“REFORMATORII”

Domnul Traian Băsescu, la ceremonia de aniversare a 15 ani de la reînfiinţarea Bursei de Valori Bucureşti, s-a autodeclarat “reformator”, sprijinind pe un alt “reformator” – premierul Emil Boc. Cu asemenea “reformatori” se duce ţara de râpă!

Cu „nedisimulată modestie”, preşedintele a hotărât să se compare cu “antireformatorul” Iliescu, care ar fi frânat elanul “reformatorului” Petre Roman.

Eu cred că cea mai bună probă a efectelor diverselor guvernări care
s-au succedat in cei 20 de ani trecuti de la Revoluţie, sunt rezultatele concrete reflectate în economie şi în viaţa oamenilor.

Din acest punct de vedere, primii 3 ani de după 1989, când se prăbuşea un sistem – structurile sale statale, administratia, industria etatizată, când se desfiinţau CAP-urile  – au fost anii unui declin economic brutal:  scăderea produsului intern brut, a valorii producţiei industriale şi a celei agricole şi o inflaţie galopantă care a depăşit şi 300%. Au fost anii guvernărilor Petre Roman şi Theodor Stolojan. Eu, însă, nu am pus pe seama lor aceste efecte, ci pe seama efectelor prăbuşirii de sistem care s-a produs în 1989.

Guvernarea Văcăroiu “nereformist” a fost o perioadă benefică pentru ţară. Atunci a început procesul de creştere economică şi de reducere a inflaţiei sub 50%.

Perioada guvernării Convenţiei Democratice, din care au făcut parte toţi “reformatorii” (inclusiv domnii Băsescu şi Petre Roman) a fost din nou marcată de declin economic, relansarea inflaţiei şi înrăutăţirea vieţii oamenilor.

Guvernarea Năstase, compusă din alţi “antireformişti” a fost cea mai fertilă şi benefică perioadă pentru economia naţională (creşterea constantă a produsului intern brut, reducerea inflaţiei la sub 10 %, în condiţii de echilibru macroeconomic), la care este de adăugat încheierea negocierilor cu Uniunea Europeană si primirea in NATO.

Guvernarea Tăriceanu a continuat procesul de creştere economică şi a marcat creşteri ale veniturilor cetăţenilor; însă, s-a produs o deteriorare a indicatorilor macroeconomici.

Cota unică a avut ca efect creşterea unor consumuri parazitare, bazate pe importul unor produse de lux din partea celor cu venituri mari, care s-au reflectat negativ în balanţa de plăţi a ţării (lucru semnalat recent şi de guvernatorul Băncii Naţionale, Mugur Isărescu).

Guvernarea “reformistă” Băsescu-Boc este cea mai catastrofală, sub toate aspectele, din toată perioada celor 20 de ani care au trecut.

Acesta este tabloul real. Altminteri, orice fel de adjective sunt total inutile şi fără fond.

22 Responses to ““REFORMATORII””

  1. Mihnea Georgescu Says:

    L-am auzit şi eu. Sincer, credeam că vorbeşte despre Stolojan, când evoca un Prim-Ministru din 1991 pe care l-aţi fi împiedicat să reformeze Statul. Mi se pare bizar că tocmai el îl evocă pe Petre Roman. “Eşti cel mai bun, Petre?”

  2. Victor Says:

    Plus remarca conform careia romanii nu muncesc. Imediat sclavii sai au aparut in emisuni televizate sustinand punctul de vedere al sefului. Intre timp mogulii au pus mana pe un studiu european din care reiese ca romanii muncesc cel mai mult din Europa masurat in timp. Sclavii lui Basescu nu cedeaza si nuanteaza : “muncesc mult dar lipsit de eficenta”. Cu nebunii astia nu o scoti la capat. Interesanta si nuantarea realizata de Basescu celebrei si propriei urari :” sa traiti bine!” : “sa traiasca bine daca muncesc bine si sa traiasca mai pujtin bine daca muncesc mai putin bine”. S-a razgandit, ce vreti? A reevaluat. Ca in tot ce spune mereu. Astazi spune ca nu avem nevoie de bani de FMI, maine ca intram in colaps daca nu imprumutam bani urgent. Astazi ca profesorilor trebuie sa li se mareasca salariile cu 50% ca stie el cum ca guvernul Tariceanu are bani dar este chitros, maine scade salariile acelorasi profesori cu peste 40% – taierea de 25% plus sporuri. Si in toate cele. Nu are rost sa mai continui cu exemplele pentru ca tot ce spune omul asta nu are nicio valoare, absolut toate afirmatiile facute de el insusi la un moment dat si le-a contrazis prin alte afirmatii ulterioare.

    Acum ii plange de mila lui Petre Roman dar omite sa aminteasca ca el insusi l-a lucrat in stil securist pe fostul premier pentru a-l inlatura de la sefia partidului pe care il conduce.

    Parerea mea domnule Presedinte este ca Basescu este nebun , pe cuvantul meu daca exagerez si ca a molipsit tot aparatul de stat, guvern, legislativ, judecatori si pe noi, societatea civilia deopotriva.

  3. Victor Says:

    PS. Eu spun sa nu-i mai raspundeti nebunului nici macar prin intermediul blogului pentru ca ar putea fi interpretat ca dumneavoastra il considerati sanatos la cap, un om responsabil care are proprietatea cuvintelor si a afirmatiilor si nu este cazul.

  4. Iar ne paste modernizarea « six's Weblog Says:

    […] https://ioniliescu.wordpress.com/2010/11/25/reformatorii/ […]

  5. emigrantul Says:

    In legatura cu afirmatiile guvernatorului BNR potrivit carora romanii sunt de vina pentru datoria imensa a tarii

    Teoriile lui Mugur Isarescu au un grad de tupeu iesit din comun atit prin obraznicia afirmatiilor cit si prin momentul in care vin (deja doua tari din UE au intrat in faliment). Ce sa intelegem de aici, ca irlandezii si grecii sunt de vina pentru situatia economica dezastroasa din tarile lor? Nu l-am auzit pe guvernatorul BNR, in anii cind se cumparau masiv pe datorie tot felul de lucruri, propunind initiative legislative care sa operesca nebunia creditelor date la, practic, oricine sau sfatuind lumea sa nu se mai imprumute deoarece in curind vom intra in criza.

    Evident ca nu sunt de vina cei care isi cumpara automobile sau alte bunuri pe datorie ci aceia care permit asemenea practici. A acuza romanii pentru datoria externa a tarii este ca si cum ai retrage toate fortele de politie din Bucuresti si dupa un an cind orasul va fi partial ars si jefuit chiar de catre 20% din locuitorii sai ai motiva ca nu cei care au dat ordin de retragere a oamenilor de ordine sunt de vina ci cetatenii capitalei.

    Citate Mugur Isarescu:
    1) “Răspunsul meu este tranşant: este clar că decizia de îndatorare a fost democratică (… ) Numai în 2007-2009 s-au cumpărat un milion de maşini noi, 17 miliarde de euro, deci eu cred că la întrebarea cine a îndatorat România trebuie să avem în vedere acest lucru”

    2) “Băncile au fost intermediari, putem spune că i-au ademenit (…), dar nu s-au împrumutat ele ca să îndatoreze România, s-au împrumutat românii”

    Sursa: http://www.gandul.info/financiar/isarescu-romanii-s-au-indatorat-democratic-ca-sa-si-cumpere-printre-altele-masini-de-17-miliarde-de-euro-in-doi-ani-7744315

  6. exasperat Says:

    Domnule presedinte

    Cu riscul de a va plictisi, nu pot sa ma abtin. Am acumulat atata informatie negativa astazi si trebuie sa ma “descarc”.

    Ce se petrece astazi pe scena nationala a intrecut nu previziuni sumbre (era bine sa fi fost doar atat), ci orice limita a unui stat democratic. E o salbaticie anume creata, incurajata, finantata, in care doar cei puternici (= cei de la putere) pot supravietui.

    – Azi, 25 noiembrie 2010. Romania, stat al Uniunii Europene. Un tanar vrea sa participe la o sedinta a Consiliului Local Municipal Targoviste. Care sedinta e publica, asa zice Legea. Nu i se permite accesul, motiv pentru care un consilier PSD intervine in sprijinul sau. Reactia e aceea ca atat tanarul, cat si consilierul sunt bruscati, tavaliti pe jos de catre politistii comunitari. In holul Primariei. In Romania anului 2010.
    – In Alba-Iulia, un primar portocaliu isi permite sa traga o dunga portocalie pe drapelul national, iar reactiile liderilor PDL se rezuma la zambete si expedieri de genul: “..eee..are prea multa imaginatie”. Si daca primarul de la Alba abuzeaza de culoarea partidului, candidatul PDL din Hateg se rusineaza de ea. Motiv pentru care isi face un afis electoral cu mult verde si fara sigla partidului. Plus explicatia:
    – Candidatul la presedintie, Traian Basescu, pluseaza electoral cu un mesaj ferm de intarire a increderii in institutiile statului, dupa care, presedintele statului – Traian Basescu declara ca institutia CCR este “penibila”. Dupa care, devine iarasi respectabila in lumina deciziei pe Legea Educatiei.
    – Si tot aici, un Guvern refuza dezbaterea consensuala pe o lege esentiala, fortand un procedeu inutil, aberant, fara nici un argument de bun simt, doar pentru a da satisfactie unui grup parlamentar vital in ecuatia mentinerii la putere.
    – Profesorul de drept, Emil Boc, le explica studentilor din Cluj ca procedeul asumarii raspunderii inseamna punerea Parlamentului “in paranteza”, dupa care premierul Emil Boc uzeaza in cel mai iresponsabil si dispretuitor mod de procedeul asumarii raspunderii.
    – Guvernul anuleaza calitatea Parlamentului de principal for legislativ, legiferand in locul acestuia prin ordonante de urgenta si asumari de raspunderi. (cat de iresponsabila a devenit asumarea raspunderii!!!).
    – O frauda vizibila de pe cer este trecuta in mod revoltator cu vederea. Autorul fraudei isi mentine pozitia, nimeni nu-l intreaba nimic. In schimb, liderul grupului parlamentar al PSD e chemat de doua ori de catre procurori si intrebat acelasi lucru: “Va mentineti acuzatiile la adresa doamnei Roberta Alma Anastase si Sever Voinescu Cotoi?”
    – Avem primul Parlament din Europa unde nu e nevoie de cvorum in Biroul Permanent al Camere Deputatilor. Se intalnesc doamna Roberta si domnul Sever, cad de acord, iar deciziile dumnealor sunt considerate valide.
    – Avem operatiuni de flagrant cu televiziuni invitate si reglari de conturi in partid pe seama Ministerului de Interne.
    – Avem un presedinte care infiereaza mogulii ce nu i se supun, in vreme ce, in teritoriu, liderii PDL controleaza sau detin trusturi de presa.
    – Avem un Guvern care taie salariile cu 25%, dupa care vine si se mandreste ca mareste salariile cu 15%. Eu ceva mai jenant n-am putut sa vad. De multe ori am impresia ca luarile de cuvant ale liderilor PDL ne jignesc pus si simplu. Ei se adreseaza ca unor imbecili.

    Nici nu stiu cu ce mai continui. Mai sunt o groaza…Cert e ca, dincolo de dificultatile de ordin economic, ce ma enerveaza, ce ma revolta, ce ma ingretoseaza cel mai tare e alterarea fara precedent a intregului fundament democratic. Ori eu intr-o astfel de tara nu pot sa traiesc.

    P.S.: la ora cand ma pregatesc sa dau send acestui mesaj, ruleaza imagini cu presedintele Traian Basescu infierandu-i pe inconstientii care au marit salarii si pensii in paralel cu imagini ale candidatului Traian Basescu laudandu-se cum ca in mandatul sau au crescut salarii si pensii. Greţos.

    Petruţ Dumitru – Târgovişe
    http://exasperat.wordpress.com/

  7. exasperat Says:

    * Plus explicatia: „Culoarea portocalie a fost murdărită de către actuala guvernare”. Sunt cuvintele candidatului PDL despre Guvernul PDL

  8. Victor Says:

    Apropo de reforme, eu gasesc incredibil Comunicatul CFSN catre tara din noaptea de 22, care marca extrem de clar ruperea definitiva cu trecutul. Trecerea la economie de piata, descentralizarea, daramarea tuturor vechilor structuri ceausiste, libertatea de exprimare, si tot ce se puncteaza in document… si acum cand recitesc, interpretez ca si un act de mare onoare si curaj din partea lui Ion Iliescu. Ah, ca apoi societatea, “sistemul” cum ne place noua sa spunem, s-a regrupat si nu a permis transformarile atat de radical precum le prevedea actul in sine, asta este problema noastra a romanilor. Ce asteptari se pot avea de la niste oameni crescuti, formati in dictatura? Normal ca noi romanii vedeam lucrurile deformat si inca le mai vedem orice am crede despre noi insine. Pana si astazi oamenii se impotrivesc reformelor, schimbarilor de orice natura. Ele sunt bune cand se intampla in ograda altuia dar atunci cand trebuie sa te reformezi tu insuti si familia ta… sa nu mai dai spaga, sa nu mai treci pe rosu, sa nu mai trisezi etc.etc, devine putin mai greu de acceptat schimbarea. Revenind, documentul conceput de CFSN este magistral si marca la vremea respectiva cea mai radicala rupere de trecut intre tarile din fostul bloc sovietic. Restul ne apartine. Si trebuie sa fim responsabili si sa acceptam vina de a nu fi participat la schimbare si de a ne fi uitat ca boii la securistii care s-au regrupat. Pe valul acestei regrupari astazi un fost securist la Anvers(bolnav de ceea ce eu as numi “paranoia puterii” ), ne conduce impreuna cu gasca lui , nota bene mica nu mare, dar iata un exemplu elocvent despre ce inseamna sa stii sa te organizezi

  9. Victor Says:

    Imi place trecerea in revista a unei mici parti din nemerniciile pedelisto-basiste realizata de Petrut mai sus. Si ce scrie el acolo nu reprezinta nici 0.000001% din raul pe care l-au facut “reformatorii”.

  10. emigrantul Says:

    In Basarabia stabilitatea politica de dupa alegerile din 28 noiembrie 2010 va veni probabil de la clanurile din spatele partidelor

    Nu o spun eu ci un analist moldovean care sincer si fara sa glumeasca isi pune nadejdea in clanuri. Se pare ca in Basarabia se recunoaste deschis realitatea: tara este la cheremul grupurilor de interese economice, partidele politice fiind niste paravane mai mult simbolice in spatele carora clanurile se ascund formal. Nu m-ar mira ca intr-un viitor apropiat denumirea formatiunilor politice sa inceapa cu “C” in loc de “P” si asta in conditii pur legale. Sa vedem ce se va stabili in noua constitutie de peste Prut.

    Fragment dintr-un interviu cu Igor Botan, analist moldovean
    Joi, 25 noiembrie 2010, 17:31, Hotnews
    Reporter: Exista riscul unui nou blocaj in Parlament pentru alegerea presedintelui?
    Igor Botan: Nu cred, desi lucrurile din punctul de vedere al Constitutiei au ramas neschimbate. Nu cred ca va mai exista acest risc de blocaj institutional, deoarece clanurile economice din spatele partidelor vor si ele stabilitate si vor impinge lucrurile spre o rezolvare a acestei probleme.

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-8071039-audio-igor-botan-analist-moldovean-comunistii-folosit-permanenta-romania-tema-campanie-sustinut-aie-pregatit-moldova-pentru-absorbita-romania.htm

  11. Octavian Radu Says:

    Da, si eu consider guvernarea Nastase cea mai buna guvernare.
    Eu am 24 de ani…asa ca nu pot sa vbesc prea multe despre guvernele de pana-n 2000, pe care le stiu mai mult din auzite, fiind destul de mic pe vremea aia.

    Insa pot afirma ca guvernarea Nastase a fost mult-mult mai buna decat cea Tariceanu sau decat cea Boc(citeste Basescu).
    Dar sa nu uitam, Nastase l-a avut pe Mihai Tanasescu.
    Tariceanu l-a avut pe Vosganian(caruia…personal i-am adresat 2 intrebari pe teme economice si nici macar n-a inteles ce-l intrb). Iar Boc i-a avut pe Pogea si Ialomiteanu.

    Da, guvernarea Nastase a fost o guvernare reusita – crestere economica sanatoasa. Guvernarea Tariceanu a fost o crestere economica pe datorie! Guvernarea Boc(Basescu) este catastrofala… Dar sa fim sicneri…e si greu sa guvernezi dupa Vosganian…

    Apropos de bursa…de ce nu s-au facut marile privatizari pe bursa? Nu credeti ca ar fi fost mult mai transparent? Si deci mult mai corect?

    http://octaraduro.wordpress.com/2010/11/17/mult-laudatul-sector-privat/

  12. mgabim Says:

    In primul rind doresc sa va multumesc ca nu ati tratat cu indiferenta comentariile mele si ati gasit un moment sa le comentati. Ma simt onorata!
    Nu am sa va plictisesc cu istoria vietii conjucturi, , realizari si nerealizari, dar din respect tin sa spun ca din 22 decembrie 1989 pina azi v-am respectat, si indiferent de bune sau rele nu am negat alegerea ce am facut-o.
    Am citit ce scrie Cartianu. Sincer, un idiot. Eu si sotul meu am fost pe strazi in 21 cind se striga ” presedinte Doina Cornea”, ” Secretar general Corneliu Manescu” sa inteleg ca asta a fost ‘revolutie” ‘anticomunista” si eu nu am inteles realitatea? Cartianu imi spune ca tot ce am trait e o minciuna! Am fost la universitate cind primul manifestant a fost impuscat. L-am carat in cearceaf. Nu l-au primit la spital si am incercat sa-l ducem int-un bloc in spatele Teatrului Natioanla. Nu l-a acceptat nimen i. Primul mort in fata mea.
    Am fost pe strazi si in 22.
    Cartianu imi spune ca ce am facut eu, a fost dictat de la Moscova
    . imi aduc aminte cum am venit acasa pe (pe 22) si v-am vazut pentru prima oara (sau v-am remarcat) in viata mea. Tata venise sa-si vada nepoata, si ne-a spus (mie si sotului): un om minunat, Romania il putea foosi de mai bine de 10 ani!! Mie si sotului ne-a fost suficeint (un fel de CV)
    Cartianu imi spune ca spionii rusi au deturnat revolutia.
    Eu l-am crezut pe tata.
    Este adevarat ca nu mai sint in Romania de mai bine de 16 ani. Dar am plecat din Romania nu din motive politice, si nici economice. Am plecat din motive de realizare: sotul meu a terminat faculatea de fizica printre primii. A dorit sa devina cadru didactic al faculatatii: inainte de ’89 nu a putut ca deh nu era membru de partid!, in 1990 afost respins (desi a obtinut cel mai mare scor la examen!) pentru ca l-au respins cei de la asociatia stuentilor (am aflat ca motivul real ar fi fost ca el a refuzat sa voteze destituirea unor cadre didactice pe principiilor ca au fost membri de pard).
    Si asa sotul meu a ajuns top la o Universitate Americana. Acum este top la doua centre de cercetare: Fermilab, si Argon. Eu preadau la DePaul. Cartianul insa insinueaza ca am fost agenti kgb. Am inteles ca pe la B1 Tv a mai adus si martori ca dumneavoastra erati la Moscova pe 21. Dupa parerea mea tipul este plecat rau cu sorcova. repet am fost pe strazi si pe 21 si pe 22. Nu cred ca mi-a furat nimeni revolutie, nu cred ca a fost altceva decit o revolutie a celora carora le-a a juns cutitul la os.
    Azi l-am auzit pe Basescu cu toate idioteniile ce le-a scos pe gura. parerea mea este ca sufera de o boala mentala! Ce a scos pe gura este mai mult decit impardnabil, sau non prsidentiabil! Mitocan? NOP E pur si simplu discursul unui individ care stie ca la capat il asteapta PUSCARIA! (pe el si pe gasca lui – guvernul)

  13. Marcus Says:

    Chiombule, Buzata Ta Cat Cheltuie Pentru Ruj?

    Ultimul recital in materie, tinut de tzopul badaran care a uzurpat printr-o frauda masiva si grosolana fotoliul cotrocenist, le-a facut pe malagioacele mioritice si pe etnicele satrare, care la o adica isi lovesc adversarii cu pruncii de la tzatza, sa paleasca pur si simplu de invidie si oftica. Mahalagiul numaru’ unu al tarii si-a deversat de aceasta data tucalul cu ocari si batjocura, pe de-o parte in capul bugetarilor care indraznesc sa ceara oarece urme de bani pentru munca prestata, iar pe de alta parte le-a facut albie de porci pe mamele copiilor nostri, pe care dobitocu’ a incercat si sa le caricaturizeze intr-un mod de-a dreptul scabros din aceleasi motive. Cretinoidu’ uita sau se face ca uita faptul ca majoritatea incriminatelor respective sunt doamne respectabile, absolvente de institutii superioare de invatamant care, pentru un salariu mizerabil si ala ciuntit, se chinuie in acest sistem bugetar manarit de talharii lui , in frunte cu el, sa ne invete copiii carte sau sa ne puna pe picioare cand ne imbolnavim.
    Vazand cu cata ura si dispret vorbeste despre consoartele noastre pe care le ridiculizeaza deoarece isi revendica “banisorii” munciti, am realizat in sfarsit, dupa mai bine de patruzeci de ani, ce insemna sintagma folosita ca termen generic de comunisti de “dusman al poporului”. Ei bine, daca ea era folosita de comunisti doar in scop propagandistic, in cazul basescului, ea trebuie luata ad-litteram deoarece chiombu’ uraste efectiv acest popor si, culmea, nu face din asta niciun mister, facandu-ne ori de cate ori i se scoala lui pe chelie, cum ii vine la gura si aplicandu-ne calificative si epitete care mai de care mai umilitoare si mai injositoare.
    Cabotinu’ din el nu a putut sa se rezume la haznaua de cuvinte care s-a vrut “discurs prezidential”, a mai apelat si la mimica pentru a intari efectul imaginii “femeilor rujate si cu ochii cat cepele”. Numai ca, de fiecare data cand se da in stamba cu astfel de acuze la adresa poporului pe care-l conduce spre dezastru total, magarul dracului uita sa se uite in propria ograda in care, buzata de fi’xa, are buzele nu cat cepele, ci cat dovlecii, buze pentru care consuma tone de ruj pentru a le boi o singura data. Diferenta dintre tuta propulsata in ditai fotoliu europarlamentar de manevrele si fraudele electorale comise de el, si doamnele titrate si stimabile care prin truda lor de zi cu zi mentin in viata un sistem medical, de invatamant etc. bagat in coma de incompetenta de notorietate internationala a guvernantilor basiti, consta in faptul ca tuta nu plange dupa “banisorii” de ruj, ea incasand Euroi cu basculanta doar pentru a-si etala tampenia in cel mai inalt for european.
    Nu este prima data cand fac aceasta afirmatie, singurul lucru care i-a mai ramas chiombului de facut in materie de mahalagism este, ca in timpul unei astfel de isterii televizate, sa-si dea nadragii jos, sa ne arate dosu’ si sa ne ordone sa-l pupam in fund.
    Dar, nu este tarziu, mai are la dispozitie inca patru ani de mandat.

  14. Victor Says:

    Imi amintesc cat de indignati erau pedelistii pe vremea cand guvernul Tariceanu a introdus taxa auto. Pe atunci Basescu fiind pretenar cu Vantu, cei de la Realitatea au declansat o megacampanie la nivel national, cu semnaturi, cu biletele la “zidul Realitatii” si toate porcariile manipulatorii specifice escrocului la SPA-ul caruia obisnuia Geoana sa se relaxeze. Astazi inteleg ca guvernul pedele+udmr+nevertebratele care au parasit partidele de opozitie introduc o taxa auto incredibil de mare. Face parte din contradictiile specific basiste despre care scriam mai sus. Dar si din contradictiile specifice devalizatorului FNI care cu putin timp in urma isi punea “domnisoarele rujate si cu ochii cat cepele” sa tipe ca angajatii la stat consuma “banisorii” tarii datorita salariilor si sporurilor iar astazi le plang de mila acelorasi salariati :”vai le-a luat basescu banisorii saracii de ei”. Vreau sa subliniez ca pe cat de incoerent, negativ, rau intentionat este basescu pe atat sunt si astia din presa , mai ales Vantu. Dar nici restul mogulilor nu sunt mai credibili. Sa ne amintim ca Voiculescu ii canta in struna lui basea cata vreme a fost tolerat de presedinte ca “solutie imorala” , bucuros ca ministrul economiei este omul lui si mai poate face cateva combinatii cu energie – ceea ce se pare ca a si facut doar ca a fost suficient de smecher s-o bage si pe Udrea la imparteala- apoi de cand a fost aruncat precum o masea stricata de acelasi basescu Ciutacii lui nu mai pridididesc cu injuraturile la adresa presedintelui. Patricu asemenea. De unde ii sponsoriza campania electorala in 2004 si umbla cu basescu in campania electorala a acestuia, de unde lua masa impreuna cu acesta a ajuns sa fie plimbat pe la DNA cu o repriza de puscarie si de atunci brusc a devenit dusman de moarte al presedintelui. UDMR-ul in intregime a balansat intre a-l sustine pe basescu si a sustine suspendarea acestuia in functie de interesele lor meschine, fie de grup, tip legea invatamantului, fie accesul la bani in calitate de participanti directi la guvernare, fie interese personale de tipul Marko Bella sau Verestoy Atilla ambii santajati cu dosare…fara numar. Fiindca in realitate liderii maghiari sunt niste ticalosi fara margini. Si cine nu a fost prins in nebunia lui basescu? Chiar si pesedeul s-a dus langa el , a intrat la guvernare alaturi de pedele. Stiu, toti au o scuza. Dar la nivelul imaginii si in fapt la nivelul realitatii obiective este limpede ca toti si-au meritat tratamentul aplicat de basescu si nu gasesc normal ca cineva sa mai aiba incredere in ei. Pentru ca felul lor al celor enumerati de a se comporta denota o lipsa clara de principii. Din cate cunosc, singurul care a avut o atitudine corecta, mereu aceeasi in raporturile cu basescu si care conteaza ca asa si eu am avut o atitudine similara :) este Presedintele Iliescu. Si asta pentru ca Ion Iliescu se raporteza la principii si nu la oameni. Asta este dovada ca intreaga clasa politica romaneasca cu tot cu moguli , oameni de afaceri importanti (am si aici nenumarate exemple de balans intre sustinerea si contestarea presedintelui) exponenti ai intelectualilor de genul Voinescu, Preda, macovei si in general toti “reformatorii” nu se ghideaza in viata dupa principii ci dupa interese marunte de moment.

    emigrante, nu m-as baga in seama cu tine dar de dragul adevarului si pentru ca si eu ca si tine am scris despre tupeul incredibil al guvernatorului BNR, afirmatia ta conform careia Isarescu nu i-ar fi avertizat pe romani si pe bancheri deopotriva la nivel verbal sa fie grijulii cu creditele , nu este corecta. A facut-o. A iesit cu declaratii de genul asta nu o data. Dar de facut nu a facut nimic ca doar nu era prost sa nu indatoreze Romania cand pentru asta este el pus acolo. Sa ne indatoreze adica.

    • emigrantul Says:

      1) Citat Victor: “emigrante, nu m-as baga in seama cu tine dar …”

      Formularea este destul de dura. Astept sa-ti cer scuze.

      2) Citat Victor: “afirmatia ta conform careia Isarescu nu i-ar fi avertizat pe romani si pe bancheri deopotriva la nivel verbal sa fie grijulii cu creditele , nu este corecta. A facut-o. A iesit cu declaratii de genul asta nu o data. Dar de facut nu a facut nimic ca doar nu era prost sa nu indatoreze Romania cand pentru asta este el pus acolo. Sa ne indatoreze adica.”

      Aici chiar ca nu am inteles. Cum adica “a facut-o dar de facut nu a facut nimic”. Vrei sa zici ca avertiza formal si ambiguu romanii in legatura cu pericolul imprumuturilor masive pe care acestia le luau dar nici vorba pentru a-i determina sa nu mai ceara credite cu nemiluita, ci doar asa ca Mugur Isarescu sa aiba spatele acoperit in cazul declansarii unei crize.

      As fi curios totusi sa vad comunicate publice ale guvernatorului BNR, facute inainte de Septembrie 2008, in care acesta avertizeaza transant si repetat bancile sau populatia in legatura cu pericolul indatorarii masive.

  15. Victor Says:

    Inca ceva: intentia mea in comentariul precedent nu este de a-i canta in struna Presedintelui Iliescu, nu are nevoie de asa ceva si oricum stie bine ce parere am eu despre Domnia Sa, nu mai este nevoie sa scriu public , ci de a arata ca cei care se situeaza astazi in opozitie cu Basescu au contribuit decisiv in diverse etape la ascensiunea si sustinerea acestuia si ca sunt total lipsiti de credibilitate. Lipsa principiilor sta la baza actualei stari de fapt si nu m-as limita la o categorie limitata cum ar fi mogulii, oamenii politici, oamenii de afaceri si intelectualii. As extinde la nivelul unei bune parti din societatea noastra care i-a cantat in struna lui Basescu , l-au sustinut tocmai pentru ca sunt oameni lipsiti de principii. Altminteri cum sa sustii un om lipsit de cuvant, lipsit de onoare, lipsit de bun simt, lipsit de modestie, cum sa sustii un hahait care bea cu Becalli prin carciumi si apoi il vaneaza cu DNA-ul, un om care foloseste limbajul lui Basescu de la inaltimea functiei prezidentiale??? Numai niste oameni lipsiti de principii pot avea o atitudine de sustinere pentru Basescu ca si presedinte al tarii fie chiar si numai la un moment dat.

  16. SorinPLATON Says:

    De acord 100% cu aceasta postare!

  17. emigrantul Says:

    Moneda unica Euro – o ciuma economica

    Inca doua semnale care prevestesc prabusirea Uniunii Europene

    1) “European Commission President Jose Manuel Barroso has dismissed reports that Portugal is next in line for a financial rescue package.”
    http://www.bbc.co.uk/news/business-11845046

    2) “Presedinte ceh Vaclav Klaus … ar vrea ca Praga sa negocieze cu Bruxelles-ul dreptul de a renunta la viitoarea adoptare de catre tara sa a monedei euro, anunta presa din aceasta tara”

    Manuel Barroso da stiri linistitoare cu grad mic de credibilitate. Si despre Irlanda s-a pretins acelas lucru, mai precis ca nu va intra in faliment. Pina la urma a intrat. De asemenea, Vaclav Klaus anunta, de fapt, stoparea introducerii monedei unice in statele UE unde aceasta nu a fost adoptata.

    Situatia este disperata, fiecare incearca sa scape cum poate insa solutiile salvatoare sunt tot la fel de eficiente ca masurile luate in evul mediu pentru stoparea epidemiilor de ciuma.

  18. ellasarya Says:

    „se duce ţara de râpă” – s-a dus țara de râpă!

  19. fragmentariumpolitic Says:

    Indicatorul de autenticitate al oricarei reforme il reprezinta schimbarea in bine a starilor de lucruri vizate, in absenta progresului scontat situandu-ne, fara indoiala, pe terenul esecului sau opusului acesteia. Nu de putine ori dreapta politica s-a dovedit extrem de abila in a specula diverse procese ori nevoi sociale, in ale caror forme a turnat false continuturi, in folosul intereselor ei egolatre de grup. Acestor abilitati malversante, de obtinere a profitului, exersate inclusiv teoretic, li s-au asociat chiar, la inceputul anilor ’90, conceptul de inteligenta economica (unele instrumente financiar-bancare care au alimentat criza mondiala fiind, din pacate, produsele acesteia), iar atacurile din acest sfarsit de deceniu la adresa statului social, sub acoperirea crizei, reformei ori austeritatii, nu sunt intamplatoare. Pe plan international, cruciada dreptei impotriva Muncii, cuceririlor Luptei si Reformei social-democrate a capatat proportiile unei adevarate Contrareforme. O transformare care doar in forma se revendica a fi o reforma, dar care in continut abdica de la comandamentele sociale inseamna o instrainare si o negare a reformei, care ar trebui sa aduca mai binele in viata celor multi. Globalizarea si Contrareforma merg mana in mana.

    Nici in ceea ce priveste actiunile dreptei dambovitene, aflate la putere (ca aproape in toate statele europene), lucrurile nu stau altfel. Dimpotriva, aceasta s-a afirmat ca un invatacel silitor, depasindu-si profesorii. Am mai scris in alt loc despre miturile fondatoare ale dreptei basescianiste, reforma si anticoruptia. Unul a fost recent demontat, caracatita coruptiei prinzand in tentaculele ei unele dintre pozitiile cele mai inalte ale politicii si administratiei (afacerea Soric-Fatuloiu), celalalt, dupa toate datele, urmeaza la rand. (…) Lansez un mesaj către politicieni, un ultim apel, deoarece la anul s-ar putea să fie prea târziu: fiţi responsabili! (…) Regret ca am trimis la reexaminare Legea pensiilor, Parlamentul s-a dat in stamba (…) Românul să muncească bine, dacă vrea să trăiască bine (…) Acel premier (Petre Roman, n.n.) a avut ghinionul sa aiba un presedinte (Ion Iliescu, n.n.) care voia Romania asa cum e ea acum (…) et caetera… Ati recunoscut, desigur, semnalele de alarma ale presedintelui de dreapta, in exercitiu, care, parca presimtind apropierea urgiei economice, da semne ca s-ar pregati de lupta, prevestind si o scadenta, dar cu cine ramane o taina, deoarece cu criza in niciun caz. De fapt, adevarul e pe jumatate, pentru ca, ne-a spus-o D.S.Kahn, prapastia e in fata, cealalta jumatate care nu a fost spusa e ca se pregateste marea eludare a asumarii raspunderii pentru iminenta prabusire, vinovati fiind cand Ponta, cand Nastase, cand Iliescu, cand pesedistii, fesenistii, comunistii si, tot asa, poate chiar Tutankamon…

    Singurul efect palpabil al reformei portocalii este Golemul clientelar, ale carui victime sunt toti exclusii sociali: copii, tineri, femei, bolnavi, pensionari, someri etc. Cei mai mari perdanti ai luptei economice nedeclarate care a dus la formarea imperiului clientelar sunt muncitorii. Genocidul social a fost si este unul tacut, inabusit de zarva jihadului impotriva crizei. Alaturi de aspectele economico-sociale ale reformei guvernarii de dreapta sunt si unele care tin de rafinamentul ideologic sau manipulativ, mai putin cunoscute, dar si de unele limite. In primul rand, este vorba de faptul ca dreapta democrat-liberala a inteles mai repede si mai bine faptul ca in ansamblul raporturilor dintre partide indicatorul de putere s-a deplasat in mod decisiv in domeniul economic. Ca urmare, aceasta se poate alia politic cu oricine, ramanand in acelasi timp un adversar inversunat pe plan economic (asa cum s-a intamplat in scurtul episod de guvernare prin coabitarea PDL-PSD, care a fost o greseala a social-democratilor). In al doilea rand, dreapta basescianista si-a format din clientela bratul sau inarmat economic. In al treilea rand, aceasta isi poate impune unilateral interesele in orice proces de reforma (invatamant, sanatate, salarii, pensii etc.), considerand opozitia un outsider al democratiei si procesului legislativ, ceea ce ar putea indreptati conceptul de reforma belicoasa, al carei vector este indreptat agresiv dinspre dreapta spre stanga, dinspre capital spre munca. Exista insa si un revers, decredibilizarea, care poate fi pe termen lung, PDL putand impartasi soarta PNTCD. In lipsa binelui indelung promis, ideea de reforma tinde sa fie asimilata cu un pretext pentru a determina populatia sa inghita pastila ultraliberalismului si sa accepte, astfel, sacrificarea modelului social pe altarul crizei. Asa cum criza a ingropat pentru totdeauna miturile liberale ale mainii invizibile a pietei si concuretei pure si perfecte, discursul reformist al PDL si-a atins limitele. Guvernul Boc a ajuns la limita logicii sale in ceea ce priveste reforma. Este nevoie de o noua conceptie, de o noua cale.

  20. Victor Says:

    emigrantul,

    corect. Exprimarea mea este gresita. La nivel declarativ a facut ceva dar faptic nimic. Oricum am observat ca tu ai inteles ce vroiam sa exprim. Nu am timp sa recitesc comentariile inainte de “post comment” si caseta in care scriem este mic, daca nu misti cursorul nu ai o imagine de ansamblu a comentariului.

    Cu scuzele, nu am orgolii, ti le-as oferi dar cand imi amintesc cate ai scris la adresa mea ma intreb daca nu ar trebui sa incepi tu prin a-ti cere scuze. Nu-mi amintesc ca atunci cand pretindeai ca sunt una si aceeasi persoana cu Mihnea sa o fi facut. Mai mult, dupa ce Presedintele Iliescu ti-a explicat ca ma cunoaste personal ai mutat bobul si l-ai admonestat pe Presedinte ca se intalneste cu un anti-roman…Este doar un exemplu de comportament incorect din partea ta.

  21. iuliuc Says:

    Intoarcerea Legii Pensiilor in Parlament – o actiune neconstitutionala

    D-le Presedinte,
    Va rog sa ma ajutati sa-mi lamuresc o nelamurire de natura juridica-constitutionala.

    Stiu ca Presedintia nu are dreptul la initiativa legislativa. In cazul acesta, cred, motivatia respingerii de catre pres. TB a legii pensiilor (propunerea ca femeile sa iasa la pensie la 63 ani – propunere cu caracter normativ/legislativ), este neconstitutionala. Daca am dreptate, ati putea folosi aceasta scapare a presedintiei in lupta parlamentara.

    Cu stima,
    Iuliu Paul

Leave a Reply

