DIN NOU… IN DIALOG

Mihnea Georgescu – eu nu propovăduiesc o “Noua Ordine Mondială”, ci constat ca omenirea se afla in fata unor schimbari profunde la care se refera toti analistii care urmaresc dinamica vietii contemporane, si schimbarile din viata politica si economica a lumii contemporane, de modificare a raportului de forte pe plan international, de efectele progresului stiintific si tehnologic contemporan, de cerintele pe care le impune conflictul grav dintre societate si mediul ambiant.

Toate comentariile din ultima vreme privind esenta crizei economice vorbesc despre aceste mutatii ce se vor produce pe parcursul secolului XXI, care vor trebui sa raspunda problemelor grave cu care se confrunta omenirea si care trebuie sa conduca la relatii mai democratice in lume, la reducerea marilor decalaje dintre state, dintre bogati si saraci in general, la o gestiune mai buna a resurselor Planetei in interesul tuturor locuitorilor sai.

Cum se va promova acest proces al schimbarilor, in mod relativ linistit sau prin mari convulsii sociale si politice, RAMANE DE VAZUT!

Cum va arata aceasta noua asezare a relatiilor umane la scara planetara si in diferite zone ale Planetei este iarasi greu de prefigurat acum.

Cert este ca procesul schimbarii, al reasezarii acestor relatii este implacabil si ca el va genera o diversitate de forme de concretizare a acestor aspiratii fundamentale ale oamenilor spre o viata mai buna si mai echitabila pentru toti.

Ideea de “unitate in diversitate” va fi, probabil, tot mai puternic afirmata, pe masura adancirii procesului de globalizare si integrarii tuturor statelor in acest proces.

Incercarea de a impune propriile modele si propriile moduri de gandire tarilor emergente, care cunosc o intarziere in evolutia lor. va fi o sursa permanenta de tensiuni si conflicte.

 

emigrantul desigur ca relatiile de proprietate, raporturile dintre sectorul public si cel privat (si, deci, actiuni de trecere a proprietatii dintr-un sector in altul) capata o mai mare complexitate in conditiile mobilitatii capitalurilor si expansiunii internationale a lor. Dar aceasta miscare nu dispare in conditiile globalizarii asa cum se vede si in exemplele oferite de statele cele mai dezvoltate.

 bciprianmp formula ca “lumea de astăzi este condusă de serviciile secrete şi de marile grupuri financiare” este cam exagerata, desi nu lipsita de motivatii. Este o gandire mai complexa de factori care influenteaza: raporturile dintre state, dintre state si grupurile economico-financiare, dintre state si organismele internationale.

 Nu cred in influenta semnificativa a Masoneriei in zilele noastre.

 Aveti dreptate subliniind importanta investiţiei în resursa umană. Secolul XXI este dominat de influenta crescanda a activitatilor intelectuale, a creatiei si inovatiei. Nu intamplator statele bogate investesc tot mai mult in cercetare si in educatie.

monicastanciu – va sfatuiesc sa perseverati.

Intretinerea interesului pentru studiu, informare, pentru dezbateri si clarificari este vitala pentru un partid politic si mai ales pentru o organizatie de tineret.

Fara aceasta exista pericolul “anchilozarii” si marginalizarii.

J.J. Rousseau avea dreptate la timpul sau. Numai ca societatea a evoluat prin consolidarea simtului de proprietate si al dreptului la proprietate. Ignorarea acestei realitati a fost o greseala a practicii politice din sistemul socialismului de stat care ne-a costat foarte mult si pe noi.

Este adevarat ca proprietatea privata este generatoare de inegalitati si de perpetuarea surselor de tensiuni sociale provocate de aceste inegalitati. De aceea, probabil ca evolutia societatii in acest secol XXI va aduce elemente noi care sa faca posibila concretizarea aspiratiilor oamenilor spre mai multa echitate si justitie sociala. Altminteri, enuntul revolutiei franceze : “libertate, egalitate, fraternitate”, care a insufletit atatea generatii, ar ramane un slogan abstract, fara corespondenta in realitate.

 Este si realitatea contradictorie pe care o cunoastem si noi – discordanta dintre idealurile afirmate de Revolutia din decembrie 1989, cand s-a manifestat o puternica dorinta spre schimbare in interesul celor multi, nu doar pentru libertate dar si pentru egalitate, justitie si solidaritate sociala. Rapacitatea specifica individualismului exacerbat, dorinta de revansa a unora, de imbogatire pe orice cai a altora, a alterat climatul social, deformand realitatea in care traim, accentuand o mare discrepanta intre o minoritate de profitori si o majoritate aflata in saracie si nevoi.

In ciuda spiritului dominant generat de Revolutie – spre democratie si echitate sociala, a predominat instinctual primar, egoismul si spiritul gregar al goanei dupa avere si “catarare” pe treptele puterii.

Sunt, intr-adevar teme de preocupari – cum sa reparam toate aceste derapaje si sa construim o societate echitabila.

Aceasta este misiunea unui partid de stanga, care nu trebuie sa se lase dominat de valul de primitivism care duce la orbirea constiintelor.

Trist este ca in interiorul PSD, ca partid de stanga – democrata, patrund asemenea mentalitati si practici care genereaza discrepante profunde intre principiile proclamate si practica si comportamentul unora dintre reprezentantii sai.

Ioanastefan – doresc si eu ca asteptarile dumneavoastra sa se implineasca.

 Mihaiebi – aveti dreptate! Aceasta a fost calea progresului societatii, insa, trebuie sa recunoasteti , totodata, ca discrepantele sociale existente in zilele noastre devin, la randul lor, sursa unor conflicte inevitabile, ceea ce va impune schimbari necesare pentru a evita agravarea lor.

bciprianmp

1.- Nu ati gresit prea mult vorbind de un “consumism sălbatic”. Se poate spune si irational si nesabuit . Esenta e ca el genereaza fenomene grave in plan economic si social, accentuand marile decalaje din lumea de azi.

2.- Raportul dintre stat si piata ca si dintre sector public si sector privat constituie tema fundamentala a controverselor dintre abordarile liberale si cele social-democrate.

Lucrurile se complica astazi in contextul proceselor de integrare si globalizare, cand se pun in discutie caile de a accede la nivel mondial pentru a tempera efectele negative ale pietii si a reduce marile decalaje din lume.

 bluelove23 asigurarea accesului tuturor la asistenta medicala in conditii decente este o aspiratie generala, un obiectiv constant al stangii democrate.

Din pacate, aspiratia la asistenta medicala gratuita, dar in conditiile asigurarii calitatii actului medical devine un obiectiv tot mai greu de asigurat.

Actul medical in conditiile dotarilor tehnice actuale devine tot mai costisitor. De aceea vom fi obligati si noi, ca si tarile mai bogate, sa imbinam asigurarea din fonduri publice cu dezvoltarea factorului privat, deci a serviciilor medicale cu plata.

Advertisements

34 Responses to “DIN NOU… IN DIALOG”

  1. Sibilla Says:

    Vă citesc …
    Puţin ” prinsă ” cu multe cele, dar, n-am eşuat, continui a vă citi şi de fiecare dată simt binecuvântarea Echilibrului.
    ” Înţelepciunea sugerează o perspectivă ” cuminte ” asupra vieţii, un sentiment al echilibrului, o înţelegere adâncă a modului în care diversele elemente şi principii se aplică şi se leagă între ele . ” ( Stephen Covey )
    stimă şi deosebită consideraţie,
    Sibilla

  2. Ovidiu Says:

    Offtopic

    VEZI AICI LA CE ERA CAPABIL MICROBISTUL CEAUSESCU

    http://ceausescunicolae.wordpress.com/

  3. pepinodana Says:

    Domnule presedinte,nu sint membru al partidului dumneavoastra dar il simpatizez.Va rog mult trezitii pe colegii dumneavoastra ca altfel raminem tot cu Basescu pe cap.Eu si multa lume din jurul meu gindeste la fel.In momentul de fata numai Nastase ii poate face fatza lui asta.Va urez din tot sufletul multa multa sanatate

  4. Mihnea Georgescu Says:

    Mulţumesc.

  5. emigrantul Says:

    S-a mai gasit o metoda de finantare de la bugetul statului a firmelor particulare

    Intr-un articol din 5.Feb.09, ziarul Gandul isi anunta cititorii ca din 2010 studentii vor putea face apel la imprumuturi de stat pentru a-si plati facultatea. Cu alte cuvinte incepind cu anul viitor institutiile particulare de invatamint vor porni incasarile de la buget iar tara va incepe sa-si recupereze investitia abia dupa ce persoanele creditate termina scoala plus inca aproximativ trei ani de gratie, adica prin 2018.

    Cine are de cistigat din afacere? Evident, institutia privata – universitate particulara care incepe sa faca profit din primul moment in timp ce studentul creditat isi va da seama la sfirsitul studiilor ca a obtinut o diploma aproape lipsita de valoare si s-a ales cu datorii ce il vor urmari o mare parte din viata. Statul, abia incepe sa-si recupereze banii in 2018 si obtine primele rambursari totale prin 2038. Pai, pina in 2038 comunismul va fi demult reinstaurat in Romania si nu se va mai pune problema vreunei datorii ale fostilor studenti cu taxa.

    In concluzie, facultatile particulare sunt cele care trag foloasele imediate in timp ce studentii cu plata pot sau nu beneficia de pe urma diplomelor obtinute iar statul nu va avea practic nici un cistig, neexistind vreo criza actuala sau previzibila de personal cu studii superioare.

    1) Studenţii îşi vor putea plăti facultatea prin credit de la stat
    Ziarul Gandul | 05 FEB. 2009

    Tinerii care nu dispun de banii necesari pentru a urma facultatea vor putea să acceseze împrumuturi de la stat, cel mai probabil începând cu anul 2010. Agenţia de credite pentru studenţi, proiect ce trenează de aproape doi ani, a fost aprobat, săptămâna aceasta, de guvern. Instituţia ar urma să acorde studenţilor şi masteranzilor sume de bani care să acopere taxele de studiu şi cheltuielile de cazare, masă şi achiziţii.

    În ceea ce priveşte rambursarea creditului, varianta agreată de MECI este cea a unui interval de timp mediu. Astfel, studenţii vor putea returna banii împrumutaţi în termen de 15-20 de ani de la finalizarea studiilor. Mai mult, Agenţia ar putea acorda debitorilor o perioadă de graţie, până la începerea plăţii, cuprinsă între 6 luni şi 3 ani, astfel încât absolvenţilor să le rămână suficient timp pentru găsirea unui loc de muncă bine plătit. Conform ordonanţei emise de executiv fondurile agenţiei vor fi asigurate din alocaţii de la bugetul de stat, donaţii şi sponsorizări.

    http://www.gandul.info/scoala/studentii-isi-vor-putea-plati-facultatea-prin-credit-de-la-stat.html?3934;3861525

    2) Citat Ion Iliescu:
    bciprianmp – … Aveti dreptate subliniind importanta investiţiei în resursa umană. Secolul XXI este dominat de influenta crescanda a activitatilor intelectuale, a creatiei si inovatiei. Nu intamplator statele bogate investesc tot mai mult in cercetare si in educatie.

  6. bciprianmp Says:

    Domnule Preşedinte,
    1. Nici eu nu cred în influenţa semnificativă a Masoneriei. În privinţa Serviciilor Secrete, cel puţin prin perspectiva experienţei actuale a societăţii româneşti… Şi aici mă refer la modul cum sunt numiţi şi controlaţi şefii acestor servicii, am oarecare dubii.
    2. Tocmai aceste dezechilibre am încercat să mi le explic, şi raportul dintre Globalizare şi interesele statelor Lumii.
    Vă mulţumesc!

  7. exasperat Says:

    Un vicepreşedinte PD-L ne spunea azi cum va face actualul Executiv din orice bici…cum va stabiliza locurile de muncă etc etc. L-am întrebat când se va întâmpla acest lucru şi mi-a răspuns zâmbind perfid că în perioada imediat următoare. Ce-o însemna asta în limbaj politic, nu am idee. Cert e că tocmai am fost anunţaţi că Uzina de Utilaj Petrolier (UPET) Tgv. va disponibiliza 600 de persoane. Între acestea…din păcate…şi tatăl meu…care mi-a spus ironic (după ce-i făcusem morală că nu are încredere în Executivul PSD – PD-L): “Ăsta e Guvernul în care tu investeşti încredere? Asta e stabilizarea locurilor de muncă de care-mi vorbeşti?”
    N-am putut să-i răspund nimic.
    Eram probabil cu gândul la calvarul pe care-l va îndura pe holurile AJOFM în disperata-i goană după un ajutor de şomaj…de 350 lei. Probabil atât cât vicepreşedintele de mai sus cheltuieşte pe şireturi într-o lună.

    Petruţ

  8. emigrantul Says:

    Citat Ion Iliescu:
    societatea a evoluat prin consolidarea simtului de proprietate si al dreptului la proprietate. Ignorarea acestei realitati a fost o greseala a practicii politice din sistemul socialismului de stat care ne-a costat foarte mult si pe noi.

