CRIZA FINANCIARA GLOBALA

 

I. – In cursul Reuniunii de la Fiuggi au fost dezbatute aspecte concrete ale problemelor cu care se confrunta societatea contemporana.

 

IMG_0200

 

Astfel, in cadrul unei discutii asupra reformarii sistemului institutiilor internationale ONU, privind problemele economico – sociale am reiterat tema privind necesitatea constituirii, in cadrul reformarii ONU, a unui nou Consiliu de Securitate Economica si Sociala cu rolul de factor corectiv in functionarea pietei mondiale. Am sustinut varianta mai realista a sistemului de reformare a institutiilor ONU – folosirea structurilor existente, spre exemplu posibila transformare a ECOSOC, care acum este un organism consultativ, intr-un factor coordonator al institutiilor specializate ONU in domeniul economic si social – FMI, Organizatia Mondiala a Comertului, Organizatia Internationala a Muncii. Aceasta chestiune a fost sustinuta de Jacques Chirac, in anul 2002, la summitul ONU de la Monterey, dedicat dezvoltarii.

 

Tema a suscitat interes fiind dezbatuta de mai  multi participanti.

 

Aceast subiect a fost abordat recent si in cadrul discutiilor de la de la Camp David dintre Presedintele american, George W. Bush, presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy si presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso referitor la criza financiara internationala, evidentiindu-se ideea unui viitor summit care sa trateze problemele unor reforme structurale, institutionale la nivel mondial.

 

II. – In cadrul dezbaterilor privind „Criza financiara globala”, am prezentat materialul care urmeaza:

 

Criza financiara globala

 

 

Distinsi participanti,

Doamnelor si domnilor,

 

             Criza financiara actuala, de proportii fara precedent, dupa al Doilea Razboi Mondial, care risca sa se transforme într-o criza a economiei mondiale, a devenit tema dominanta si obiect de îngrijorari motivate în întreaga lume.

             În ciuda interventiilor masive si lipsite de echivoc, de aceasta data, ale guvernelor europene si al celui american, criza financiara este departe de a avea o solutie credibila, care sa ofere o perspectiva clara actorilor economici. Mai mult, panica pare sa puna stapânire pe piete, desi în sistemul financiar global au fost injectate sume uriase, de mii de miliarde de dolari si de euro, desi statele membre ale UE, Banca Centrala Europeana, FED, SUA, Japonia îsi coordoneaza, mai strâns si mai transparent ca oricând, politicile si modul de interventie.

 

            De ce pietele si actorii economici nu au încredere în aceste masuri? Ce anume îi face sa creada ca mai este ceva dincolo de criza de lichiditati din sistem? Nu cumva au ajuns sa nu mai aiba încredere în sistem, ca atare?

 

            Din punctul meu de vedere, originile acestei crize trebuie cautate în ceea ce numim „Consensul de la Washington”, promovat în anii 80 de Administratia Reagan. Desi „consensul” inspirat de gândirea economica a lui Milton Friedman si a scolii de la Chicago a fost considerat de americani un produs pentru export, prin intermediul FMI, care i-a preluat principiile si le-a impus în relatiile sale cu statele din lumea în curs de dezvoltare,  el a fost prin excelenta un instrument de politica interna americana, care viza înlaturarea mostenirii programului „New Deal” al presedintelui Roosevelt.  Adica a sistemului legislativ si institutional care permitea interventia statului american în economie.

 

            Practica mondiala a cunoscut doua pozitii extreme în privinta raporturilor dintre stat si piata. Pe de o parte, politica etatista – promovata de Stalin si de tarile comuniste – care ignora piata, exacerbând rolul statului, ceea ce a dus la falimentul sistemului socialismului de stat în Europa. La cealalta extrema se afla abordarea neoliberala si conservatoare, care s-a pronuntat si se pronunta împotriva interventiei statului în economie.

 

            Faptul ca, pentru a doua oara în istorie, statul american este obligat sa intervina pentru a salva economia (dupa masurile promovate de presedintele Roosevelt în anii 1930) este expresia clara a faptului ca abordarea neo-liberala si conservatoare, care se opune oricarei interventii a statului în economie este din nou depasita  de viata reala. Criza face ca sa devina actuale problemele de principiu care separa viziunile neo-liberala si conservatoare de cele social-democrate,  mai ales problema raportului dintre piata si stat; raportul dintre sectorul public si cel privat; raportul dintre eficacitatea economica si consecintele sociale ale politicilor economice.

 

            Grav este ca se încearca elaborarea unor solutii pentru o criza careia îi cunoastem doar consecintele, si nici pe acelea în totalitate, si aproape deloc cauzele. Una dintre cauze este criza de model. Modelul capitalismului financiar si-a atins limitele, si practic, dupa cum se poate constata,  nu mai functioneaza.

 

O a doua cauza, cel putin asa cum rezulta ea din evenimentele din ultima vreme, o constituie faptul ca statul, la rândul sau, se afla într-o criza de model si de identitate. Transformat de mai bine de trei decenii într-o simpla anexa a pietelor, statul nu mai stie nici cum sa intervina pe piete, si nici nu mai are instrumentele si institutiile necesare interventiei. Ca atare, si statul, ca si capitalismul financiar, trebuie sa se reformeze, sa-si stabileasca un nou rol în angrenajul economiei globale. 

 

O a treia cauza a lipsei de efect a solutiilor imaginate pâna acum este faptul ca noi nu cunoastem cui ne adresam cu solutiile propuse. Ma tem ca, în timp, s-a dezvoltat un sistem financiar paralel, total opac, ale carui reguli de functionare nu le cunoastem. Si ca acum se încearca un soi de alchimie: transformarea banilor virtuali, generati de asa-zisele produse financiare toxice, în bani reali, platiti de contribuabili sub forma de taxe  si impozite. Iar acest lucru genereaza si o grava criza morala.

 

Nu putini sunt aceia care considera ca aceasta criza nu este una a productiei de bunuri si servicii, nici una a cercetarii dezvoltarii, nici una a fortei de munca, nici macar una a creditarii. Nu este o criza a economiei reale.  Este criza economiei virtuale, a bancilor care si-au uitat misiunea de baza si au intrat în jocul periculos al produselor derivate, decuplate de realitatile de zi cu zi ale celor care muncesc si gândesc în lumea reala.

 

Bancile trebuie sa se întoarca la misiunea lor de baza. Sigur este ca în acest moment bancile au nevoie de mai multi bani. Dar nu prin instrumente financiare exotice, nu prin “alchimie” financiara vor face rost de ei.

 

Principala problema ramâne gradul extrem de redus de economisire interna în principalele tari dezvoltate ale lumii. Fara economisire interna, bancile nu vor avea de unde credita economia reala. Iar economisirea interna nu va creste daca nu vor creste veniturile celor care traiesc din munca, în timp ce cresc în mod strident veniturile din activitati speculative, parazitare.

 

Întrebarea este: ce putem face pentru a creste veniturile din munca?

Simplu, în esenta: reducerea ratei profitului din capital, care a ajuns la un nivel imposibil de sustinut  din simpla activitate în spatiul economiei reale, unde exista limite fizice si tehnologice ale cresterii productivitatii si intensitatii muncii. Oamenii trebuie sa fie mai bine platiti pentru munca lor. Salarii mai mari, economisire mai mare, costuri mai mici ale finantarii cresterii economice, în final profituri în crestere, dar pe baze sanatoase, nu fictive, nu din activitati speculative, ca acum.

 

Doresc sa închei citând dintr-un recent discurs al presedintelui Republicii Franceze, Nicolas Sarkozy: „O anume idee despre mondializare s-a stins odata cu sfârsitul unui capitalism financiar care a impus logica sa întregii economii si a contribuit la pervertirea ei. Ideea atotputerniciei pietei care nu trebuie contrazisa de nicio regula, de nicio interventie politica, era o idee nebuneasca. Ideea ca pietele au întotdeauna dreptate era o idee nebuneasca… Criza actuala trebuie sa ne incite sa re-fondam capitalismul pe o etica a efortului si a muncii, sa regasim un echilibru între libertate si regula, între responsabilitate colectiva si responsabilitate individuala. Trebuie un nou echilibru între Stat si piata …Un nou raport trebuie sa se instaleze între economie si politica prin punerea în opera a unor noi reglementari. Autoreglementarea care rezolva toate problemele, s-a terminat. Laissez-faire, s-a terminat! Piata care are întotdeauna dreptate, s-a terminat!”


 


În acest fel, discutia este adusa în planul democratiei: puterea corupe. Puterea absoluta corupe absolut. Si aceasta nu este valabil doar pentru puterea politica, ci în aceeasi masura pentru puterea economica sau financiara.


 


Avem nevoie de o economie de piata functionala, dinamica, deschisa la concurenta, transparenta, democratica, în sensul existentei unor reguli egale pentru toti, în care sa nu mai fie recompensata specula fara limite, ci munca si capacitatea creatoare, inovatia si utilitatea sociala.


 


Va multumesc pentru atentie!

Advertisements

35 Responses to “CRIZA FINANCIARA GLOBALA”

  1. SorinPLATON Says:

    Oprescu tace si face in timp ce yesmenii prezindetiali latra cu gura pana la urechi…
    http://sorinplaton.wordpress.com/2008/10/22/radeau-da-nu-la-urma/

    Dai ghes lu’ Ivan (parvenitul tipic roman), ca ti se urca pe divan (concepe un apartheid al bogatilor contra celor multi si oropsiti)..
    http://sorinplaton.wordpress.com/2008/10/22/ei-nu-c-asta-i-prea-de-tot/

    Cu stima,
    1=

  2. SorinPLATON Says:

    de fapt ar mai fi de completat cu…

    Vai de “steaua” ei de treaba, astazi si maine, inca…
    http://sorinplaton.wordpress.com/2008/10/22/evolutia-echipei-steaua/

    Americanii omoara concret si de-a valma, fals in numele democratiei, atat pe plan international, cat si la ei in ograda… Poate nu ar strica sa se mai caute de naturel pe la psiho-veterinar…
    http://sorinplaton.wordpress.com/2008/10/22/wasp-rudimentar/

  3. emigrantul Says:

    Citat Ion Iliescu:
    /”Avem nevoie de o economie de piaţă funcţională, dinamică, deschisă la concurenţă, transparentă, democratică, în sensul existenţei unor reguli egale pentru toţi, în care să nu mai fie recompensată specula fără limite, ci munca şi capacitatea creatoare, inovaţia şi utilitatea socială.”/

    Povesti, pura filisofie! Baza capitalismului este jaful, exploatarea si specula. Cine nu intelege asta, a trait degeaba. Avansul tehnologic pe care il au tarile occidentale (vazute toate ca un grup) este mult mai vechi decit revolutia industriala asa ca nu capitalismul i-a propulsat ci alti factori instorici mult mai vechi.

    O privire mai atenta demonstreaza totusi ca acele state dezvoltate nici nu sunt asa avansate ci mai mult gura este de ele. Daca stau sa compar orasul Montreal cu Bucurestiul constat o vadita raminere in urma a metropolei canadiene din punct de vedere al imobilelor de locuit, mai slabe calitativ decit blocurile romanesti. La alte capitole, cum ar fi automobilele, pot spune ca Bucurestiul dispune de masini mai noi si mai frumoase decit Montrealul. Nici metroul bucurestean nu este mai prejos decit cel din Quebec indeosebi in ceea ce priveste calitatea trenurilor.
    Marfuri fabricate in Canada, disponibile in magazine?! Mai nimic, cu exceptia produselor alimentare.

  4. emigrantul Says:

    Sper ca romanii sa fie loviti puternic de criza financiara globala pentru a se trezi mai repede la realitate

    In 1989 statele din Estul Europei au apucat pe un drum gresit din cauza unuia (Mihail Gorbaciov) care a spus “luati-o la dreapta ca asta este drumul bun”. Ne-am inghesuti toti pe cararea respectiva, cei mai multi fara voia noastra, luati de val, si acum vedem ca drumul duce prin niste balarii unde ne-am intilnit cu altii (occidentul) care rataceau pe acolo.
    Nu suntem inca asa departe de soseaua abandonata in 1989, calea aceea inca se mai vede printre buruienile ce ne inconjoara. Trebuie sa facem tot posibilul sa o luam spre stinga si sa revenim la ea.

  5. Viski Says:

    Eu zic ca piata ar trebui lasata sa se descurce singura… Eu zic ca sutele de miliarde pompate in mari companii inseamna doar minciuni care acopera alte minciuni… Piata se va prabusi cat se va prabusi, dar nu o va face la infinit… As avea, totusi, o intrebare pt dl. iliescu: cum adica salarii mai mari? de unde salarii mai mari… credeti ca o companie isi permite ca pe timp de criza sa mareasca salariile cu (sa spunem) 20%? nu.

  6. emigrantul Says:

    Sunteti de acord cu introducerea executiilor publice pentru pedepsirea infractiunilor de Mare Coruptie?

    Sondaj: http://sondaje.php0h.com/executiipublice.php

  7. geomarz Says:

    Salutare, Emigrantule…
    N-am ce comenta ….
    Ma distreaza atitudinea dumitale.
    As face o observatie. Actualele tranuri ale metroului bucurestean nu mai au celitatea celor cu care a fost deschis. Trenuri noi, executate, la vremea aceea (1980) in ROMANIA. Trenurile actuale sunt aduse din strainatate, vechi (sa nu le arunce aia pe de-a moaca) si refacute in cele cateva ateliere care au mai ramas din fostele Intreprinderi de material rulant feroviar…. Stiu de la oamnei de rand care muncesc acolo…. Nu de la sefi.
    A devenit un leit motiv sa ma refer la “oamenii de rand” sau “oamenii adevarati” si nu la paturile dominanate. Oameni cu desavarsire ignorati de cei care pretind a face politica Romaniei.
    Al doile paragraf al postarii domniei tale mi se pare extrem de interesant. Nu m-am gandit aproape niciodata la asta, desi aveam anumite indicii.

  8. Ovidiu Says:

    Rog semnati petitia !
    _____________________

    Gratierea si reabilitarea generalului Victor Stanculescu
    21/10/2008 19:10

    destinatar: Preşedintele României

    Domnule Presedinte,

    Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a decis, în data de 15 octombrie, menţinerea deciziei de condamnare a domnului general Victor Atanasie Stănculescu la 15 ani de închisoare, sentinţa fiind definitivă. Generalul Stănculescu are 80 de ani.

    Dacă Dumneavoastră sînteţi astăzi Preşedintele României, dacă Asociaţia Proiect SEMPER FIDELIS există şi luptă liber pentru şi în numele onoarei, dreptăţii şi demnităţii militare, dacă avem o Constitutie în care se vorbeşte răspicat despre drepturile şi libertăţile românilor, toate acestea au fost posibile pentru că în iarna de sînge a anului 1989 umanismul şi luciditatea generalului Victor Atanasie Stanculescu ne-au salvat de la măcel organizat.

    Cunoaşteţi, poate, mai bine decît noi, dimensiunile binelui şi răului din negura acelui sfîrşit de an care ne-a zvîrlit într-o democraţie din care încă mai încercăm să înţelegem şi aplicăm cîte ceva. Iată de ce, Domnule Preşedinte, vă rugăm să luaţi în considerare faptul că, alături de adevărul istoric,

    adîncul respect de care se bucură generalul Victor Atanasie Stănculescu în rîndurile Armatei,
    sfinţenia profund patriotică de care a dat dovada în toţi aceşti ani refuzînd să arunce ţara în haos cu întreg adevărul despre Revoluţie doar pentru a se salva pe sine însuşi,
    demnitatea cu care, în cercul de foc al presiunii unui public intoxicat şi avid de răstigniri, şi-a ţinut coloana dreaptă şi fruntea ridicată,

    vă îndreptăţesc să reparaţi o decizie halucinantă, dată de o justiţie înecată în puroiul infecţiilor de interese şi influenţe care distrug ţara, acordînd Graţiere Prezidenţială nu unui bătrân de 80 de ani, ci unui legendar general al Armatei Române.

    Gestul dumneavoastră poate oferi tuturor militarilor încrederea că executarea unui ordin astăzi nu poate duce la execuţia executantului miine.
    Gestul dumneavoastră poate oferi familiilor celor decedaţi la Revolutie garanţia că adevărul nu poate fi îngropat prin spînzurarea în piaţa publică a unui Acar Păun, în timp ce adevăraţii vinovaţi grohăie ghiolbăneşte sub maldărul de averi şi scaune publice acumulate în aproape două decenii de poleială capitalistă.
    Nu în ultimul rînd, gestul dumneavoastră îşi va găsi, cu siguranţă, locul binemeritat în istoria unei naţiuni care are dreptul şi mai are încă puterea de a privi în viitor cu speranţă, conştiinţă, cinste şi demnitate.

    Cu încredere deplină în inima, principiile şi raţiunea dumneavoastră,
    Vă mulţumim, Domnule Preşedinte.

    Asociaţia Proiect SEMPER FIDELIS

    Susţin demersul: Federaţia Naţională a Revoluţionarilor din România, Liga Naţională a Luptătorilor din Decembrie 1989 şi Blocul Naţional al Revoluţionarilor 1989-România.

    Autor: informatie confidentiala

    http://www.petitieonline.ro/petitie-p08802049.html

  9. emigrantul Says:

    Pentru Geomarz:

    Inca o comparatie intre metroul din Bucuresti si cel din Montreal

    Am remarcat ca Romania cumpara, de ceva ani, trenuri de metrou Bombardier ultra moderne in timp ce la Montreal, oras unde se afla cartierul general al companiei Bombardier, metrourile sunt vechi, model 1967. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Image:QC-STM_GarageBeaugrand_20040706-135814_Atelier.jpg ).

  10. globetrotter58 Says:

    @emigrantul & Co. srl
    Vad ca ai descoperit roata! ce voi ati crezut ca societatea capitalista e sanatoriu de facut clisme la neputinciosi ! MARE GRESEALA caci in aceasta “jungla” DOAR CEI PUTERNICI REZISTA restul sunt HRANA … si evident sunt si oameni care se descurca care STIU DRUMUL (au un GPS al lor – pe care si l-au construit intr-o viata au inteles cum merg lucrurile si stiu sa se descurce BRAVO LOR!) …. apropo ca tot esti in Canada uitate aici :
    cum se fac bani din curs:
    la 29.05.2008 – 1 USD se cumpara cu 0.9824 CAD
    ieri 23.10.2008 1 USD se vinde cu 1.2740 CAD
    ai idee care este profitul pe aceste 5 luni peste 20%(daca nu iei in considerare comisioanele de schimb) si asta doar facand click de doua ori cu mouse-ul cand iti transferi banii dintr-un cont in altul … dar ca sa faci asta TREBUIE SA INTELEGI MECANISMELE PIETII ce nu stie orisicine …
    va urez succes in cautarea autostrazii spre comunism … dar tare mie ca va va orbii SOARELE (parca asa ii spuneati voi – “Soarele vine de la rasarit”) …..

  11. Mihnea Georgescu Says:

    Dragă Ovidiu,

    Am semnat şi eu petiţia şi îţi cer permisiunea să îi fac publicitate şi pe blogul meu!

    Deşi mă îndoiesc că Traian Băsescu va avea demnitatea, bărbăţia şi tăria de caracter să îl graţieze pe Generalul Victor Athanasie Stănculescu.

  12. Ovidiu Says:

    De ce nu draga Mihnea Georgescu!
    Multumesc pentru semnatura.

    Eu cred la fel ca tine despre Basescu.

  13. sfinx667 Says:

    @Ovidiu,
    şi eu doresc să ajut la strângerea de semnături, cu permisiunea ta desigur, şi cu precizarea sursei, mulţumesc.
    Generalul Stănculescu e un militar şi un român de ispravă, e opinia oricărui om care găndeşte !
    Sibilla
    @globetrotter58,
    Cu tot respectul,
    Câţi sunt ăia ” rezistenţii puternici ” ? Departe de mine şuvoaiele de lacrimi pe templul comunismului, dar mi se pare forţată expresia ” vă va orbii soarele ” , ne deranjează întunericul, dorim a păşi înainte nu înapoi, dar , uneori suntem puşi în situaţii de-a alege dintre două rele, iar noi căutăm de fapt alternative …. să nu exagerăm , nu cred că e cazul.
    Ca de exemplu, pentru mine român simplu, răsăritul e acolo unde ţara respiră, iese cumva la liman, fără să mă ploconesc obligat forţat la uşile vestice sau estice, diplomaţia şi motivaţia ar ajuta, să se dorească doar, să servim interesele neamului, nu ale altora, dar noi nu încercăm nimic, continuăm fiecare pe limba lui, direcţii şi ” direcţii ” şi, iacă ” să trăim bine ” ne oferă ” succesuri ” după ” succesuri ” …
    Nimeni nu s-a născut puternic, învăţat, şi lup moralist peste noapte , chiar trebuie să aruncăm cu piatra peste obrazul tuturor ? Cei puternici, nu au nici o hibă, chiar nici una, numai din muncă cinstită or fi răzbit ei, sunt fără pată … ?
    Cine e pe-aci … Pilat din Pont ?
    Sibilla

  14. radupress Says:

    Mie mi se pare ciudat un singur lucru, desi toate partidele recunosc existenta crizei economice, desi toti ne dam sema ca aceasta criza nu are cum sa nu ne afecteze in mod direct se duce totusi o campanie de incurajare a cresterilor salariale desantate , o majorare cu 50% in dispretul bunului simt .
    Cat de rupti de realitate pot fi politicienii nostri incat sa isi imagineze ca pot castiga fie si politic pe seama prabusirii unei economii instabile bazate in special pe consum si nu pe productie cum ar fi normal.
    Daca cineva mai crede ca populatia se va lasa inca o data prostita de o asa zisa majorare salariala urmata negresit de o puternica accelerare a inflatiei va avea surprize mari la viitoarele alegeri parlamentare.

  15. globetrotter58 Says:

    Buna Sibilla,
    Am sa incerc sa raspund intrebarilor tale …
    In urma cu ceva zile pe acest blog au aparut la “Ilie Gilbert …” unele mesaje virulente ale extremei comuniste pe care domnul Iliescu le-a lasat … ma asteptam ca sa ia atitudine .. in zadar insa, caci asa cum a spus-o pentru dansul extrema comunista e “nostalgica” evident si dansul se inscrie pe aceiasi linie politica de aici si interesul de a sprijini asemenea reactii extremiste …
    Mesajul meu se adresa STRICT emigrantului & Co. s.r.l (adica COmunistilor ce sustin Solutia Radical-Letala) acei care sunt gata a ucide pe oricine dupa pofta inimii lor – au mai facut-o si inca o mai fac si astazi din pacate.
    Acum : traim in doua lumi TOTAL DIFERITE Romania si Canada deci e firesc ca sa vedem lucrurile diferit.
    Aici numarul celor slabi (anarhisti extremisti e f.f. redus) caci oamenii care traiesc de cel putin 2 generatii aici si nu numai (si au trecut prin cateva recesiuni pana acum) SUNT ACEI PUTERNICI care stiu sa se descurce cu calm in situatii dificile precum recesiuni – cunosc oameni simpli cum ii numesti tu care spre exemplu au profitat de cresterea preturilor si si-au vandut casele si au ramas cu o diferenta de bani iar acum asteapta sa scada preturile si-si cumpara alta ori altii care au cumparat alte case mai mari decat cele initiale la acelasi pret si platesc aceleasi rate incontinuare PUTERNIC nu inseamna doar cel foarte bogat – asta e valabil in Romania unde aveti o societate de tip sudamerican nicidecum democrata … lafel si in jungla si o antilopa sanatoasa traieste ani multi fara a fi mancata de animalele de prada … toti acei care STIU sa reziste si sunt pregatiti pentru asta SUNT PUTERNICI – si cu cat ponderea lor in societate e mai mare cu atat societatea e mai puternica. Si cei care au rezistat in lagarele extremistilor au fost oameni FOARTE PUTERNICI ( si atunci acestia gaseau solutii ca de exemplu luau bucata de paine de la ratia zilnica o udau cu apa si o lasau deoparte pana mucegaia iar apoi o mancau – caci mucegaiul era penicilina ce ii ajuta sa nu se imbolnaveasca si sa moara).
    Din nefericire pentru unii dintre voi dupa ce ati scapat? de comunism si ati vazut lumina v-ati pierdut vederea (adica mintea limpede si v-ati luat la bataie – vezi iunie 90 si nu numai …) intorcandu-va din neputinta in grota intunecata in care orbecaiti si astazi …
    Sunt putini oameni care s-au nascut puternici (cei din familiile regale) dar nu despre ei e vorba … in schimb sunt oameni care STIU sa invete si altii care se lasa prada unor iluzii ce proclama crima si ura – ce e suprema forma de exprimare a neputintei lor.
    Fata de solutiile acestora din urma imi aratam dezaprobarea … nu aruncam cu piatra asa cum gresit ai inteles si asta pentru ca o societate sfasiata ca cea romaneasca are mari sanse sa se pravale iarasi in nebunia extremismului … ceea ce nu e cazul aici in America (USA si Canada).
    Si ca un ultim raspuns la intrebarea ta “Cine e pe-aci … Pilat din Pont ?” TOTI aceia dintre voi care nu ati tresarit macar si nu ati luat atitudine fata de solutia finala ce va era propusa … asa cum pe vremuri ati acceptat sa fiti striviti la propriu de ei … si E MARE PACAT
    Toate bune

  16. breje Says:

    Intrati pe blogul http://breje.wordpress.com/ pentru a descoperi o buna oportunitate de afaceri pe internet. 100% legala si verificata.

  17. eugennl Says:

    Cred ca caricatura din The Economist a lui Sarkozy citind cu infocare Capitalul lui Marx rezuma schimbarea de opinie.

    Criza cred ca are origini in economia reala. In ultimii 13 ani nu au fost decat recesiuni subtirele economia fiind pompat de capitalul ieftin. Recesiune din 2002-2004 a fost mai “usoara” datorita pretului nerealist al caselor care a permis cresterea indatorarii. Acuma ca sa zic asa a venit nota de plata pt. creditul ieftin din ultimii 13 ani fara de care economia “reala” nu s-ar fi putut dezvolta asa rapid . Mina invizibila de reglemtare a lui Adam Smith functionat deci.. desi cam tirziu si catastrofic.

    Nu cred ca un birocrat de stat ar fi mai competent decat incompetentii bancheri. Si mai este o problema .. Lumea financiara este total globalizata cu credite date intr-o tara finantate de investitori din zeci prin instrumente “exotice”. Nu poate fi reglementata doar de un stat ci la nivel international. Dl. Basescu se opune cu indirjire unui organism supra-national de supravgehere bancara. Uita ca Romania are un deficit de cont curent de 16% . Cine o sa-l finanteze?. Bancile straine golite de bani?. Cine o sa salveze Romania de falimentul financiar iminent ?. Ca si falitii americani si europeni ma tem ca si noi vom ajunge la mina guvernului. Dar a guvernelor altora.
    In cazul Romaniei criza este cit se poate de reala in economia reala. Un deficit urias o economie necompetitiva pe credit . Cel mai bogat om din Romania a facut doua miliarde din speculatii imobiliare taxate cu 10% (daca nu au fost platite discret cu “valiza” ). Cu ce au ajutat astea economia.?
    Care a fost meritul acestui “mare om de afaceri” in functionare minei invizibile de a face o economie mai performanta.
    Cel de-al doilea mare bogat a facut avere cumparind o rafinari la preturi de nimic si vinzind-o pe 2 miliarde. De ce nu a cumparat rafinaria Shell. Texaco BP , Exxon etc…?. Nu au vazut valoarea saracii . Sau nu au stiut la cine sa dea si cit sa dea ca sa stie valoarea.
    Ca “mina invizibila” sa functioneze trebuie si un stat necorupt si inteligent care sa permita concurenta,lichideze monopolulirile si sa incaseze taxele. Si nu de 16% pentru averi facute din speculatii.

  18. geomarz Says:

    @ Emigrantul
    Ultima data cand am mers cu metroul, erau niste gioarse din stravechime…
    Nu stiu ce-i cu trenurile astea noi de care spui dumneata….
    O sa ma interesez…

  19. geomarz Says:

    @ Eugennl
    Repet ce am mai spus
    Am senzatia ca teoria pietei autoreglatoare mai are nevoie sa se presupuna si ca numarul indivizilor care paricipa este inifinit…
    La fel ca la jocurile piramidale…

  20. cirlovacristian Says:

    ….”În acest fel, discutia este adusa în planul democratiei: puterea corupe. Puterea absoluta corupe absolut. Si aceasta nu este valabil doar pentru puterea politica, ci în aceeasi masura pentru puterea economica sau financiara”……

    Deci practic,dv.,recunoasteti ca fenomenul de coruptie este principalul factor si poarta o vina foarte mare.Totodata sa nu uitati caci si dv purtati o responsabilitate in acest sens,bineinteles indirect dar o purtati.Guvernele din cadrul PSD si ale altor partide sunt la fel de vinovate,direct sau indirect.Relatiile de “prietenie” cu alte guverne din alte tari practic “clarificau si pecetluiau” coruptia.
    Cu parere de rau,remarc din nou,OCOLITI ADEVARUL/Povestiti altceva de pe oriunde altundeva si nu aveti curajul sa aratati cu degetul si vinovatii din Romania,caci “iei” exista.Coruptia nu a fost inventata in Romania dar romanilor si cu precadere politicienilor din Romania le face placere sa “intervina” in coruptie,cu ajutorul pilelor,relatiilor,cunostintelor,prieteniilor,etc….PUTEREA CORUPE.

  21. draghiputerity Says:

    Extraordinar materialul prezentat. Va multumesc.

  22. sfinx667 Says:

    @globetrotter58,
    Pardon, nici o secundă nu mă las strivită de nimeni, mai sunt şi din cei ca mine şi plătesc preţul curajului şi-al încrâncenării păstrării demnităţii zilnic. Doresc să vă cereţi scuze, faţă de neînsemnata mea persoană.
    Da domnule, usa seamănă cadavre, pustiu şi dezastre pe oriunde păşeşte, aţi găsit exemplu ” pozitiv ” taman pe ăia care fac chipurile terapie actelor de violenţă prin violenţă, cei care se complac în a plănui epurări etnice în zone de larg interes pentru domniile lor, cei care răspund terorismului cu terorism coafat …
    Societatea românească a fot sfâşiată din nefericire cu bună ştiinţă de cei care fac sluş pe la te miri ce uşi, cei cre se ploconesc şi au numai Dumnezeu ştie câţi stăpâni, nu cei ca mine au făcut asta, mai mult, poate că şi datorităcelor ca mine care nu ne-am vândut sufletele şi ne implicăm şi nu ne resemnăm, încă nu ne-am prăbuşit şi ne încăpăţânăm a ne ridica în picioare, da de aceia de care pomeniţi va trebui să ne scuturăm şi da e greu, foarte greu, dar imposibil nu.
    Da, cu mândrie afirm că sunt un om puternic, pentru că nu am porniri de-ai ucide, deşi ei mă ucid pe mine zilnic, fărâmă cu fărâmă, iar eu rezist şi lupt, singură cu o mafie întreagă, dar, am reuşit a deschide ochişorii şi altora, e mare lucru. Mă urăsc dar mă respectă !
    Ce vrea să însemne ” oamenii care s-au născut puternici, cei din familia regală ” ? Uitaţi de slăbiciunile şi neputinţele lor ? Nu am înţeles ideea, aşa tare mă amuză că am rămas interzisă, sincer. Poate mă lămuriţi.
    Domnul Preşedinte nu este cum îl zugrăviţi dumneavoastră, dimpotrivă e singurul om politic coerent, experimentat, Echilibru din toate punctele de vedere, şi de la care avem zic eu şansa să învăţăm, evident cei care avem deschidere. Că e permanent zugrăvit altfel, e o dovadă că e temut pentru vivacitatea, inteligenţa, viziunea sa, limpezimea ideilor, şi da rău fac cei care-l subestimează, pentru că e un Titan, un … cum aţi spus, un OM PUTERNIC !
    Respecte şi sincer aştept scuze, pentru că nu mă cunoaşteţi, nu fac parte din cei pe care-i blamaţi. Nu am carnet de partid, nu am intrat în PSD tocmai pentru că un Ion Iliescu e unic, poate că într-o zi, când zâmbetul său va lumina minţile rătăcite ale unora.
    Sibilla

  23. SorinPLATON Says:

    Un feed-back conform, ca reactie a unei pareri neconforme a mantinelei (pe emailul privat referitor la http://sorinplaton.wordpress.com/2008/10/28/standard-poors-s-tales/) pe marginea supozitiei ca “Romania is next”..

    http://sorinplaton.wordpress.com/2008/10/29/feed-back-de-kichi/

    Dvs. ce parere aveti?..

  24. globetrotter58 Says:

    Sibilla
    Iata mai jos copiat acele pasaje la care faceam referire si mai apoi vezi raspunsurile mele la ultimul tau mesaj (vezi ca sunt intercalate intre <> fiecare dupa pasajul scris de tine).
    __________
    emigrantul Says:

    October 13, 2008 at 4:46 pm
    Mineriadele au fost niste actiuni legitime

    Inca din Ianuarie 1990 devenise clar pentru majoritatea populatiei ca Romania se va indrepta spre capitalism, un sistem care dispretuieste omul mediu si mai ales pe muncitori. Era si normal ca minerii sa-si apere locurile de munca actionind impotriva celor care doreau sa-i dea afara fara a le oferi nici o alternativa viabila.

    emigrantul Says:

    October 14, 2008 at 9:27 pm

    Nici mie nu-mi place ca infractori obraznici au ajuns sa-si bata joc de Poporul Roman. Sper sa traiesc ziua cind comunismul va reveni la putere. Ma declar, inca de pe acum, voluntar in orice pluton de executie care va avea sarcina lichidarii tuturor indivizilor de tipul celui din care am dat citatul.

    geomarz Says:

    October 15, 2008 at 2:48 pm
    @ Emigrantule
    //Nici mie nu-mi place ca infractori obraznici au ajuns sa-si bata joc de Poporul Roman. Sper sa traiesc ziua cind comunismul va reveni la putere. Ma declar, inca de pe acum, voluntar in orice pluton de executie care va avea sarcina lichidarii tuturor indivizilor de tipul celui din care am dat citatul.//

    Mi-a placut prima parte a formularii… radeam in fata calculatorului…fara nimeni langa mine…
    Treaba cu pultonul de executie, o iau ca o metafora sau, mai degraba, o hiperbola…
    Sper din tot sufletul ca, daca se va ajunge la ce ai ziz matale, acesti indivizi sa fie internati la Balaceanca si pusi sa-si castige mancarea cu mainile lor. Nu muncesc, nu maninaca, nu se imbraca, n-au adapost…
    Sa nu se mai creeze premizele pentru vendeta neintrerupta…

    emigrantul Says:

    October 15, 2008 at 11:28 pm
    Citat Geomarz:
    /”Treaba cu plutonul de executie, o iau ca o metafora sau, mai degraba, o hiperbola… Sper din tot sufletul ca, daca se va ajunge la ce ai ziz matale, acesti indivizi sa fie internati la Balaceanca si pusi sa-si castige mancarea cu mainile lor. Nu muncesc, nu maninaca, nu se imbraca, n-au adapost…
    Sa nu se mai creeze premizele pentru vendeta neintrerupta…”/

    Nu sunt de acord cu internarea infractorilor de tipul lui Becali, Patriciu, Vintu, s.a.m.d.., in centre de munca fortata. Nu s-ar rezolva nimic. Mai devreme sau mai tirziu ar fi recuperati de vreo coalitie capitalista “democratica” condusa de Statele Unite si repusi la conducerea Romaniei.
    Raul trebuie taiat de la radacina. Toata aceasta clasa de imbogatiti, care s-a format dupa 1989, trebuie lichidata repede pentru ca nimeni sa nu-i mai poata salva.
    Prioritatea numarul unu a oricarui guvern comunist ce va ajunge in fruntea tarii (printr-o revolutie sau impus cumva din exterior, nu exista posibilitatea alegerii sale democratice) este sa impuste pe toti componentii marelui partid capitalist parazit ce conduce tara.

    Romania se prezinta, in momentul actual, ca un organism a carui functionare este puternic afectata de microbi periculosi. Insanatosirea nu poate avea loc decit daca microorganismele daunatoare sunt omorite.
    A interna intr-un centru de munca pe toti capitalistii romani este ca si cum ai stringe microbii din corpul unui bolnav si i-ai pune undeva intr-o capsula asezata tot in corpul suferindului. Vor scapa cu prima ocazie si vor produce infectii mai mari.
    Cu microbii nu se discuta. Atunci cind ai posibilitatea sa-i lichidezi trebuie sa o faci cit mai repede. Orice aminare te va costa scump.

    Mihnea Georgescu Says:

    October 16, 2008 at 6:14 am
    Dragă Emigrantul,

    Intenţiile tale sunt generoase şi binevenite, dar trebuie să evităm martirizarea bişniţarilor care ne conduc. Ei nu trebuie transformaţi în martiri prin ucidere, ci umiliţi sistematic prin degradare continuă…

    Şi apoi, nu crezi că ei ar suferi mai mult în puşcărie decât cu un banal glonţ în ceafă?

    sfinx667 Says:

    October 16, 2008 at 12:01 pm
    Că bine ziceţi, de ce să crape …. să plătească nababii şi cameleonii, de ce să scape ieftin ?
    Sibilla

    geomarz Says:

    October 16, 2008 at 8:05 pm
    @Emigrant-ule
    iti mai amintesti gluma cu Ivan Ivanovici care,mergand beat pe langa calea ferata a fost smotocit de o locomotiva care facea “UUUUU…” ?
    Ajuns acasa, a fost oblojit de nevasta bagat in pat ….
    Intre timp, ceainicul a incepurt sa fiarba si se auzea “IIIII…”
    Ivan se repede, ia toporul si distruge ceainicul.
    – Ce-ai avut, Ivane, cu ceainicul ? Se sumete nevasta.
    – Astia trebuie starpiti de mici… zice cu convingere Ivan…

    Asa si matale, trebuie starpiti de mici…
    Eu zic sa nu ne ceram de pa acuma.
    Om vedea la momentul potrivit. ;-)

    Pardon, nici o secundă nu mă las strivită de nimeni, mai sunt şi din cei ca mine şi plătesc preţul curajului şi-al încrâncenării păstrării demnităţii zilnic. Doresc să vă cereţi scuze, faţă de neînsemnata mea persoană.
    Da domnule, usa seamănă cadavre, pustiu şi dezastre pe oriunde păşeşte, aţi găsit exemplu ” pozitiv ” taman pe ăia care fac chipurile terapie actelor de violenţă prin violenţă, cei care se complac în a plănui epurări etnice în zone de larg interes pentru domniile lor, cei care răspund terorismului cu terorism coafat …
    <>
    Societatea românească a fot sfâşiată din nefericire cu bună ştiinţă de cei care fac sluş pe la te miri ce uşi, cei cre se ploconesc şi au numai Dumnezeu ştie câţi stăpâni, nu cei ca mine au făcut asta, mai mult, poate că şi datorităcelor ca mine care nu ne-am vândut sufletele şi ne implicăm şi nu ne resemnăm
    <>
    , încă nu ne-am prăbuşit şi ne încăpăţânăm a ne ridica în picioare, da de aceia de care pomeniţi va trebui să ne scuturăm şi da e greu, foarte greu, dar imposibil nu.
    Da, cu mândrie afirm că sunt un om puternic, pentru că nu am porniri de-ai ucide,
    <>
    deşi ei mă ucid pe mine zilnic, fărâmă cu fărâmă, iar eu rezist şi lupt, singură cu o mafie întreagă, dar, am reuşit a deschide ochişorii şi altora, e mare lucru. Mă urăsc dar mă respectă !
    Ce vrea să însemne ” oamenii care s-au născut puternici, cei din familia regală ” ? Uitaţi de slăbiciunile şi neputinţele lor ? Nu am înţeles ideea, aşa tare mă amuză că am rămas interzisă, sincer. Poate mă lămuriţi.
    <<
    Cum poti sa zambesti daca nu ai priceput inca; logic e intai sa intelegi si apoi sa zimbesti ? Foarte simplu tu ai afirmat ca NIMENI NU SE NASTE PUTERNIC si ti-am dat exemplu ca in monarhiile constitutionale cei din familiile regale SE NASC PUTERNICI in speta dupa caz de regula primul nascut e mostenitorul tronului deci SEF AL STATULUI respectiv!) asa ca afirmatia ta, ca multe altele, e FALSA.
    Domnul Preşedinte nu este cum îl zugrăviţi dumneavoastră, dimpotrivă e singurul om politic coerent, experimentat, Echilibru din toate punctele de vedere, şi de la care avem zic eu şansa să învăţăm, evident cei care avem deschidere. Că e permanent zugrăvit altfel, e o dovadă că e temut pentru vivacitatea, inteligenţa, viziunea sa, limpezimea ideilor, şi da rău fac cei care-l subestimează, pentru că e un Titan, un … cum aţi spus, un OM PUTERNIC !
    <>
    Respecte şi sincer aştept scuze, pentru că nu mă cunoaşteţi, nu fac parte din cei pe care-i blamaţi. Nu am carnet de partid, nu am intrat în PSD tocmai pentru că un Ion Iliescu e unic, poate că într-o zi, când zâmbetul său va lumina minţile rătăcite ale unora.
    <>

  25. globetrotter58 Says:

    Interesant … puteti vota virtual
    http://www.iftheworldcouldvote.com

  26. sfinx667 Says:

    @globetrotter58,
    Dumneavoastră cred nu aţi înţeles ce spun eu, sau, aţi înţeles dar aveţi impresia că eu sunt uşor de intimidat sau manipulat !
    Foarte urât să faceţi afirmaţii gratuiite public, dar să nu aveţi coloana a le argumenta, scuzele ar fi demonstrat printre altele respectul cuvenit proprietarului acestui blog, pe care-l judecaţi, aveţi a-i reproşa cât pentru toată Calea Lactee … ce aţi făcut voi restul ? Unde aţi fost ascunşi când trebuia să-l susţinem cu toţii ?
    Da, vreau să plătească cei care au adus ţara în impas, nu încercaţi să răstălmăciţi ce spun, nu vreau să ucid pe nimeni, eu rezist de 17 ani pe redute, şi aştept să plătească, există tare multe modalităţi …. nu-mi plac cameleonii, nu-mi place deloc cum deviaţi ideile, eu iubesc soarele, nu hrubele şi boscheţii prin care vă chinuiţi să mă târâţi, nu-i frumos şi nici corect !
    Un exemplu, cei care au furat si s-au imbogatit pe spinarea unor copii nevoiasi si institutionalizati, sa fie pusi in situatia de a le spala rufele, atâţia ani până îşi vor fi spălând parte din păcate. E doar un ex mic, sunt mii de soluţii.
    La dumneavoastră puterea se reduce la a deţine controlul, nu contează că forţele malefice sunt cele care mişună pe miriştile unora din curţile regale, important e să deţii controlul… Pentru mine, a fii puternic , înseamnă să nu fii în sluja nimănui, să nu poţi fii controlat, să te poţi înălţa la aşteptările unui copil, necum să te cobori făcând jocul unora de culise şi ştim foarte bine amândoi la ce mă refer exact ! Un OM PUTERNIC este Domnul Preşedinte Ion Iliescu, pentru că rezistă atacurilor voastre, diversiunilor voastre, pentru că e respectat, pentru că a dus în spinare SINGUR de prea multe ori atât de multe şi nu s-a văicărit precum alţii, pentru că are atât de multă răbdare cu nerăbdarea vostră….
    Nici una din afirmaţiile mele NU e falsă ci vă deranjează, sunt directe şi la obiect, că nu convin, e altceva. Faptul că admiraţi monarhia spune destule, e decizia dumneavoastră, dar nu încercaţi să ne impuneţi şi nouă.
    Îmi menţin părerile, vă repet, un ION ILIESCU vă dă clasă tuturor oricând, nu-i reproşaţi neimplicarea, fuga din faţa obstacolelor, privitul de pe margine, etc. , etc., pentru că vă aparţin, tuturor celor ce aţi ales calea uşoară, pentru voi nu pentru ţară, dar cereţi socoteală cui ar trebui să-i mulţumiţi !
    Da mulţi eroi după război mai răsăriţi ? Ce-aţi făcut voi pentru ţară ? Aaaa … sunteţi toţi analişti şi atotştiutori, de la distanţă desigur … cum altfel … Faptul că aţi ales bunăstarea familiei dvs, nu vă dă nici un drept să judecaţi un om care s-a privat de mii de ore de nesomn, care nu s-a ridicat pe umerii poporului său ci şi-a ajutat şi o face încă, şi-a ajutat poporul fără să trâmbiţeze , nu s-a pus niciodată pe primul plan, deşi, ar fii reuşit, dar e un model pentru voi toţi !
    Acuzaţi-mă şi de fanatism, nu mă ating astfel de încercări, admiraţia şi stima pe care o port domnului Preşedinte Ion Iliescu e constantă, se bazează pe fapte, nu mi-o va schimba nimeni şi nimic, ca să fiu limpede.
    Dumneavoastră sunteţi cel mai puţin în măsură să judecaţi sau să veniţi cu pretenţii , aici, aţi ales altceva, bravo, lăsaţi-ne pe noi să decidem, pe cei care ducem greul şi nu dormim şi nu renunţăm, şi nu am pus interesele personale mai presus de principii, valori …
    NU e adevărat nimic din ce aţi afirmat, nu vrea nimeni să împuşte pe nimeni, să plătească înseamnă, la muncă cinstită cu ei, confiscarea averilor, etc , mă refer la cei care au jecmănit ţara. Urât procedaţi, foarte urât, aveam ceva pretenţii dar …
    Vi-aţi demostrat … limitele , cu prisosinţă, şi mai şi seamănaţi cu cineva … nu voi intra în detalii, e o temă de casă, nu mă subestimaţi.
    DOMNUL PREŞEDINTE ION ILIESCU MERITĂ TOT RESPECTUL NOSTRU …. nu ceea ce încercaţi să faceţi, m-aţi dezamăgit, pe dumneavoastră însă, tocmai v-aţi zugrăvit în toată splendoarea, sincer …
    Am citit cu atenţie tot ce mi-aţi trimis pe sfinx, sunt doar gratuităţi, lipsite de argumente solide, nu sunteţi un om puternic pentru că jucaţi la două capete, indiferent de subiectul abordat, scopul rămâne unul singur, dar nu vă reuşeşte.
    Nu-mi place deloc modul în care abordaţi totul, nu sunt românii ceea ce îmi doresc, ne dorim, dar nici ultimii păduchi nu suntem …. nu voi pleca niciodată din ţară, pentru că nicăieri nu m-aş simţi acasă, cum mă simt aici, pentru că răspund provocărilor şi greutăţilor implicându-mă, o fac cu dăruire, nu am de ce mă ruşina. Nu vă judec deloc, doar că trebuie să recunoaşteţi, nu sunteţi cel mai în măsură să daţi cu piatra, atât.
    http://analize-si-fapte.com/2008/01/04/stapanii-lumii-au-decis-ca-romania-sa-fie-o-monarhie/
    Sibilla

  27. globetrotter58 Says:

    Sibilla,
    ti-am mai spus NU dau cu piatra (ca in Romania a avea pareri diferite echivaleaza cu o CRIMA = datul cu piatra nu ma surprinde), fiecare dintre noi e liber sa aiba obtiunile lui ceea ce e necesar e sa putem discuta fie si de pe pozitii diametral opuse lucru pe care in general cei din Romania il vad imediat ca un atac asupra persoanei !?! (inca mai aveti o latura extremista in subconstientul vostru cauzata de decenii de totalitarism) … a ataca ideile NU e totuna cu a ataca persoana … ceea ce spuneam e ca intr-un stat de DREPT intai trebuie sesizata JUSTITIA si aduse probele fara a se face presiuni asupra ei si apoi asteptata decizia care indiferent care ar fi sa fie acceptata de toate partile … ASTA NU E VALABIL IN ROMANIA!!! si atunci NU POT SA VA CONSIDER O DEMOCRATIE de aceea orice excese verbale oricat de motivate ar fi ele se vor transformna in presiuni asupra actului judiciar mai devreme sau mai tarziu … cat priveste pe romani cred ca majoritatea vor sa traiasca intr-o societate puternica numai ca (boala veche) nu stiu sa dialogheze intre ei (sunteti permanent impartiti in doua cete fiecare acuzand-o pe cealalta ca fura etc.) ceea ce rezulta si din inversunarea cu care vedeti spusele mele desigur e dreptul fiecaruia de a avea o opinie.
    Ce intelegeti prin a juca la doua capete si care ar fi scopul meu? In orice caz NU AM nici o intentie in a ma implica in vre-un fel in societatea din Romania ci doar incercam sa discut niste principii FARA A DA SENTINTE JUDECATORESTI ! si poate asta va creaza impresia jocului la doua capete … A caracteriza un comportament in BUN SAU GRESIT NU E O DECIZIE JUDECATOREASCA SI nici ARUNCAT CU PIATRA e doar un mod de a vedea lucrurile e dreptul fiecaruia dintre voi de a analiza si a vedea ce vreti sa faceti mai departe ( ce daca cineva ti-ar spune ca nu-i place rochia ta asta inseamna ca te jigneste? as de unde …)
    “Faptul că admiraţi monarhia spune destule ?!?! , e decizia dumneavoastră ?!? …”
    ce NU inteleg la voi e ca intotdeauna va creati imagini despre ceilalti prin prisma sentimentelor vostre si deci sunt imagini DENATURATE IREALE
    astfel privind lucrurile SUNT CONVINS ca intre voi romanii nu va fi pace si impreuna NU VETI PUTEA PUNE NICI DOUA PAIE CRUCE … Cat priveste monarhia sunt tari in care sistemul este favorabil intereselor societatii in altele NU – ceea ce voi NU intelegeti este ca NU EXISTA O SOLUTIE UNIVERSAL VALABILA si asta tot datorita trecutului totalitar …
    “DOMNUL PREŞEDINTE ION ILIESCU MERITĂ TOT RESPECTUL NOSTRU …. nu ceea ce încercaţi să faceţi ?!?” a spune cu ce nu sunt de acord la dansul nu implica in nici un fel dreptul vostru de al iubi si respecta si nici NU E O LIPSA DE RESPECT DIN PARTEA MEA ! (tot in linia mentalitatilor totalitare – cine nu e de acord cu noi e dusman al poporului si il caracterizati ca pe raul cel mai mare!)
    Nu pot sa inchei fara a spune ca DRAGOSTEA PATIMASA POATE NASTE URA IAR URA ITI IA MUNTILE …

  28. cirlovacristian Says:

    globetrotter58
    Buna ziua
    “Casa” nu “ziceti” ca spun “EU” va rog sa cititi urmatorul pasaj:…”Într-o democraţie sunt acceptate toate cele trei forme de grupări, care dacă sunt într-o stare relativă de echilibru se vorbeşte de „normaliatea unei democraţii”…..
    Si sincer sunt mai multe de dezbatut si “zbatut” pe marginea …..”inca mai aveti o latura extremista in subconstientul vostru cauzata de decenii de totalitarism”……..
    In general aveti dreptate dar sunt momente cind trebuie sa intelegeti faptul ca si dv gresiti “aveti-trebuie inlocuit cu avem iar vostru-cu nostru”
    Va rog sa nu intelegeti din “comentariile” altceva si totodata NU ESTE O LIPSA DE RESPECT nici din partea mea.
    Va multumesc

  29. globetrotter58 Says:

    @cirlovacristian
    acel voi se referea la acea parte dintre noi care au o tenta extremista (fara a-si da seama de asta unii dintre ei) in exprimare … NU GENERALIZEZ caci e gresit NU TOATA LUMEA ARE astfel de excese deci ar fi o forma de extremism din partea mea de a-i baga in aceiasi oala pe toti – asta este una din CARACTERISTICILE miscarilor extremiste ca atunci cand vorbesc sa foloseasca pe NOI (adica ei) in sensul de TOT POPORUL de a-i uniformiza pe toti si practic de a anula persoana si libertatile sale totodata – intr-o doctrina extremista NU EXISTA decat NOI-poporul si EI dusmanii acestia din urma nu sunt vazuti ca o componenta a aceluiasi popor ci ca o plaga pe spinarea “poporului” ce merita aprobiul primilor si astfel se da tonul la acele porniri animalice necontrolabile – de aceea spuneam ca e foarte periculos de a marsa cu astfel de idei pentru ca exista in randul oricarui popor o marja mare de oameni ce pot fi foarte usor manevrati si cateodata nici nu-ti dai seama cat de usor poti tu sa faci jocurile acelora dintre noi ce-si doresc sa profite de o deviere spre extremism) acesta a fost scopul utilizarii persoanei a-2-a plural caci ma adresam acelora dintre noi care constient ori nu fac jocurile elementelor extremiste atat prin aprobarea unor idei ale extremismului cat si prin lipsa de exprimare a unei pozitionari ferme in opozitie fata de asemenea tendinte din partea altora dintre noi.
    Numai bine

  30. globetrotter58 Says:

    P.S.
    si acolo unde spuneam “intre VOI romanii” faceam referire la aceste grupuri extreme care sunt si de o parte si de alta a baricadei e drept ca exprimarea mea e gresit formulata in cazul acesta si lasa impresia ca eu as fi cineva care nu ma cobor la nivelul vostru ceea ce nu a fost in intentia mea, si-mi cer scuze pentru asta

  31. sfinx667 Says:

    @globetrotter58,
    observ cu surprindere patimă şi încrâncenare la dumneavoastră …
    Eu de regulă dialoghez, nu am pretenţia în a avea mereu dreptate , mai mult, vă înşelaţi cătând pricini şi unde nu există, vă citesc cu interes, şi, aşa cum şi dumneavoastră aţi afirmat, aceasta nu înseamnă că trebuie să fiu de acord cu dumneavoastră, am altă opinie o expun, dumneavoastră alta, o expuneţi , nu-mi plac însă etichetările şi catalogările în necunoştinţă şi nici inducerea ideii că românii ar fi cei mai prăpădiţi din lume, ştiţi bine că nu este aşa !
    Ultima dumneavoastră frază, din nou o dovadă de … patimă şi încrâncenare :
    ” DRAGOSTEA PATIMASA POATE NASTE URA IAR URA ITI IA MUNTILE … ”
    Înţeleg că ori de câte ori voi avea o opinie ce nu va cincide cu a dumneavostră, mă expun acestui ” civilizat ” tratament ??
    Îmi menţin părerile, fără patimă, fără ranchiună, fiind aici, cunosc ceva mai multe din realităţile noastre, atât.
    Sibilla

  32. cirlovacristian Says:

    globetrotter58
    Eu,personal,am incercat sa fac referire la oameni-in general-pe cind dv va “orientati” catre popor.Tocmai de aceea am spus:…”In general aveti dreptate”…,deoarece in aceasta situatie particulara-popor(natiune-ar fi mai exact) extremismul poate “imbraca” diferite forme si dupa cum bine spuneti:…”DRAGOSTEA PATIMASA POATE NASTE URA IAR URA ITI IA MINTILE….”,chiar si “dragostea” iti ia mintile si iti pierzi luciditatea si logica sau cel putin o sa ai o logica numai de “tine”(persoana,grup) stiuta.
    Eu nu am analizat “inscrisurile” dv din punct de vedere gramatical si/sau literal(nu sunt persoana indreptatita/specializata sa fac acest lucru,ba mai mult eu insami fac greseli foarte mari in acest “domeniu”)si tocmai de aceea am rugat sa nu interpretati altceva.
    Va multumesc.

    PS
    …”Într-o democraţie sunt acceptate toate cele trei forme de grupări, care dacă sunt într-o stare relativă de echilibru se vorbeşte de „normaliatea unei democraţii”…

  33. globetrotter58 Says:

    Buna Sibilla,
    Uite am o intrebare … eu am vazut ieri informatia pe site-uri ale presei din Romania si vad ca faptele s-au consumat cu ceva timp in urma … ce parere ai despre devastarea cimitirului evreiesc eu unul spun ca asta e doar o excaladare a manifestatiilor extremiste si ma astept ca incontinuare pe masura ce criza economica se va accentua in Romania aceste acte sa cunoasca o frecventa mai mare … de aceea faceam referire ca nu e nevoie sa puneti paie pe foc …
    Eu in mesajul pe care ti l-am transmis ti-am dat acel citat din Kennedy si nu de pomana ma surprinde ca nu ai inteles ca ai dreptul sa spui ce vrei eu doar atentionam ca un comportament extremist in expunerea ideilor nu-l socot a fi indicat.
    Acum ca sa intelegi ce-ti reprosam printre altele e si faptul ca privesti SUFERINTA ca pe o componenta a pedepsei (e ca si cum ai bate un elev cu linia peste palme ca sa priceapa ca a gresit – stiu ca la romani e o traditie in a face educatie prin bataie si eu am facut scoala in Romania – care implica si suferinta pe ideea ca-si va aduce aminte toata viata si nu va mai gresi – dar atat in cazul copilului cat si a celui care este condamnat pentru o greseala nu cred ca prin suferinta va fi educat (reeducat) si ca va ajunge sa se indrepte – exemplul dat de tine ulterior cu spalatul rufelor acela n-are nici o legatura cu suferinta la care faceai apel in textul initial.
    Nu stiu de unde ai scos ideea ca as fi spus ca “romanii sunt cei mai prapaditi ?” … cert este ca daca autoritatile romane ar pleca in subconstient cu o asemenea idee cand dialogheaza cu oricare partener au din start un mare handicap si vor obtine cu mult mai putin decat insusi partenerul lor de dialog e dispus initial sa le ofere.
    Cat priveste ultima fraza a mea era o constatare concreta si absolut reala vizavi de cuvintele scrise in mesajul tau … si nu e nimic necivilizat in formularea mea ; In ceea ce priveste ura NU ma refeream la mine ci la URA pe care fara sa-ti dai seama o indrepti catre cei pe care vrei sa-i vezi condamnati sa sufere
    Numai bine

  34. sfinx667 Says:

    @globetrotter58,
    Domnule, cu tot respectul, vorbim despre lucruri diferite, abia acum constat … posibil şi din pricina formulărilor mele nu tocmai limpezi, cer scuze pentru asta, voi încerca să fiu mai concretă, la obiect.
    Nu eu doresc să sufere cineva, doresc să înceteze spre exemplu suferinţele copiilor instituţionalizaţi iar ce-i care sunt vinovaţi, prinşi, să plătească. Mai concret, cei care fură, cei care tratează sufletele ca fiind, numere de dosare, cei care fac averi pe spinarea acestor suflete,etc. am subliniat, nu doresc să moară ci să plătească : confiscarea averilor, schimbarea din funcţii, legi care să interzică angajarea rudelor de gradele I,II,III ale celor din conducere în sistem, înalt funcţionarii publici să nu mai beneficieze de imunitate, astfel, se reduce riscul creării mafiilor locale, găşti care au îmbolnăvit sistemul de protecţie socială. Aţi observat că în mai toate judeţele ţării, directorii Direcţiilor Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului sunt numiţi pe criterii politice, sunt buni amici cu preşedinţii Consiliilor Judeţene, secretarii acestor CJ la rându-le sunt preşedinţii Comisiilor Pentru Minori, etc. rudele lor de gradele I.II.III , toate, ocupă posturi cheie în sistem, astfel, mereu o mână spală pe alta, mereu nemerniciile la care se dedau devin ” afaceri de familie ” şi prea puţine răsuflă în afară şi aceasta foarte rar, când se mai găseşte câte un zbuciumat ca mine care să spună lucrurilor pe nume şi să mai şi insiste, aceasta neînsemnând că-i urăsc, ci că trebuie schimbat şi reconstruit din temelii tot acest angrenaj …. Fiţi sigur că ştiu despre ce vorbesc, copiii sunt folosiţi ca masă de manevră, să nu uităm trista perioadă a ănfierilor, să nu uităm faptul că nu bătaia e instrumentul folosit în manipularea lor, s-au schimbat multe, dar, am exemplificat mai sus, s-au construit mafii locale de tip piramidal care funcţionează perfect, aceste suflete sunt plimbate de ex pe traseul instituţie, asistenţă maternală, din nou instituţie, din nou asistenţă maternală, …. pe nimeni nu interesează că la aceşti copii se instalează hospitalismul, că lipsa de constanţă , că nevoia de aparteneţă, de afectivitate e acută … ei devin în timp doar modalitate de a ne umfla conturile, asta se întîmplă cu larga cooperare a ” partenerilor de afaceri ”, nici dracu, să mă scuzaţi nu controlează fiecare rotiţă a acestui angrenaj mafiot. Mai mult, un secretar de Consiliu Judeţean, ajunge să-şi angajeze în sistemul de protecţie socială, fiu, fiică, noră, ginere, nepoţi, etc. aveţi impresia că cineva a sesizat ANI, Curtea de Conturi, DNA, etc care să verifice salariile acestora , plata orelor suplimentare, multitudine de alte beneficii ?
    E simplu ce spun eu, iniţierea unei legi care să interzică acestor înalţi funcţionari publici să-şi introducă tot clanul în sistem, respectiv rudele de gradul I,II,III, iar directorii de DGASPC, să fie controlaţi periodic la sânge, căci şi ei la rându-le aduc toată familia în sistem, mai mult pe lângă salariile uriaşe, predau la Tatăl ştie câte universităţi, sunt preşedinţi în nenumărate comisii , comiţii şi comitete, culmea toate le ” fac ” în aceeaşi zi, dar în locuri sau localităţi diferite, nimeni nu verifică orarele sau prezenţa acestora la posturi, pentru că, oamenii de încredere sunt foarte bine instruiţi ” şefu/şefa sunt plecaţi pe teren ”, dacă cineva îşi permite să-i caute. E atât de simplu şi la îndemână să verifici orarul la facultăţile unde predau şi observi că în timpul serviciului fac atât de multe de te cruceşti. Sistemul de protecţie socială a devenit afacere de familie, bolnav de ” dive ” şi ” prinţişori ” sub blânda ocrotire a autorităţilor locale, care, din exemplul meu reiese limpede că sunt parte din întreg angrenajul pus meticulos pe roţi, şi devine necesar ca toate verificările Inspecţiei Sociale, ale ANPDC ( autoritatea naţională pentru protecţia drepturilor copilului ) să nu mai fie anunţate, aceasta dacă nu cumva şi pe acolo se cotizează la greu … Dar, e mai mult decât greu pentru că, tot Secretarii Consiliilor Judeţene sunt cei care propun pe post şi pe inspectorul regional al Inspecţiei Sociale …. observaţi cum se închide ermetic cercul ? Oare nu au prea multă libertate aceşti înalţi funcţionari publici şi directorii direcţiilor , DGASPC ?
    Oare de câte ori s-a autosesizat Curtea de Conturi sau ANI şi au descins în teren inopinat ?
    http://sfinx667.wordpress.com/2008/10/16/%E2%80%9D-ca-la-noi-la-nima-%E2%80%9D/
    http://sfinx667.wordpress.com/2008/10/02/mi-e-rusine-de-lipsa-de-rusine-a-unora/
    http://sfinx667.wordpress.com/2008/10/07/dincolo-de-zidurile-tacerii/
    Cocluzionând, eu doresc să înceteze suferinţele şi autorităţile statului să intervină, pentru că suntem de râsul Europei şi nimeni nu pre să mişte un deget, existenţa a ceea ce eu am încercat să subliniez mai us nici măcar nu se recunoaşte, darămite să se autosesizeze instituţiile cu atribuţii de control ori eu ştiu că primul pas în rezolvarea oricărei probleme e să recunoşti că acea problemă există. Nici prin minte nu vă trece câte suferinţe văd zilnic şi nu am puterea a interveni decât scriind, de-o prte a baricadei câţiva oameni cu suflet ,de cealaltă, vi-am descris, clanurile …
    Nu e adevărat ce spuneţi, nu văd suferinţa ca pe o componentă a pedepsei, dimpotrivă , vreau să înceteze. Spun că mai multe voci poate ar fi luate-n seamă de cineva, spun că nu e firesc ca cei ca mine să fie permanent ameninţaţi cu moartea şi bătaia prin dos, spun că nu se fac verificări amănunţite şi nici controale inopinate, ar fi uimiţi ce s-ar descoperi dacă şi numai dacă s-ar dori cu adevărat aceasta, instituţiile statului au la îndemână modalităţi şi instrumente pentru aceasta. Încetaţi să mă judecaţi sau să mă constrângeţi cumva, ( căci sunteţi lunecos în exprimare, ) să iau ceva în nume personal, sunt pe baricade, nu renunţ, mai mult sunt un om vesel, sociabil, nu urăsc, mă implic şi nu renunţ, pentru că pot, pentru că se poate.
    Nu domnul Preşedinte Ion Iliescu este vinovat pentru ceea ce se întâmplă, în exemplul meu, aţi fi uimit să cunoaşteţi toţi membrii marcanţi ai PD implicaţi, ştiţi că eu sunt singura fără carnet de partid şi că restul sunt toţi ?Să nu-mi mai fluture mie PD expresii gen ” lupta cu corupţia ”, căci sunt până-n gât implicaţi. E vinovat Ion Iliescu pentru că prea puţini se implică, pentru nepăsarea celor din jur, pentru că autorităţile statului dorm, pentru că s-au trezit toţi analişti şi teoreticieni peste noapte … chiar aşa ? Eu zic că şi de noi depind multe, mulţi nici măcar nu încearcă, nimic, asta chiar e trist. În ce mă priveşte voi continua, fără patimă, fără ură dar constant, perseverent, cineva mă va auzi într-o zi cu siguranţă, ce să fac, sunt optimistă …
    Ceea ce ne lipseşte nouă românilor este Echilibrul ! Încredere, unitate în credinţă, implicare, renunţarea la renunţare, să ne scuturăm de populism şi minciuna ascunsă sub preşuri, să ne debarasăm de ” succesuri ”, etc, toate se pot dacă se motivează, motivaţia e cea care mobilizează. Cred cu tărie că există profesionişti şi oameni cinstiţi şi dezinteresaţi în toate domeniile, cooperare şi implicare a instituţiilor să existe şi s-ar mişca lucrurile.
    Vă dau alt exemplu, Ion Iliescu, Gabriela Savitsky, Leo, eu, sute de alţii ca noi, nu am strâns averi, am rezistat tentaţiilor şi ispitelor, ne implicăm, avem speranţe, etc … deci se poate ! Orice se poate dacă se doreşte, şi da, e greu dar imposibil nu. Zic că se vor îmbolnăvi de ură cei care consimt să tacă, să privească de pe margini, în loc să pună umărul. Da, mă voi bucura trei zile şi trei nopţi ca-n basme la Marea Debarcare a marinarului şi-a clicii pedelacheilor, ca să citez un clasic în viaţă, nu-i urăsc, nu-i iubesc, dar sunt pregătită să le spun : Zbogom ! ( e un salut de rămas bun nu o înjurătură, o expresie dragă mie, atât ).
    Numai bine vă doresc la rându-mi, singura mea rugăminte rămâne să nu judecaţi ce nu cunoaşteţi, să nu generalizaţi.
    respecte,
    Sibilla

  35. edypaun Says:

    in primul rind imi cer scuze ca postez aici dar nu am stiut unde.
    domnule iliescu.
    ma numesc paun eduard, sunt nevazator gradul 1 de invaliditate(grav).am absolvit in 1989 scoala speciala pentru nevazatori din bucuresti sectia masaj.am lucrat pina in 1996 ca maseur la spitalul cfr din craiova , cind sa restructurat postul.din cauza unor probleme de sanatate nu am mai putut sa ma angajez in alta parte(insuficienta cardiaca).
    locuiesc cu sotia mea(cu care din lipsa banilor nu am reusit sa ma casatoresc legal)si cu copilul, intr-o garsoniera cu chirie, pentru care platim lunar 150 de euro.traim din ajutorul social si din indemnizatia de insotitor.eu nu ma pot descura sau deplasa singur si depind de sotia mea care imi este insotitoare.pe linga cei 150 de euro platim si intretinerea si celelalte dari care sunt la o casa. cred ca este usor de inteles ca nu numai ca nu ne ajung banii, dar ne mai si trebuie ca sa platim datoriile lunare, plus ca mai trebuie sa si mincam.singura solutie pe care am gasito , a fost sa cersesc. da sa apelez la mila cetatenilor. stiu ca este ilegal si chiar condamnabil ce fac dar alta solutie nu am gasit.daci cam de doua ori pe saptamina , vin cu sotia mea la bucuresti si cersim la semafoare.probabil ca realizati cit de greu mia fost si imi este sa fac asta dar, repet este singura solutie pe care am gasito.din spusele sotiei mele, anul trecut in toamna,neam intilnit chiar cu dumneavoastra si ne-ati oferit o mica suma de bani,undeva linga parcul herastrau, pentru care va multumesc si pe aceasta cale.
    va scriu dumneavoastra pentru ca acum chiar sunt intr-o situatie disperata.
    in ultimu timp nu se mai poate nici cersii. in cazul asta politia isi “isi face datoria”ne-a luat politia ca pe cei mai mari infractori, si neau comfiscat si ultimul banut care il aveam. nu a putut nimic sa ii indupleca . nici faptul ca in ziua respectiva nu mincasem nimic, nici ca proprietarul ma va da afara daca nu platesc chiria.
    probabil ca va intrebati de ce vin in bucuresti si nu stau in craiova.
    am terminat un liceu, am lucrat intr-un spital, sotia mea la fel.imi este rusine. nici macar copilul nostru nu stie ce facem.
    am dosarul cu cazul meu social la doamna avocat liana petrovici de la pro tv, de acum doi ani. dinsa a facu ce a putut .pina acum un an , din cind in cind ne mai trimitea diverse sume de bani.(din cite am inteles din bugetul personal)cu care reuseam sa ne mai ducem traiul.
    sincer nici macar nu stiu ce solutie sar putea gasii. am la primarie o cerere pentru locuinta de prin 1993 dar…..
    sunt comvis ca aveti un suflet bun. poate gasti dumneavoastra o solutie.acum pe 15 noiembrie trebuie sa platim chiria pe 2 luni, la fel si intretinerea.va rog sa ma credeti dar chiar sunt intr-o situatie disperata.de mincat… cred ca nu mai are rost sa va spun ce mincam sau cind mincam.
    va multumesc din suflet pentru timpu acordat citirii acestui mesaj
    rog moderatorii acestui blog sa posteze acest mesaj.lam scris personal si mi-a luat cam 4 ore.
    cu stima edy paun 0766784130

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: