UNELE COMENTARII (3)

La multi ani! Celor ce poarta numele Sfantului Stefan, praznuit astazi.

1.- Hydrotechnicus face observatii pertinente. Aveti dreptate!  Conducerea PSD trebuie sa ia pozitii active in sprijinul si in apararea oamenilor, in fata actiunilor agresive ale administratiilor PD-L iste : demiteri abuzive de directori de spitale, de servicii publice in vederea “plantarii” clientelei proprii. Actiunile impotriva primarilor PSD (ex.Cernavoda) provocate de prefectii PD-L pentru demiterea (prin referendum local) sunt mostre de comportament antidemocratic.

2.- Referitor la unele comentarii ale emigrantului . Faceti confuzii grave in legatura cu cele doua evenimente din istoria noastra – 23 August ‘44 si Decembrie ’89.

codeus41 are dreptate

3.- Nerespectarea istoriei proprii nu este o proba de inteligenta cum apreciaza Mihnea Georgescu ; iar scepticismul romanilor are explicatii mai profunde, prin intreaga evolutie a societatii romanesti. Este urmarea secolelor de dominatii straine; chiar si procesul de modernizare s-a desfasurat tot sub influente straine.

Chiar si atunci cand actiunea proprie, generata de factori interni, a fost decisiva (ca in Decembrie ’89) “scepticii”: nostri au ramas cu aceeasi mentalitate, cautand explicatia lor doar in actiunea fortelor externe.

Sigur ca Revolutia Romana nu poate fi privita in afara procesului care s-a desfasurat pe plan international in 1989. Influenta schimbarilor din URSS si din tarile vecine (Polonia, Ungaria, Cehoslovacia, chiar si Bulgaria) nu puteau ramane fara ecouri. Dar, determinanta pentru izbucnirea revoltei populare a fost acutizarea nemultumirilor populatiei, agravarea situatiei economice si a vietii oamenilor, in conditiile unui regim tot mai opresiv.

Nu la Malta s-a decis soarta Romaniei (o alta marota  – in care crede si dorucoarna, care altminteri are aprecieri foarte corecte) . Acolo nici macar nu a fost vorba de Romania si nici nu se punea problema schimbarilor care s-au produs apoi in tot spatiul central si est-european. Chiar si Occidentul a fost luat prin surprindere de dinamica schimbarilor din toate aceste tari.

Nu pentru ca generalul Gusa s-a opus  nu a intervenit cu trupe URSS, Gorbaciov a fost foarte explicit :” Nici romanii nu au cerut asa ceva, iar noi am renuntat la doctrina Brejnev, refuzand sa mai intervenim in afacerile interne ale tarilor socialiste”. Ceea ce este adevarat; URSS nu a intervenit nici acolo unde avea trupe (Polonia, Cehoslovacia, Germania).

Chiar si la sugestia SUA, facuta de secretarul de stat James Baker in 24 decembrie, ca URSS sa intervina in Romania pentru a stopa varsarea de sange, ministrul de externe Sevardnadze a ripostat cu vehementa, considerand aceasta sugestie ca o provocare.

3.- Sunt de remarcat o serie de reportaje si emisiuni de la posturile de radio si televiziuni (PROTV, TVR1 si Antena1 si 3) care au prezentat de o maniera obiectiva tema Revolutiei.

Pe aceste coordonate se inscrie si filmul documentar “7 zile la Bucureşti – secretele unei revoluţii“, realizat de Marcela Feraru şi Eric Deroo. Filmul este o coproducţie TVR – ECPAD (Etablissemnet de Comunicatrion et Production Audiovisuelle de la Defance-France) prezentat de Televiziunea Romana si reflecta zilele si noptile fierbinti din decembrie ’89. Este regretabil faptul ca o serie de comentatori, oameni inraiti si incrancenati, continua sa emita materiale denigratoare, calomniatoare, nedemne pentru oameni cu simtire romaneasca.

16 Responses to “UNELE COMENTARII (3)”

  1. emigrantul Says:

    Citat Ion Iliescu:
    La 23 August 1944 – a fost o lovitura de stat

    Revolutia este un proces istoric care duce la schimbari structurale in societate – in special in ceea ce priveste structura poltica a statului – indiferent de forma in care este ea promovata – pe cale pasnica sau violenta, prin lovituri de stat, comploturi sau prin actiuni insurectionale de masa.

    Evenimentele care s-au petrecut in data de 23 Aug. 1944 au dus la schimbari structurale in societatea romaneasca in ceea ce priveste structura politica a statului.

    Evenimentele care s-au petrecut in data de 22 Dec. 1989 au dus la schimbari structurale in societatea romaneasca in ceea ce priveste structura politica a statului.

    Conform definitiei data de Ion Iliescu, fiecare din cele doua date ar trebui sa fie punctul de start al unei revolutii chiar daca in respectivele zile au avut loc, in fapt, lovituri de stat. Scrie foarte clar in definitia revolutiei data de Ion Iliescu ca aceasta poate fi promovata printr-o lovitura de stat.

    Daca cineva tine cu tot dinadinsul sa scoata 23 Aug. 1944 drept lovitura de stat si in acelasi timp 22 Dec. 1989 revolutie atunci trebuie schimba definitia de mai sus a revolutiei.

    Asemanarile dintre evenimentele petrecute in 23 Aug. 1944 si 22 Dec. 1989 sunt izbitoare asa ca nu ai cum sa nu le clasifici in aceeasi categorie (oricare ar fi ea):

    23 Aug. 1944
    – Exista un plan al liderului URSS Iosif Stalin de instaurarea a comunismului in Europa de Est.
    – URSS facea presiuni uriase asupra Romaniei pentru iesirea din alianta cu Germania.
    – Conducatorul real al Romaniei, Ion Antonescu, este indepartat pe neasteptate de la putere, populatia fiind luata prin surprindere.
    – Se citeste o proclamatie catre tara elaborata, cel mai probabil, de un politician communist, Lucretiu Patrascanu, persoana care dorea instaurarea socialismului la noi si care avea legaturi cu Moscova.
    – Progresiv, in citiva ani, tara incepe sa se transforme intr-un stat socialist ca si Rusia (URSS).
    – Comunismul se instaureaza simultan in toate tarile ocupate de URSS independent de pozitia pe care acestea au avut-o in timpul razboiului.

    22 Dec. 1989
    – Exista un plan al liderului URSS, Mihail Gorbaciov, de instaurarea a perestroikai in Europa de Est.
    – URSS facea presiuni uriase asupra Romaniei pentru alinierea la Perestroika.
    – Presedintele Romaniei, Nicolae Ceausescu, este inlaturat brusc de la putere, lumea fiind luata prin surprindere.
    – Se citeste o proclamatie catre tara, elaborata in principal de un politician perestroikist, Ion Iliescu, simpatizant al ideilor lui Mihail Gorbaciov, si care dorea reformarea sistemului politic din tara dupa modelul schimbarilor recent efectuate de presedintele sovietic in URSS.
    – Destul de repede, citeva luni, Romania incepe sa devina un stat perestroikist si, dupa esuarea acestui concept neviabil, un stat capitalist la fel ca Rusia.
    – Perestroika si mai apoi capitalismul pur se instaureaza aproape simultan in toate tarile Europei de Est, foste comuniste, indiferent de situatia particulara economica a fiecareia.

  2. emigrantul Says:

    Cu referire la:
    Citat Ion Iliescu:
    “Referitor la unele comentarii ale emigrantului . Faceti confuzii grave in legatura cu cele doua evenimente din istoria noastra – 23 August ‘44 si Decembrie ’89.

    codeus41 are dreptate”

    Deci sa analizam logic:

    1) Ion Iliescu afirma ca 23 Aug. 1944 a fost o lovitura de stat in timp ce 22 Dec. 1989 o revolutie.
    2) Userul “emigrantul” il contrazice pe Ion Iliescu.
    3) Userul “codeus41” il contrazice pe emigrant, dindu-i dreptate lui Ion Iliescu.
    4) Ion Iliescu ii da dreptate userului “codeus41”.

    Este evident din (1) – (4) ca, de fapt, Ion Iliescu ii da dreptate lui Ion Iliescu, lucru normal si de asteptat iar atit “emigrantul” cit si “codeus41” sunt doar doi intermediari pe lantul logic care de fapt nu conteaza, este ca si cum nu ar exista.

    • Mihnea Georgescu Says:

      @Emigrantul

      Dialectic ar fi fost ca Ion Iliescu să-l contrazică pe Ion Iliescu… :)
      Ai o gândire cam tehnică, simplistă aş spune. Fireşte că sunt importante contradicţiile, orice adevăr nou este sporit de ele, se îmbogăţeşte prin Dialog.

      În ceea ce priveşte paralela de la primul comentariu, eu cred că nu e chiar aşa de coerentă… Mai degrabă, ne-am aliniat Occidentului decât Rusiei după 1989. În plus, nu poţi compara o situaţie de război cu una în timp de pace.

  3. Sibilla Says:

    @D-le Preşedinte Ion Iliescu,
    Adevăr grăiţi !
    * Este regretabil faptul ca o serie de comentatori, oameni inraiti si incrancenati, continua sa emita materiale denigratoare, calomniatoare, nedemne pentru oameni cu simtire romaneasca. *
    Evident că eu sibilină nu i-aş numi oameni pe-aceşti aserviţi, slugi jalnice ce scriu/* comentează * la ordin căci, o vorbă din bătrâni pe care mi-o tot repeta majka Darinka spune limpede : a fi OM e lucru mare… *…
    Şi-aş repeta din nou ce am mai afirmat pe acest blog: să tacă mai ales cei care în acele zile erau prin boscheţi pitiţi şi-acum sunt la putere, * anticomunişti *, exact tartorii cu roiuri de muşte pe scăfârlii.
    Sinceră admiraţie pentru răbdarea şi echilibrul, înţelepciunea domniei dumneavoastră… cohorta de cioflingari a căror unică armă rămâne dezinformarea/manipularea nu reuşeşte decât să se-ncurce-n propriile mizerii, iar unii dintre ei să-şi vândă sufletele, * recitând * contra cost, culmea, despre subiecte despre care habar nu au, căci, nu au fost prezenţi.
    stimă şi deosebită consideraţie,
    Sibilla