    O avea si argumentatie afirmatia de mai sus, apartinind lui Ion Iliescu?

    Urmatorul sondaj demonstreaza ca, cel putin din punct de vedere al gestionarii economiei, regimul comunist a fost mai eficient. Cu alte cuvinte intr-un sistem unde dreptul la proprietate era ingradit, eu zic in sens bun al cuvintului, economia Romaniei a fost superior gestionata comparativ cu actualul regim bazat pe posesiuni private cit mai sporite.

    Cine a gestionat mai eficient economia Romaniei?
    Regimul Comunist din perioada 1945-1989 – 58.11 %
    Regimul Actual din perioada 1989-prezent – 0.00 %
    Alte Raspunsuri – 41.89 %
    Numar voturi: 444

    Sursa: http://www.sondaje.php0h.com/economiatarii.php

    Este evident, din afirmatia citata, ca Ion Iliescu, datorita lipsei experientei directe cu societatile capitaliste occidentale, nu intelege care este nivelul real de trai si al dezvoltarii tehnologice specific acestor state. Ion Iliescu traieste cu iluzia existentei unui avans tehnologic nemaipomenit intre toate aceste tari zise dezvoltate si Romania, cind realitatea se prezinta altfel, majoritatea lor fiind tot asa evoluate cum suntem noi sau chiar sub nivelul Romaniei.
    Ca sa dau un exemplu concret, in Canada apartamentele, sunt de calitate net inferioara celor romanesti, majoritatea oamenilor locuind in imobile cu 1-3 etaje, construite din lemn, prost intretinute si posedind o izolatie fonica mizerabila, prin ziduri auzindu-se toate activitatile vecinilor chiar si ale celor mai linistiti, lucru foarte agasant.
    In ceea ce priveste dezvoltarea tehnologica a Tarii Artarului, tot ceea ce gasesti in magazinele din Romania se afla si in Canada. Sa trag concluzia ca cele doua tari sunt la fel de avansate? Evident nu, deoarece majoritatea produselor, ma refer la cele numite “tehnologic avansate”, poarta inscriptia “Made in China”. (Ca o paranteza, rar, cind intilnesti vreo cutie de paste fainoase sau alta marfa low tech. produsa in Tara Artarului, poti citi pe verso urmatoarea inscriptie bilingva Proudly made in Canada / Fabrique au Canada avec fierte. Ce o fi asa mare mindrie pentru o tara cum este Canada sa produca paste fainoase?!)

    Prin toate reformele initiate dupa revolutie, Ion Iliescu nu a facut altceva decit sa transforme tara dintr-un stat care tinea pasul cu tehnologia mondiala, la limita superioara a realizabilului, mai mult decit atit nu se putea, intr-o tara unde inginerii sunt aruncati pe drumuri chiar de la terminarea facultatii, pentru ca nimeni nu are nevoie de ei atita vreme cit tara importa lucruri create de ingineri straini, grupati undeva prin cite o intreprindere finantata cu miliarde din bugetul unui stat puternic.

    Cind tara, cu toate eforturile depuse, nu poate tine pasul cu o anumita realizare tehnologica intr-adevar utila unor mase largi, atunci se importa produsul in cauza, pina la cumpararea sau obtinerea pe o cale oarecare a tehnologiei necesare fabricarii sale. Asta au facut comunistii si asta este calea de urmat pe viitor.
    Actualul sistem capitalist din Romania merge pe idea: “Importam tot pentru ca asta ne aduce profit imediat noua, infractorilor din fruntea tarii, singura noastra ratiune de a fi sunt banii si puterea, nu dam doi lei pe cetatenii obisnuiti. Ce ma intereseaza pe mine, capatuitul post revolutionar, sa dau de lucru unor ingineri. Oricum, probabilitatea ca acestia sa realizeze un produs competitiv la export este aproape zero ( lucru, cel mai probabil adevarat, as zice eu, insa un asemenea mod de gindire nu duce la alinierea cu progresul ci catre regres, mai precis, spre crearea unui stat ai carui locuitori sunt, in majoritate, muncitori saraci slab calificati).

    Ridicarea nivelului de trai nu se face prin importuri masive de produse fabricate de companii straine (majoritatea inutile) ci prin crearea conditiilor favorabile ca fiecare om din Romania sa isi poata exercita meseria pentru care manifesta aptitudini. Asa ceva nu se poate realiza decit prin revenire la comunism.

  9. emigrantul Says:

    Citat Ion Iliescu:
    “Nu cred in influenta semnificativa a Masoneriei in zilele noastre.”

    Total de acord.

    Exista cel putin o entitate in Romania, “Loja de Onoare a Revolutionarilor din Decembrie (LORD)”, a carei titulatura te duce cu gandul catre masonerie insa la Revolutie, cel mai probabil, un numar nesemnificativ (posibil zero) de persoane, aflate acum in organizatia respectiva, erau masoni.
    Ar trebui cumva schimbata titulatura entitatii, si eliminate cuvintele “Loje” si “LORD”, intrucit, asa cum este, arunca o nota de neseriozitate asupra evenimentelor din Decembrie 1989.

  10. Mihnea Georgescu Says:

    Citat Emigrantul:

    “Ar trebui cumva schimbata titulatura entitatii, si eliminate cuvintele “Loje” si “LORD”, intrucit, asa cum este, arunca o nota de neseriozitate asupra evenimentelor din Decembrie 1989.”

    Masoneria este o organizaţie “neserioasă”?! Eu chiar am impresia că s-a specializat în revoluţii, încă de la 1848, dacă nu chiar de la 1789…

  11. Sibilla Says:

    @Mihnea,
    Masoneria nu e o organizaţie nici serioasă, nici neserioasă e doar o unealtă a Diavolului, în opinia mea, robi ai banului, victime ale abuzurilor în copilărie, nişte frustraţi jalnici care se dedau la absolut orice pentru a deţine puterea, nişte bolnavi psihici care supravieţuiesc din teroarea pe care-o seamănă.
    Faptul că s-au specializat în nelegiuiri nu-i ridică cu nimic, dimpotrivă le conturează zminteala şi diabolismul, cruzimea, făţărnicia, perversităţile, etc
    Eu cred în DUMNEZEU !
    Masoneria n-are nici cea mai mică legătură cu Divinitatea … doar cei care sunt impresionaţi de strălucirea banului şi trufia deţinerii puterii pică-n extaz.
    Mie una mi-e silă, pricepi tu Mihnea, silă şi scârbă de masoni, masonerie, mă scuzi că zutai să leşin, da ? Masoneria pretinde doar scopul umanitarist şi filosofic, realitatea e alta !

    Albert Pike, în cuvântul său din 14 iulie 1889, adresat ca instrucţiuni către cel de-al 23-lea Consiliu Suprem al Masoneriei Internaţionale, ţinut la Paris, a declarat: “Ceea ce trebuie să spunem mulţimii este că noi adorăm un dumnezeu, dar fără vreo superstiţie. Însă vouă, Mari Suverani Inspectori Generali, vă spun, şi voi s-o repetaţi, fraţilor din gradele 32, 31 şi 30, că religia masonică trebuie să fie menţinută de noi toţi cei iniţiaţi în cele mai înalte grade, în puritatea doctrinei luciferice. Dacă Lucifer nu ar fi dumnezeu, ar fi Adonai (care este zeul creştinilor), ale cărui fapte îi dovedesc cruzimea, perfidia şi ura faţă de om, barbaria şi repulsia faţă de ştiinţă…” (J. Holy, op. cit., pg 18)
    În realitate cand masonii explica mai larg sensul actiunii lor caritative, vezi ca e vorba de o fericire a lumii prin scaparea de ideile ei de acum, prin asezarea ei pe temeliile principiilor rationaliste masone. „Binefacerea pentru mason nu se confunda cu ceea ce s-a convenit sa se numeasca caritate. Cedarea catorva bucati de paine, din prisos, nu-l achita de datoria sfanta ce o contracteaza initiatul fata de umanitate. A face bine comporta un întreg program de viata”. Într-o forma eufemista, Fr. Osw. Wirth, arata asadar ca nu caritatea este scopul Francmasoneriei.
    ( poziţia BOR )
    Unicul Stâpân e Dumnezeu !
    Poate ne explici de ce are atâta nevoie de secretizare masoneria pe care cred, nu te limitezi doar la o a admira … ?
    Dumnezeu sau compasul, hm ?

  12. mihaiebi Says:

    Citez: “trebuie sa recunoasteti …. ca discrepantele sociale existente in zilele noastre devin, la randul lor, sursa unor conflicte inevitabile…”
    Recunosc şi nu prea. Nu atît discrepanţele sociale sînt sursa conflictelor (sînt şi ele o sursă, care la rîndul ei este alimentată în principal de un păcat omenesc: invidia) ci în primul rînd manierele în care se ajung la aceste discrepanţe: minciuna, furtul, înşelăciunea, excrocheria şamd. Nu am întîlnit pe nimeni (asta nu înseamnă că nu există destui de mulţi) care să-l urască pe Bill Gates numai pentru că e cel mai bogat om din lume. Mai degrabă este văzut ca un model de urmat decît un duşman care trebuie distrus. Am întîlnit totuşi mulţi nemulţumiţi că trebuie să “cotizeze” la B.G. pentru Windows. Şi atunci s-au apucat să dezvolte Linux, iar alţii să-l folosească. Este un alt mod de a se desfăşura astăzi revoluţiile împotriva celor avuţi.
    În schimb toată lumea urăşte jmecheraşii care debordează de prostie şi să plimbă cu gipane de sute de mii de euro. Pentru că este o discrepanţă între ce sînt acei oameni şi ce au. Şi tare ar mai interveni în forţă asupra lor atunci cînd văd că forţa statală nu reacţionează.

  13. monicastanciu Says:

    Stimate Domnule Preşedinte Ion Iliescu,

    Cu permisiunea dvs., aş vrea să vă asigur că îmbrăţişez în întregime aprecierile şi consideraţiile pe care le-aţi formulat asupra comportamentului concetăţenilor noştri trăitori în perioada de după Revoluţia din decembrie 1989, manifestările acestora, în plan emoţional şi material, conducând la pierderea din memoria colectivă a idealurilor revoluţiei noastre (libertate, egalitate, solidaritate).
    Totodată, nutresc speranţa că actuala criză mondială va determina ţările privilegiate (super-dezvoltate) să înţeleagă că destinul lor este intim legat de cel al restului lumii şi, dacă situaţia va continua să se înrăutăţească, vor rezulta, în mod inevitabil, consecinţe catastrofale atât pentru ţările privilegiate, cât şi pentru restul lumii. Deocamdată, nu sunt semne de însănătoşire.
    În acelaşi timp, dacă privim cauzele crizei în mod unilateral, izolat, avem o imagine parţială a realităţii, ele dobândindu-şi deplina lor semnificaţie dacă sunt plasate în contextul unor valori fundamentale, care, deşi îşi au rădăcinile în istorie, trebuie revitalizate de dorinţa actuală de schimbare.
    După mine, două dintre aceste valori au o poziţie centrală:
    a) acceptarea crescândă a egalităţii fundamentale a oamenilor;
    b) conceptul de istorie ca proces deschis, a cărui direcţie depinde, în ultimă analiză, de dorinţele şi activităţile oamenilor.
    Prima constituie singura bază în constituirea unei lumi cu adevărat armonioase; a doua este o premisă pentru realizarea acestei lumi.
    De asemenea, analizând semnalele care ne sosesc din toate direcţiile, am putea să conchidem că o schimbare este iminentă şi ineluctabilă în casta care administrează economia mondială (dominaţia) şi, mai ales, dirijează protecţia acestei dominaţii.
    Cele scrise până aici, au vrut să întărească cele spuse de dvs. că secolul XXI va aduce transformări în societatea umană „care pot apărea asemenea fulgerului pe care nu-l recunoaştem decât după loviturile sale” (Guy Debord – „Societatea spectacolului”).
    În contextul internaţional actual, când capitalismul li se înfăţişează multor zeci de milioane de oameni sub forma prinţesei din tabloul „Sirena cu malformaţii” al talentatului pictor rus Victor Katiuşik, „a cărei senzualitate ne dă fiori prin cele patru perechi de sâni, iar gingăşia ei este inutilă, căci mai mult sperie decât atrage” (Paul Ioan – Oceanul ca o votcă mare în „Magazin”, nr 5/5 februarie 2009 unde este disponibilă şi reproducerea tabloului), cred că preocuparea dvs. exprimată prin întrebarea retorică „cum să reparăm toate aceste derapaje şi să construim o societate echitabilă” – care prin modul de formulare exprimă regretul amar şi îngrijorarea privind toate greşelile voite sau ne-voite din trecutul apropiat în societatea românească şi, în acelaşi timp, dorinţa manifestă ca aceste lucruri să se îndrepte cât mai rapid – trebuie să constituie un punct de plecare pentru o analiză critică a stărilor de lucru din socitatea românească actuală. PSD, ca partid de stânga democrat, trebuie să-şi elaboreze strategia viitoare punând în prim plan aspiraţiile oamenilor pentru că, altfel, mi-e frică să nu întârziem iarăşi în istorie: când noi construiam socialismul, alţii desăvârşeau societatea capitalistă, şi-acum, nu cumva, să se întâmple invers!
    Pentru a da măsura cuvenită timpului prezent, un posibil timp al schimbării, citez cuvintele lui Baltasar Gracian care, cu multă pertinenţă, spune în „Discernătorul”: „Atât acţiunea, cât şi discursul trebuie să fie măsurate în funcţie de timp. Trebuie să vrei când poţi, căci vremea şi vremurile nu aşteaptă pe nimeni”.
    Cu mulţumiri pentru îndemn şi timpul acordat!

  14. mihaiebi Says:

    Pentru emigrantul.
    Se vede că aţi plecat demult din ţară. Aveţi o imagine de showbiz asupra României. După 90 a intrat masiv tehnologia înaltă în ţară. Mai ales în ultimii 10 ani şi aceasta nu datorită guvernanţilor care s-au rotit la putere ci datorită faptului că legile naturale ale economiei au fost lăste să funcţioneze mai în voie. Nu statul a adus tehnologiile înalte ci întreprinztorii privaţi, mau mici sau mai mari. Ultimul exemplu este Nokia, la Cluj, vine şi Ford la Craiova ţp alţii, asta la nivel mare. La nivel mic la fel. Cunosc mulţi care după ce au lucrat pe brînci în Occident au înţeles că dacă vor lucra la fel în ţară vor cîştiga mai bine. S-au întors în ţară şi cu banii agonisiţi au făcut ba o fermă modernă de animale (chiar şi de … struţi), ba o făbricuţă de prelucrarea laptelui, ba o seră de flori, cu sau fără ajutor de la UE. Dar toţi au adus tehnologie mai înaltă. În anii trecuţi mai ales la mîna a doua, dar mai nou nu vor decît utilaje noi şi cele mai…mai…Cît despre ideea că ” ca fiecare om din Romania sa isi poata exercita meseria pentru care manifesta aptitudini. Asa ceva nu se poate realiza decit prin revenire la comunism. ” acum mi se pare caraghioasă. Un bun specialist astăzi îşi găseşte de lucru în ţară şi e destul de bine plătit încît să nu mai fie aşa de mare tentaţia emigrării. Păcat însă că sînt din ce în ce mai puţini. Dezavantajul este o mare fluctuaţie a forţei de muncă. Şi eu mă confrunt cu aşa ceva, dar în final rămîi cu cei mai buni

  15. Mihnea Georgescu Says:

    Drugarica,

    Admir idealismul tău. În rest, vorba lui Wittgenstein, “despre ceea ce nu se poate vorbi, trebuie să se tacă”.

  16. Ovidiu Says:

    Stimate presedinte Ion Iliescu,
    va multumesc pentru ca mi-ati publicat mesajul de mai sus, nu stiu, dar am impresia ca unii bloggeristi inca nu au inteles cuvantul “LIBERTATE”.

    Dumneavoastra stimate presedinte, cu cine tineti, cu Dinamo Bucuresti ?

    ps. ma refer la fotbal.

  17. emigrantul Says:

    Citat mihaiebi:
    “Pentru emigrantul.
    Se vede că aţi plecat demult din ţară. Aveţi o imagine de showbiz asupra României. După 90 a intrat masiv tehnologia înaltă în ţară. Mai ales în ultimii 10 ani şi aceasta nu datorită guvernanţilor care s-au rotit la putere ci datorită faptului că legile naturale ale economiei au fost lăste să funcţioneze mai în voie. Nu statul a adus tehnologiile înalte ci întreprinztorii privaţi, mai mici sau mai mari. Ultimul exemplu este Nokia, la Cluj,

    Exemplul pe care l-ati dat, referitor la asa zisa intrare masiva a tehnologiei inalte in Romania postrevolutionara, va descalifica opiniile si demonstreaza ca nu stiti pe ce lume traiti.
    Nu a adus Nokia nici un fel de tehnologie superioara. Totul a ramas la ei si nimic nu a intrat in tara. Fabrica respectiva este o simpla hala de asamblare unde pot lucra foarte bine si indivizi analfabeti lipsiti de orice pregatire tehnica sau netehnica. Aproape toti cetatenii planetei, cu o dexteritate manuala la limita inferioara a acceptabilului, adica sunt capabili sa stringa un surub, pot lucra foarte bine in fabrica aceea proaspat deschisa in Transilvania.

    Telefoanele celulare intra in tara sub forma unor kituri: circuitul imprimat cu integratele montate (placa mama), afisajul, tastatura, bateria, carcasa, suruburi, etc. Fiecare muncitor face cite o actiune distincta precisa si repetitiva: unul conecteaza afisajul la cardul de baza, da ansamblul mai departe altuia care cupleaza tastatura, in continuare aparatul trece la un lucrator care pune capacul deasupra sa, pe urma cel din spate, mai este altul care conecteaza bateria, inca unul ce formeaza un numar de test pentru verificarea functionarii corecte, un ambalator si, in rezumat, cam asta este activitatea Nokia Cluj.

    Daca intrebati lucratorii ce mesteresc acolo, va vor replica: eu string patru suruburi, eu apas niste butoane, eu cintaresc telefonul (metoda pentru a stii ca toate piesele au fost montate), etc.

    Va sfatuiesc sa dezasamblati un mobil (mai vechi) si sa-l faceti la loc. Veti cistiga semnificativ mai multa experienta high tech decit un muncitor ardelean deoarece la final veti fi capabil sa asamblati un kit complet, pe cind lucratorul mult laudatei fabrici nu a realizat, pe toata perioada angajarii sale, decit o actiune repetitiva, nu mai complexa decit pusul capacelor la borcane.

    Am mai avut o discutie asemanatoare, tot pe blogul lui Ion Iliescu, cu un alt user care sustinea niste puncte de vedere aproape identice cu “mihaiebi”, nu din convingere ci pentru a ma provoca la scris mesaje. Sper sa nu inceapa si “mihaiebi” acelasi circ.

  18. Sibilla Says:

    @Mihnea,
    Vorba austriacului ” tău ” :
    ” Celui ce ştie prea multe îi este greu să nu mintă. ”
    Nu tac, n-am de ce a mă ruşina, CRED ÎN DUMNEZEU, tălică te lăsaşi orbit de ban şi putere, dacă ai motive, gudură-te la fustele masoneriilor, eu NICIODATĂ !

    Pilde utile, druje Mihnea :

    ” Dupa bucurie nemasurata vine neaparat intristarea. Bucuria face sangele sa fiarba, si aceasta produce o simtire neplacuta si dureroasa care trebuie sa nasca intristarea. Cine-i accesibil de patimi puternice, stie ca-n mijlocul bucuriei mari se amesteca un fel de rea-dispunere. Acelasi lucru se intampla la toate pasiunile vehemente.Leacul: moderatia- cine poate. ” ( Mihai Eminescu )

    ” Adevărul e stăpânul nostru, nu noi stăpânim adevărul. ” ( Mihai Eminescu )

    ” Lumea pretinde a şti multe în privirea aceasta şi dac-am crede opinia publică îndreptăţită a cita, fără probe suficiente, nume şi sume, sume plătite de cămătari şi nume de celebrităţi patriotice, le-am înregistra şi noi. Ceva totuşi trebuie să fie la mijloc, căci “de unde nu e foc fum nu iese”. ” ( Mihai Eminescu )

    ” Stejarul nu creşte pretutindenea; buruienile, în tot locul. ” ( ex Ion Iliescu-Stejar, iar „ fraţii ” tălică, buruieni, musai se impun stârpite ! )

    ” Viclenia e un semn de slăbiciune, căci mintea omenească veritabilă stă în raport direct cu capacitatea de a pricepe în mod dezinteresat un adevăr. Învingătorul momentan nu este totdeauna cel definitiv. ” ( Mihai Eminescu )

    Zalmolxe să te lumineze ! ;) :)
    Sibilla

  19. globetrotter58 Says:

    Domnule Iliescu,
    sustineti ca “proprietatea privata este generatoare de inegalitati si de perpetuarea surselor de tensiuni sociale provocate de aceste inegalitati”, reducerea decalajelor, etc.
    Cred ca este un mod total gresit. Societatea e constituita din indivizi fiecare in parte un UNICAT – societatea nu poate evolua fara existenta competitiei iar aceasta fara notiunea de proprietate individuala ! Suntem ca intr-o cursa de maraton nu toti alergam lafel de bine unii mai neputinciosi raman in urma DAR progresul societatii umane e dat de cei din FATA ! nimeni nu poate contesta ca si cei de la urma, exceptie aceia care s-au dovedit INCOMPATIBILI cu istoria si au abandonat/disparut (si asta e un lucru firesc natural), nu au avansat – si societatile cele mai slab dezvoltate au azi acces la mai multe tehnologii decat acum 100, 200 de ani si asta tot prin transferul de la societatile avansate – peste 90% din fondurile unor organizatii precum OMS sunt date de statele dezvoltate, se pare ca nu vreti sa luati in considerare si aceste aspecte …
    Acum lafel de important e faptul ca societatile subdezvoltate nu au capacitatea de a asimila (mai) rapid noile tehnologii dar se plang cum ca cei ce le detin nu vor sa le dea (ati da o cutie de chibrituri unui copil de 2 ani?! cred ca nu) iar pe de alta parte ii injura pe acestia din urma – pe principiul vulpii care nu ajunge la struguri ! (jalnica abordare a temei decalajului) e mult mai usor pentru cei ce nu pot, sa dea vina pe ceilalti decat sa incerce sa se perfectioneze ei ori ASTA e principala cauza a asa ziselor inegalitati chiar si faptul ca exista fenomene anormale precum furtul, traficul de influenta etc intr-o cantitate invers proportionala cu gradul de dezvoltare a societatii respective se datoreaza tot membrilor societatii respective ce nu pot sa-si depaseasca limitele si nu stiu ce drum sa aleaga … ori asemeni cursei de maraton nu poti micsora distanta dintre cei din fata si ceilalti decat daca ii opresti din alergare pe cei dintai – ceea ce in cazul de fata se va dovedi catastrofal pentru progresul societatii umana in ansamblu – asa ca personal, consider aceasta cauza a “diminuarii decalajelor” lafel de daunatoare si lipsita de finalitate ca si cea a egalitatii propovaduita de unele ideologii absolut tampe!

  20. mihaiebi Says:

    Pentru emigrantul
    Poate că aşa se vede din Canada fabrica Nokia. Eu am fost chiar în ea şi nu e deloc aşa de simplu, chiar dacă în mare, aţi descris corect procesul tehnologic. Nici într-un caz nu seamănă cu o cherhana.

  21. Mihnea Georgescu Says:

    Drugarica,

    Mulţumesc pentru mustrările pioase, le primesc cu bucurie!

  22. cardinalro Says:

    domnule presedinte, capitalismul asa cum il stim din propaganda ‘occidentala’ e pe duca :)

    acum, problema e cum se duce, sper sa nu iasa cu strigaturi, sau doamne fereste, razboi nuclear

  23. daculliber Says:

    1) Subiectul resurselor minerale este o diversiune abordată emoţional zgândărindu-se instinctul naţional precum focul stins şi mocnit al tăciunilor cu pălăria, în condiţiile în care: a) singura strategie a tuturor guvernărilor de după 1989 a fost să ne transforme într-o ţărişoară cu “statut european” de semicolonie furnizoare de: resurse naturale, umane şi-o piaţă deschisă pentru produse second hand.
    b) Gaura din tricolor s-a mărit într-un ritm năucitor şi cu acoperire legală s-a dezintegrat şi distrus întregul sistem economic prin închideri şi vânzări la preţuri de nimic, a tuturor fabricilor şi combinatelor, băncilor, terenurilor şi pădurilor precum şi retrocedări interminabile de clădiri, castele etc. Aceste fapte sunt unice în istoria lumii moderne. România a pierdut în aceşti 20 de ani mai mult decât în toate războaiele pe care le-a dus acest popor.
    2) Vinovaţi nu sunt cei care au fost la putere în această perioadă, ci noi cei mulţi care i-am lăsat să se autocatapulteze la putere pe toţi incompetenţii, trădătorii şi oportuniştii lipsiţi de bun simţ şi respect faţă de această ţară.
    3) Cei de făcut? Să revenim la varianta zero, dar pentru aceasta este nevoie de curaj, bărbăţie şi dacă este nevoie chiar de praf de puşcă şi picături de sânge.
    Nimic nu este definitiv în istorie. Restul este puf de păpădie.
    Puţin trist, Dacul Liber

  24. emigrantul Says:

    Ce asemanare izbitoare intre conceptiile userilor “mihaiebi” si “globetrotter58”. Nu doar ca ambii spun acelasi lucru ci isi argumenteaza afirmatiile identic: cu exemple, dovezi, alte informatii, care in final se dovedesc simple prostii izvorite din cunoasterea superficiala a istoriei, economiei, etc..

  25. emigrantul Says:

    Ford anunta, in urma cu doua saptamini, ca nu are nevoie de imprumuturi de la guvernul American (a se vedea citatul). Astazi aflam ca Statul Roman este pe cale sa acorde companiei din US un ajutor guvernamental.

    Tin sa felicit marca de autoturisme pentru modul ingenios in care a degrevat tara sa mama, America, de povara unui imprumut de stat.

    1. Geoană: Guvernul ar trebui să sprijine Ford
    Ziarul Gandul | 7 Feb. 2009
    Guvernul ar trebui “să se aplece” asupra unui “pachet integrat” de sprijin al producătorului american de automobile Ford, care, împreună cu Dacia, reprezintă “punctul de sprijin” al industriei auto din România, a declarat, sâmbătă, la Craiova, preşedintele PSD, Mircea Geoană.
    Liderul social-democrat s-a declarat mulţumit că plenul Senatului a aprobat ordonanţa de Guvern prin care firmei Ford i s-a aprobat o schemă de ajutor de stat.

    Sursa: http://www.gandul.info/flux/geoana-guvernul-ar-trebui-sa-sprijine-ford.html?3996;3876447

    2. Ford does not need government loans: CEO
    Sun Jan 25, 1:11 pm ET
    NEW ORLEANS (Reuters) – Ford Motor Co has enough liquidity to fund its restructuring plan and despite the deep downturn in auto sales still sees no need to ask for government loans, Chief Executive Alan Mulally said on Saturday.
    “We don’t want to borrow any more money. We have sufficient liquidity to fund our transformation plan, which means our business is in a relatively good shape,” Mulally told reporters on the sidelines of the National Automobile Dealers Association convention.
    Ford’s U.S. rivals, General Motors Corp and Chrysler LLC, won approval in December for $17.4 billion of government loans to avert collapse. Ford has asked for access to a $9 billion credit line from the U.S. government but has not sought loans. Washington has not yet responded to Ford’s request.
    Mulally said Ford was in a better situation than its rivals because it borrowed more than $23 billion in 2006, using most of the company’s assets as security, including its well-known blue oval logo.
    Mulally said U.S. industry-wide sales in January had been similar to those in December, when they fell about 36 percent from a year earlier to 10.3 million units on an annualized basis.
    Ford expects an economic stimulus package being pushed by new President Barack Obama to drive a recovery in auto sales starting in the second half and maintains its forecast of U.S. auto sales at 12 million to 12.5 million units, he added.
    The forecast represents the high end of prevailing expectations. Analysts have forecast U.S. sales in a range between 10.1 million and 12.5 million units for 2009.
    “Right now, I think with everything planned in the fiscal and monetary policy, I am very comfortable that we are going to start to turn things around through the second half of the year,” Mulally said.
    (Editing by Peter Cooney)

    Sursa: http://news.yahoo.com/s/nm/20090125/bs_nm/us_ford_mulally
    ====================================================
    Sunteti de acord ca Guvernul Romaniei sa sustina financiar Grupul Ford prin garantarea de catre stat a unui imprumut pe care Ford intentioneaza sa-l ia?
    SONDAJ: http://sondaje.php0h.com/fordcraiova.php

  26. radualexandrupsd3 Says:

    Mi se par extrem de interesante si bine argumentate consideratiile legate de actuala criza precum si precum si cele legate de modul in care va fi influentat sistemul capitalist . Problemele de sistem ale acestuia au fost pe larg dezbatute si comentate .
    Ca o consideratie personala as aprecia ca principala hiba a sistemului este legata de inechitatile sociale profunde generate de sistem . Un numar restrans de indivizi selectati pe diverse criterii beneficiaza de majoritatea resurselor pe cand marea masa a indivizilor impart un minim de resurse .
    Insa de aici si pana la a proclama sfarsitul capitalismului ca sistem de organizare sociala este distanta lunga .
    Ne intoarcem din nou la statul care fixeaza pretul merelor precum si rata profitului in productia de compot .
    As spune ca nu intamplator statul s-a retras din numeroase activitati economice lasandu-le pe mana unor persoane private . In general acest proces a fost unul de succes . Libera concurenta precum si dorinta egoista de a acumula cat mai mult a unor indivizi au dus la performante economice .
    Aceasta stare de fapt nu implica excluderea totala a statului din economie . Prin capacitatea sa de cel mai mare consumator precum si prin cea de cel mai mare investitor statul poate influenta decisiv desfasurarea proceselor economice . Prin actiunile sale statul poate atenua problemele de sistem ale capitalismului si in acelasi timp poate stimula dezvoltarea economica .
    La fiecare criza majora s-a proclamat sfarsitul capitalismului si iata ca acest sfarsit nu a venit , poate si pentru ca acest sistem este mai apropiat de starea naturala a economiei .
    Multe lucruri au fost proclamate in timp si totusi nu s-au produs .
    A fost proclamat sfarsitul statului ca organizare sociala, sfarsitul democratiei precum si sfarsitul conflictelor armate .
    In general cam toate aspectele civilizatiilor din antichitate si pana in prezent s-au pastrat dar a fost modificata forma lor adaptandu-se schimbarilor sociale produse .
    Ne confruntam tot cu o elita care isi justifica dreptul de a conduce in propriul folos . Dar intre timp si masele s-au emancipat . Nu mai pot fi conduse cu forta , trebuie convinse sa se supuna iar dominatia elitelor este mult mai subtila .
    Daca a fost inventata masina nu inseamna ca a fost abandonat mersul pe jos .
    As spune ca in general societatea se transforma si se adapteaza mereu prezentului dar structura de baza ramane aceiasi.

  27. SorinPLATON Says:

    D-le presedinte Iliescu,

    Cu un limbaj apropiat stilului si brand-ului blog-eristic ce-l promovez (pamfletul acid), folosindu-ma de afabilitatea dvs civica si de oportunitatea ca in acest moment sunteti printre singurele personalitati politice conectate real la pulsul cetateanului de rand, am sa va spun ca intr-o tzara “a lu’ peste”, societatea civila nu poate sa fie decat “a lu’ peste prajit”… fapt “certificat” deja de mai mult vreme, cel putin de mine, doar ca traim un deplin dialog orwelian al surzilor, in care “lumina si adevarul”, chiar si schioape, vin si sunt acceptate de multime exclusiv dinspre partea celor de la putere, in locul carora in secret, virtual, se proiecteaza unii din aceeasi multime, in aceasta democratie VESNIC originala…Iar cei cu dreptatea si adevarul autentic in gura, vesnic nu mai ajung la rand… Concluzia? Suntem o societatea bolnava de sus si pana jos, cei de sus fiind copia la indigo si la scara a restului….

    http://sorinplaton.wordpress.com/2009/02/07/o-lipsa-vinovata-de-reactie/

    Cu stima si consideratie,
    SorinPLATON sau “unul dintre egali”

  28. globetrotter58 Says:

    @emigrantul
    ar fi bine sa-ti bagi mintile in cap (daca detii asa ceva?) si vorbesti intr-un mod decent ,domnul Iliescu vad ca n-are de gand sa ia atitudine -probabil ca dansul accepta un astfel de limbaj suburban si nu e prima oara cand iti permite sa te legi intr-un mod abject de altii mai cu seama ca stii bine ca nu-ti mai raspund la prostiile care le debitezi de-a valma pe aici macar ai bunul simt si rezumate la a comenta nu INJURA ….

  29. mihaiebi Says:

    emigrantul ne intreabă dacă sîntem de acord cu garantarea de către statul român a unui imprumut solicitat de către Ford.
    Păi dacă cu aceşti bani face investiţii în România şi mai creează locuri de muncă direct şi indirect, şi în consecinţă va reduce şomajul şi implicit cheltuielile statului cu ajutoarele de şomaj, ba mai mult, activitatea care o va desfăşura prin derularea investiţiei este generatoare de taxe şi impozite care ajung la bugetul statului, care-i problema?!

  30. Sibilla Says:

    @Mihnea Georgescu,
    druje, mă gândeam eu că primeşti cu ” bucurie ”, şi cum numai ghemonii masoni te puseră să mânii o … sibilă, te-am pedepsit aspru !
    Apropos, sârbii nu uită şi nu iartă ( da, zic eu ca să nu mai zici tălică, nici răspopiţii mitomani nu iartă, mă aştept la oarece repercursiuni, urmare a ” nelegiuirilor ” sibiline viz a viz de nemerniciile răspopitului , sic ! ), care va să zică, te trecui la ” buget de austeritate ”, te-am omis intenţionat, te-am scos din finala Concursului ” Fără canguri ” :
    http://sfinx777.wordpress.com/2009/02/07/blogosfera-in-concurs-%e2%80%9d-fara-canguri-%e2%80%9d-iii-referendum/
    În finală cu şanse foarte mari e însă Domnul Preşedinte Ion Iliescu , să nu cârteşti că-ţi tai limba ;)
    Nu Mihnea, nu am luat-o razna, dar e indicat să mai şi respirăm, să ne hodinim minţile la ce ne e dat să trăim …
    Auzi nemernicie, ţara-n plină criză, medicamentele de import scumpite cu 10 %, cele produse-n ţară cu … 20%, iar vitaminele şi tot ce nu face obiectul compensatelor cu 30 %, în acest timp, se anunţă disponibilizări masive ( poftim ” soluţie ” de ieşire din criză, pe sistem boc-poc .. ), convulsii sociale, dar, dar … se suplimentează bugetul icr-ului scaraoţchiscatapievician şi, cum altfel naţiune şi ” prostime ” care eşti ” prostime ” pentru ” Curte ”, bugetul campaniei electorale a Băsescului-zăusul încornorat, adicătelea, hăsta, de-i încă preşedinte ( să sperăm în curând fost, AMIN ! ), nu-i egal cu noi ?
    De ce băse nu ” strânge cureaua ”, ca să-i citez fenomenul prim-executant-marionetă-boc ? Păi cum vine asta, de ce noi da şi zăusul mariner, ba ? Şi ciă moare de ” grija ” poporului …. păi nu-i un mare mincinos ? Aşa dragi români, votaţi-l pe Băsescu pentru că-l doare-n bască de noi !
    Investiţii, investiţii, şi-apoi din bugetul statului suplimentări pentru campanii electorale băsesciene … io propun să ne descotorosim măcar de câţiva curteni mai înainte de-a lua în calcul posibilele şi, da, de dorit investiţii, căci, hăştia, care ne conduc, vor lua şi pielicica de pe noi cu japca ca să se desfete ei mai apoi în campanii, pe la Predeal, turism ” ecumenic ” şi alte măscării de-astea aruncate praf în ochi …
    Stai cuminte druje Mihnea lunile astea, m-au forţat dija pe turaţii turbo cameleonii Băse, Boc-Poc, Predoiu, Prostănacul, etc etc ..
    M-am necăjit azi, pe stradă, câţiva copilaşi cântau în cor luând totul a joacă : ” singura soluţie , încă-o revoluţie .. ”, bineînţeles că râdeau, ce ştiu ei sărăcuţii … iată la ce discuţii asistă în cămin, familie, copiii, de aici am dedus că îngrijorarea şi disperarea românilor a atins cote alarmante. Grija zilei de mâine, lipsa medicamentelor ( apărute-n farmacii, culmea după valul de scumpire, semn că cineva nu vegetează şi-are de câştigat ), foametea, ştirile de-a valma, diversiunile, haosul la nivel naţional au început să dea semne … eu una, cu toată sinceritatea mă cutremur de ce-ar putea urma şi zău că pare a fi parte dintr-un plan diabolic !
    Duminică-n Lumină !
    Sibilla

  31. mihaiebi Says:

    Încă un subiect de sondaj pentru emigrantul :
    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/838855/Primii-patroni-care-primesc-fonduri-UE/

  32. emigrantul Says:

    Citat globetrotter58 :
    January 23, 2009 at 7:14 pm
    Legat de legea 298/2008 tin sa amintesc ca era in 1984 cand am citit intr-o revista de specialitate (militara) din Israel ca USA pusesera la punct sistemul de urmarire a tuturor convorbirilor telefonice de pe teritoriul statelor membre NATO

    Ce cautai in Israel in anul 1984? Emigrasei acolo?

  33. globetrotter58 Says:

    un link pentru cei care sunt interesati sa citeasca …
    http://www.freemasons-freemasonry.com/masonic_books_online.html

  34. draghiputerity Says:

    APEL

    A aparut pe blogul Anei Birchall la o petitie cu titlul:

    Ajunge! Nu mai acceptam sa fim batjocoriti!

    Va invit sa o cititi si sa o semnati la: http://www.petitieonline.ro/petitie-p07882056.html

    Haideti sa facem ceva pana mai e posibil. Altfel, riscam sa ajungem in situatia evreilor, pe post de tzap ispasitor pentru orice merge prost in Europa. Asta nu insemna ca ne solidarizam cu romanii sau cu tziganii care sunt in afara legii, ci tocmai ca cerem sa nu fim pusi fara vina in aceeasi oala cu ei.

    P.S.

    Nu uitati sa introduceti o adresa de mail corecta, si sa confirmati semnatura pe mail pentru ca ea sa fie valabila.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: