NOTA

In aceasta seara, cu incepere de la ora 21,30, voi participa la emisiunea postului Antena3: “Sinteza zilei” realizata de Mihai Gadea.

20 Responses to “NOTA”

  1. trane11 Says:

    super…nu o sa ratez asta

  2. Agnosticus Says:

    Domnule Presedinte, tocmai vă urmăresc. Nu am căderea să vă trag la răpundere, însă permiteti-mi să vă întreb: Pentru cine s-a făcut Revolutia? Pentru Boc si Udrea? Pentru Blaga si Videanu? Pentru noua dictatură si pentru abolirea Parlamentului? Nu cumva ati fost prea deschis si ati permis tuturor lichelelor să urce pe sfoară până sus? Ati fi putut instaura dictatura si n-ati vrut. Măcar pentru acest gest veti rămâne în istorie.

  3. florinpirvulescu Says:

    Nu stiu cat de folos mai sunt analizele de dupa razboi, dar poate ca nu strica sa ne uitam in urma sa vedem de ce am pierdut batalia. Asa ca o apreciere cu caracter general. Nu imi dau seama inca daca eu am pierdut cu Basescu inca 5 ani la carma vaporului. Zic asta pentru ca incerc sa ma detasez de efectele unei campanii electorale care mie mi s-a parut un razboi total in care s-au utilizat toate armele interzise de tratatele de pace. Sunt inca mirat ca nu avem asasinate politice. In rest le-am avut pe toate. De ce va scriu dvs? Nu stiu. E poate o refulare, e poate terapeutic. Presiunea gandurilor slabeste atunci cand sunt exhibate. Dar nu va ascund ca m-ar interesa si parerea dvs.
    Sa incep cu precizarea ca nu sunt pro. In general, in 46 de ani, am invatat ca idolii (oameni, partide, echipe de fotbal, sportivi etc) au glorie prea efemera ca sa mi-i impropriez. Dezamagirea este atat de mare cand pica de pe soclu, incat, ca sa ma pun la adapost de depresii, am renuntat incet incet la multe pasiuni.
    Sigur ca am simpatii si antipatii, nu pot sa nu am. Dar incerc sa judec la rece. De exemplu: trebuie sa recunosc, Basescu nu mi-e simpatic. Ba dimpotriva. Am votat prima data cu el (vai mie!), apoi impotriva. Mi-a parut rau ca l-am votat prima oara, inca din prima zi in urma cu 5 ani, cand ridica mainile in sus a victorie si ne promitea ca va trage el o axa Bucuresti – Londra – Washington. De ce? Pentru ca pentru mine, SUA nu reprezinta un model de democratie. Ba reprezinta modelul de comunism-scalavagism (Ovidiu Hurduzeu a scris Sclavii fericiti, cred ca e in format electronic pe “scribd”, o analiza extraordinara din interior a societatii americane). Eu nu vreau sa traiesc ca acolo, desi incet incet parca spre acolo ne indreptam, de o sa ne faca presedintele si vecini cu SUA. E foarte posibil, pentru ca tindem sa devenim o republica sud americana. Dar sa revin la durerea mea: mi-a parut rau ca a iesit inca 5 ani acest om. Am prieteni, cunostinte care au votat cu el. Altii impotriva. Scorul strans se regaseste si in statisticile de casa pe care le poate face fiecare in jurul lui. M-am intrebat de ce? I-am intrebat si pe ei.
    Vreau sa va spun ca ne gasim intr-o situatie in care fiecare parte are dreptate. Le dau dreptate. Motivele sunt variate, dar in parte justificate.
    Cum s-a ajuns in situatia de dihonie si – aproape – segregare nationala pro si contra lui Basescu? La intrebarea asta, raspunsul ar trebui sa aiba in vedere nu ultimii 20 de ani, ci poate ultimii 50. Exagerez, nu? Aparent. O sa va spun parerea mea, de inginer fara studii socio-politice. Stiti probabil ca majoritatea populatiei are o perceptie profund negativa cu privire la clasa politica. De unde provine ea? Cine sunt marii capitalisti rasariti dupa revolutie? Parerea mea este ca duhul lui Ceausescu, sau daca vreti, a ingustimii viziunii lui despre cum se conducea o tara, este inca intre noi, prin aceasta oligarhie politico-economico a ultimilor 20 de ani. Aveam la revolutie 26 de ani, dar reuseam sa observ si eu ca Ceausescu crease o clasa de conducatori super pregatiti, foarte bine selectati si foarte bine platiti, un aparat despre care el isi inchipuia ca este in slujba lui. Aceasta creatura crescuta de el l-a raspus. Dumneavoastra stiti poate mai bine. Aparatul de partid, securitatea, externele, comertul exterior etc. era format din personal (dupa parerea mea) competent si foarte motivat. Clasa politica formata dupa revolutie cred ca s-a constituit intr-o casta inchisa si destul de rupta de popor. Cred ca democratia si economia de piata au fost pretexte pentru mentinerea si sporirea privilegiilor lor. PSD, care a fost partidul locomotiva a vietii politico-economice dupa 89, poarta mare parte din vina situatiei de azi.
    Cred sincer, ca diferenta de 70.000 de voturi este virtuala, nu reala. De fapt direrenta e mult mai mica. Luam 35000 de la Base si le punem la Geoana si gata egalitatea. Cred ca a castigat prin frauda. Ei si? Nu aveam ateptari prea mari de la Curtea Constitutionala, pentru ca aceasta nu putea avea un comportament justitiar in afara trendului din ultimii 20 de ani, plini de NUPuri si de coruptie fara corupti. Incet incet ajung unde ma doare. Am auzit cu urechile mele doi lideri PSD care s-au lamentat in declaratii in care spuneau ca aparatul de vot al PDL a functionat mai bine ca cel pesedist. Adica ce am inteles eu, omul de jos? Ca toate metodele de (cum sa spun eu eufemistic?) pacaleala electorala care au fost inventate si aplicate de PSD in anii anteriori, au fost preluate si duse la perfectiune de elevul portocaliu. Maestrul a fost depasit de elev! Magistral! Imi pare rau de proiectul Johannis, chiar era ceva nou pentru noi care asteptam alte fete in politica, merg in Subiu anual si imi place ce a facut omul asta acolo. In plus e neamt, sangele apa nu se face, era o garantie de seriozitate si de imagine in exterior. Pana la urma nici Geoana nu a prestat in campanie rau. Am apreciat faptul ca nu a avut un discurs foarte agresiv, dar probabil un presedinte diplomatic in exprimare nu este ce trebuie poporului roman de astazi. A incercat sa nu atace persoanele. A facut cateva greseli spre sfarsit, dar eu eram dispus sa iert. Intalnirea cu Vantu? Cata vreme Vantu nu a fost dovedit de justitie ca locatar al unei celule de puscarie, e un om cinstit, nu? (noi stim care e adevarul, dar exagerez putin). Povestea cu mogulii a fost o fumigena, Basescu a avut grija doar sa se planga ca mogulii sunt impotriva lui, dar nu ne-a explicat care-i treaba de fapt? Evident, nu pot accepta imbogatirea necinstita, dar mogulii sunt niste capitalisti care produc bani, locuri de munca, impozite la stat etc. Nu-i intreba de primul milion de euroi, in rest, daca sunt liberi printre noi, nedovediti, sunt negustori cinstiti, nu? Sau platim pentru modul in care a functionat justitia in anii astia? In fine… Obama zicea ca marii capitalisti fac programele economice (am retineri, dar ma rog…) Iata efectele unei simulari de justitie a ultimilor 20 de ani. Pentru cei care au votat cu Basescu toate aceste argumente n-au cantarit deloc in fata imaginii unui guvern PSD-PNL din care sa faca niste fetze care sunt deja perimate in constiinta publica. Nu vreau sa dau nume aici, desi ma mananca varful degetelor. Mi-e ca citeste vreunul dintre ei si ma gaseste. Vedeti? Ce libertate e asta in care eu ma tem inca?
    Ce vreau sa spun – ca s-o scurtez – ascensiunea lui Basescu a fost pe un culoar pregatit de clasa politica in anii din urma. Situatia in care ne gasim azi este proiectia in planul realitatii a sumei gandurilor de nemultumire a populatiei fata de clasa politica, adica fata de niste oameni politici a caror mentalitate mie mi se pare ca isi are origini tot intr-un spirit de superioritate ceausista, de indreptatire si detasare fata de prostimea inconjuratoare. Am avut ocazia sa cunosc oameni din PDSR respectiv PSD. Stim cum s-au imbogatit. N-am nimic impotriva bogatilor, nu vreau sa fiu ca cei la care ma refer acum. Am ceva cu modul in care se acumuleaza bogatia. Pe acest fond de nemultumire si de rezistanta la reforma reala, Basescu a castigat inca 5 ani, desi sustinatorii lui nu pot prezenta nici o actiune notabila a acestuia in primul mandat.
    Concluzionand: ascensiunea lui Basescu a fost pregatita de clasa politica post revolutionara. Basescu – de departe cel mai abil politician ai ultimilor 20 de ani – a preluat nemultumirile populatiei, le-a exploatat la maximum, a demonizat intreaba clasa politica pe care a aratat-o cu degetul si a promis reformarea acesteia. A fost atat de convingator incat a reusit sa mascheze faptul ca este insusi un produs al sistemului ticalosit. Eu am rezerve, dar cine ma intreaba pe mine. Motivul principal al indoielii mele este acela ca omul la batranete nu poate face altfel decat a facut zi de zi la tinerete. Ce faci te face. Adica omul nu se schimba daca nu are o motivatie puternica. Gen Saul (viitorul Apostol Pavel) pe drumul spre Damasc.
    Eu inteleg din tot acest razboi, ca pe agenda politicianului (oricare ar fi el) binele cetateanului nu este decat un efect secundar al intereselor economice ale grupului din care face parte.
    Asa incat, cum-necum, alegerile au trecut, cinstit sau nu, nu mai conteaza, poate asa se mai trezesc si politicienii, asa se mai dumiresc si romanii.
    Asta e parerea mea si a prietenilor mei. E destul de trista si fara perspectiva, dar nu imi dau seama daca eu pot face ceva ca sa indrept o situatie de care eu nu ma fac vinovat. Cand zic “eu” ganditi-va la romanul de rand. Drama noastra este ca o populatie de 22 de milioane nu se poate mobiliza sa produca un leadership de calitate (si nu ma refer la inteligenta corupta).
    Dati-mi motive de optimism. Multumesc anticipat.

    PS. Sper ca parerea sincera despre greselile PSD nu le considerati un afront personal, gandind ca ati marcat o perioada importanta din viata partidului. Convingerea mea este ca dvs stiti mai bine din interior care este adevarul. V-am expus o parere din exterior si cred eu destul de independenta, avand in vedere ca in momentul de fata nu simpatizez cu nici un partid. Alta neimplinire personala…

    Cu stima,

    Florin

  4. dorucoarna Says:

    Nici acum, dupa 20 de ani, lumea nu intelege ca a fost o Revolutie, ca tinerii au invins si au castigat libertatea plus o cladire, cea a CC-ului, ca puterea pe 22 dec. ’89 era in mainile lui Stanculescu, ca acesta a stiut sa o dea singurului om care putea sa o preia si sa dea semnalele cuvenite pentru evitarea oricarei invazii sau sfirtecari teritoriale a tarii -si uite ca nu a gresit!-, ca pana in ’92 nu s-a putut face mai mult, ca nu varsarea de sange legitimeaza, ci oprirea ei cu orice pret, ca pretul a fost asumat, ca, in fine, am trecut toti printr-o fractura a istoriei si multi au platit, mai multi au castigat, si aproape toti au supravietuit, dupa cum au vrut, s-au opus, ori n-au stiut.

    Teroristii, oricare au fost ei, au generat unitatea si vointa natiunii de a invinge, si astfel au fixat rezultatele Revolutiei.

    In conditiile de atunci nu putea sa iasa mai bine, dar au fost mari sanse sa iasa mult mai prost, si cred ca asta ar trebui sa fie spiritul acum, dupa 20 de ani. Nu stim cine au fost teroristii, sigur, dar nu stim de 6000 de ani cine a construit Sfinxul, cazul Kennedy, ziaristii rapiti, etc, multe nu stim pentru ca multe nu trebuie sa le stim caci le-am interpreta gresit.
    Suprevietuirea natiunilor include o diversitate de mijloace, multe greu de inteles, dar reusita justifica orice efort si orice sacrificiu daca ne impinge pe drumul dorit de societate.

    Acum asistam iar la o impingere a societatii pe un drum pe care nu-l mai dorim caci ne saraceste si aduce suferinta, si aceasta abatere iar trebuie corectata, si uite ca democratic se pare ca nu se poate corecta, coniventa a ajuns deja prea mare, de aici si pericolul adus de un om ce s-a ales el singur dar care nu poate invinge, intr-un final lesne previzibil.

    Stiu ca, daca citeste aici nu ma poate crede, dar daca acum 10 ani i-as fi scris lui Saddam credeti ca ar fi crezut, sau acum 21 lui Ceausescu ?
    Intelegeti, unor astfel de oameni nu le vine sa creada, si tocmai de asta li se intampla.
    Macar sa se intrebe: Merita pretul ? Ce am modernizat eu pana acum, ca sa cred ca voi putea moderniza, cu pretul asta nebun, statul roman? Omul normal la minte isi incearca norocul doar la loto.

  5. gabimihaela Says:

    LA MULTI ANI!
    Dumneavostra si familiei, un Craciun fericit!

  6. krudus Says:

    Excelenta emisiunea !

    Cand ai ocazia sa vezi reuniti la aceiasi masa, oamenii care au infaptuit Revolutia la propriu,oameni care discuta despre fapte concrete si solid argumentate, este pacat sa ratezi o asemenea sansa.

    Felicitari si multa sanatate !

  7. George Serban Says:

    Domnule Presedinte, va doresc un Craciun fericit! Sa fiti sanatos, sa aveti putere si sa ramaneti una dintre vocile cu autoritate, pentru salvarea democratiei in aceasta tara. Sarbatori fericite!

  8. emigrantul Says:

    Doua intrebari pentru a vedea care sunt adevaratele fete ale celor care posteaza mesaje lingusitoare pe forumuri.

    – Cit de mult il sustineti pe Traian Basescu?
    Sondaj: http://sondaje.php0h.com/basescucondamnat.php
    – Dar pe Ion Iliescu?
    Sondaj: http://sondaje.php0h.com/iliescucondamnat.php

  9. ioanastefan Says:

    Domnule Presedinte,

    Va doresc un Craciun fericit, sanatate, liniste sufleteasca, bucurii, viata lunga si frumoasa alaturi de cei dragi!

    Felicitari pentru emisiunile din ultimele zile!

    Craciun fericit tuturor cititorilor si scriitorilor de pe acest blog!

    Cu stima,
    Ioana Stefan

  10. theodora0303 Says:

    Domnule Presedinte,
    O sa urmaresc cu placere emisiunea Sinteza zilei.
    Va urez dumneavoastra si doamnei Iliescu CRACIUN FERICIT si MULTA SANATATE !
    Cu deosebit respect

  11. theodora0303 Says:

    Domnule Presedinte,
    Domna Laura Cernahoschi a facut completari cu privire la postarea dumneavoastra:
    http://voxpublica.realitatea.net/politica-societate/ion-iliescu-pune-voxpublica-la-punct-nu-am-cont-de-twitter-22600.html
    Cu deosebit respect

    • Mihnea Georgescu Says:

      @Theodora0303

      Frumoasa blondă Laura Cernahoschi o fi agenta ruşilor? După nume…

  12. fragmentariumpolitic Says:

    SARBATORI FERICITE !

    CRACIUN FERICIT ! AN NOU FERICIT ! DUMNEZEU SA-I BINECUVANTEZE PE ROMANI SI PE CONDUCATORI ! LA MULTI ANI !

  13. cirlovacristian Says:

    La Multi Ani tuturor si Craciun Fericit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. Paul Octavian Grigoraş Says:

    La mulţi ani şi multă sănătate!

    Pentru toate sacrificiile făcute atunci la Revoluţie de către dumneavoastră şi ceilalţi revoluţionari, dar şi pentru cele de după revoluţie, vreau să vă mulţumesc! Astăzi nu am fi ceea ce suntem fără aceste Daruri.

    Vreau să aduc aminte tot aici, că în aceste zile s-au făcut ameninţări la adresa membrilor CNSAS trăgîndu-se focuri de armă în locuinţa unuia dintre ei, dar şi ameninţări făcute la telefon. Cred că se cuvine să luăm atitudine faţă de aceste evenimente.

  15. stansebastian Says:

    Am urmarit emisiunea si tot nu ma-ti convins ca nu a fost o lovitura de stat cu iz de revolutie.Malefic personaj Gelu Voican Voiculescu.
    CRACIUN FERICIT dvs si familiei dvs.

  16. ema Says:

    Fie ca lumina care a vestit venirea Pruncului sa va lumineze aceste sarbatori, aducandu-va bucurie, fericire si implinirea tuturor dorintelor.Este momentul sa uitam de griji si suparari, sa iertam, sa iubim si sa ne amintim ca nu suntem niciodata singuri.Craciun Fericit si un An Nou plin de bucurii si realizari!

  17. Bibliotecaru Says:

    Sărbători fericite!

  18. dorucoarna Says:

    CRACIUN FERICIT DOMNULUI ILIESCU SI TUTUROR COLEGILOR !
    CU SANATATE, CU BUCURII, SI CU REALIZARI PESTE ANUL CE VINE !

  19. krudus Says:

    Sarbatori fericite cu multa sanatate, familiei Iliescu !

Leave a Reply