    @emigrantul,
    Nu voi intra în vreo polemică cu dvs, pentru că nu am chef, ca să fiu limpede.
    Nu ne-aţi răspuns niciunuia dintre noi de-a lungul timpului , vă întreb direct acum şi, nu întâmplător acum : cine v-a scos again la înaintare, că de ce, s-a cam prins toată suflarea, aşadar, cum nu sunteţi vreun cârcotaş, nici măcar doar un * gică-contra *, în slujba cui prestaţi?
    Iertat să-mi fie, dar cu drag şi fără de vreun doru vă sugerez să vă stabiliţi sediul revărsării/deversării * analizelor * pe blogul unuia numit Tismăneanu, că-i tot aceeaşi varză, d-aia de-o aruncăm gospodarii când începe să pută tare, tare a…
    În ce calitate vă fac sugestia? Simplu cetăţean al acestei ţări, toarăşu. Sunt unul din românii, oamenii simpli, neaserviţi vreodată cuiva, care spunem lucrurilor direct, concret şi pe nume, fără să aveam nevoie de, * concepte * importate şi care nu puşcă cu realităţile mioritice de cândva, sau de acum – într-u * întărirea * aşa ziselor argumente cu care cei ca voi defilaţi şi lălăiţi pasul pe loc cu-aceiaşi lozincă la subsioară, răsuflată demult …
    Concluzionând, e trist şi demn de cel mult milă că vă pretaţi la munca pe care-o prestaţi ceea ce denotă nu numai că nu meritaţi a fi numiţi OM, ci, nici nu daţi semne de vreo tresărire a Devenire iar conceptul de comuniune socială vă e străin.
    Sincer, nu vă stârneşte senzaţia de vomă : *..Traian Basescu, in pofida povestilor despre “neocezarism”, este un presedinte intr-adevar democratic. * – Tismăneanu… ce-a fi fost, parcă nici nu mai importă că-i deajuns să constaţi ce-a ajuns, o trâmbiţă şi el acolo… Acest personaj trist, frustrat şi cu toane de geniu neînţeles ( toane, nu pretenţii, că ia na-na de la împărăţie, nah … ) care nu urează * La Mulţi Ani, tuturor românilor * ci, doar , citez * prietenilor de idei *, am încheiat citatul… un damf de…
    Temă de casă, tov * Emigrantul *!
    Zău lăsaţi-o baltă cu * studiile * sociologice, * analiza pe text * şi-alte asemenea tentative jalnice, că nush cum faceţi, da tot pe lângă şi nimic nu nimeriţi, pe cuvânt de ONOARE, că eu una ştiu ce este ONOAREA. Onoarea, demnitatea, nu sunt de vânzare, prin urmare eu sunt un om simplu dar liber, matale şi Tismăneanu… făcături, punct.
    Sibilla
    P.S. Pot, da nu mă voi abţine, că cineva trebuie s-o facă şi pe aceasta iar mi-e să zicem că-mi e la… îndemână: atâta ştiţi, să împroşcaţi cu noroi unii din neştiinţă, alţii după dictare şi să serviţi * cauzei * care vă descriu atât de bine pe toţi – * stima voastră şi mândria, tandemul Băsescu-Udrea, fudulia… * şi-o spun proverbele româneşti limpede ale cui surori sunt fudulia şi ipocrizia…
    Acestea fiind spuse, ştiind exact cine ce sutem şi cu ce ne îndeletnicim ( s-a dovedit că Mihnea NU e Victor şi Leo NU e Sibilla, că suntem existăm fiecare dintre noi ), mai puţin tovărăşia dumitale…. apăi să auzim şi de Bine, că de ghiavoli, cameleoni ne lămurirăm fo 5 ani, aşa încât, luaţi o pauză, poate vă vin idei originale , aste de până acum trăsnesc a… SECU!

  4. quinnlatifa Says:

    La Multi ani si noul An sa aduca numai bucurii!
    De vreo saptamana tot intentionam sa-mi spun parerea privind SECETA ce persista prin unele locuri, dar uite ca acum m-am ambitionat sa-mi fac timp dupa ce am auzit la emisiunea “60 Minutes” ca situatia e presanta in California intrucat din cauza secetei, 40% din fermieri nu au de lucru, bancile nu le mai dau bani, iar guvernatorul planuia sa construiasca nu stiu ce canal foarte costisitor pt a rezolva problema apei. Stiind ca sunt astfel de zone si in Romania cred ca VA intereseaza subiectul – Dealtfel ceea Ce vreau SA spun este valabil si pt a iesi din recesiune – pt ca in termeni biblici, seceta inseamna recesiune si lipsuri.
    Tot auzind mereu la tv anumiti pastori dandu-l exemplu pe Isaac (fiul lui Abraham) cum ascultand de Dumnezeu a semanat in timp de seceta si a cules de 100 de ori mai mult, m-am dus la Biblie SA vad cum o fi facut. Ma gandeam ca o fi facut pamantul rezereve de apa precum au facut si camilele pe care le-a adapat Rebecca pt servitorul trimis de Abraham spre a alege sotie pt Issac.
    Intr-un fel chiar asa a fost intrucat scrie ca au fost sapate puturi de catre Abraham, apoi filistenii le-au astupat, iar Isaac a pus servitorii SA sape altele. Deci scoteau apa din puturi si udau plantele ca SA cresca si SA dea recolte. Biblia nu explica asta iar omul modern nu prea face aceste legaturi pt ca nu stie cum merge in agricultura.
    Ce pricep din Biblie, este ca in acele vremuri, cum era seceta se refugiau in Egipt unde prin revarsarea Nilului inca se faceau recolte. Asa a facut Abraham cu Sarah si slujitorii lor, si asa intentiona si Isaac dupa ce se mutase in Gerar, dar Dumnezeu i-a spus SA ramana pe acel pamant.
    Dupa cum scrie in Genesis 26, Dumnezeu l-a binecuvantat pe Issac de a obtinut recolte in timp de seceta si a devenit bogat obtinand si cirezi de vite, astfel ca filistenii il invidiau si au inceput racaielile intre ei. Ar trebui vazut de ce Dumnezeu l-a binecuvantat? Pt ca oferea sacrificii dupa cum invatase de la parinti, era pasnic, muncitor si gentil, atat el cat si nevasta – dupa cum citim ca au ajuns la un agrement ca si filistenii s-au convins ca Dumnezeu era cu ei , au incheiat un tratat, iar Isaac a oferit o petrecere cu mancare si bautura.
    Deci oamenii la acea vreme nu stiau SA construiasca o corabie – cum a construit Noe – si nici SA sape puturi pt a scoate apa SA ude pamantul – decat daca servindu-l pe Dumnezeu si fiind pasnici SA le dea IDEA.
    Anii au trecut si Dumnezeu le-a tot dat IDEI oamenilor pana au ajuns si la irigatii, canale si alte cele.
    Cum zicea un pastor de la Wisdom Center, nimic nu vine din cer pana ce nu pleaca ceva de pe pamant. Adica trebuie SA oferim sacrificiile noastre (in bani pt sustinerea celor ce predica, rugaciuni si posturi) pt ca SA vina ploaie la timp si idei novatoare.
    Problema e ca nici pastori protestanti nu cunosc intregul adevar privind venirea ploii la timp si tocmai cat trebuie, adevar care SA serveasca si pt a pune capat recesiunii si razboaielor, pt ca eii subestimeaza rolul Fecioarei Maria. Ei nefacand legatura cu religiile anterioare, nu inteleg ca prin Fecioara Maria si Fiul Iisus s-a facut pace intre Zeul Luminii si Zeita Ploii – sau, in Daoism, intre Yang si Yin.
    De aceea nu inteleg nici importanta recitarii Rozariului in grupuri mari cum s-au organizat atatea in California de catre Preotul Patrick Peyton, pana prin anii ’80.
    Parerea mea este ca nu intamplator a fost devastat sistemul de irigatii din Romania. Cum intelegem tot din Biblie, profetul Ilie, dupa ce a chemat seceta pt a se intoarce oamenii la credinta si a fost sustinut de vaduva la care l-a trimis Dumnezeu SA fie hranit, el a putut sa cheme ploaia pt a pune capat foametei.
    Fusese si urmarit de oamenii reginei pt ca adusese seceta, dar a fost ea si regele care au fost pedepsiti de Dumnezeu pt ca se dadusera cu vrajitorii. Vremea tehnologiei a trecut, iar acum vom face totul prin puterea mintii si credintei – adica Sf. Spirit se va manifesta prin noi daca cunoastem intregul adevar si ne lasam condusi de El.
    Cred ca si acum daca veti organiza raliuri de Rozary (in afara de adunarea oamenilor in bisericii pt a recita Rozariul zilnic si in cele ortodoxe) veti dovedi ca acesta-i principiul pt a pune capat secetei din unele zone si inundatiilor din altele, ca si recesiunii economice si conflictelor. Acesta-i si rolul lui Petre Roman de a restabili credinta si a unifica popoare de toate religiile. Sf. Ilie si Elias puteau sa cheme si focul din cer, iar asta se poate tot servindu-L pe Dumnezeu cu credinta sa realizam electricitatea, fara fir, direct la consumator. Noi nu stim cum, dar Sf. Spirit stie si ne va inspira. Sa discute oamenii aceste lucruri in mass media – pt ca ne creem viata dupa cele ce discutam (screi si-n biblie ca limba conduce intregul corp) – si sa puna in practica adunandu-se la biserici pt rugaciune, observandu-se apoi rezultatele si tot restul ne va fi adaugat – cum zice Cayce. Asa se vor potoli si gurile rele ce va blameaza pt anumite lucruri. Totdeauna se vor manifesta forte potrivnice spre a ne obliga sa ne indreptam la Dumnezeu.

    • Mihnea Georgescu Says:

      @Quinnlatifa

      Foarte interesant faptul că aminteşti de Sacrificiul lui Yitzhak în aceste zile. Oare America MAI este Poporul Ales? S-a păstrat oare ceva din spiritul inţiator şi iniţiatic al acelor Pilgrim Fathers de pe Mayflower?
      Sacrificiul lui Yitzhak, sau mai bine zis, al lui Abraham, a fost făcut ca o confirmare a Credinţei Părintelui Poporului Ales. Dacă americanii vor să se împărtăşească fiinţial din Taina Sacrificiului, trebuie să renunţe la doctrinele lor imperialiste, de subjugare a altor naţiuni în numele aşa-zisei lor superiorităţi.

      Bunul Dumnezeu a îngăduit ca, în zorii Noului Mileniu, să se ridice alte Naţiuni cu vocaţie universalistă: Sfânta Rusie, China, Lumea Arabă.

      Ceea ce spunea acel pastor de la Wisdom Center este specific pentru mentalitatea tehnică a lui Homo Americanus, denudată de orice metafizică. Ceea ce contează pentru aceşti falşi învăţători este efortul uman, nu graţia divină. De aceea, nici nu mai pricep Taina Alegerii.
      Cred că Adevărul s-a păstrat în Orient. Ex Oriente Lux!

      Să mergem şi noi, în aceste zile, precum Magii, pe urmele Stelei de la Răsărit!

  5. quinnlatifa Says:

    Am uitat sa scriu ca la noi in comuna, pamantul cel mai roditor pt legume si zarzavaturi se afla in jurul bisericii – deci e legat de slujbele si rugaciunile ce se fac acolo. A se vedea si in jurul Manastirii de la Baldana ca este la fel.

  6. Ovidiu Says:

    Stimate presedinte Ion Iliescu,
    va rog in mod deosebit sa comentati fotografia pe care am publicat-o pe blogul meu, din 1938, unde sunteti impreuna cu parintii; Alexandru si Maria Iliescu.

    Va rog sa-mi aprobati acest mesaj, va atasez link-ul fotografiei.

    http://stirea.files.wordpress.com/2009/12/ioniliescu1938cu-parintii-luipresem.jpg?w=600&h=445
    Cu respect,
    Ovidiu.

  7. Gavroche Says:

    Numele “Ştefan” are o semnificaţie specială pentru mine, astfel că, în ziua prăznuirii sfântului cu acest nume, tac.
    Este numele purtat de tatăl meu, plecat în 1997 la cele veşnice. Îi port o amintire controversată. Pe de o parte, când era viu ne-a chinuit punându-ne să muncim şi pedepsindu-ne. Nu l-am înţeles deloc, îmi era o frică teribilă de el şi în niciun mod nu reuşeam să-i intru în voie. Am înţeles strategia lui abia acum, când sunt la rândul meu părinte. Am dat semnificaţie sarcinilor pe care “ni le trasa” atunci, pentru a deveni responsabili. Am învăţat, meşterind cot la cot cu el, o mulţime de lucruri care-mi folosesc când mă aştept mai puţin. Să bat un cui. Să măsor de trei ori şi apoi să tai. Să construiesc, să repar. Să am grijă de un animal. Să fac ordine după ce termin de făcut ceva. Era un om simplu, căruia vremurile nu i-au permis să facă şcoală pentru că erau săraci şi el era cel mai mare. La 6 ani, se ducea prin toate văgăunile din împrejurimile Nehoiului să vândă “pacini” (nişte papuci de casă lucraţi cu mâna, din stofă groasă). La 10 ani a intrat calfă la un fierar. Era nevoit să lucreze ca să aducă cele de trebuinţă fraţilor mai mici, el fiind cel mai mare. Şi-a iubit foarte mult mama şi şi-a ajutat toţi fraţii să ajungă fiecare la pâinea lui. Cu existenţa lui modestă şi secretă (abia acum înţeleg multe, şi nici acum toate gesturile şi atitudinile lui) a trăit mai mult în vieţile celor din jur decât în propria lui viaţă. Se trezea în ficare dimineaţă la ora cinci, fie iarnă, fie vară, fie ger şi viscol, fie ploaie şi mergea la “făbrică”, pentru a-şi câştiga leafa lui modestă cu care să ne poată creşte. Era încăpăţânat şi destul de complicat – azi văd asta. Un perfecţionist care se pedepsea pe sine pentru ce nu reuşeau alţii. Dacă ar fi făcut şcoală, drumul lui ar fi fost unul strălucit – avea o inteligenţă nativă deosebită. Deşi nu vreau să recunosc, îi semăn în multe privinţe.
    Pentru mine, imaginea Sfântului Ştefan cel lapidat cu pietre de necredincioşi se suprapune ca o coliţă de aur pe care e desenat chipul tatălui meu peste chipul sfântului. Cred că a fost singurul din familie care a înţeles însemnătatea talentului meu literar şi care a priceput la un moment dat că singura cale de a mă convinge de ceva presupune să mă lase să descopăr singură, cu preţul cuvenit.

  8. arte Says:

    Domnule presedinte!

    Cred ca ar fi util sa ne dati si citeva directii in care PSD va actiona impotriva puterii portocalii. In primul rand ma intereseaza care sunt masurile concrete legate de furtul alegerilor, pentru ca fara actiuni ulterioare PSD risca sa para la fel ca Basescu in 2004. Eu am descris pe blog care sunt suspiciunile pe care le am legate de alegeri, dar as vrea sa vad ca se face ceva in acest sens.
    De asemenea ma intereseaza ce va face PSD impotriva membrilor sai care au o pozitie vadit pro-Basescu, cum sunt cei de la Cluj – care s-au remarcat numai prin pierderea cea mai neta a alegerilor – sau Mitrea, care a ajutat PDL sa castige alegerile parlamentare de anul trecut, fiind seful de campanie al PSD.

    Va multumesc si va doresc un An Nou de fapte bune si ganduri bune!

