GHEORGHE DINICA

gheorghe_dinica_2006_2_mare

Vineri 13 noiembrie am adus un ultim omagiu Marelui Disparut, maestrul Gheorghe Dinica, la Teatrul National.

Am transmis condoleante sotiei si sorei artistului. Am impartasit tristetea pierderii unei autentice valori, cu actori ai scenei romanesti cu care ne-am reamintit episoade memorabile petrecute parca mai-ieri.

L-am cunoscut pe  Gheorghe Dinica la spectacolul de absolvire pe scena teatrului “Cassandra” al Institutului de Arta Teatrala si Cinematografica. Era o buna traditie a Institutului. Spectacolele de absolvire de la “Cassandra” se bucurau de un deosebit succes (asa i-am cunoscut si pe Mitica Popescu, Stela Popescu, Melania Carja si Dan Tufaru).

Spectacolul in care a aparut Gheorghe Dinica era o piesa a unui tanar argentinian, care studia la noi regia si a regizat spectacolul “Centrul inaintas a murit in zori” . Dinica (cu cativa ani mai mare decat colegii sai) interpreta rolul unui boss american. S-a remarcat, inca de atunci, prin maturitatea interpretarii rolului si printr-un farmec deosebit.

Am vorbit despre acest moment intr-o interventie la posturile de televiziune, cand s-a anuntat disparitia artistului. Surpriza placuta pe care mi-a facut-o sotia sa : mi-a oferit o fotografie cu tanarul Dinica in spectacolul de absolvire de la “Cassandra” (pe care o postez in continuare).

Gheorghe Dinica

Memorie eterna TITANULUI TEATRULUI ROMANESC – Gheorghe Dinica!

2 Responses to “GHEORGHE DINICA”

  1. Sibilla Says:

    Gheorghe Dinică, unul din Românii care * RĂMÂN şi după ce pleacă *…
    Dumnezeu să-l hodinească!


    RESPECT!
    Sibilla

  2. Mihnea Georgescu Says:

    Mulţumim pentru grăitoare evocare! Dumnezeu să-l odihnească!

Leave a Reply

