CATEVA RASPUNSURI

 

Mihnea GeorgescuLorin Fortuna a participat, prezentand cateva aspecte ale revolutiei de la Timisoara. Celalalt – Nu. 

CirlovacristianParticipantii la dezbatere nu erau prezenti pe criterii de “promovabilitate” ci din interesul pe care l-au manifestat fata de tema luata in discutie, printre ei fiind persoane recunoscute la momentele – cheie ale Revolutiei, oameni politici, cercetatori, cadre universitare, academicieni, precum si un numar important de tineri.

Este, cred, interesanta lista vorbitorilor :Dumitru Mazilu, fost prim-vicepresedinte CFSN, istoricul Miodrag Milin de la Timisoara, participant activ la evenimentele revolutionare de la Timisoara, fostul presedinte, Emil Constantinescu, profesorul universitar – istoric Adrian Niculescu, Dumitru Dinca , participant la Baricada de la Inter, istoricul si publicistul Alex Mihai Stoenescu, fostul premier Petre Roman, profesorul universitar, istoric Adrian Cioroianu, Lorin Fortuna, fostul presedinte al FPR Timisoara, Claudiu Iordache, directorul IRRD, revolutionar timisorean, profesorul universitar Florin Negoita, Gelu Voican Voiculescu, profesorul universitar Gheorghe Buzatu, viceamiral Stefan Dinu, fost sef al Directiei de Informatii a Marelui Stat Major, generalul Mircea Chelaru , fost sef al Marelui Stat Major, Ion Savu, revolutionar timisorean, profesorul Osca de la IRRD, generalul Macovei, fost commandant militar la Constanta, Puiu Fesan, revolutionar sibian, fost secretar de stat SPPR, generalul Constantin Olteanu, fost ministru al apararii nationale, generalul Nicolae Spiroiu, fost ministru al apararii nationale. Lucrarile au fost moderate de profesorul Ioan Scurtu, directorul stiintific al Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989. Au mai participat academicienii: Dan Berindei, presedintele Consiliului Stiintific al IRRD, si academicianul Razvan Theodorescu, membru al Colegiului Institutului, Cazimir Ionescu, membru al Colegiului Institutului, si altii.

Institutul va publica intr-un volum lucrarile Mesei Rotunde.

12 Responses to “CATEVA RASPUNSURI”

  1. Mihnea Georgescu Says:

    Mulţumesc! Am remarcat şi anul trecut că Dl. Fortuna era mai echilibrat decât “celălalt”… E totuşi cadru universitar!

  2. emigrantul Says:

    Caraghiosii natiei ridicati la rang de revolutionari

    In urma cu multi ani, poate zece, posibil mai multi, am vazut intimplator la televizor o emisiune in care invitatul, un revolutionar din Timisoara, era antimason declarat si, printre altele, folosea conceptul de “VAMPIRIZARE”, un lucru rau ce se petrece atunci cind cineva, posibil mason, nu mai tin minte, da mina cu altcineva. Imi amintesc ca moderatotul emisiunii i-a intins mina invitatului si acesta dupa un moment de ezitare (de frica sa nu fie vampirizat) a dat in final mina cu moderatorul.
    M-a distrat mult emisiunea, a fost circ curat.
    Astia sunt revolutionarii din Decembrie 89? Se pare ca da. Multi din ei, simpli caraghiosi.

    Nu mai tin minte numele invitatului insa cred ca Lorin Fortuna era.

    Lorin Fortuna este cunoscut pentru activitatea ezoterică pe care o desfăşoară sub titulatura Misiunea Astrala „România” ale carui obiective sunt :

    1.3.1 Fondarea unei noi religii naţionale, bazată pe valorile spirituale specifice românilor şi ascendenţilor lor genealogici principali (moldoveni, daci, geţi, sciţi şi traci), extinsă la valorile spirituale specifice Rasei Albe, precum şi la valorile spirituale specifice întregii Omeniri.
    1.3.2 Fondarea unei noi instituţii publice religioase care să conducă şi să coordoneze corespunzător dezvoltarea noii religii naţionale, bazată pe spiritualismul specific românesc (romanism), cu lăcaşuri de cult denumite: temple naţional-universale.

    Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Lorin_Fortuna

    Alte informatii despre personajul in cauza se gasesc aici:
    http://www.cotidianul.ro/serpilienii_si_gorilienii_dlui_fortuna-25195.html

  3. Mihnea Georgescu Says:

    Dragă Emigrantul,

    Ce te miri?! Are dreptate Fortuna – dumneata eşti cam şerpilian şi ne vampirizezi pe blogul ăsta!

  4. Mihnea Georgescu Says:

    “Masă Rotundă”? Un fel de Cavaleri sunteţi, deci?!

  5. cirlovacristian Says:

    @Ion Iliescu

    Intrebarea mea a fost foarte prost exprimata:….”Chiar sunt curios citi dintre participanti sunt promovabili si de ce?”…….
    Vedeti dv,fiecare om are cite ceva “in cap”,unii mai putin altii mai mult,unii cu rele altii cu bune,etc…..indiferent de ……orice,aceasta “dezbatere” ar trebui sa “urmareasca” interesele acestei natiuni iar interesele acestei natiuni din pacate sunt altele fata de “ideile” participantilor.Sa ma iertate Dumnezeu daca gresesc dar oamenii care si-au dat viata atunci nu cred ca au avut “interese si succesuri” politice,in schimb participantii au cam avut.Citi dintre participanti pot fi “identificati” ca fiind REVOLUTIONARI?Pe baza caror criterii?Oare aceste criterii sunt bune?
    Imi pare foarte rau ca trebuie sa va contrazic dar interesele personale si cele politice au “drept de preemtiune” in fata interesului national iar interesul national………inca nu stiu si nici nu pot sa-l definesc foarte exact dar……..”vom reduce exportul de produse petroliere, acordind prioritate satisfacerii nevoilor de caldura si lumina ale oamenilor”.Da,am redus exportul de produse petroliere si totodata am reusit sa “implicam” si niste “factori” abilitati gen patriciu,omv,vintu,luca,etc…….Petrolul este ieftin,in schimb derivatele sunt scumpe iar derivatele se obtin in cadrul rafinariilor,rafinarii care au fost construite cu/pe banii statului ROMAN.Deci:unde se regaseste interesul national?In buzunarele unor “factori abilitati”.Ce putem sa facem noi?Nimic.De ce?Pai politicul si personalul a “dictat”.Pai atunci…..”respectului deplin al drepturilor si libertatilor omului” este o minciuna si deci DEMOCRATIA este UTOPIE.
    …..”tot felul de formule “complot”, “lovitura de stat”, “revolutie furata” sau “confiscata”…..”-doar atunci,in acea perioada(1990-1992) a fost democratie dupa care…………….interese.
    In concluzie cauza o cunoastem dar cui a “slujit” REVOLUTIA?
    Cistigarea libertatii de miscare si vorbire sunt singurele beneficii iar pentru aceste “beneficii” inca platim si copii copiilor nostri or sa mai plateasca.Suntem tilhariti grosolan,indiferent de regimul politic sau partidul politic.Ti se da “una” dar ti se “subtilizeaza” alta,ceea ce inseamna ca….fiecare cu interesu’ sau.Vina dv este ca sunteti doar interesat politic,adica dv chiar credeti si sunteti convins de ideile dv politice(probabil educatia).Am impresia ca sunteti destul de singur caci in rest……….doar se vorbeste de Revolutie iar unii actioneaza….cind vin alegerile.

    Va multumesc
    imi cer scuze daca am jignit pe cineva dar cam acesta este adevarul:
    unii oameni au ajuns doar “niste” nume pe “niste” cruci iar legiuitorul,parlamentaru’ si reprezentantu’ se lafaie in Casa Poporului pe banii poporului.Asta da revolutie.

  6. emigrantul Says:

    Dupa parerea dvs., retrocedarea castelului Bran catre Dominic de Habsburg reprezinta un act de dreptate sau o escrocherie?
    SONDAJ: http://sondaje.php0h.com/castelulbran.php

  7. nikkoleta Says:

    Buna seara,

    As dori de la dvs.o adresa de email pe care sa va pot trimite cateva intrebari tip interviu pentru o cercetare. Studiez comunicare si relatii publice si realizez o lucrare de final de an. Tema cercetarii isi propune sa prezinte blogul ca instrument de comunicare pentru politicieni.

    Multumesc!
    Toate cele bune!

  8. Sibilla Says:

    @emigrantul,
    Cu tot respectul,
    Nimeni nu poate nega faptul că noi am fost cândva Leagănul Suprem al Spiritualităţii Divine, cronicarii spanioli ne admiră descendenţa, religia dacilor, valorile,etc
    Întrebarea mea este : ca să nu fiu acuzată de ezoterism, trebuie să neg Istoria Neamului meu, incluzând perioada preistorică, nivelul cultural superior al strămoşilor… ?
    Căci le-ncâlcirăţi ca la… Kosovo, şi din toate încrâncenările acestea ghiveci, nu românii şi România au de căştigat…
    Consideraţi că Vulcănescu, Savescu, Busuioceanu…. sunt ” activişti ezoterici ” şi caraghioşi ?
    Dacă sunteţi pentru toleranţă şi respectarea drepturilor, pentru libera exprimare, pentru… poate ne explicaţi cum vine aia să tolerăm baptiştii, penticostalii, etc şi de ce romanismul ba ? Nu e loc sub soare şi nu puteţi respira, atunci veniţi cu argumente solide şi serioase, nu cu bâzdâcuri…
    Cu toată sinceritatea, ce-aveţi cu Lorin Fortuna, vă priveşte, dar nu căutaţi nod în papură unde nu există, loviţi ce stăpâniţi, ce nu… tăcerea precum mierea…
    Ce mă uimeşte şi mă indignează pe mine de-o vreme încoace în această ţărişoară e îmverşunarea împotriva a tot ce e DACIC, nu împotriva masonilor, nu a grupărilor mafiote, nu a puzderiei de culte…
    De la Revoluţie, zdrang în geto-daci… zic să vă culegeţi de pe mirişti, atât !
    E ca şi cum m-aş pune să sudui pe mama, pe bunica şi străbunica, Dumnezeu să le hodinească, pe Eminescu, pe Ion Iliescu ( să-mi fie cu iertare, exemplific doar ), pentru că fiumiu a luat B la dictare… căci eu şed pe blog şi căutând eu aşe pe wikipedia sau aiurea, am găsit eu printre rânduri nişte scuze care să-mi spele păcate, să dau bine totuşi ca mamă şi să le am la îndemână împotriva oricui mă supără…. Aţi ales greşit muniţia !
    Nu mi-o luaţi în nume de rău, nu sunt avocatul domnului Fortuna, dar, nu geto-dacii vă ” ajută-n ” demersuri şi polemici, căci au ei românii proverbe pentru toate, unul din ele nu sună tocmai elegant, însă nush cum se face dar e tare nimerit la atât de multe şi-n poate prea multe situaţiile ce se pot evita :
    ” ce are sula cu prefectura.. ”
    numai bine şi nădăjduiesc să nu fiţi ranchiunos şi să vă sloboziţi tirul pe mine, caz in care druje MG va trebui să dea o pivo, căci uşurat va lua o pauză de-l slăbiţi ;) :)
    Sibilla
    P.S. a nu se confunda MG cu.. prostănacul.

  9. emigrantul Says:

    Citat:
    “nimeni nu poate nega faptul că noi am fost cândva Leagănul Suprem al Spiritualităţii Divine, cronicarii spanioli ne admiră descendenţa, religia dacilor, valorile,etc”

    Unde se gasesc acele texte ale cronicarilor spanioli? M-ar interesa sa le consult. Daca nu sunt traduse in Romana sau Engleza voi incerca sa le descifrez cu ajutorul programului de aici: http://translate.google.com/#

  10. Mihnea Georgescu Says:

    Drugarica,

    Hvala lepo, maijko! Rămâne cum am stabilit, afacerile sunt… afaceri, ne în-kuskrim şi îmi schimb numele în Kameleon ARKANsky!

  11. Sibilla Says:

    @Emigrantul,
    Nu voi abuza de spaţiul Domnului Preşedinte Ion Iliescu, deşi domnia sa e deosebit de generos şi ne oferă ocazia de-a polemiza, constructiv să sperăm , am scris pe Sfinx şi voi continua seria articolellor pe această temă, bibliografia şi studiille nu sunt wikipedia.
    Alexandru Busuioceanu, ” Zamolxis ”, Biblioteca de Artă, Bucureşti, 1985, cronicari spanioli : Isidor din Sevila, Rodrigi Jimenez de Rada, Alfonso el Sabio, ” Cuarta cronica general de Espania ”-Gonzalo de Hinojosa , etc. Alonso de Cartajena afirmă limpede că ” regii Spaniei coboară din principii daci ”, Luis Vives, Scrierile lui Busuioceanu sunt traduse din spaniolă în română, engleză, eu am doar 3 studii, sunt convinsă că veţi găsi mai multe de veţi căuta, le-am primit în dar. Mitologia Română sub pana lui Romulus Vulcănescu, Bucureşti, 1985, Editura Academiei Române,Dicţionar de Etnologie, Editura Albatros 1979, acelaşi autor, apoi scrierile lui Napoleon Săvescu, le puteţi comanda pe siturile librăriilor online şi… subliniez, sunt multe surse, informaţii pertinente şi recunoscute pe plan internaţional ( mai puţin la noi ! ), eu studiex doar de 5 ani şi ” teamă mi-e că mor ca mâine… ”, sunt sute de mii de pagini… şi nu se poatye trece prin ele aiurea, iau notiţe, vreau şi alte surse, opinii, merge greu dar, merită. De ce căutaţi pe google cărţi scrise pe sute sau mii de pagini, nu sunt în format electronic deşi tare mi-aş dori, până şi eu. Îmi doresc câteva dar costul pentru neînsemnata de mine e astronomic, şi ele există…
    Să nu minimalizăm recente şi mai vechi descoperiri arheologice, până şi Vaticanul are izvoare în ceea ce ne priveşte dar… tace !
    Anul trecut se găsea spre exemplu o carte jinduită de mine, la ofertă, se comanda online şi preţul tot nu mi-a permis, 3000 de pagini, la 12 milioane, şi e doar una, ele fiind sute, nu pe wikipedia găsiţi, aveţi cuvântul meu de onoare. Nu am decât vreo 16 mai stufoase, da, sunt traduse, înainte de-a muri un dascăl de istorie mi le-a dăruit cunoscându-mi pasiunea şi dragostea. Nu au nimic în comun cu ezoterismul. Ca să scriu un articol pe Sfinx citesc 3-4 cărţi, şi colecţia magazinului istoric, am păstrat-o şi bine-am făcut, ce nu pricep întreb, am câţiva amici la Oradea şi Cluj cu care ţin legătura şi am constatat în timp că sunt bucuroşi să mă-ndrume, să-mi răspundă, să-mi dea teme de casă.
    Ştiţi că există studii care spun că noi am descinde direct din atlanţi ? Serios, rasa ariană ” ridicându-se ” la nord şi sud de Dunăre şi erau măslinii, nu ceea ce spun germanicii :)
    cu respect,
    Sibilla

    @ MG,
    druje Mihnea, ciuti bre, nu mă-ncuscresc cu tine, la mine nu ” afacerile sunt mai întâi ” şi sunt mereu eu, kameleonsky ca tălică, never :))
    Lasă-mă pe mine Arkană şi tu vezi poa-ţi face fo bucuria fiica răspopitului, să rămână averea-n familionul mitoman, bre :))
    Să nu mă spurci, că poate-am ” profeţit ” bine pentru conturile tale machidoane… şi mă vei pomenii, cândva ;) :)
    zdravo kameleonsky,
    Sibilla

  12. smd100us Says:

    Nu stiu daca asta ar fi blogul oficial al domnului presedinte Ion Iliescu, doar in seara am ras si inca mai rad fara sa ma pot opri din cauza unui nene care se da mare “pisicolog”=psiholog sau cum vrea el pt. ca din spusele dumnealui, asta fiind la un pahar, a spus ca domnul presedinte a luat de la Banca Mopndiala 15 MIL USD pentrru a face revolutia din ’89.
    Dar ce este mai frumos ca BM a bagat inrevolutir dupa spusele lui vreo 120 de mil USD in revolutia din Romania anului 1989. Oricum la final am inteles ca suma luta de domnul presedinte ar fi de 30 de mil prin strike, exact ca la poker, oricum eu rad in continuare de ma tavalesc pe jos.
    Adevarul ca este misto stirea nu?
    Asta vine de la un nene care ar vrea sa se inscrie in PSD dar cind va reveni ca presedinte domnul Ion Iliescu, nu “maimultele” sau “prostanacii” care sun astazi in aceste functii. Oricum nu voi recunoaste acest post pe blog nici macar in fata marii adunari nationale, daca imi bat baietii cu ochi albastri maine la usa.
    V-am salutat din mers.

Leave a Reply

