe un prag… Gândesc în faţa dumneavoastră, acum, cu simplitate: “A băga mâna în buzunarre sau chiarr a ucide, nu este, oare, un act pe care liberrtatea îl prresupune? (În rrândul celorrlalte animale nici nu există astfel de discuţii!”) Ce-aveţi cu bieţii copii, n-aţi obserrvat ce frrumos se jucau? Nu ştiţi că cel mai frrumos lucrru din viaţă rrămâne, totuşi, jmecherria? Vinovat, dacă vrreţi neapărrat un vinovat, nu poate fi decât Prreşedintele Rromei. Alo, să trrăiţi don prreşedinte! În acest moment sunt un pic jenat că stau exact pe buza… rrâpei dumneavoastrră, Rroma, în care se-ntâmplă toate acestea.
    Liberrtatea a perrmis şi perrmite să se facă rreguli. Numai să fie… morrale! Acum aud, de aceea m-aţi şi invitat să aflaţi părrerrea mea, aud că se vrrea o lege ca când n-am avea nici una? Io crred că avem, şi nu una, ci prrea multe legi. Sistemul lumii prresupune să aduni bani cu sacu’ de la poporr şi să plăteşti câţiva… hai să le zic “domni”… să asigurre orrdinea şi toate cele. Iar colegul meu, prreşedintele Rromei, ca un nemerrnic, ce-a făcut? Şi-a îmbrrăcat în uniforrme scumpe neamurr’le, prretenii, prrotejaţii şi netrrebnicii, şi le-a zis: “ Faceţi-vă şi voi că munciţi! Banii sînt la mini-n biro. Trrai neneacă!” Cu alte cuvinte, a emis, aşa cum sunt emise, din păcate, şi prrin părrţile nostrre: legi forrmale, iar cei carre iau banii din sac se-mbrracă şi se-arrată mulţimii grraşi de frrumoşi, că le merrge gurra, în special când e vorba de vot! În rrest… stau, “sărrăcuţii de ei”, ca şi noi, poporrul, şi se uită la tilivizorr cum fac drrăcuşorii… prrostioare.
    Spuneam că sunt şi de acorrd ca rromii să fie omorrâţi. În masă, pe scaune sau prin copaci. Moarrtea, desigurr, ştiţi, înseamnă mai nimic. Dacă, în lipsa acestei măsurri, se duce ţarra de rrâpă, să se omoarre! Îmi vine grreu să afirrm asta – io, ca Prreşedinte – darr încerrc să mă detaşez de ataşamente. Că mi-a murrit de currând un prrieten drrag, Desculţu, şi… ce-am mai plâns! Mi-am rrupt cămaşa şi părru’ din cap… Darr mi-am rrevenit brrusc, aşa, ca din beţie, după ce m-am gândit o clipă (Io cam… gândesc, în special de când sunt Prreşedinte!): “Omule, ce faci? Se moarre în fiecarre clipă, fii tarre! Uite, vezi nucul acela, ştii câte frrunze arre? Află că au murrit astă toamnă, toaa-te. Dacă le pui pe “toaate” la suflet înseamnă să plângi încontinuu, şi te autodistrrugi, bunule. Că nu e numa’ frrunza, mai e şi iarrba. Şi gâzele! (Stii numa’ câţi ţînţarri sunt?) Murrim toţi: regi şi cerşetori, flori, fluturri, câte şi mai câte. Prriveşte un pumn cu apă: după un timp se sferrtuieşte, ştii că în fiecarre moleculă sunt fiinţe vii infinite? Află că morr… cu toatele!”
    Înaltprreadistinşi auditorri, aflaţi însă că io, ca rrom, nu voi murri, chiarr dacă mă veţi căsăpi laolaltă cu cine decid sfinţiile voastrre. Iar dacă da, adunaţi la un loc, suntem, prrobabil, cât frrunzele unui copac mai… baban!
    Nuumai să nu se duucă ţărrişoarra noastrră de rââpă, asta-i imporrtant!
    Însă… dacă e vorrba să se încalce Sfânta Liberrtate, atunci să se ducă drraculi de rrâpă şi Ţarra, şi Oamenii. Şi Dumnezeu.
    Am zis!

    5.

    Şi s-a făcut iarăşi vis.
    – Frumuseţea vieţii înseamnă muzica ei. Dacă e ce se-aude este pentru că cei care o cântă au ales şi aleg astfel…
    – Dar oamenii n-au încotro…
    – Au ales la timpul potrivit şi pot oricând să se opună. Dacă o fac sau nu este tot muzică. Nu contează binele sau răul, trebuie doar să te mişti… liber…Înţelege, important eşti doar tu şi muzica proprie.
    – De ce m-ai trimis să conduc o ţară?
    – Să te vindeci. Altfel erai şi mai trist. Acum… plângi, plângi cât poţi de tare. Muzica ta va încânta. Haide, cântă!
    – Nu ştiu, încă nu ştiu, înnebunesc că nu ştiu ce e viaţa şi de ce sunt aici?
    – Eşti o lume cât un cerculeţ şi te mişti printre alte cerculeţe care formează rotiţa unui labirint din rotiţe. La rândul lui, labirintul este un un cerculeţ oarecare dintr-un alt labirint. Şi tot aşa. Nu trebuie decât să te mişti dintr-un loc în altul. Cu o singură condiţie: liber.
    – Dumnezeu e?
    – E
    – Şi ce face?
    – Cântă.”

  6. Mihnea Georgescu Says:

    Deşi mai cu întârziere, vă urez şi eu SĂRBĂTORI FERICITE alături de cei dragi, Domnule Preşedinte!

  7. Mihnea Georgescu Says:

    A propos de Lumea pe marginea Prăpastiei, îmi permit şi eu o mică glumă: când a venit Băsescu la Putere, România era “pe marginea prăpastiei”. Acum, a făcut un pas înainte! :)

  8. Gabriela Savitsky Says:

    Hristos a inviat!

    Starea generala de nemultumire, dezamagire si frustrare se constituie intr-un mediu fertil “coacerii” unei revolte populare uriase. Nimeni nu pare sa ia in calcul tanara generatie – cei care nu pot sa-si faca niciun capatai in acest climat profund corupt si profund inechitabil. Apoi, “Sunt greu batranii de pornit/ Dar de-i pornesti, sunt greu de-oprit!”. Cei care-si fac iluzii ca vor conduce in eternitate Romania, cei aflati acum la carma, care-si bat joc sistematic si aplicat de poporul roman isi vor afla rasplata faptelor lor. Un asemenea hal de guvernare pune gaz pe foc actiunilor si ideilor extremiste.

  9. Ce să vă spun? | Gabriela Savitsky Says:

    […] chiar. Contează cât poţi dărui; n-are nicio importanţă să primeşti. Aşteptarea s-a numit Ion Iliescu, unul dintre puţinii oameni de pe planetă care cu adevărat contează pentru mine. Şi el m-a […]

  10. StropiDeSuflet Says:

    Cu sfiala omului simplu, păşesc pe acest blog din dorinţa de a vă spune că sunt mulţi cei care vă împărtăşesc ideile şi ar dori să le materializeze. Din păcate lipseşte liderul care să îi strângă în jurul său şi să acţioneze unit. Ar trebui – gândesc eu – un Ion Iliescu tânăr cu tot ce a acumulat în timp.
    Vă doresc multă sănătate şi putere de muncă pe scena politică Domnule Preşedinte!

  11. Sibilla Says:

    Ui cum se ia în calcul generaţia cinără … :

    Dezvăluire incredibilă: liderii PDL ar fi comandat, din China,
    aproximativ 4 milioane de biciclete, cîte 100.000 per județ, pentru a
    le oferi drept mită electorală, la alegerile din 2012.

    Îmi menţin părerea, aceea că :

    frunze, bocci, buldogi şi fluturi
    nutzişoare, alme… :MITURI,
    de-ar fi vrut cu-adevărat,
    opoziţi-ar fi tăiat …
    lăcustelor aripioare,
    dar, acu-s cu ochii-n soare
    doar românii…
    niet baronii şi nici câinii
    care mimează… ceva…
    de parcă asta-ar conta…
    VAI de ţărişoară, biată!!
    păcălicii nu o iartă,
    ici pe colo , se mai latră
    cam atât, în rest e… lată,
    naţia, cine-o deşteaptă… ?
    Numai bunul Dumnezeu,
    visători ca noi, ori, sau…

    Nu pot şi nu vreau să-mi şterg din memorie cazurile de judeţe ale patriei, alea portocalii care demuuult tare ar fi trebuit să-şi fi schimbat coloratura, căci sondajele face to face comandate de… PDL au spus şi spun limpede că prostocaliii NU sunt pe val, totuşi… alta se petrece la Alegeri cu larga deschidere a unora de-ai noştri şi-o spun cu tristeţe mare şi cu năduf.
    Poate-mi dă Ponta, poate Crin, exemple de leaderi ai Opoziţiei care să NU aibă nicio reţinere, ca să mă exprim elegant… care să facă Opoziţie unora ca Frunzăverde, Falcă… NU admit * nu se poate !! NU ŞI NU ŞI NU !! ORICE SE POATE, DACĂ… ORICE, PUNCT.
    Cam aşe, unora ca dumneamea, care spun lucrurilor pe nume şi cu nume de ceva ani li se pune căluşu-n gură, culmea, nu de către şobolansky PDL, ci de către nişte limbrici şi guguştiuci toleraţi prin bătătura PSD, claro la ordinul PDL. Vânătoare de IP-uri, plângere penală, ameninţări, mizerii de nedescris… în fine, oi scana şi publica pe Sfinx actilii doveditoare, aviz şi altor * amatori * de Opoziţie de-adevăratelea pe plaiuri mioritice. Că ŞI de-aceea subliniez : încredere … în cine… ??!!! În pămpălăii din teritoriu, în papă lapte care n-au măcănit ani de zile dar au tolerat diverşi pripăşiţi cu ghiotura, în exchibiţionism şi opozanţă de faţadă ( recunosc, generalizez ) că se iegzistă cam mulţi morconi ( morcovi ) în nişte cururi comode… ?
    Dumneamea are încredere în câţiva Politicieni ( exclus păcălicii ce joacă hora unirii cu bastarzii, mă rog, fraţi de Lojă, printre alte cele iţe, fire, chestii … ) şi-aceia sper din tot sufletul meu de furnică SĂ REVINĂ ÎN PRIM PLANUL vieţii politice, publice, că de fifi înaripaţii buni în teorii şi cam atât, ne-am lămuritără…
    Repet: BOLŞEVICII PD MINUS L POT FI ÎNVINŞI !! SE POATE !!!
    Pămpălăii care continuă să spună că nu, să-şi caşte naibii ochii pe cine pun preşedinţi de secţii de votare la o adică… cu cine se înconjoară, cui suflă-n aripi, etc, aviz preşedinţii de org . Că d-aia sunt lideri. Sau numai pozează-n… ?
    ARE DREPTATE D-L PREŞEDINTE ILIESCU ADUCÂND VOROVIRE DESPRE: DEVOTAMENT, COMPETENŢĂ, IMPLICARE, PROFESIONALISM… ARE !!
    Cu regret, dar NU tac: promovarea nonvalorii, cultivarea buruienilor şi-alte asemenea , se practică ŞI la noi. Ori ca să stârpim fenomenul şi …. fenomenele, SE IMPUNE exemplul personal, măi dragă, onor Opoziţie!!
    Apoi, întreb şi eu, nu dau cu parul : câte denunţuri, plângeri penale sunt din partea Opoziţiei în teritoriu vis a vis de manevrele di jenu * bicicleta=mită electorală * ??; de ce se practică, tolerează Poliţia politică în rândurile noastre ?? ; etc etc etc
    ” Un asemenea hal de guvernare pune gaz pe foc actiunilor si ideilor extremiste. ” spune Gabriela, PE BUNĂ DREPTATE, dar… cu completarea că ideile extremiste tăiate din rădăcini, mai ales în ograda noastră – iar pomenesc de ex personal , modele – ar fi un pas firav, mic, dar înainte şi păcat că nu s-a făcut până acum… nu-i târziu nici acum…
    Cu tot respectul, dar dumneamea califică drept idei extremiste şi : * am o relaţie specială cu Rovana, te zbor de aici *, * departamentele lui Năstase sunt prostii *, * ăia de la Centru habar nu au de nimc *, * mă enervează liberalii , trebuie loviţi *, etc, etc
    Să NU mai acuze nimeni de neimplicare poporul !! Cine are * tupeul * să se implice, e condamnat, etichetat ca fiind… în plus în peisaj. Bacovian peisaj… O spun din proprie experienţă, evident, rezist pe redute, dar, ca mine, puţini pe redute, că destui fură măturaţi fără milă de pe metereze, zisăi, prea vocali, sulă-n coasta unor iude, în plus în peisaj. Şi uite aşe, penelişti, pesedişti de toată isprava, Oameni dintr-o bucată, s-au trezit pironiţi pe tuşă. De-atâta elanul unor clovni pentru care organizaţiile judeţene sunt private – la propriu şi la figurat, să-mi fie iertat – şi-n care după mansarda lor nu e loc decât pentru prieteni/e.
    PDL cumpără noi membrii, cu euro, biciclete, costume, peşte… Opoziţia îşi dă membrii afară, îi exclude după şi la îndemnul unor căpiaţi, dode, matracuce, c-aşa le pohteşte sufleţelul… dans după capriciile unor dudui, uffff !!
    I-am spus inclusiv d-lui Ponta pe blogul său, că oameni ca mine şi, atenţie MULŢI ca mine, îi suntem aliaţi, dar în tot ceea ce e CONSTRUCTIV, nu distructiv! Să aibe urechi să audă. Căci noi, cei tăvăliţi prin toate mizeriile suntem cei care dorim cu toată fiinţa să NU mai auzim de bă-SECU şi gaşca-i de trădători de neam şi ţară, nu cei care sunt buni actori dar intonează ceea ce e plăcut auzului şi NU noi, ăia din tranşee vânăm funcţii, nu fac obiectul intereselor noastre ! Să adune Opoziţia Oamenii capabili, să-i cheme, şi să o lase baltă cu oportuniştii, căci e rostul să strângem rândurile, NU să le împrăştiem !!
    Există alternativă la bătutul pasului pe loc, există căi : terminaţi cu excluderile oamenilor din organizaţii după capriciile/dorinţele unor personaje frustrate, incompetente, reactivaţi oamenii capabili, profesionişti, specialişti, terminaţi cu prieteniile, adunaţi rândurile, la naiba şi-mi cer iertare pentru expresie dar e musai s-o spun CA SĂ SE AUDĂ !!
    REPET, NU CRED ÎN MITURI GEN : FRUNZĂVERDE, FALCĂ, ETC… NU EXISTĂ * NU SE POATE !!! BA SE POATE SĂ DĂM CU GAŞCA, FAMIGLIA PDL DE PĂMÂNT. CINE SPUNE CĂ NU, LIMPEDE E CĂ NU VREA CU ADEVĂRAT, DINCOLO DE DECLARAŢII CE DAU BINE. NU SUNTEM IDIOŢI, NOI, CEI CĂRORA NE CEREŢI VOTUL !!!

  12. 1 Mai – Strângem mizeria portocalie!! | Pensiuneaedenjibou's Blog Says:

    […] următor, după cum bine subliniază Preşedintele ION ILIESCU […]

Leave a Reply