    Arte

  9. a1a1a2 Says:

    In primul rînd, “La mulţi ani !” şi multă sănătate, dle. preşedinte !
    In al doilea rînd. Aş fi prea optimist să aştept un răspuns din partea dvs. la rîndurile de mai jos, dar mă consider realist, daca am convingerea că veţi căuta o soluţie viabilă la problemele pe care vi le învederez.
    August 2004. Congresul extraordinar al PSD adoptă o rezoluţie prin care Ion Iliescu e invitat să preia conducerea partidului după încheierea mandatului la Cotroceni. Aprilie 2005. Congresul PSD “uită” rezoluţia din 2004 şi-l alege pe Geoană în funcţia de preşedinte. “Geoană e cel mai potrivit preşedinte”, după părerea unor persoane influente din partid. Pentru aşa-zisul grup de la Cluj, fidel lui Traian Băsescu, înlăturarea lui Ion Iliescu din interior era singura soluţie pentru slăbirea partidului. Pentru corupţii din partid, proiectele de curăţenie, făcute de Iliescu din postura de preşedinte al statului, le prevesteau un viitor mai puţin prosper si, eventual, rece. Pentru “baronii” locali, dornici să-şi întărească puterea în judeţe, un preşedinte slab la centru era ideal. Pentru veleitarii fără operă in CV-ul personal, era un culoar de neimaginat cu Iliescu la conducerea partidului, iar pentru oamenii de afaceri “PSD-işti”, aflaţi în plan secund, prilejul perfect pentru a prelua accesul direct la decizia politică, fără intermediari.
    Iată ce declaraţi, dle. preşedinte Ion Iliescu, la Consiliul Naţional din 13 mai 2005, la o lună de la Congresul la care Geoană a fost ales preşedintele PSD: „În loc să dea un semnal explicit în ceea ce priveşte pe liderii PSD compromişi, în loc să-i îndepărteze, sau măcar să-i marginalizeze, pe cei care au dovedit grave carenţe de comportament, Congresul din aprilie 2005 a oferit, graţie manevrelor de culise, oportunitatea îndepărtării mele, devenit incomod prin poziţia de condamnare a corupţiei din partid. Unii, printre care şi Mircea Geoană, au sugerat că Ion Iliescu este elementul vulnerabil şi perdant din PSD.” Un alt citat din aceiaşi declaraţie:”Despre caracterul tranzacţiilor de culise de la Congres, menite să mă îndepărteze, s-a pronunţat chiar unul dintre protagonişti, dl. Hrebenciuc, care a spus: „Am negociat 2 posturi de vicepreşedinţi, pentru mine şi Nichita, de la Iaşi, şi 2 pentru Ioan Rus şi Ilie Sîrbu. Noi am fost corecţi şi am votat aşa cum ne-am înţeles, dar cei din Ardeal nu au fost corecţi”.
    În fond ce reprezintă astfel de tranzacţii între grupuri de interese, dacă nu expresia cea mai directă a corupţiei. De ce s-ar identifica simpli membri ai PSD cu lideri care îi dispreţuiesc, îi privesc de la înălţimea averilor strînse pe căi obscure, într-o ţară în care sărăcia a devenit endemică?” La cîteva zile după acest discurs dna. Nina era sa rămînă văduvă. Har Domnului, aşa ceva nu s-a întîmplat !
    2009. In numele interesului major al partidului, Ion Iliescu “uită” în campania electorală umilinţele la care a fost supus în toţi aceşti ani, în care a fost pe punctul de a demisiona din funcţia de lider al grupului PSD din Senat şi chiar din partid, şi îl susţine sincer şi făţiş pe Geoană. Felicitări sincere, dle. preşedinte ! Puţini oameni ar fi fost capabili de o asemenea generozitate. Acum însă, alegerile s-au terminat, partidul a pierdut tot ce se putea pierde şi, aşa cum este normal, trebuie făcut un bilanţ, o dare de seamă, o asumare de răspunderi şi un plan pentru viitor. Un număr oarecare de voci celebre sau de rînd din PSD îl văd pe Iliescu preşedinte măcar un an, ca unică soluţie reală de relansare şi, poate, chiar de supravieţuire a PSD. Surpriză sau nu, acum, Iliescu nu pare dispus să se mai sacrifice pentru partid. Are 80 de ani, spune domnia sa, uitînd că la 75 de ani se sinţea ca la 45. Au apărut brusc probleme de sănătate şi poate chiar de familie, care nu existau cînd a muncit pentru partid în campania electorală ca la 45 de ani. Oare ce se întîmplă cu Iliescu ? Judecă cu măsuri diferite în funcţie de conjunctură sau e altceva ? Sigur că Iliescu nu o să ţopăie ca Geoană şi, presupun, aşteaptă să se formeze o masă critică în PSD, capabilă să-i pună la picioare instrumentele şi atribuţiile de preşedinte plin, cu care ar putea relansa partidul. Dar dacă presupunerea mea e falsă ?
    Domnule preşedinte Iliescu,
    Aţi spus cu ani în urmă, că nu părăsiţi politica pe lumea asta. Foarte bine. Dar, atunci, înseamnă că vă asumaţi în continuare responsabilităţi. PSD are multe nume a căror sonoritate are mai degrabă conotaţii negative, dar nu are lideri credibili. Năstase a reuşit performanţa uluitoare să ducă partidul într-o fundătură după o guvernare excelentă. Hrebenciuc, şeful de campanie perfect şi negociatorul fără de care nu se poate, oricine pierde, partid sau persoană, el e în cîştig. Mitrea ar face orice să scape de dosarele de la DNA. Ponta e exemplul perfect de veleitar şi arivist fără operă personală şi care şi-a făcut publicitate prin atacuri permanente la adresa partidului şi a colegilor. Exemplele ar putea continua şi voi încheia cu cel mai relevant
    Geoană este complet inadecvat. Mă uit la el acum, după alegeri, şi nu-mi vine să cred că PSD este condus în continuare de un personaj atît de mediocru, care şi de-ar candida singur, ar ieşi pe locul doi. Dacă-l laşi fără sprijin pe stradă, moare de foame. El nici acum nu pricepe că voturile nu i-au fost date lui, ci numeroaselor partide, alianţe şi componente ale societăţii civile care au sesizat pericolul Băsescu. Emil Constantinescu a înţeles că a fost preşedintele României abia după ce şi-a încheiat mandatul. Geoană nu pricepe nici acum, că n-are har pentru aşa ceva. După ce a vrut să trimită români în cosmos, are el pile la NASA, după ce a vrut să dea 20000 de euro fiecărui român care se întoarce, acum vrea să-l bată pe Băsescu în turul 3, vrea să candideze din nou în 2014, vrea să conducă PSD în continuare. Omul e total aerian. Parcă ar fi Lefter Popescu din „Două loturi”: „Viceversa, viceversa”.
    Să presupunem că refuzaţi pînă la capăt revenirea în funcţia de preşedinte al PSD. În momentul de faţă partidul e slăbit şi luptele între grupurile care încearcă să preia conducerea îl vor slăbi în continuare, mai ales că nici un grup nu e suficient de puternic, ca să se impună.
    Vocile care vă cer să preluaţi preşedinţia partidului, printre care mă număr şi eu, speră de la Dumneavoastră, să construiţi în cel mai scurt timp o echipă de conducere tînără, dar nu tînără după buletinul de identitate. În politică e tînăr acela care are mesaj către oameni, iniţiative, care are chemare să muncească pentru comunitatea căreia îi cere votul, care nu doarme noaptea cu teama că-i sună DNA-ul la uşă. Aveţi aproape 80 de ani, dar, iată, sunteţi considerat de mulţi a avea mesaj, energia necesară relansării partidului, adică tînăr după definiţia mea. Cu siguranţă că vor apărea în spaţiul public destui chibiţi, care nu mai pot de grija PSD-ului şi care o să jelească revenirea Dumneavoastră. Pe ăştia i-aţi învins totdeauna şi asta nu pot ei să vă ierte.
    Am să închei în maniera lui Hamlet: Vă pasă sau nu de PSD ? Aceasta e întrebarea la care aştept un răspuns pînă prin martie, cînd ni s-a promis un congres al PSD.

  10. Victor Says:

    a1a1a2,

    Normal ca Presedintelui ii pasa de PSD. Este o intrebare nepotrivita pentru creatorul partidului. Este ca si cum ai intreba un parinte daca ii pasa de copilul lui. Iar in ceea ce priveste conditionarea implicita din exprimarea dumneavoastra de unde se intelege ca daca Ion Iliescu nu se implica intr-o functie executiva in PSD, inseamna ca nu-i pasa, sunteti in eroare. Nu asta este o dovada ca-i pasa.

    Problema se pune cu totul altfel. Ion Iliescu si-a dedicat viata principiilor si in buna masura partidului ca modalitate de implementare a acestor principii in societate. Intrebarea este, partidului ii pasa de Ion Iliescu? Pentru ca din ce am remarcat eu, cel putin in ultimii 5 ani de cand Presedintele si-a epuizat mandatele posibile in fruntea statului niciunuia din varful PSD nu-i pasa asa cum ar trebui de Ion Iliescu.

    Tot timpul Presedintelui i s-a cerut. Si acum se repeta povestea. Dar de oferit nu i s-a oferit nici macar recunostinta fireasca. Ba imi amintesc ca la un moment dat erau unii care se gandeau sa-l dea afara din partid…. Nu a plecat, nu si-a facut alt partid, nu a rupt partidul, anul trecut a facut inca campanie pentru partid, ba l-a mai sustinut 100% si pe Geoana (unul din cei caruia ii umblau idei de excludere a lui Ion Iliescu din PSD). Cum scriam la inceput, sa intrebam daca lui Ion Iliescu ii pasa de partid, mie imi suna nepotrivit. Cel putin nepotrivit…

  11. Ovidiu Says:

    Stimate presedinte Ion Iliescu,
    Nu stiu ce sa cred, si de ce nu comentati fotografia, daca este trucata sau nu dumneavoastra sunteti in fotografie, va-s ruga sa-mi spuneti si voi sterge imediat.

    Am mai scris si articole in care v-am criticat dur, si comentarii, dar le-ati publicat.

    http://stirea.files.wordpress.com/2009/12/ioniliescu1938cu-parintii-luipresem.jpg?w=600&h=445

    La Multi Ani !

    Cu respect,
    Ovidiu.

  12. dorucoarna Says:

    @ Dl. Iliescu:

    Sigur ca la Malta nu s-a discutat explicit, ca plan de actiune comuna, despre Perestroika si Glasnost ce urmau a fie implementate in tot estul si apoi sa fie lasate sa alunece spre democratie in unele state, vizand de fapt deschiderea pietelor pentru occident, aici aveti, si are si dl. Petre Roman dreptate, insa implicit dezarmarea exact asta insemna la acel moment, adica reducerea importantei sprijinului militar in Tratat, creind astfel exact conditiile necesare alunecarii. Stim ca la asa nivel nu se spun lucrurilor pe nume.
    Cu stima.

  13. a1a1a2 Says:

    Stimate Victor,
    În ciuda faptului că încercaţi să mă contraziceţi, de fapt îmi daţi dreptate. Mă autocitez: „Sigur că Iliescu nu o să ţopăie ca Geoană şi, PRESUPUN, aşteaptă să se formeze o masă critică în PSD, capabilă să-i pună la picioare instrumentele şi atribuţiile de preşedinte plin, cu care ar putea relansa partidul. Dar dacă presupunerea mea e falsă ?”. Deci, dacă partidul îi oferă funcţia de preşedinte plin, dar Iliescu nu acceptă, nu credeţi că întrebarea mea: ” Vă pasă sau nu de PSD ?”, devine justificată ? Poate, o să spuneţi că partidul nu are alternativă viabilă şi de aceea i-ar oferi lui Iliescu funcţia executivă cea mai înaltă, nu pentru că i-ar păsa de el. Pe de altă parte, nu cred că Iliescu, bun cunoscător al lumii politice, a acţionat sperînd la gesturi de recunoştinţă, dar cred că s-a gîndit în unele momente la recunoaşterea meritelor sale. Ori, revenirea sa în funcţia de preşedinte al PSD, ar fi şi o recunoaştere explicită a meritelor sale.
    Prin urmare, PSD se află realmente într-o situaţie dificilă şi nu-ţi poţi lăsa copilul în derivă, dacă-ţi pasă. De aceea am întrebat şi eu, n-am dat cu parul.

  14. Victor Says:

    a1a1a2,

    Nu stiu daca cei din partid il vor ruga pe Ion Iliescu sa preia presedintia PSD si de asemenea nu stiu daca Presedintele va accepta. Probabil ca nu. Totusi imi amintesc de Gica Hagi care a acceptat sa mai imbrace o data tricoul nationalei de fotbal dupa ce si-a anuntat retragerea pentru ca cei care l-au rugat au stiut cum sa o faca.

    Ceea ce scrieti dumneavoastra cum ca de fapt va dau dreptate nu este deloc adevarat. Nu incerc sa va contrazic ci chiar o fac. Desigur citind comentariul dumneavostra(primul de la acest post) sunt de acord cu cea mai are parte din ceea ce ati scris. Insa,din punctul meu de vedere indiferent de decizia Presedintelui, indiferent daca accepta sau nu o functie executiva in PSD, Domnia-Sa nu poate fi judecat. Nimeni nu are dreptul sa afirme ca lui Ion Iliescu nu-i pasa de partid pentru simplul motiv ca -sa presupunem- nu accepta o functie executiva -desigur ma refer la presedintia partidului. Cine este in masura sa judece mai bine decat Ion Iliescu ce este bine si ce este rau pentru partid??? Reiau exemplul din primul comentariu : cine este in masura sa judece ce este bine si ce este rau pentru un copil daca nu parintii sai? Au mai fost unii care au crezut ca stiu ce este bine pentru partid : in urma cu 4 ani niste gasti din PSD actionand in stil mafiot dupa ce l-au rugat pe Ion Iliescu sa preia presedintia partidului au facut de asa maniera incat partidul a ajuns pe mana celora care l-au adus unde l-au adus…

    Pentru a-i cere ceva Presedintelui si mai ales pentru a-l convinge, cei din partid trebuie sa aiba argumente puternice- chestiune de care, sincer ,ma indoiesc. In linia a ceea ce afirmam cum ca Ion Iliescu stie perfect ce este bine si ce este rau pentru partid este limpede ca nimeni nu poate aduce un argument la care Presedintele sa nu se fi gandit deja. Parerea mea este ca singura solutie ca Ion Iliescu sa fie convins este sa se apeleze la latura emotionala.

    Si eu as vrea sa avem o social-democratie autentica in Romania nu gluma de acum cand auzeam in campanie un Geoana sustinator al cotei unice de impozitare…si eu cred ca Ion Iliescu este singurul credibil si capabil sa readuca partidul la putere dar in acelasi timp nu este vina lui Ion Iliescu ca in PSD nu exista macar unul care sa aiba aceasta capacitate. Domnia Sa a facut tot posibilul- fie macar si prin exemplul personal -sa-i faca si pe altii sa inteleaga ce inseamna sa fii politician social-democrat dar a inteles vreunul? Pe toti ii dau banii afara din casa, sunt imbuibati, au legaturi cel putin dubioase cu oameni de afaceri controversati. Nu poti sa promovezi ideologia generoasa a social-democratiei daca tu insuti te abati de la ea.

    Ei, oamenii din partid trebuie sa se schimbe si nu sa astepte mereu ajutorul lui Ion Iliescu. Revenind la exemplele cu copiii, sunt ca niste copii care nu-si asculta parintii, si cand intra in necazuri dau fuga la acestia.

    Presedintele Iliescu a pescuit destul pentru PSD. Ar fi fost cazul ca si ceilalti sa stie deja sa pescuiasca. Pescuind inca o data pentru ei nu inseamna ca acestia vor invata vreodata sa o faca ei insisi. Asadar binele de care vorbiti dumneavoastra este relativ.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: