28 aprilie 2009

 

Am intrerupt cateva zile contactul cu blogul din motive, mai mult sau mai putin obiective pentru partenerii de blog (afectiuni…de sezon legate de sanatatea mea… sau a computerului, un program supraincarcat legat de pregatirea unei reuniuni, despre care voi vorbi in continuare).

 Aceasta m-a impiedicat sa adresez cuvenitele urari colegilor din blogosfera ce si-au serbat aniversarea. Cu scuzele de rigoare, doresc sa adresez cele mai bune ganduri, urari de bine, fericire si impliniri atat Gabrielei Savitski, cat si lui Mihnea Georgescu .

 Din tot sufletul, un sincer LA MULTI ANI !

1.- Recunosc, in ultima vreme nu am mai avut timpul necesar pentru a lectura beletristica. Totusi, mi-a atras atentia, in aceste zile, volumul lui Mircea Eliade “Maitreyi”, aparut in colectia „Biblioteca pentru toti”, editata de „Jurnalul National”, in conditii grafice excelente.

Autorul, scriitor, filozof şi istoric al religiilor, a formulat atat de inspirat citatul : „A fi liber înseamnă, înainte de toate, a fi responsabil faţă de tine însuţi”.

 Opera de tinerete a lui Mircea Eliade, legata de periplul sau indian, “Maitrayi” este un roman de dragoste. Idila sa cu o frumoasa tanara indiana este descrisa cu mult patos, cu trairea specifica varstei, cu mult talent.

 Sunt interesante, atat comentariile publicate imediat dupa aparitie, de contemporani ( Eugen Ionescu, Cezar Petrescu, Eugen Lovinescu, George Calinescu), cat si prefata lui Eugen Simion, atat despre carte, cat si despre ecouri in timp, inclusiv despre vizita in Romania a eroinei romanului, dupa moartea autorului, cautand sa obtina drepturi de autor !

 In ciuda comentariilor contradictorii si contestarilor – intreprinderea lui Marius Tuca, de a revigora colectia „Biblioteca pentru toti” este laudabila.

 2.- A incetat din viata, la Paris si a fost inmormantata in domeniul familiar de la „Florica”, langa Pitesti, Ioana Bratianu descendenta a celebrei familii liberale.

 Am avut placerea sa o cunosc. Am participat impreuna la mai multe reuniuni.

 A luat parte , inclusiv, la unele dezbateri ale Forumurilor consacrate „dezvoltarii durabile”.

 Era o persoana cultivata, foarte agreabila,cu pareri ferme, o demna reprezentanta a familiei sale.

 Cei ce au cunoscut-o, ii pastreaza o amintire profunda, de respect si admiratie.

 3.- Astazi, la Casa Titulescu, in prezenta a cca.100 de persoane, a avut loc Reuniunea de Lucru a membrilor fondatori ai „Clubului de la Bucuresti” .

dscf1625

 A fost adoptata Declaratia de Principii, Statutul si Actul fondator al Clubului .

dscf1628

dscf16311

 Voi posta, in cel mai scurt timp, textele respective.

3 Responses to “28 aprilie 2009”

  1. Mihnea Georgescu Says:

    Mulţumesc, Domnule Preşedinte – pentru urări! La Mulţi Ani şi Gabrielei Savitsky şi mult succes în lucrările Clubului de la Bucureşti, pentru care am un interes deosebit!

  2. George Serban Says:

    A inceput sa functioneze Clubul de la Bucuresti? Am inteles! Felicitari si mult succes!

  3. Gabriela Savitsky Says:

    Vă mulţumesc şi urările dumneavoastră să se întoarcă înzecit la dumneavoastră.
    Am scris şi pe blog cum, în copilărie, din cauza grijilor şi nevoilor, părinţii uitau adesea când e ziua mea de naştere. Asta mă făcea să sufăr îngrozitor, m-aş fi târât pe sub pământ şi aş fi ieşit să-i muşc de picioare să le amintesc că au o fată care împlineşte 8 sau 9 sau 10 ani. N îi judec acum în niciun fel, au trecut anii şi am înţeles pe dinăuntru că ei erau bucuroşi de fiecare dată când ieşeam din spital vie (în fiecare primăvară făceam pneumonii şi crize de astm care-i scoteau din minţi pe săracii oameni), aceea era ziua de naştere pentru ei, nu cea la care mă gândeam eu, ca un copil fără griji şi destul de egoist. A fost o săptămână de sărbătoare, am început-o de Paşti şi urmând sărbătorile creştine, am fost bucuroasă, într-un fel. Ca şi atunci, lipsea ceva. Lipsea acel “La mulţi ani” esenţial. Sigur, viaţa m-a obişnuit cu tot felul de întorsături neaşteptate şi încerc să nu mai fiu atât de sensibilă. Mă bucur că nu m-aţi uitat şi mă bucur că treceţi cu seniorială înţelepciune peste boacănele pe care le fac.
    Îi urez şi lui Mihnea să fie fericit şi să-şi împlinească visul.

Leave a Reply

