PAUL KRUGMAN

Prezint spre informare, un text interesant si de mare actualitate, apartinand premiantului Nobel pentru economie – Paul Krugman :

SA INVATAM DE LA EUROPA

(Articol tradus din New York Times, editia electronica din 11 ianuarie 2010)

In timp ce reforma sistemului American de sanatate se apropie de linia de final, conservatorii au motive sa se tanguiasca si sa-si franga mainile. Si nu ma refer aici la cei care servesc ceaiul la ora fixa. Chiar si cei mai calmi dintre conservatori au adresat amenintari cumplite – ca noul sistem public de sanatate propus de Obama va transforma America intr-o social-democratie de tip european.

Totusi pare ciudat ca ei spun aceasta, desi stiu ca nu e adevarat. Europa are problemele ei economice, dar cine nu are? Insa povestea pe care o auzim tot timpul – cea a unei economii ce stagneaza , in care nivelul ridicat de taxare si beneficiile sociale generoase submineaza initiativele private, impiedicand dezvoltarea si inovatia – seamana destul de putin cu realitatea surprinzator de pozitiva. Adevarata lectie desprinsa din exemplul Europei este de fapt, opusul a ceea ce sustin conservatorii. Europa este un succes economic, iar acest succes demonstreaza ca social-democratia europeana functioneaza.

De fapt, succesul economic al Europei ar trebui sa fie evident chiar si fara statistici. I-as intreba pe acei americani care au vizitat Parisul: vi s-a parut un oras sarac si inapoiat? Dar Frankfurt sau Londra? Ar trebui sa va amintiti intotdeauna ca, daca e vorba despre ceea ce trebuie sa credeti – intre statisticile economice oficiale si ceea ce vedeti cu ochii – ceea ce vedeti reprezinta, totusi, realitatea.

In orice caz, chiar si statisticile confirma acum ceea ce ochii vad.

Este adevarat ca economia Statelor Unite a crescut mai rapid decat cea a Europei in ultimele decenii. Incepand cu anul 1980 – cand politica Americii a luat o brusca intorsatura spre dreapta, in timp ce in Europa nu s-a intamplat acest lucru – produsul intern brut real din SUA a crescut, in medie, cu 3 la suta pe an. In acest timp, UE 15 – blocul celor 15 state membre ale Uniunii Europene inaintea extinderii catre o parte din fostele tari comuniste – a crescut doar cu 2,2% pe an.

Deci America e pe primul loc!

Sau poate ca nu. Acest lucru indica doar ca am avut o crestere mai rapida a populatiei. Din 1980, PIB-ul real pe cap de locuitor – care este ceea ce conteaza pentru standardul de viata – a crescut cam cu acelasi procent si in America si in UE 15: 1,95% pe an aici, 1,83% pe an , acolo.

Dar ce putem spune despre noile tehnologii? La sfarsitul anilor ’90 se putea afirma ca revolutia din domeniul  tehnologiilor informationale a omis Europa. Insa, intre timp, Europa a recuperat decalajul in multe privinte. In special internetul de banda larga este tot atat de raspandit in Europa cat este si in Statele Unite si chiar este mult mai rapid si mai ieftin.

Si daca ne referim la locuri de munca? Aici America sta ceva mai bine: rata somajului in Europa este de obicei mult mai inalta decat cea din Statele Unite, iar procentul de populatie angajata este mai mic. Dar, daca avem in vedere milioanele de tineri care lenevesc si traiesc din ajutoare de somaj, sa ne mai gandim putin. In 2008, 80%  din adultii cu varste cuprinse intre 25 si 54 de ani din cadrul UE 15 erau angajati (chiar 83% in Franta). Cifrele sunt similare si pentru Statele Unite. Se pare ca europenii nu sunt atat de dornici ca noi sa munceasca, dar este asta chiar asa de rau?

In plus europenii sunt si destul de productivi : ei lucreaza mai putine ore, dar productivitatea  pe ora in Franta si Germania este aproape de nivelul din SUA.

Problema nu este ca Europa ar fi o utopie. Ca si Statele Unite, europenii au mari probleme in lupta cu criza financiara actuala. Ca si Statele Unite Tarile importante ale Europei se confrunta cu probleme fiscale serioase pe termen lung – si, cum este si cazul unor state din cadrul SUA, unele tari europene sunt in pragul unei crize fiscale. (Sacramento este acum Atena Americii – intr-un mod negativ). Dar, privind catre viitor, economia Europei functioneaza; ea creste; per ansamblu, este la fel de dinamica ca si a noastra.

Atunci, de ce avem prezentari  atat de diferite de la atatia specialisti? Pentru ca in conformitate cu dogma economica din aceasta tara – si aici ma refer la multi dintre Democrati si la  aproape toti Republicanii – social-democratia de tip european ar fi un dezastru cumplit. Si oamenii tind sa vada ceea ce vor sa vada.

In fond, in timp ce rapoartele privind colapsul economic al Europei sunt mult exagerate, rapoartele privind nivelul mare al taxelor europene si politicile sociale generoase exprima realitatea. Nivelul taxelor in principalele tari europene variaza intre 36% si 44% din PIB, comparativ cu doar 28% in Statele Unite. Sistemul public de sanatate este si el.. public. Cheltuielile sociale sunt cu mult mai mari acolo decat aici.

Deci, daca ar fi dupa afirmatiile economice care domina discutia publica din Statele Unite – inainte de toate, convingerea ca un nivel chiar putin mai mare al taxelor pentru cei bogati si ceva mai multa protectie sociala pentru cei nevoiasi ar submina in mod drastic motivatia de a munci, investi si inova – Europa ar fi legendara economie ce stagneaza si se degradeaza. Si totusi nu e asa!.

Europa serveste deseori drept exemplu negativ, ca demonstratie ca, daca incerci sa faci economia mai putin brutala si ai grija mai bine de cetateni, atunci cand sunt la ananghie, sfarsesti prin a omora progresul economic. Aceasta conceptie este gresita, experienta europeana demostrand exact opusul: politica sociala si progresul pot coexista.

x  x  x

Aceste perceptii asupra Europei si influientei politicilor sociale asupra economiei – la care se refera premiantul Nobel, Paul Krugman – nu sunt singulare si nu se gasesc numai in SUA. Este si pozitia dreptei europene care doreste sa submineze politicile sociale si “modelul social european” – bazat pe conceptul de economie sociala de piata si devenit acquis comunitar. Este si pozitia dreptei politice din Romania. Concluzia lui Krugman ca “justitia sociala si progresul pot coexista” – este pertinenta si corecta!

Problema de fond este – de ce stanga europeana se afla in declin. De ce marea criza economica din ultimii ani nu a propulsat stanga , social –  democratia europeana!

Aceasta este valabila si pentru situatia stangii si a social-democratiei romanesti, ca si din tarile vecine.  Nu intamplator, partidele de stanga, socialiste si social-democrate din aceasta parte a Europei, sunt asimilate, in mod demagogic, de fortele retrograde,de dreapta – care apeleaza la o propaganda “ anticomunista “ grobiana – cu sechelele fostelor partide comuniste ! (aceste “sechele” pot fi intalnite in toate partidele nascute dupa 1989, mai ales in cele ce apeleaza la demagogie populista!)

44 Responses to “PAUL KRUGMAN”

  1. dorucoarna Says:

    Autorul are perfecta dreptate in concluziile sale dar analiza ce o face uita un lucru: Europa are economii-locomotiva precum Germania, Franta, Anglia, Danemarca, care sunt state, SUA are doar California; in plus, in Europa economiile statelor sunt mult mai independente in cadrul Uniunii decat statele americane in cadrul federatiei, astfel ca ajustarile punctuale in fata provocarilor generate de criza sunt usor de facut, cu inertii mai mici si cu abordari specifice in stil german, in stil francez, englez, facand astfel facile rezultatele pozitive.

    Totusi, social-democratia europeana inca nu exploateaza momentul prin explicarea faptului ca acele companii ce-si revin prin interventia statelor in fapt colecteaza astfel mai mult din produsul creat de munca celor multi in dauna disponibilului social, astfel ca reteta asta galopanta, import SUA, este mai costisitoare decat apare in scriptele bugetare ale guvernelor europene; cand stanga va explica credibil in fata populatiilor aceste mici ‘omisiuni’ ale dreptei, atunci se va trece dincolo de relatia firma=loc de munca, la relatia stat=loc de munca asigurat in firme, evitandu-se astfel galopul asta stresant si neproductiv din vietile tuturor.

  2. fragmentariumpolitic Says:

    O altfel de extrema dreapta

    Extremismul este, dupa cum ne-a dovedit in doua randuri secolul trecut, o ideologie subversiva si un regim “politically incorrect”, care tinteste echilibrul social si global, producand efecte devastatoare. Iata insa ca secolul XXI ne releva un alt soi de maleficitate ideologica, ascunsa in forme “politically correct” de aceasta data, dar “economically incorect”, care a generat consecinte la fel de catastrofale: criza economica mondiala. Numele acestei ideologii economice care profetea fals si tentant (asemanator suratelor ei mai varstnice) pretentia edificarii unei “alte lumi”, care ar fi insemnat finalul evolutiilor ideologice si universalizarea democratiei si prosperitatii, este neoliberalismul, care, neindoielnic, prin urmarile sale destabilizatoare reprezinta o altfel de extrema dreapta.

    Nu asi dori sa ma ocup aici de anatomia acestei teorii maligne. Au facut-o pe larg reputati specialisti, laureati ai Premiului Nobel, cum ar fi Joseph Stiglitz sau Paul Krugman, care au criticat pertinent neoliberalismul, dezvaluind prevalenta egoismului si lacomiei in logica profitului, “depravarea” bancherilor, vinovatia economistilor etc., care au impus popoarelor si natiunilor lor costuri sociale exorbitante. Au facut-o alti critici, care au descris impactul dezastruos al dominatiei corporatiilor asupra vietii cotidiene a oamenilor, cum ar fi Sue L.T. McGregor, Janice Doull & Larry Fisk atunci cand vorbesc despre “microbii neoliberali” care produc boli in randul populatiilor (“Neoliberalism, Microbes, and Peace: A Human Ecological Perspective”), Michael Moore care analizeaza cum “povestea de dragoste” a Americii fata de capitalism, candva inocenta, a transformat acum visul american intr-un cosmar (Film-Capitalismul-o-poveste-de-dragoste/) sau Thomas Wieczorek care face raspunzator neoliberalismul pentru raspandirea unor clisee si false imperative care viciaza esenta democratiei (“Republica scoasă din minţi”) etc., lista fiind extrem de lunga…

    Asi vrea insa sa atrag atentia asupra unor probleme care tin de atitudinea si asumarea transante a responsabilitatii fata de devastarile produse economiei mondiale (1), cat si fata de masurile asiguratorii post-criza, care trebuie sa fie clare si ferme (2). Orice tendinte de eludare sau minimalizare in acest sens nu ar face decat sa conserve germenii si riscurile (re)producerii in viitor a unor crize asemanatoare. Daca bogatii lumii, reuniti in aceste zile la Davos, vor reusi sa escamoteze aceste probleme, prin alte “inginerii” teoretice, in genul celor prin care “baietii destepti” ne-au sucit mintile in ultimile decenii, ducandu-ne pe caile pierzaniei, inseamna ca teoria luptei de clasa nu a “murit” decat pentru clasele populare (ceea ce le explica slabiciunea si dezbinarea), nu si pentru cea dominanta, nemilos de unita in a le constrange pe celelalte la o concurenta inegala, prin impunerea logicii profitului. Intr-o lume in miscare, raspunderea istorica a neoliberalismului pentru criza mondiala este indubitabila, dupa cum la fel ar trebui sa fie si condamnarea acestuia.

  3. Victor Says:

    “Problema de fond este – de ce stanga europeana se afla in declin. De ce marea criza economica din ultimii ani nu a propulsat stanga , social – democratia europeana!”

    Nu stiu la nivel european care sunt motivele declinului social-democratiei insa in Romania principalul factor de regres a fost si este Geoana si conducerea lui paguboasa. Cu tot cu Vanghelie, Oprisan, Dragna si baietii de la externe. Cand ati spus in 2005 celebra fraza : “ganditi-va bine pe mainile cui lasati partidul asta” ei s-au amuzat. Sa se amuze si acum!

    Apropo: premierul Nastase aminteste de cate ori are ocazia ca in 2005 la alegerile pentru presedintia partidului, el nu a acceptat sa candideze impotriva Presedintelui Iliescu. Intrebarea este daca l-a si anuntat pe Presedinte ca se pregateste o manevra de tip mafiot impotriva sa pentru ca el stia, nu? Dupa mine, daca i s-a propus este limpede ca stia.

    Pe de alta parte nu trebuie neglijat un alt aspect : in Romania 10 partide cu ideile si discursul lor politic cu tot, plus media au fost invinse de unul care a speculat sentimentul de ura-firesc spun eu- impotriva exponentilor celor care s-au imbogatit mult prea mult si mult prea dubios in ultimii 20 ani . Un individ fara ideologie, fara mama, fara tata si aberatiile pe care le-a sustinut au fost pentru multi romani- din pacate prea multi- mai importante decat orice idee politica sustinuta de social-democrati.

    Daca in intreaga Europa oamenii sunt la fel de “usori”, atunci nu este de mirare ca social-democratia europeana este in declin.

    Totusi, parerea mea este ca social-democratii, cel putin cei din Ro, trebuie sa construiasca si pe termen lung. Basescu nu trebuie luat ca exemplu pentru ca el este un speculant politic. Asa zisul sau partid este construit pe fundatie de nisip si odata ce liderul nu va mai fi cu totii se vor duce acolo unde le este locul. Insa trebuie trasa o concluzie si in privinta deschiderii romanilor pentru temele tip Basescu. Si foarte posibil ca o imbinare a ideilor politice cu mesaje simple legate de ce iubesc sau ce urasc romanii sa duca la o imbunatatire a siutatiei.

  4. Larisa Says:

    Felicitari domnule Presedinte pentru articol (mai putin pentru ultima fraza care nu inteleg ce e cu fortele retrograde – imi scapa sensul )

    Ne puteti spune de ce in America se vorbeste de deflatie, pe cand Europa pare ca sta in amortire?

    Multumesc frumos,

    Larisa

  5. emigrantul Says:

    “Paul Robin Krugman (pronunţia numeleui, ˈkɹuɡmən) (născut la 28 februarie 1953) este un economist, autor, ziarist şi eseist evreu american, deţinător al Premiului Nobel pentru economie în anul 2008.”
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Paul_Krugman

    Prin faptul ca cineva a luat Premiul Nobel nu inseamna automat ca respectiva persoana l-a meritat cu adevarat.
    Cazul Herta Muller demonstreaza din plin neseriozitatea institutiei care acorda aceasta distinctie suprema, o scriitoare mediocra ajungind sa obtina premiul nobel pentru literatura doar din motive politice.

  6. cirlovacristian Says:

    @Ion Iliescu

    dar noi ROMANII nu trebuie sa invatam si noi de la EUROPA?

  7. emigrantul Says:

    Jewish Laureates of Nobel Prize in Economics

    – 2008 Krugman, Paul “for his analysis of trade patterns and location of economic activity” USA
    – 2007 Hurwicz, Leonid “for having laid the foundations of mechanism design theory” Russia
    – 2007 Maskin, Eric S. “for having laid the foundations of mechanism design theory” USA
    – 2007 Myerson, Roger B. “for having laid the foundations of mechanism design theory” USA
    – 2005 Aumann, Robert J. “for having enhanced our understanding of conflict and cooperation through game-theory analysis” Germany
    – 2002 Kahneman, Daniel “for having integrated insights from psychological research into economic science, especially concerning human judgment and decision-making under uncertainty” Israel
    – 2001 Akerlof, George A. “for their analyses of markets with asymmetric information” USA
    – 2001 Stiglitz, Joseph E. “for their analyses of markets with asymmetric information” USA
    – 1997 Scholes, Myron S. “for a new method to determine the value of derivatives ” Canada
    – 1994 Harsanyi, John C. “for their pioneering analysis of equilibria in the theory of non-cooperative games” Hungary
    – 1993 Fogel, Robert W. “for having renewed research in economic history by applying economic theory and quantitative methods in order to explain economic and institutional change” USA
    – 1992 Becker, Gary S. “for having extended the domain of microeconomic analysis to a wide range of human behavior and interaction, including nonmarket behavior” USA
    – 1990 Markowitz, Harry M. “for their pioneering work in the theory of financial economics” USA
    – 1990 Miller, Merton H. “for their pioneering work in the theory of financial economics” USA
    – 1987 Solow, Robert M. “for his contributions to the theory of economic growth” USA
    – 1985 Modigliani, Franco “for his pioneering analyses of saving and of financial markets” Italy
    – 1980 Klein, Lawrence R. “for the creation of econometric models and the application to the analysis of economic fluctuations and economic policies” USA
    – 1978 Simon, Herbert A. “for his pioneering research into the decision-making process within economic organizations” USA
    – 1976 Friedman, Milton “for his achievements in the fields of consumption analysis, monetary history and theory and for his demonstration of the complexity of stabilization policy” USA
    – 1975 Kantorovich, Leonid V. “for their contributions to the theory of optimum allocation of resources” Russia
    – 1973 Leontief, Wassily “for the development of the input-output method and for its application to important economic problems” Russia
    – 1972 Arrow, Kenneth J. “for their pioneering contributions to general economic equilibrium theory and welfare theory” USA
    – 1971 Kuznets, Simon “for his empirically founded interpretation of economic growth which has led to new and deepened insight into the economic and social structure and process of development” USA
    – 1970 Samuelson, Paul A. “for the scientific work through which he has developed static and dynamic economic theory and actively contributed to raising the level of analysis in economic science”

    Total number of Jewish Laureates: 24

  8. cirlovacristian Says:

    @tuturor

    Astazi am auzit o “treaba” inteligenta:

    Poate fi acuzat Ion Iliescu ca a luat vreodata un plic cu bani-sau ca si-a facut casa-n Zambaccian,sau ca are nu stiu ce fabrica,etc….?

    NU

    Oare de ce restu’ se basica cind sunt “tavaliti”?

  9. ghidulocatarului Says:

    interesant studiul prezentat… ar fi interesant sa ne prezentati care ar fi urgentele de rezolvat ca romania sa aiba o clasa de business intarita

  10. florinmihai Says:

    Buna seara,Dle Ion Iliescu,
    Buna seara,tuturor,
    @carlovacristian-nu stiu daca postarea mea va constitui,sau nu,un raspuns,indirect ,la intrebarea ta.

    D.N.A.-POLITIA POLITICA – INSCENARI JUDICIARE.Corneliu Paltanea (1)

    un serial de Florin Mihai
    Presa din 28 ianuarie,anul curent,relateaza ,succint,incheierea de sedinta a „Tribunalului Militar” .

    Instanta a decis: „trei ani cu suspendare” pentru Colonelul(r) S.R.I. –Corneliu PALTANEA,fost sef ,mai bine de un deceniu,al Serviciului de Informatii Judetean,Prahova

    Sentinta atacabila cu recurs.

    Colonelul Paltanea are sanse ca in instanta de recurs sa fie declarat nevinovat si chiar sa fie repus in drepturi.

    Relatari de presa,neutre,normale.

    Anormale sunt comentariile.Anormale nu prin mesaj,ci prin persoana,persoanele care le genereaza.

    Sentinta data de instanta militara nu multumeste procurorul care a instrumentat dosarul „Paltanea”.Dosarul „Paltanea” este un dosar de „politie politica”,un dosar care nu este fundamentat de probe solide,o facatura.

    Practica procurorului este sa posteze personal sau prin interpusi,comentarii la articolele de presa.

    Procurorul militar interpreteaza partitura numita „opinia publica”.

    In timpul anchetei doua persoane care erau santajate cu diferite fapte penale erau obligate de acest procuror militar sa apara in emisiuni de televiziune in care sa arate opiniei publice ,cat de bun profesionist este procurorul si „cat de mester carmaciu”.

    Magistratul anticoruptie declanseaza la cerere “reactia opiniei publice.”

    Monica Macovei,insasi,a intervenit la Doru Braia sa fie primit in emisiune Marin Breajan.Doru Braia a difuzat un serial de emisiuni unde Marin Breajan spre sfarsit adormea in scaun.

    Colonelul magistrat Doana Vasile ,caci despre el este vorba,este un membru al gruparii infractionale condusa de amanta prezidentiala,Elena Udrea.

    Va amintiti acel episod,culme a prostiei omenesti,in care Elena Udrea s-a prostituat in direct,a sunat in emisiunea lui Robert Turcescu,ca sustinator anonim si cu vocea schimbata ,al lui Basescu Traian?

    O marlanie de sarlatani,un mod de abordare caracteristic pentru odioasa clica din jurul lui Traian Basescu:Daniel Marius Morar,Monica Macovei,Elena Udrea,Adriean Videanu,Vasile Blaga,Radu Berceanu,Emil Boc,Roberta Anastase,Andrei Volosevici,Emanoil Savin,Iulian Badescu ,o lista foarte lunga.

    Tupeisti,ordinari,mahalagii.Cum a putut sa convietuiasca alaturi de aceasta grupare de crima organizata,un om de cultura ca Andrei Plesu?

    http://dinscarbadebasescu.blogspot.com/2009/12/doana-vasile-episodul-34-autodenunt.html

    Esti interesat de coruptia din cadrul Departamentului National Anticoruptie?Vrei sa stii cam cata mita ia un procuror anticoruptie?

    Vrei sa citesti peste 50 de episoade despre procurorul care se autointitula „Corado Catani al Romaniei” pina la aparitia dezvaluirilor mele?

    Cauta in arhiva blogurilor:Serialul „Doana Vasile”,”Dictatorul din Carpati”,”Inscenarea Becali”,

    http://florinmihai.wordpress.com

    http://dinscarbadebasescu.blogspot.com

    http://my.barackobama.com/page/community/blog/florinmihai

    STAREA SANATATII LUI TRAIAN BASESCU AFECTEAZA SIGURANTA NATIONALA si SIGURANTA NATO!

  11. florinmihai Says:

    Domnule Presedinte Ion ILIESCU,
    Foarte bun ,dens in continut acest articol,este o surpriza placuta sa va descopar talentul de finantist-economist,vorbiti mai bine decat Daniel Daianu,credeti-ma ca e un compliment pentru ca acest domn politician liberal este unul dintre putinele nume de la liberali care le-am memorat,mai sunt si altele….nu am vrut sa va compar cu cineva pe care nu il mai suport in fruntea B.N.R-Mugur Isarescu.
    Am sa postez doar linkul si nu articolul pentru ca este un articol cu “poze”,un articol si cu “tenta economica”….

    http://florinmihai.wordpress.com/2010/01/29/presedintele-republicii-moldova-traian-basescu-si-subminarea-economiei-nationale/

    Va multumesc pentru atentie si va urez toate cele bune!Mai trec pe aici!

  12. dorucoarna Says:

    @ larisa:

    Pe scurt, daca accepti raspunsul meu, inflatie inseamna multi bani la populatie si putine produse ce pot fi cumparate, iar deflatia invers, putini bani si multe produse; in SUA ajutorul statului catre companii a facut ca acestea sa produca in continuare si pe timp de criza insa bancile au golit piata de bani astfel incat americanul se uita in vitrinele pline dar nu-si permite sa cumpere.

    Acesta este rezultatul firesc al acestei asa-zis crize economice, in fapt fiind vorba de o operatiune perfect intentionata din partea celor de la Federal Reserve Bank ce au dorit sa-si revalorizeze moneda lor, US-dollar, adica marfa cu care ei se ocupa si care datorita aparitiei banilor electronici si speculatiilor de tot felul incepuse sa-si piarda valoarea, adica hot-dogul care costa pe strada 2 USD cand America mergea bine, in timpul din urma incepuse sa coste 8USD, tot pe strada, din cauza devalorizarii monedei.

    Ei au fixat dobanzi exagerate si au aruncat lumea in colaps dar au drenat banii de pe piata si , ca orice marfa, daca lipseste devine scumpa, si astfel si-au revalorizat mineda.

    Acum populatia nu are bani insa companiile primesc ajutoare si produc, aparand deflatia; singura lor solutie e sa iasa tare la export, insa nu mai exista piete pentru produsele lor slabe calitativ, de aceea e nitel cam dificil acolo.

    Cu cutremurul ala din Haiti au gasit in sfarsit piata cautata si de aceea s-au lansat in cea mai vasta operatiune de ajutorare caci le dau gratis dar organizatiile internationale de intrajutorare le vor plati totusi, adica fac un export masiv si oportun primind banii colectati de pe toata planeta; de aici donatiile alea care se poarta si pe la noi.

    DE AICI SI CONCLUZIA: CRIZA ASTA SE VA TERMINA SI DOBANZILE VOR SCADE IAR DOAR CAND HOT-DOG-UL LOR DE LA TARABA VA DEVENI IAR 2 USD !!!

    Week end placut.

  13. theodora0303 Says:

    Domnule Presedinte,
    Cu permisiunea dumneavoastra o sa prpun cateva raspunsuri posibile.
    Sigur ca fiind un om fara experienta politica s-ar putea sa ma insel.
    Raspunsurile propuse de mine sunt raspunsurile unui om simplu care voteaza stanga si care crede in valorile social democrate:

    1. Pentru ca electoratul de stanga nu mai are incredere in liderii partidelor care ar trebui sa ii reprezinte.
    2. Liderii partidelor de stanga nu mai sunt convingatori. Este greu sa convingi un om sarac ca vrei sa il ajuti si sa ii aperi interesele atata timp ca el stie ca tu esti un om bogat cu afaceri infloritoare. Nu poti fi solidar cu un om sarac daca ai fost bogat de cand te-ai nascut. Nu poti fi solidar cu un om flamand daca nu ai suferit niciodata de foame.
    3. Electoratul de stanga este dezamagit si nu mai iese la vot sau se lasa pacalit de populismul unor lideri pe care nu ii intereseaza decat binele lor si al grupurilor lor de interese (valabil si in cazul Romaniei)
    4. Liderii partidelor de stanga au fost discreditati sistematic in ochii alegatorilor. (valabil si in cazul Romaniei)
    5. Unii lideri de stanga au demonstrat ca sunt interesati de fotolii si functii. (valabil si in cazul Romaniei)
    6. Liderii de stanga nu sunt deloc prezenti printre oamenii de la care vor votul.
    7. Mesajul liderior de stanga nu ajunge la electoratul tinta pentru ca nu este suficient de clar.
    Cu deosebit respect

  14. Victor Says:

    Cristian,

    Exact! Daca procurorii sunt atat de nenorociti incat sa inventeze cazuri de coruptie de ce nu au facut acelasi lucru cu Ion Iliescu? Mai ales ca in campanie s-a vazut foarte limpede ca pe Basea il deranja rau opozitia Presedintelui Iliescu. Pentru mine este foarte clar ca procurorii anticoruptie nu inventeaza. Ce este la fel de limpede insa, este ca primesc ordine de tipul “gasiti-mi urgent ceva despre Tariceanu!” dar trebuie ca intr-adevar Tariceanu sa fii facut ceva ca sa-l poata “agata” si tot la fel de limpede este ca ei insisi- procurorii adicatelea- din obedienta, nu deschid dosare impotriva membrilor PD-L decat daca trebuie sa faca poza- adica tot la ordin- cum ar fi cazul primarului de Valcea.

    Ca o concluzie, procurorii anticoruptie isi fac meseria doar pe jumatate- pentru cei care nu mai sunt la putere- ca atare putem spune ca justitia este grav afectata de slugarnicia DNA-ului. Nu este drept sa-l anchetezi si sa-l judeci doar pe Nastase iar pe Ridzi sau pe Udrea sa le sari pentru ca fac parte din grupul amazoanelor piratului. Ori avem justitie, ori nu, nu cu jumatati de masura cum se intampla acum.

    Le este frica pentru scaunele lor si pentru privilegiile pe care le-au obtinut si care se mentin chiar pe timpul crizei. Si aici este o discutie pentru ca guvernul se bate cu pumnul in piept ca doreste echitate sociala cum ar fi in cazul pensiilor de exemplu, apoi vine cu o lege in care apar exceptiile – vezi cazul magistratilor.

    Asta este caraceteristic conducerii Basescu. Justitie doar pentru inamicii sai politici. Echitate doar pentru categoriile de care nu este interesat. In rest, numai avantaje. Sper sa apuc ziua in care profitorii regimului Basescu vor fi anchetati si judecati iar echitatea sociala atunci cand discutam de bani proveniti de la buget se va manifesta asupra tuturor categoriilor de bugetari.

  15. florinmihai Says:

    @victor
    D.N.A-ul a inscenat dosare de politie politica apropiatilor Dlui Ion Iliescu.Odata ajunsi in birourile D.N.A-ului acestor apropiati li s-au solicitat declaratii,denunturi imptriva Dlui Ion Iliescu.In acest mod,colonelul magistrat din cadrul D.N.A-militar dorea sa ajunga procur general al Romaniei.
    In timpul in care Dl Prim Ministru Adrian Nastase era tarat pe holurile D.N.A-ului in blitzurile presei,Domnul Presedinte Ion Iliescu era tarat pe holurile Parchetului Militar,tot in blitzurile presei.Pierzator:PSD!
    Domnul Miron Mitrea si altii ca dansul,au “cazut la pace”pe holurile D.N.A-ului,numitorul comun:Ministerul Afacerilor si omniprezentul asociat in toate afacerile de coruptie din Romania,cautat de INTERPOL-Neculaiciuc.
    NECULAICIUC este var cu MARIA BASESCU?
    Daca da,se explica foarte multe!
    Toate cele bune si nu inteleg de ce unii dintre dumneavoastra impartasiti,in mod interesat,partitura COMISARULUI STALINIST-DANIEL MARIUS MORAR.
    Miron Mitrea sau Cristian Diaconescu inseamna “Guvernare si Ciolan” si ceilalti inseamna “Opozitie si grija fata de electorat” ?
    Un weekend superb va doresc tuturor.
    Pina la urma nu este crestinesc sa doresti moartea nimanui,dar “Mortii cu mortii,vii cu vii!”
    Dumnezeu sa il ierte,daca ramanea pe mare poate ca era mai bine ptr Romania!
    Cred ca PSD-ul ar trebui sa caute in fondurile electorale bani ptr”omagiu conducatorului “azi”mortul viu”…jerbe de flori,coroane,ati vazut ce a spus piticul din Twin Peaks-Emil Boc,ma ofer sa i le depun la capatiul lui Basescu,eu personal,ca sa fie multumit Boc…
    Doamne Ajuta!

  16. cirlovacristian Says:

    @Victor

    Folosesti cuvinte “mari”(echitate,justitie,etc…) si greu de atins,pentru oameni asa de mici si josnici(procurori,staff DNA,pedelesti,tariceanu,udrea,etc…).

    Dupa cum bine ai spus “justitie pe jumatate”….ori este alba ori este neagra.Nu exista jumatati de masura in multe domenii.Ori traiesti ori mori.Pe scut sau sub scut spuneau spartanii(femeile),oare de ce?

    Pot sa accept ca natiunea aceasta se afla in mocirla/mlastina dar si acolo se pot realiza fundatii(suport) solide,iar “stilpii” care vor descarca fortele/incarcarile “oculte” trebuie sa indeplineasca anumite CERINTE.
    In Romania,stilpii societatii sunt foarte putini,de foarte proasta calitate iar majoritatea lor sunt “putreziti”(nu depasiti).Exista putregai de sus pina jos iar societatea civila doreste sa se “bazeze” pe acest putregai.Cadem si ne afundam in mocirla/mlastina cu buna stiinta.

    Coruptie,frauda,furt,etc…..exista peste tot,dar la noi este prea mare si ca “intindere” dar si ca “greutate”-nu cred ca Romania ocupa primul loc.Pai italienii unde sunt la -1,dar cine-i la 0?-dar nu cred ca lista aceea de evrei prezentata de @emigrantul contine numai calitate sau numai imbecilitate.
    Ideea ar fi ca schimbarea sa fie acceptata de catre “ambii” parteneri din viata publica.Numai ca……..NU SE POATE deoarece interesele si “unora” cit si a restului(cetatenii de rind) NU SUNT IDENTICE si nici macar asemanatoare/compatibile.
    DECI poate copii vor avea o sansa si aceasta in cazul in care …….se “curata” unu’ altul……gindestete cit de periculoasa ieste samintza lu bashescu,prigoana,nastase,hrebe,blaga,etc……….

  17. amycommunications Says:

    Contact
    Results: Success! Mail Sent! [ Reset Form ]
    Message Sent: You have successfully sent a message to me, Amy Ana Neagoe. If appropriate to your message, I will get back to you shortly. You submitted the following information:

    Name: Amy Ana Neagoe
    Email: amy_pilot@yahoo.co.uk
    Phone: 0722601525
    Website: http://www.Amycommunications.com
    Reason: Other (explain below)
    Message:
    Legislative proposal from Amy Ana Neagoe, from P.S.D. : http://amycommunications.wordpress.com/2010/01/30/re-amy-ana-neagoe%e2%80%99s-private-solution-for-the-equity-of-rights-btwn-the-genders-worldwide-legislative-proposal/

    —Amy Ana Neagoe

  18. emigrantul Says:

    JEWISH NOBEL PRIZE WINNERS

    At least 180 Jews and persons of half- or three-quarters-Jewish ancestry have been awarded the Nobel Prize, accounting for 22% of all individual recipients worldwide between 1901 and 2009, and constituting 36% of all US recipients during the same period. In the research fields of Chemistry, Economics, Physics, and Physiology/Medicine, the corresponding world and US percentages are 27% and 39%, respectively. Among women laureates in the four research fields, the Jewish percentages (world and US) are 38% and 50%, respectively.

    (Jews currently make up approximately 0.25% of the world’s population and 2% of the US population.)

    * Chemistry (31 prize winners, 20% of world total, 28% of US total)
    * Economics (27 prize winners, 42% of world total, 56% of US total)
    * Literature (13 prize winners, 12% of world total, 27% of US total)
    * Peace (9 prize winners, 9% of world total, 10% of US total)
    * Physics (47 prize winners, 25% of world total, 36% of US total)
    * Physiology or Medicine (53 prize winners, 27% of world total, 40% of US total)

    Sursa: http://www.jinfo.org/Nobel_Prizes.html

  19. florinmihai Says:

    NEWS
    ARTICOL CU POZE LA ADRESA:
    http://florinmihai.wordpress.com/2010/01/30/las-voua-mostenire-hotelul-jumeirah-din-dubai-si-realitatea-tvpetrom-service-luate-gratuit-de-la-vantu/

    LAS VOUA MOSTENIRE HOTELUL “JUMEIRAH” DIN DUBAI SI “REALITATEA TV”,”PETROM SERVICE” LUATE GRATUIT DE LA VANTU!

    Pe zi ce trece,starea sanatatii lui Traian Basescu se agraveaza.Dupa scandalul cu teroristul Omar Hayssam,administratia Basescu si sefii serviciilor secrete romanesti colaboreaza cu un escroc urmarit de FBI ,Marc Rich,in subminarea economiei nationale.O buna conlucrare a serviciilor aliate ar fi finalizata cu arestarea escrocului israelian Marc Rich.Colaborarea intre serviciile secrete romanesti si americane este impiedicata de Directorul Serviciului de Informatii Externe-S.I.E.-Mihai Razvan Ungureanu care este agent al Mossadului ,serviciu secret al Israelului ,tara de origine a escrocului Marc Rich.

    EXPEDITIE SPP IN INDONEZIA.MINCIUNI TERAPEUTICE.

    Remediul bolii sale pare de negasit.Intocmai ca Adolf Hitler,a organizat expeditii formate din S.P.P-isti si ofiteri S.I.E. pe care i-a trimis in cautarea “GRAAL-ului” ,in cazul sau leacul pentru boala de cancer aflat in ultimulstadiu.Expeditia a fost organizata cu acordul Directorului SIE-Mihai Razvan Ungureanu,agent al Mossad-ului ,care reprezinta in Romania si interesele escrocului international cautat de FBI,Marc Rich,in ceea ce se numeste “atentat la siguranta nationala si subminarea economiei nationale”-proiectul de jefuire a avutiei nationale “Rosia Montana”.Ofiterii SPP-isti s-au intors fara solutii reale ,promisiuni care se fac unor astfel de bolnavi(minciuni terapeutice).Expeditia la capatul lumii,in Indonezia,s-a efectuat din banii parintilor nostrii,pensionari.Tot din banii parintilor nostrii pensionari,muribundul,Traian Basescu,a acordat imprumuturi nerambursabile colosale Republicii Moldova.Bietii pensionari,parintii nostrii mor in case de frig si foame cu ochii pe televizor :”Ne maresc au ba pensia?”

    EXPEDITIE LA CHISINAU.MEDIC SIBERIAN SI MINCIUNI TERAPEUTICE

    Tot cu stirea acestui Director SIE-Mihai Razvan Ungureanu si pe banii contribuabilului roman s-a organizat o alta “expeditie” la Chisinau,unde Traian Basescu a ocolit din nou sistemul de sanatate romanesc si a apelat la un medic specialist oncologic din spatiul sovietic.Si de asta data lui Traian Basescu i s-au administrat “minciuni terapeutice”.Starea lui Traian Basescu a devenit un pericol pentru “siguranta nationala”,mintea acestuia este in ultimul timp din ce in ce mai confuza,accesele de furie au devenit permanente iar greselile de exprimare fac deliciul presei .Traian Basescu nu se mai tine pe picioare,la Chisinau in mod continuu a fost sprijinit de cineva dupa ce in mod repetat s-a impiedicat.Disperarat de iminenta moarte ,Traian Basescu si-a indesit accesele colerice,furiile sale sunt tot mai dese si frizeaza nebunia.Dupa ce i-au fost administrate “minciuni terapeutice” de catre medicul siberian,caci din Siberia a sosit la Chisinau,Traian Basescu,impreuna cu cea care face valuri in presa americana,germana,englezeasca pentru predispozitia sa de a frauda-ingurgita fondurile europene (ingurgita?!),Elena Udrea a inceput sa planifice noile actiuni de subminare a economiei nationale,noile actiuni de politie politica si mai ales noile fraude .

    MORTUL VIU-TRAIAN BASESCU VREA REALITATEA GRATIS.ELENA UDREA SPION RUS
    Elena Udrea se afla pe statul serviciilor de spionaj rusesti.Elena Udrea este spion.Din aceasta cauza cuplul de amanti ai Romaniei la adapost de serviciile secrete romanesti ,protejati de serviciile secrete vrajmase Aliantei NATO,au hotarat deposedarea de avere in schimbul libertatii a omului de afaceri Sorin Ovidiu Vantu.Toata averea lui Sorin Ovidiu Vantu trebuie sa fie transferata pe numele lui Elena Udrea si altor apropiati ai lui Basescu.Ingineria financiara de deposedare de avere a “Mogulului Media-Vantu”se va efectua cu sprijinul serviciilor secrete rusesti si a unui miliardar moldovean inamic al lui Vladimir Voronin.

    BASESCU CU LIMBA DE MOARTE:LAS VOUA MOSTENIRE HOTELUL “JUMEIRAH” DIN DUBAI

    Hotelul din Dubai pe care Traian Basescu si Elena Udrea au planificat sa il achizitioneze
    Apoi,Basescu,incantat de reusita lui Adriean Videanu,Ministrul Economiei in proiectul “Rosia Montana-Gabriel Resources” de subminare a economiei nationale,un atentat la siguranta nationala,la viitorul copiilor nostrii,impreuna cu amanta ,Elena Udrea au injghebat in mare graba un plan de investitii “in familie” si noi santaje,organizate impreuna cu “politia politica-DNA” de tipul George Becali .

    Elena Udrea a dorit sa ii starnesca o profunda admiratie lui Traian Basescu pentru calitatile sale de Ministreasa a Turismului.Parerea mea este ca Maria Basescu era un mult mai bun ministru al turismului.Probabil,biata femeie,nu stie sa fure ca Udrea.

    Elena Udrea si Traian Basescu cu suma de 100.000.000 euro au hotarat sa achizitioneze “Hotel Jumeirah” din Dubai.Un hotel fanion pentru Dubai,o locatie de lux.

    Au bani:Flota,Rosia Montana,Realitatea lui Vantu,Santajul Becali si Penescu,Puiu Popoviciu.

    URMEAZA “PUBLICITATE”:

    http://dinscarbadebasescu.blogspot.com/2009/12/doana-vasile-episodul-34-autodenunt.html

    Esti interesat de coruptia din cadrul Departamentului National Anticoruptie?Vrei sa stii cam cata mita ia un procuror anticoruptie?

    Vrei sa citesti peste 50 de episoade despre procurorul care se autointitula „Corado Catani al Romaniei” pina la aparitia dezvaluirilor mele?

    Cauta in arhiva blogurilor:Serialul „Doana Vasile”,”Dictatorul din Carpati”,”Inscenarea Becali”,

    http://florinmihai.wordpress.com

    http://dinscarbadebasescu.blogspot.com

    http://my.barackobama.com/page/community/blog/florinmihai

    STAREA SANATATII LUI TRAIAN BASESCU AFECTEAZA SIGURANTA NATIONALA si SIGURANTA NATO!

  20. Victor Says:

    Florin,

    Mitrea ca si multi alti pesedisti – vezi actualul ministru al apararii- au batut palma cu Basescu si, cel putin deocamdata, au scapat de “pericol”. Totusi trebuie concluzionat ca genul acesta de oameni au pactizat cu adversarul politic pentru ca sunt santajabili. Sunt convins ca ai dreptate si ca li s-a cerut procurorilor sa faca pe dracu in patru ca sa gaseasca martori falsi pentru lideri gen Ion Iliescu sau Adrian Nastase. Numai ca vezi tu, prima operatie este sa gasesti “arma crimei”, respectiv banii-“follow the money”. Poate sa vina si tacsu lu’ Basescu sa depuna marturie impotriva Presedintelui Iliescu din punctul asta de vedere Presedintele nu poate fi atins pentru ca, simplu, nu are bani. Nici viloaie, nici ferme, nici jeepane, nu are nimic din toate astea pe care si le-au insusit pesedistii de frunte. De altfel este de notorietate ca Ion Iliescu nu a apelat nici macar la vila de protocol in care ca fost presedinte avea dreptul sa locuiasca intreaga viata si se multumeste cu apartamentul cumparat asa cum si-au cumparat toti romanii dupa Revolutie casa in care locuiau. Si intr-adevar, daca in sensul asta Basea nenorocitul care a furat si fura atat el cat si familia si apropiatii lui are tupeul sa-i insceneze dosare Presedintelui Iliescu sa-l lege pe acesta de tot felul de mizerii cum ar fi mineriadele. Insa problema pesedistilor a fost si este coruptia, plus faptul ca s-au departat de ideologie si de problemele reale ale oamenilor pe care ar fi trebuit sa-i reprezinte, ceea ce Ion Iliescu nu a facut niciodata.

    Asta inseamna sa faci politica si sa fii politician. Din motivul asta nu sunt de acord cu coruptii care acum vor sa faca parte din echipa de conducere a PSD. Inteleg si de ce nu se retrag cu banutii lor cu tot, pentru ca trebuie sa-si apere averile si libertatea si singura sansa este sa mai joace in politica. Intrebarea pentru oamenii de la baza partidului este daca le vor mai permite acestor putregaiuri sa-i conduca.

    Pentru mine este clar, ceea ce se intampla acum in PSD este reluarea la scara mai mica a alegerilor pentru presedintia Romaniei unde ni s-au pus in fata un dictator corupt, un prostanac corupt si lenesul lui Patriciu. Numele care se vehiculeaza in PSD sunt oglinda celor care au participat la alegerile pentru Cotroceni. Ba Prostanacul este chiar el, cel care a fost infrant rusinos si care culmea tupeului vrea din nou. Insa daca ne gandim la tupeul pe care l-a avut prostanacul la alegerile din 2005 in PSD, nu este chiar de mirare. Atunci, leprele alea de la Cluj, deontologii ratati care nu-si gasesc linistea pana nu distrug PSD-ul, cautau un fraier cu tupeu care sa candideze impotriva Presedintelui Iliescu, ca de restul adica de manevrele de culise se ocupau ei si Mitrea…Cam atat ca este duminica si nu vreau sa ma enervez prea rau. :)

    PS. Diaconescu ala este un individ fara parere. Nu stiu cum sta cu hotiile dar omul asta nu are niciodata nicio parere. El este invariabil la mijloc. Si nu in sensul echilibrului celebru al proprietarului acestui blog ci asa fara rost. Il ascult de multi ani pe Diaconescu pentru ca a fost favoritul conducerii Geoana si batea televiziunile cat e ziua de lunga dar va rog sa ma credeti ca habar nu am ce si daca are ceva in cap.

    Cristian,

    Copiii or sa fie condusi de copiii astora care au furat si si i-au trimis la studii la universitati de top. Nu ai imaginea cand peste cativa ani Honorius, EBA sau beizadelele pesedistilor vor conduce?

  21. aviaxis Says:

    Din cate stiu eu americanii au inceput primii redresarea economica. Am avut ocazia sa lucrez si in state si in cele mai mari tari europene iar impresia cu care am ramas este aceea ca americanii sunt vreo 20 de ani peste Germania de exemplu. Din punct de vedere economic.

  22. aviaxis Says:

    Ah… si era sa uit, in SUA sunt 2 partide mari, ambele ar fi catalogate de dreapta in Europa…. Asadar chestia cu protectia sociala e ceva… inedit pentru americani, probabil si din aceasta cauza declaratia laureatului premiluli Nobel ar putea avea un ecou in opinia publica…

  23. fragmentariumpolitic Says:

    @Emigrantul:
    Absenta unor studii si institutii europene fundamentale si reprezentative pentru economie va face ca Europa sa fie mereu in siajul alogenilor in acest domeniu. Acordarea Premiilor Nobel a devenit, din pacate, o problema politica, iar nu stiintifica, prin care, folosindu-se de argumentul de prestigiu, se incearca a se impune dominatia anumitor idei si teorii cu substrat ideologic (care se coaguleaza in jurul categoriei de interes). Ori, efectul acestei supraordonari ideatice externe va fi cel de a fi nevoiti sa ne adapam mereu din aceeasi “baltire” ideologica (care, inevitabil va contine si multe toxine). Deci solutiile tin de cecetare si institutii proprii…

  24. florinmihai Says:

    @victor
    Imi cer scuze dar nu vreau sa “poluez” blogul Dlui Ion Iliescu cu interventii de tip “chat”.
    Totusi,pina iti pregatesc raspunsul, pe care deja il am,as dori sa iti aflu opinia fata de proiectul criminal de subminare a economiei nationale-Rosia Montana-Gabriel Resources.
    Marc Rich este un vechi client al Partidului Democrat inca din timpul guvernarii Roman.
    Petromidia este un exemplu anterior de conlucrare intre serviciile secrete romanesti si Partidul Democrat ,azi PDL,in actiuni de subminare a economiei nationale.Marc Rich este un escroc abonat la PRADUIREA ROMANIEI!
    Serviciile secrete romanesti au datoria sa conlucreze cu serviciile aliate americane in arestarea escrocului Marc Rich.
    Marc Rich este un escroc care a sponsorizat anumiti presedinti americani.
    Pretul platit de Traian Basescu pentru mandatul sau nelegitim la Cotroceni este aprobarea proiectului criminal Rosia Montana care il imbogateste pe Marc Rich.
    US President Barack Obama nu este la curent cu aceste practici din Romania folosite anumitor cercuri de interese din United States.Mai mult decat atat,aceste cercuri de interese ii sunt chiar RIVALE!

    Un important personaj politic american,tam-nesam este nemultumit de “granitele Moldovei”….un contracandidat al US President Barack Obama.
    Acest personaj isi aduna oare fonduri electorale pentru viitoarea campania electorala impotriva US President Mr.Barack Obama de la escrocul Marc Rich?
    Romania trebuie sa fie de acord cu proiectul Rosia Montana de subminare a economiei nationale ,ca acest proiect sa constituie contributia escrocului Marc Rich la candidatura viitoare a “personajului politic” o fosta “clandestin CIA” impotriva lui US President Barack Obama?
    Ce ne ofera?Loby pentru imixtiune in suveranitatea unei tari ca Moldova?
    Aurul de la Rosia Montana este mult mai pretios!

  25. amycommunications Says:

    Mă bucur nespus că suntem cu toţii de aceeaşi părere însă tot stau şi mă întreb: eu una, am continuat pragmatic(pragmatism=ceea ce a zis bin Laden astăzi despre discuţiile ne-practice şi fără rost privind protecţia mediului, dar de renunţat la aerul condiţionat, ţigări şi maşini peste maşini, nici gînd!!)ceea ce începusem să fac acum 1 an şi jumătate: să susţin P.S.D. împreună cu P.N.L. Atîta timp căt, în orice societate în care trebuie să mă dezvolt, nu am nevoie decît de bunici- de la care să învăţ şi aceştia să fie cu adevărat la fel de intelectuali cum este dl. Ion Iliescu, iar P.N.L.ul din Romînia este plin numai şi numai cu idioţi, în urmă cu vreo 2-3 săptămîni am semnat candidatura mea la P.S.D. Şi încă aştept un răspuns, mai ales că dl.Geoană îmi tot preia ideile de pe site, ca să acuze şi să nu îmi dea nimic în schimb, deşi eu studiez=învăţ mult de una singură şi cu voi, pentru absolut tot ceea ce scriu. Urăsc din ce ăn ce mai mult PD-Lul şi pe Băsescu că mă afundă pe zi ce trece, în mormînt, dar la aproape 31 ani împliniţi nu ştiu ce dracului să mai fac şi să mai zic, că peste tot găseşti numai cretine şi parşivi, vorba lui Victor. Şi eu ar fi trebuit să plec în S.U.A. cu bursele primite, în primul rînd la un Colegiu pentru Femei!! Dar nu am avut noroc şi pile şi mi-au plăcut fără de succes pt mine-bărbaţii singuri şi corecţi, fără copii . Aşa încăt, sunt hotărîtă să fac opoziţie reală, cu voi, dar nicidecum aşa cum fac mîţele lingătoare cu funcţii de conducere în ăst partid. Este duminică, închei aici, deşi mi-aş fi dorit să fiu împreună cu unul dintre voi şi să comunic cu restul, la telefon. Pînă atunci, nu fac altceva decît să aştept ca stînga să îşi îndeplinească practic promisiunile faţă de mine şi faţă de voi-cei cu care vorbesc în gînd dar ştiu prea multe ca să mă plîng şi ca să stau cuminte aşa cum vor cretinii numai. Vă pup pe toţi!!

  26. Victor Says:

    Florin,

    Nu stiam ca Marc Rich este in spatele afacerii Rosia Montana dar nu ma mira. Sunt aceiasi mereu.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Marc_Rich

    Daca ma intrebi pe mine, omul este un megaescroc, un Vantu care actioneaza la nivel planetar, desi se pare ca Tel-Avivul il considera pe Marc Rich “un aliat de importanta critica”.

    Este o intreaga poveste cu acest Rich , probabil ca putini stiu ca in spatele “terapiei de soc” din Rusia atat de cerute si de dreapta romaneasca in anii ’90, mai tineti minte Patriciu?, se afla acest onorabil domn impreuna cu specialistii sai George Soros si Jeffrey Sachs. Terapia de soc din anii 90 a provocat in Rusia superinflatie dar si aparitia actualilor oligarhi rusi- ca doar nu dorea Patriciu si intreaga dreapta sa “taie coada cainelui dintr-o lovitura” doar asa ca sa ne fie noua mai bine….Rich par example a preluat productia de aluminiu a Rusiei pe nimic.

    Sunt multe de spus dar astazi este duminica. Poate mai vorbim dar cu alta ocazie ca nu vreau sa ne abatem de la subiectele de care este interesata Amy asa ca sa revenim la problemele partidului! O duminica placuta in continuare.

    PS. Rich face afaceri cu Romania inca de vremea comunistilor.

  27. criticam Says:

    Doamna Udrea ar trebui felicitata pentru ceea ce face nu sa apara in analogii ironice facute pe seama ei.

    • Victor Says:

      Bine mai hazliule laud-o tu ca a cheltuit pe timp de criza 1 milion de Euro ca sa faca niste schele la Busteni pt campionatul de escalada. Cica dezvolta turismul ca vin 3 insi sa se catere. Trebuia musai pe schele la Busteni intrucat, stim bine, acolo nu e munte…Daca o interesa intr-adevar sa faca ceva pt turism in Busteni cred ca cu 1 milion de Euroi putea sa faca un superparc. dar stim ca Udrea este priceputa la posete…

  28. fragmentariumpolitic Says:

    Substantieri ale ideilor social-democrate (l)

    Cauzele esecului in alegerile prezidentiale si clarificarile ideologice si organizatorice care vor face obiectul apropiatului Congres al PSD au generat o ampla dezbatere premergatoare (polarizata in special de tezele lansate de grupul de reflectie condus de Adrian Nastase), avand in vedere ca de lamuririle care vor fi aduse va depinde in mod hotarator soarta viitoarelor confruntari politice.

    Asumarea istoriei proprii. Trecutul istoric al social-democratiei romanesti trebuie asumat in integralitatea sa, inclusiv cel din perioada totalitarismului comunist, acesta reprezentand piatra de temelie fara de care nu va putea fi construit, in mod trainic,viitorul PSD. Chiar daca nasterea comunismului a insemnat, institutional, sfarsitul multipartidismului, ideile social-democrate nu au putut fi incatusate, intemnitate sau exterminate, asa cum s-a intamplat cu militantii acestora, ideile neputand fi ucise. In virtutea acestor premise, ideile social-democrate au continuat sa subziste si sa se opuna dictaturii, transmitandu-se, de la o generatie la alta, sub cele mai diverse intruchipari (legale, prin specularea slabiciunilor sistemului, semilegale sau ilegale, formale sau informale, pe filiera interna sau externa etc., multe dintre acestea fiind deja aduse la lumina de cercetarile istorice). De aceea, asa cum s-a intamplat si in alte domenii de manifestare a libertatii spiritului uman (cultura, arta etc.), istoria social-democratiei din perioada comunista trebuie vazuta ca fiind una de rezistenta, fapt probat de victoria Revolutiei din Decembrie 1989, care nu ar fi fost posibila daca nu s-ar fi sprijinit pe o asemenea sustinere politica, venita din zona gri sau din cea nevazuta a rezistentei anticomuniste. Ceea ce s-a intamplat dupa revolutie, respectiv ca acest act popular de stanga a fost confiscat de fortele politice de dreapta, reprezinta o alta problema care va trebui sa faca obiectul cercetarilor istorice.

    Valori fundamentale. Social-democratia trebuie sa-si recupereze si revigoreze valorile traditionale, sa le aduca pe terenul realitatilor din zilele noastre si sa le imbogateasca cu altele noi. Liantul tuturor valorilor social-democrate ar trebui sa fie echilibrul social, care, precum o ancora de stabilitate, sa fereasca societatea de dezechilibre si crize. Dintre valorile social-democrate fundamentale nu ar trebui sa lipseasca cele referitoare la economia sociala de piata, dezvoltarea durabila, distributia sociala, etica si echitatea sociale, solidaritatea sociala (o singura Romanie), democratia sociala, statul social, justitia sociala, libertatea sociala (vazuta in contextul drepturilor si obligatiilor sociale), securitate prin respectarea drepturilor omului, demnitatea umana etc. Operationalizarea acestor valori trebuie intotdeauna contextualizata si raportata la axul axiologic reprezentat de echilibrul social, prin punerea in balanta a nevoilor si resurselor, pentru a evita orice derapaj politicianist pe panta populismului, dusmanul primordial al oricarei politici sociale. Determinantul “social” semnifica sau ar trebui sa exprime de-clasializarea autentica a oricarei politici, aceasta din urma trebuind sa fie in beneficiul intregii societati.

  29. cirlovacristian Says:

    @Victor

    Ia ghici ce facea bashescu ca reprezentant……impotriva ROMANIEI?

    • Victor Says:

      Cristian, uimeste-ma! Ce stiu este ca se crede important si incearca din greu dupa mintea lui scurta sa-i enerveze pe rusi.

      • cirlovacristian Says:

        @Victor

        Cam greu sa-i “ienerveze” pa rusi.Aia au altele pe cap.
        De uimit …….nici nu pot dar….sincer……io cred ca cel mai indreptatit ar fi dl.Ion Iliescu….culmea este ca are si toate informatiile necesare.
        Un lucru este cert:multi au “luptat” impotriva acestei tari,chipurile pentru democratie.

  30. Ovidiu Says:

  31. amycommunications Says:

    Draga Victor, ti-am raspuns aseara intr/un mod pe care insa dl. Ion Iliescu nu l/a postat..si poate a avut dreptate, fiindca dansul vă cunoaste pe toti, mult mai altfel decat mine, insa vreau sa iti amintesc numai un lucru: ca (si) de aceea fiecare partid politic este impărţit în mai multe departamente, fiindcă de fapt toate acestea compun acelaşi principiu..în cazul nostru, acel necesar al Opoziţiei. Iar politica, conform definiţiei, este capacitatea de a privi justitiar!! o problemă din mai multe puncte de vedere..aşa încăt, împotriva intereselor mele personale şi private pe care le ştie dl. Iliescu şi căruia i le-am trimis in speranta că mă ajută urgent şi practic..te rog să nu mai faci pe cocoşul misogin cu mine şi să încerci-dacă eşti capabil-să îţi imaginezi că eu chiar cunosc şi practic, de ani de zile, tehnici de comunicare şi negociere, chiar dacă maimuţoii şi medicii şi fufele mă pot acuza în fond că eu sunt pînî la urmă..o femeie-singură(boala nu prea mai e la modă, ave Elveţiei!!). Citeşte-mi te rog ultima mea postare pe siteul Amycommunications !!

  32. globetrotter58 Says:

    http://www.nytimes.com/2010/02/01/opinion/01krugman.html?scp=2&sq=paul%20krugman&st=cse
    PS in Canada actualmente e un guvern conservator ! (pe care unii dintre voi il numesc “dreapta retrograda!”)
    diferenta care decide tot, e ca aici (si-n USA lafel) lucrurile nu se schimba peste noapte dupa cum suna alegerile exista o politica pe termen lung = un CONSENS (adevarat, nu baliverne spuse de unii sau altii dintre “jucatori”) creat si acceptat de intreaga societate … USA nu vor copia Europa pentru ca societatea americana e diferita ca spirit de cea europeana si ceia ce se potriveste europenilor nu se potriveste automat americanilor si evident nici viceversa, ci isi vor crea propria lor solutie si tot evident va functiona ! Intre timp, tot evident, cei de la periferie, carora le place sa strige si mai cu seama sa-i injure pe toti ceilalti inainte de a se uita mai atent la ce sunt ei responsabili, vor trai mai departe de azi pe maine …

  33. florinmihai Says:

    http://florinmihai.wordpress.com/2010/02/02/sa-radem-pe-blogul-dlui-adrian-nastase-si-o-dedicatie-muzicala-uneia-care-isi-spune-0303/

  34. Victor Says:

    Draga Amy, intrucat nu inteleg nimic din ceea ce scrii si asta niciodata, am sa sar peste invitatia de a-ti citi blogul. Desi recunoc ca ai un stil de a scrie inedit si atragator, eu ma ratacesc in ideile tale. Scrierea nepublicata de Presedinte mi-o poti transmite prin e-mail ca doar stii adresa. Sa nu ne dam prea mult in barci aici. Mai finut. Multumesc pt intelegere.

  35. theodora0303 Says:

    Domnule Ion Iliescu,
    Nu stiu cine este acest domn Florin Mihai a caror comentarii le acceptati pe blog, dar sincer nu cred ca este un prieten al dumneavoastra si nici al PSD-ului.
    Se pare ca acest domn face parte dintre aceia care si-au facut un scop in viata in a va ataca. Cand acest lucru nu ii reuseste ii ataca pe cei care va respecta si care cred in valorile social democrate.
    De pe linkul trimis de el si acceptat de dumneavoastra se pot citi fraze tendentioase la adresa mea.
    Cu deosebit respect
    @florinmiihai
    Domnule Mihai, am placerea sa va anunt ca nu toti oamnenii sunt ca dumneavoastra. Mai sunt romani care au ganduri curate si sincere. Sigur ca va este greu sa intelegeti asta. Va inteleg si va compatimesc.

  36. ghidulocatarului Says:

    Ce fac autorităţile în prag de colaps şi cu ameninţarea unui milion de şomeri în acest an?

  37. florinmihai Says:

    http://florinmihai.wordpress.com/2010/02/06/amplasarea-scutului-antiracheta-in-romaniao-dovada-de-incredere-din-partea-administratiei-obama-aurulargintul-si-uraniul-de-la-rosia-montana-trebuie-sa-intre-in-vistieria-statului-in-proportie-de-10/

    POLONIA SI CEHIA AU FOST DEZAMAGITE DE ANULAREA DECIZIEI AMPLASARII SCUTULUI ANTIRACHETA

    articol de Florin MIHAI
    Turneul Vicepresedintelui Joe Biden in Europa a starnit dezamagirea Poloniei si Cehiei fata de decizia Administratiei Obama de a renunta la amplasarea scutului antiracheta in aceste doua tari.Hotararea amplasarii scutului antiracheta in Polonia si Cehia a fost avansata de catre Administratia Bush.Rusia a reactionat foarte dur ,atunci ,si a amenintat cu bombardarea acestor obiective Nato.Kremlinul a ameliorat apoi tonul vehement atunci cand Statele Unite a afirmat ca nu crede in amenintarile Rusiei.Anuntul facut de Vicepresedintele Joe Biden ,potrivit presei internationale,a nemultumit populatia Cehiei si Poloniei.

    RUSIA SI STATELE UNITE SUNT DE ACORD CU ROMANIA

    In urma noi pozitionari a relatiilor americano-ruse ,Romania a devenit acceptabila ,se pare ,amplasarii scutului antiracheta.In mod surprinzator decizia Administratiei Obama a provocat reactii negative in Romania.Reactii create artificial si fara o motivatie corecta.

    Aurul,argintul si uraniul de la Rosia Montana trebuie sa intre in vistieria statului in proportie de 100%!

    Sunt aceleasi voci care nu iau nici o pozitie fata de cel mai mare jaf din istoria poporului roman organizat de administratia Basescu in favoarea lui George Soros si Marc Rich care are ca beneficiar familia Clinton care a facut loby in favoarea acestui proiect criminal pentru poporul roman.Intreaga clasa politica este muta ,lipsita de reactie corecta in fata acestui jaf.Care este motivatia?Ca intreaga clasa politica este corupta si are asigurata o parte din Marele Jaf National-Rosia Montana?

    Opozitia trebuie sa fie de acord cu amplasarea scutului antiracheta si sa opuna proiectului criminal “Rosia Montana”.

    Exploatarea zacamintelor de argint,aur si uraniu trebuie sa se faca in proportie de 100% in folosul statului roman si sa intre in vistieria nationala de catre o companie in care statul sa aiba participare de 100%.Trebuie sa stopam jefuirea avutiei nationale !

    Amplasarea scutului antiracheta in Romania:o dovada de incredere din partea administratiei Obama.

  38. florinmihai Says:

    Starea sanatatii lui Traian Basescu se agraveaza.

    articol de Florin MIHAI
    Din cauza comportamentului sau despotic,badaranesc tot mai multe informatii au inceput sa curga in presa referitoare la starea sanatatii acestuia.

    UN REGAT PENTRU UN FICAT

    “Un regat pentru un ficat!” a strigat Traian Basescu in curtea Palatului Cotroceni unde a inceput sa cante o bufnita de cateva luni bune.Bufnitele ,in mitologia populara,atunci cand canta in curtea cuiva prevestesc moartea acelei persoane.Traian Basescu are cancer generalizat in stare deosebit de avansata.Disperat incearca sa isi cumpere pe milioane de euro “Tinerete fara batranete si viata fara de moarte!” ori acest lucru nu e posibil .

    NOSTRADAMUS?PREZICATOR FARA VOIE…

    Intr-unul din articolele de pe acest blog intitulat “Din scarba de basescu dedicatiuni muzicale” povesteam cum am sponsorizat un preot cu sume importante de bani ca mai apoi un vecin din localitatea unde locuiesc sa imi spuna:”I-ai dat bani preotului si acesta in loc sa ii duca la biserica si-a luat limuzina!”,i-am raspuns:”Dumnezeu vede!” .Dupa catva timp preotul “s-a curatat” .Dumnezeu vede!Tot in acel articol al carui link il postez in continuare,afirmam ca pupatul iconitelor,propaganda electorala,turismul organizat de Udrea pe la manastiri,inlocuirea slujbei cu discursul lui Basescu nu se impaca cu legalizarea drogurilor si prostitutiei si aruncatul iconitelor in portbagaj.Dumnezeu vede!Ca sa merg in tonul obscurantismului care a pus stapinire in politica romaneasca as putea sa zic ca am veleitati de prezicator,mai ales dupa ce am prezis alegerea in fruntea Statelor Unite ale Americii a Domnului Barack Obama,mai ales dupa ce am prezis alegerea Domnului Adrian Nastase in functia de Presedinte(PSD,Romania).Imi pare totusi rau ca un crestin ce sunt daca i-am prezis moartea lui Traian Basescu.Totusi Traian Basescu trebuie sa isi vada de sanatate si sa bucure de clipele pe care le mai are de trait.

    TRANSPLANT DE FICAT,DE LA UDREA?!ANA SI MANOLE?

    Traian Basescu isi cauta un ficat desi are cancer generalizat.Acei care ii sunt foarte devotati pot sa doneze un ficat lui Traian Basescu.Recent am avut un exemplu de mare dragoste intre doi iubiti,sot si sotie,un foarte apreciat cantaret de muzica rock,dupa cum stim cea mai mare poveste de iubire ii are ca protagonisti pe Traian Basescu si Elena Udrea.Poate Elena Udrea sa se sacrifice precum Ana lui Manole intru Creatia lui Zeus?

    http://florinmihai.wordpress.com/2009/07/11/nastase-president/

    http://florinmihai.wordpress.com/2009/10/24/din-scarba-de-basescudedicatiuni-muzicale/

    http://florinmihai.wordpress.com/2010/02/06/basescuun-regat-pentru-un-ficat/

  39. amycommunications Says:

    1. Dragă Victor, păcat că nu îmi postase domnul
    Iliescu răspunsul pe care şi l-am dat săptămîna trecută..referitor la capacitatea unora dt. voi şi ei, în a înţelege tot ceea ce +mai şi-citesc-
    2. Citiţi vă rog ce am postat astăzi în subsolul propunerii legislative în engleză, pe siteul meu. Poate că îi va ajuta-prin voi-pe cei însărcinaţi cu pedepsirea corupţiei şi cu aplicarea pedepsei penale, să o facă cum trebuie acum, ca să ne putem şi noi promova fundamentala IDEE SOCIAL-DEMOCRATĂ.Mulţumesc, Amy

  40. Victor Says:

    Astept cu deosebit interes propuneri legislative in sanscrita.

  41. nicolaee Says:

    pentru Dl Ion Iliescu
    Buna ziua si la multi multi ani cu sanatate si forta de munca
    vreau sa va aduc la cunostiinta urmatoarele:
    Pentru a va arata crunta realitate din teren va anunt pe aceasta cale cum se atribuie licitatiile in ceea ce priveste paza in primaria sectorului 1, mai exact la A.U.I.P.U.S.P (administratia unitatilor de inavatamant preuniversitar si unitatile sanitare publice) aflata in subordinea directa a viceprimarului Dan Tudorache (membru PSD) si condusa de director ANCUTA SORINA COMANICI.

    In luna decembrie 2009 s-a desfiintat DAIP sect. 1 (directia administrativa a invatamantului preuniversitar) si, peste noapte a fost destituit directorul (Luiza Martescu) si numita in functie aceasta Comanici, fara experienta in domeniu dar “cu o vasta experienta in paza“. Spun asta dupa cum a fost realizata licitatia pentru serviciile de paza in beneficuul AUIPUSP.
    A fost creat un caiet de sarcini special realizat ca sa intruneasca criteriile indeplinite de firma de paza SCORSEZE. Lasand la o parte faptul ca la licitatie nu au fost invitate firmele cu care fostul DAIP a lucrat mai multi ani.. Nu s-a luat in considerare parerile directorilor institutiilor AUIPUSP. S-a luat in considerare doar Numarul de angajati ai firmelor invitate. Tinand cont de aceasta nu pot sa fac decat o singura remarca (vezi Contract BGS si reclamatiile acestora, de alungul contractului desfasurat in DAIP sect. 1). Avand in vedere numarul de salariati, celelate firme nu au mai avut nici o sansa in fata acestor 2 colosi, desi pe parcursul colaborarilor cu institutiile respective nu au fost reclamatii, firmele respective dovedindu-si profesionalismul in desfasurarea activitatilor care, de cele mai multe ori necesitau tact si multa diplomatie si nu forta fizica.
    Revenind la firma de paza Scorseze, D-na Comanici ar trebui sa verifice activitatea de pe metrou a acesteia. Este de ajuns un singur clic ca numele scorseze sa re reverse in inutilitatea ei ca firma de paza. Dar cine ste in spatele ei? (Oare Miron Mitrea, oare comisarul Tucmuruz (a carui sotie detine INTEGRA SECURITY iar scorseze i-a subcontractat mai multe obiective?)
    tinand cont de cele relatate mai sus, stiind drepta dumneavoastra orientare sunt sigur ca subalternii dumneavoastra actioneaza independent creind o imagine nefasta partidului al carui presedinte de onoare sunteti. sper ca puterea dumneavoastra sa exprime larga si complexa viziune in ceea ce priveste activitatea la nivel local a subalternilor pentru a nu deifaima si improsca cu noroi partidul pe care l-ati pastorit atat de bine timp de 20 de ani.
    sunteti singurul care puteti sa supervizati aventurile facute de sublaternii dumneavoastra. Spre din tot sufletul sa nu va socotiti un batranel de 80 de ani si atata timp cat puteti sa va aduceti aportul in slujba dreptatii si sa le aratati celor mai tineri -Adrian Nastase si Victor Ponta- calea cea dreapta.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: