RASPUNSURI, 18 august 2008

 

emigrantul dumneavoastra reveniti obsesiv la acelesi teme la care am raspuns deja, uneori repetat (inclusiv privind dialogul Gorbaciov – Lilov).

 

Victor  are dreptate si citeaza corect cele expuse de mine pe blog, in 23 Martie a.c.

 

Ovidiu  dumneata amesteci lucrurile:

 

1.- Precizarea mea in discutia cu Comisia Senatoriala se referea la intalniri pe care le-am avut in anii 1980 (cand lucram la Consiliul National al Apelor si apoi la Editura Tehnica).Militarii cu care m-am intalnit in acei ani erau generalii  Ion Ionita (care a murit in 1987 in urma unui cancer galopant) si generalul Militaru.

 

2,. Cu Generalul Victor Stanculescu m-am intalnit in 22 decembrie 1989, dupa fuga lui Ceausescu, la sediul MAPN. Despre continutul actiunilor din 22 decembrie am scris la vremea respectiva.

 

globetrotter58aveti dreptate in ce priveste datoria externa. Lichidarea ei de catre Nicolae Ceausescu a fost o mare greseala. Aceasta a dus la incetarea relatiilor cu banci comerciale straine. De aceea, dupa 1989, in timp ce Polonia si Ungaria – cu mari datorii externe (50 –  respectiv 20 miliarde dolari) s-au bucurat de sprijinul bancilor straine (psihologia bancherilor este sa-si sprijine clientii) in timp ce noi eram “lipsiti”  de aceste griji. De aceea singurii nostri interlocutori, un numar de ani, au fost doar Fondul Monetar International si Banca Mondiala.

 

Inteleg reactia Sibillei sfinx667  ca si aprecierile lui  Victor 

 

emigrantul  esecul programului  perestroika al lui Gorbaciov nu a rezultat din intelegerea gresita a capitalismului. Ci, in sine, programul s-a dovedit nerealist pentru ca se rezuma doar la unele “sulemeniri” de fatada ale unui sistem aflat in stare de faliment.

 

Presedinte al Boborului  – remarcile dvs. sunt pertinente, iar problemele subliniate sunt reale in lumea de azi. In contextul adancirii proceselor de globalizare este reala criza ideologica si lipsa de raspuns coerent la diferite probleme cu care se confrunta lumea contemporana.

 

Ma bucur ca ati retinut Intervenţia mea la Seminarul internaţional “ Visul european – promisiuni şi realităţi “dedicat celor 50 de ani de la semnarea Tratatului de la Roma,
organizat la Budapesta în perioada  27-28 noiembrie a.c.

Advertisements

36 Responses to “RASPUNSURI, 18 august 2008”

  1. emigrantul Says:

    DOUA SONDAJE NOI

    Sondaj 1: Doriti modificarea Constitutiei Romaniei astfel incit presedintele, parlamentarii si ministrii sa nu mai beneficieze de imunitate?
    http://sondaje.php0h.com/imunitate.php

    Sondaj 2: Pe care din urmatorii il considerati cel mai INEFICIENT conducator al romanilor?
    http://www.sondaje.php0h.com/leaderineficient.php

  2. emigrantul Says:

    Poloniei i-a fost stearsa o parte din datoria externa ce o avea in 1990 la ordin american (a se vedea citatele), Statele Unite avind mari interese strategice in respectiva tara.

    Nici un bancher nu este interesat de clienti rau platnici sau, si mai grav, insolvabili cum era in 1990 cazul Poloniei. Cum pot crede ca o tara care si-a platit datoriile la zi (Romania), ba chiar in avans, nu prezinta nici un interes pentru bancile cu care a avut relatii iar un dator vindut este tinut in puf. Bancile au fost fortate cu ordin SUA si impotriva vointei lor sa fie indulgente cu Polonia.
    ================================================
    CITITI ARTICOLUL ACESTA:
    “U.S. Talks to Banks About Easing Poland’s Debt” (10 Mai 1990)
    http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9C0CE4D9163DF933A25756C0A966958260
    din care voi da citeva citate:

    /”The Bush (tatal) Administration told Congress today that it opposed writing off American Government debt in Eastern Europe, but raised the possibility that commercial banks could forgive a portion of their debts and provide Poland with additional loans…

    Under the plan … , incentives offered by the International Monetary Fund and World Bank are meant to entice commercial banks to voluntarily forgive a portion of their debts in countries that pledge ambitious economic reforms. The Administration said Poland now met that requirement.

    Poland would be the first to benefit in Eastern Europe.

    …Bankers also argued that it was unfair to ask for commercial debts to be written off in Eastern Europe when the governments of the industrial countries refused to mark down their own loans.”/

    /”We have not told the banks what to do,” Mr. Mulford told …. But pointing to Poland’s sweeping free market economic reforms, he added, ”We would look to the banks for a voluntary negotiation to address the issue of debt reduction for those banks that want to make that choice.”/
    ===============================================
    /”globetrotter58 – aveti dreptate in ce priveste datoria externa. Lichidarea ei de catre Nicolae Ceausescu a fost o mare greseala. Aceasta a dus la incetarea relatiilor cu banci comerciale straine. De aceea, dupa 1989, in timp ce Polonia si Ungaria – cu mari datorii externe (50 – respectiv 20 miliarde dolari) s-au bucurat de sprijinul bancilor straine (psihologia bancherilor este sa-si sprijine clientii) in timp ce noi eram “lipsiti” de aceste griji. De aceea singurii nostri interlocutori, un numar de ani, au fost doar Fondul Monetar International si Banca Mondiala.”/

  3. aviaxis Says:

    Domnule Iliescu,

    Referitor la cele ce se petrec pe scena politica romaneasca la ora actuala as avea cateva intrebari:

    – Ce parerea aveti despre nivelul incredibil de ridicat al imunitatii parlamentare din Romania in comparatie cu alte tari europene?

    – Care credeti ca ar fi cea mai buna solutie pentru Adrian Nastase in momentul de fata? demisia? sa continue sa se ascunda? cum vedeti aceste lucruri in contextul in care domnul Mitrea spune ca demisioneaza pentru a se “oferi” justitiei?

    – Ce parerea aveti despre afirmatia “bomba” a domnului Geoana care spune ca vrea sa modifice Constitutia (?!?!?!) in vederea eliminarii imunitatii parlamentare dupa ce voteaza ca justitia sa nu ajunga la Nastase?

    (si o opinie personala… faceti ceva cu dl. Geoana ca in ultima vreme face numai gafe – vezi ziua de nastere si si vila rapps) :)

    Multumesc,

  4. Presedinte al Boborului Says:

    Stimate Domnule Ion Iliescu

    Intervenţia dumneavoastra la Seminarul internaţional “ Visul european – promisiuni şi realităţi” , pe care am citito cu atentie m-a incurajat spune punctul de vedere. De ce, am sa va explic si de ce.

    Cunosc foarte multi stângisti de diferite nationalitati iar ceei mai buni amici sunt stângisti conservatori (o parte au optinut deja sucese electorale remarcabile pe fondul in discutie), cu care dezbat de ani de zile aceste chestiuni, desigur de pe pozitiile ideologice (..?) in care ne pozitionam fiecare, eu sunt adeptul dreapte sociale (c-am ce a incercat Talpes sa faca), in jargon este numit ; un rosu-negru. Prin acesti amici am ajuns cunoaste si pe Gorby personal nu doar a da mâna cu el ci si contra serios (ideologic, dar asa cum se stie in stilul sau caracteristic,) participa în Italia la multe dezbateri. Nu ascund faptul ca eu sunt un simpatizant a lui Gorby, fara de care americani puteau sa se dea cu fundul de pamânt nu câstigau nici un centimetru! Il apreciez pe Bush ca si-a respectat angajamentele, nu a fortat nota, dar si pe Regen ptr faimoasa declaratie din P-ta Rosie (regizata din dorinta expresa a lui Regen), care de fapt va pune capat conflitului ideologic. Una peste alta cred ca Gorbaciov merita o soarta mai buna. Pentru ceei care l-au cunoscut personal ,dialogat liber cu el, la un paharel, sunt faimoase bancurile povesteite facute de rusi privitor la el insusi. Vreau sublinia faptul ca Gorbaciov cu toate gafele sale inerente, pretentiile absurde in chestiuni (ciudat), minore, a fost si ramâne un politician cu viziune, realist si nu in ultimul rând un adevarat OM.

    In Intervenţia dvs de la Seminarul internaţional “ Visul european – promisiuni şi realităţi , descopar un Ion Iliescu asa cum l-am surprins in câteva ocazi (neregizate), un autentic stângist cu care ai ce discuta si de la care poti si invata nu putine, asta o spune un oponent al dvs, acuzat si de legionarism, respectiv extrema dreapta. Aceasta interventie explica celebra expresie a dvs din timpul rivulutiei (nu pot spune altfel, am sa dau explicatia in alt raspuns), de intinare a valorilor…

    Stimate Domnule Iliescu

    Eu cred ca trebuie sa punem capat trecutului (89-90), dam adevarul asa cum a fost, sigur, nu va placea multora, prea multora, sa exploatam viziunea dvs, concentram exact asupra valorilor întinate, debusolarea pe care o constatam inclusiv pe blogul dvs nu trebuie lasa indiferenti.

    Undeva (un blog), am afirmat (profetit), ca dvs Stimate dle Iliescu ne veti lasa o mostenire, ca retragerea dvs vizeaza revigorarea stângi autentice si de ce nu, asa-zisa conservatoare.

    Am sa dau raspuns altui coleg (m-a provocat),unde voi strecura alte unde pentru a se constientiza oddata pentru toteauna, nu mai exista nici un secret privitor la 89-90, decâtla noii in România se face prea mare parada, politizeaza inca nepermis. Eu cred ca in acest moment, cel mai veritabil stângist din România sunteti dvs dle Iliescu. Cât timp persista confuzia (ma refer la acuzele -show), un politician de calibru dvs , si aveti un calibru…, nu are forta misca caruta din drum.

    Poate astfel se elibereaza si blogul de tot felu de discutii sterile si trece la o formula-scoala, de care avem stringenta nevoie.

    Imi cer scuze anticipat, dar am sa le spun colegilor in alt topic, ca a fost lovitura de stat, dar nu data de Ion Iliescu! Nu urmaresc un raspuns de la dvs in provocarea ce o voi face, este stringent necesar un dus rece, am implinit 18 ani, suntem deja majori… Detaliile acestei lovituri de stat nu vor fi aflate niciodata, pentru ca in istorie sunt chestiuni care se spun , lasa urmasilor si altele cu care se pleaca in groapa.

    Va asigur de intreaga mea consideratie pentru privilegiu dialoga cu dvs.

  5. emigrantul Says:

    REFERITOR LA DATORIA EXTERNA A ROMANIEI, PLATITA INAINTE DE 22 DEC. 89

    Unii vin cu urmatoarea idee:
    Era mai bine sa nu se fi facut atitea eforturi, in anii premergatori revolutiei, pentru plata datoriei, sa o fi lungit dupa model polonez sau unguresc si in felul asta sa nu fi trebuit cartele la piine, rationalizari ale benzinei, intreruperi de curent si impunerea altor restrictii care au dus la o oarecare scadere a nivelului vietii comparativ cu perioade, ale epocii socialiste, mai indepartate de 1989.
    Principalul motiv invocat de oamenii care gindesc asa este ca: “oricum venea Revolutia si asa cum s-a intimplat altor tari est europene si noua ne era stearsa o parte din datorie sau ramineam simplu cu ea, traind mereu din imprumuturi”.

    Asta este ca si cum ai zice cuiva careia i-a cazut casa la cutremur: “Nu trebuia sa fi facut atitea eforturi pentru a o plati. Era mai bine sa fi stat cu chirie si sa fi trait bine deoarece acum tot cu chirie vei fi obligat sa locuiesti. Ai muncit si te-ai supus singur la privatiuni atitia ani, ca prostul, pentru a nu mai avea nimic in prezent. Cel care a locuit cu chirie si acum tot asa sta iar inainte de a muri cind va trage o linie pentru a face bilantul va iesi mai pozitiv decit al tau. Chiriasul de meserie poate astfel spune: “Am trait bine toata viata” in timp ce tu ce vei zice?: “Am muncit din rasputeri, m-am chinuit ani de zile sa platesc casa dupa care am pierdut tot si mi-am trait ultimii ani ca un amarit de chirias.”

  6. Ovidiu Says:

    Stimate presedinte Ion Iliescu, va multumesc frumos pentru raspuns.

    Cu stima,
    Ovidiu.

    http://nicolae-ceausescu.blogs.ro/

  7. emigrantul Says:

    Citat: Presedinte al Boborului
    /”Prin acesti amici am ajuns cunoaste si pe Gorby personal nu doar a da mâna cu el ci si contra serios (ideologic, dar asa cum se stie in stilul sau caracteristic,) participa în Italia la multe dezbateri. Nu ascund faptul ca eu sunt un simpatizant a lui Gorby”/

    INTREBARE: In ce limba ai vorbit (te-ai contrat) cu Mihail Gorbaciov?

  8. Cezar Pesclevei Says:

    Omul contemporan

    Aflat între maternitate şi cimitir, viaţă şi moarte, materie şi vis, eros şi tanatos, între a fi şi a nu fi, da şi nu, palpabil şi iluzie, sens şi nonsens, între aici şi acolo, omul contemporan se mişcă din ce în ce mai decăzut pe suprafaţa invizibilă a proiectului său existenţial.

    Ar dori din nou să prindă aripi pentru a se avânta spre visare, imaginar, spre idealul la care visa în anii copilăriei lui zidite cu cărţile de poveşti ce l-au fascinat prin Ilenele Cosânzene şi Feţii Frumoşi, ca simbol românesc al fascinantei perioade cu care nu se va mai întâlni vreodată. Dar plumbul dimensiunii materiale, conţinut şi de textura fiinţei sale, îl trage profund în josul dezgustător şi vulgar al materiei.

    Omul contemporan aflat pe acoperişul noii Mănăstiri a Argeşului, ca maestru arhitect şi constructor al ei, nu se mai poate nici măcar gândi, asemeni meşterului Manole din trecutul mitologic al poporului român, la confecţionarea aripilor din şindrila cu care a construit acoperişul de pe care nu mai poate acum coborî. Şi, odată desprins de suprafaţa acoperişului, căderea în gol e iminentă, fără a mai mima zborul, ca aspiraţie înaltă şi garant al revenirii în condiţii de siguranţă pe pământ.

    Omul de azi nu se mai poate pune nici în locul personajelor romantice construite de Shakespeare, în cazul lui Romeo şi Julieta, de Eminescu, în cazul Luceafărului şi al Cătălinei sau de Radu Paraschivescu, în locul personajelor Pedro şi Ines din Portugalia cea inundată de soare. Aceasta pentru că spaţiul de extindere a individului din prezent nu depăşeşte complexul biologic, sfera biologică cum ar fi spus Cioran. El nu poate lua locul vreunui personaj romantic fiindcă apusul romantismului înlocuieşte perfect apusul de soare pe care nu îl mai admiră. Hormonii, aspectul financiar, poziţia socială sau profesională sunt singurele motive pentru care el mai iniţiază o relaţie conjugală. Iubirea sa se defineşte doar prin secreţia şi lucrul mecanic din dormitorul conjugal şi prin tranzacţii financiare şi materiale. Stagnarea, fie şi mişcarea, în spaţiul limitat al sferei biologice, reprezintă cea mai degradantă înfăţişare a fiinţei umane, a acestei entităţi ce împleteşte complexul psiho-socio-cultural şi spiritual, ultima dimensiune fiind cea care validează omului transcendentul, acel dincolo spre care el tinde (conştient sau nu) şi în care va ajunge după ce va părăsi întru totul imanentul, imediatul la care s-a redus, s-a idiotizat, în prezent.

    Omul „fast-food” nu mai preferă nici muzica instrumentală, nici cea aparţinătoare categoriei „romantice”. Gusturile sale se remarcă prin aceea că optează pentru „hip-hop” – o încărcătură de zgomote preluate de pe strada periferică, golănească şi transpusă în boxele maşinilor de lux sau cele ale vilelor apărute „peste noapte”. Muzica „tehno” – un ansamblu de sunete sinistre repetate fără a transmite nimic în afara unei repetiţii obsesive de motive muzicale. De fapt, însăşi viaţa lui este un portativ viu ce transmite „hip-hop”-ul şi „tehno”-ul bizar în care se regăseşte.

    Orele omului contemporan aleargă zgomotos pe hipodromul timpului. El a ajuns să se întâlnească cu ceilalţi fără a se mai întâlni cu propria sa persoană, fapt remarcat la sfârşitul sec. XIX de filosoful german Martin Heidegger. Aceasta îl face o fiinţă străină de sine, o separare fatală şi determinantă pentru propriul destin.

    Cine este el? Cum îşi explică existenţa? Ce caută de fapt aici? Sunt întrebări la care nu poate răspunde şi nici nu deţine curajul de a se autochestiona. Astfel, portretul său este neclar. Aflat într-o natură în care ceaţa s-a coborât şi peste chipul său, el seamănă cu un războinic obosit aflat în faţa râului peste care va trece, mai devreme sau mai târziu, fără a şti dacă destinaţia sa este Raiul sau Iadul – realităţi pe care le-a abandonat sau cel puţin le-a redus la periferia tăcută a conştiinţei sale.

    Primăvara vivaliană întârzie să apară şi pe portativul său stau aruncate notele unei toamne a cărei frunze căzute din copacii singuratici s-au degradat.

    Desprins de rădăcinile sale prin care îşi procura odinioară seva, lăsând în paragină celelalte sfere ale fiinţei sale, omul contemporan se vestejeşte până la stadiul de moarte şi dincolo de ea. Abia acest om este „omul nou” promovat de comunişti sau chiar hitlerişti. Acela de atunci era o mimare. De la bunici am aflat că lumea credea realmente în Dumnezeu. Omul de azi e o autentificare, o reprezentare fidelă a omului fără Dumnezeu dorit în trecut, a „omului nou” ce prostituează sensul etimologic al cuvintelor exprimate.

  9. sfinx667 Says:

    @pres al boborului,
    cred ca se poate si fara exemple gen … Talpes !
    Cameleonii mereu in umbra nu sunt modele pozitive si pot dar nu vreau sa intru in detalii, taman pe asta l-ati gasit !
    Cu toata sinceritatea, cred mai mult in pilde, basme si legende romanesti decat in Talpes, posibil cand ati facut referire la ” rosu-negru ” va gandeati la aura lui, cam intunecata. Nu fac nici macar haz de necaz, ma infior doar, ma dezamagiti, inca mai sunt Oameni de buna credinta in tara asta. Gaseati alt exemplu daca ati fi dorit cu adevarat !
    Sibilla
    P.S. Nu ne-ati uitat cu raspunsul la intrebare da ? De ce abia acum va puneti datele si informatiile detinute la vedere ? De ce pana acum nu ? Unde anume vreti de fapt sa-l ” duceti ” pe domnul Presedinte, hm ?

  10. Ovidiu Says:

    Stimate presedinte Ion Iliescu,

    Citez:

    “Toata aceasta actiune, la Televiziune, s-a desfasurat in stare de asediu. S-a tras continuu asupra sediului Televiziunii, iar etajul 11 a fost sub foc concentrat. Ca sa trecem din turnul Televiziunii în Studioul 4, am trecut prin pasarela de la etajul l, cu geamurile acelea mari. Cand am trecut noi s-a tras spre pasarelă; ne-am aruncat pe burta. Geamurile au cazut peste noi. Un geam mare mi-a patruns prin haina si camasa; am fost atins in spate. Iar cu palmele si genunchii am plonjat pe geamuri sparte. Toată noaptea, dupa ce am prezentat textul, din Studioul 4, am stat la etajul 11, în birourile fostei conduceri a Televiziunii, la podea. In aceste conditii am petrecut seara si noaptea de 22 decembrie in Televiziune. Si apoi, ori unde am fost, in sediul MApN, sau la Televiziune, s-a tras continuu. In noaptea aceea a aparut si un elicopter care a tras asupra turnului Televiziunii; la etajul 13 s-au pastrat, multa vreme, urmele in aparatura electronica de la acest etaj. “
    ————————-

    Nu inteleg cine a tras cu arma, si mai ziceti “Elicopter”?

  11. emigrantul Says:

    Daca vrea cineva sa il ajute pe Mihnea Georgescu cumva, intr-un mod util. Eu nu fac decit sa citez un mesaj ce apare pe situl sau si care spune multe despre autor.

    “Daţi un leu pentru Blogul meu! Susţineţi Proiectul MIHNEA GEORGESCU – SENATORUL BLOGGERILOR!

    După cum v-am promis, vă pun la dispoziţie un cont bancar unde vă puteţi vărsa modestele dvs. contribuţii financiare pentru prosperitatea acestui blog şi a mea personală. Iniţial, m-am gândit că aceste fonduri vor fi folosite pentru campania mea electorală pentru Senat, pentru această toamnă, dar am primit anumite semnale care m-au convins că vremea mea ca Senator încă nu a venit. Din fericire, legislatura parlamentară ţine doar patru ani, o perioadă propice pentru acumulări de capital.

    Sincer vă spun, sunt un câştigător şi nu m-aş arunca la aşa o luptă fără să pun pe masă măcar 1.000.000 de euro. Eu vreau să candidez la Bucureşti, în Sectorul 1, că sunt un Nobil, nu am eu faţă de Dăbuleni sau de Mizil. Vă daţi seama că şi fondurile necesare vor fi pe măsură. Susţineţi deci proiectul MIHNEA GEORGESCU SENATORUL BLOGGERILOR!

    Aştept contribuţiile dvs. în următorul cont, deschis la ING Bank, o bancă serioasă, un cont în care se pot vărsa bani atât din Ţară, cât şi din străinătate, în orice valută, care va fi convertită automat în RON:

    Cod IBAN RO56INGB0000999900148313

    pentru MIHNEA GEORGESCU.

    Să dovedim scumpii mei, că ne pasă şi că putem schimba ceva în Ţara asta! …

    Fireşte, suma de un leu trebuie înţeleasă în chip simbolic, contribuţia minimă recomandată fiind de 100 RON (un milion de lei vechi) sau de multipli acestei sume, eu nederanjându-mă până la bancomat pentru mai puţin.

    Vă mulţumesc anticipat!”

    Sursa
    http://mihneageorgescu.wordpress.com/2008/08/19/dati-un-leu-pentru-blogul-meu/

  12. ancaf Says:

    @domnul presedinte
    imi permit sa va semnalez un articol din “cotidianul” despre drama personala a marelui gimnast marian dragulescu si despre conditiile in care acesta a concurat la beijing.

    in masura in care puteti determina o atitudine a celor ce chiar pot gasi o solutie, va adresez rugamintea de a face acest lucru, stiind ca sunteti un admirator al celor ce au ridicat, de nenumarate ori, steagul romaniei pe catarg la marile competitii.

    cu convingerea ca veti citi cu atentie “povestea” dramatica a marelui sportiv roman, va asigur de respectul meu.
    ancaf

  13. SorinPLATON Says:

    Nu imi dau seama daca noi romanii sesizam cat de grava este azi situatia geopolitica la nivel mondial, ori daca ne dam seama ca se reitereaza o tensiune intre Rusia si USA similara Crizei rachetelor din Cuba anilor 60…cert este ca potentialul exitusului colectiv este in carti in acest moment. Nu cred ca d-ul Basescu, implicit Romania este inteligent sa joace o carte a intrasigentei vis a vis de rusi, fenerand acest periplu diplomatic de avarie (Kiev, Tbilisi, etc). Eu nu cred ca avem ceva de exportat in zona de conflict, cand jocurile si logica sunt mult mai mari. Eventual riscam sa fim aditionati pe rabojul rusesc a tintelor tactice nucleare oportunate de momentul escaladarii tensiunilor.
    http://sorinplaton.wordpress.com/2008/08/20/geometria-plana-si-geopolitica/

  14. Cezar Pesclevei Says:

    Corneliu Vadim Tudor fără coloană vertebrală?

    Se pare că potenţialul electoratului lui Corneliu Vadim Tudor este insuficient pentru ca liderul politic al României Mari (PRM), să ocupe din nou locul unui parlamentar. Am citit cu stupoare ce a declarat stimabilul pe un site. Anume, alierea cu cel din care mai ieri făcea salată din ou şi oţet: Gigi Becali. Am omis să spun că de fapt ştirea citită azi reprezintă a doua stupoare, prima fiind cea în care am citit că C. V. Tudor şi-a ales ca şi sex-simbol al partidului său pe Oana Zăvoranu.

    D-le Vadim Tudor, vă consideram un om cu caracterul bine conturat. Dar m-aţi dezamăgit. Chiar este necesar să apelaţi la capitalul electoral al lui Becali pentru a accesa din nou un loc în Parlament? Cum se va împăca cultura dvs. (nu o spun ironic) cu ceea ce debiteazpă cultura lui Becali? Sau va fi doar o alianţă ce o va copia pe cea PNL-PD, Alianţa D.A., o alianţă ce a avut succes dar s-a destrămat pentru a ne demonstra că scopul ei a fost doar acela al dobândirii puterii?

  15. Cezar Pesclevei Says:

    Corneliu Vadim Tudor fără coloană vertebrală?
    august 19, 2008 by Cezar Pesclevei
    (sursa http://www.prosport.ro)

    Se pare că potenţialul electoratului lui Corneliu Vadim Tudor este insuficient pentru ca liderul politic al României Mari (PRM), să ocupe din nou locul unui parlamentar. Am citit cu stupoare ce a declarat stimabilul pe un site. Anume, alierea cu cel din care mai ieri făcea salată din ou şi oţet: Gigi Becali. Am omis să spun că de fapt ştirea citită azi reprezintă a doua stupoare, prima fiind cea în care am citit că C. V. Tudor şi-a ales ca şi sex-simbol al partidului său pe Oana Zăvoranu.

    D-le Vadim Tudor, vă consideram un om cu caracterul bine conturat. Dar m-aţi dezamăgit. Chiar este necesar să apelaţi la capitalul electoral al lui Becali pentru a accesa din nou un loc în Parlament? Cum se va împăca cultura dvs. (nu o spun ironic) cu ceea ce debiteazpă cultura lui Becali? Sau va fi doar o alianţă ce o va copia pe cea PNL-PD, Alianţa D.A., o alianţă ce a avut succes dar s-a destrămat pentru a ne demonstra că scopul ei a fost doar acela al dobândirii puterii?

    Tags: alianţă, Corneliu Vadim Tudor, Gigi Becali, parlament, parlamentar, PRM, stupoare
    Postat in Politică | Editează | No Comments »

  16. leo Says:

    @ Emigrantul
    Ce s-ar face Mihnea fără publicitate gratuită! Ce-i purtaţi, şi tălică şi Cezar de grijă, ce-i mai promovaţi iniţiativele din ciclul „Copii spun lucruri trăznite”… Vă dă vr-un ban din leu aista:
    http://www.trilulilu.ro/sorinica1970/bc266b9a0aa75a

  17. emigrantul Says:

    MIHAIL GORBACIOV – pacalit si el, ca multi altii, de canadieni

    Aflu azi, cu surprindere, ca Perestroika isi are radacinile si intr-o vizita facuta de liderul sovietic in Tara Artarului.
    Am gasit un citat, din biografia lui Mihail Gorbaciov, care mie, persoana ce cunoaste Canada, imi demonstreaza, in cel mai evident mod posibil, faptul ca ultimul presedinte al URSS a fost pur si simplu indus in eroare de voiajul sau in Tara Artarului, canadienii nearatindu-i decit o spoiala frumoasa nereprezentativa pentru nivelul vietii cetateanului obisnuit.

    Daca Gorbaciov si-a schimbat viziunile politice si sociale, in urma, printre altele, si a unei mari vizite in Canada atunci, este limpede pentru orice roman emigrat acolo, ca nu a vazut esentialul, ci doar niste zgirie-nori luxosi si parlamentari bogati.

    Venind din capitala Romaniei, la Montreal, prima impresie pe care o ai, cum intri pe strazile orasului, este una proasta, peste tot razbate o saracie, mizerie si inapoiere la care nu te astepti ( a se vedea imaginile de aici: http://www.geocities.com/casamede2005 ). Comparat cu marea metropola de pe malul nordic al fluviului Sfintul Laurentiu, Bucurestiul iti apare un oras al viitorului.
    ===============================================
    Citat din Biografia lui Mihail Gorbaciov:
    /”Poziţiile pe care le-a ocupat în organele superioare de conducere ale partidului i-au creat lui Gorbaciov noi posibilităţi de călătorie în străinătate. Aceste călătorii aveau să-i schimbe în mod profund viziunile politice şi sociale ale viitorului lider al URSS-ului. În 1975, el a condus o delegaţie sovietică în vizită în Germania Occidentală, iar în 1983 a condus o altă delegaţie în vizită în Canada, unde s-a întâlnit cu primul-ministru Pierre Trudeau şi cu membrii Camerei Comunelor şi ai Senatului canadian. În 1984 a călătorit în Regatul Unit, unde s-a intâlnit cu primul-ministru Margaret Thatcher.”/
    Sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Mihail_Gorbaciov

  18. emigrantul Says:

    Referitor la comentariul:
    /”Nu imi dau seama daca noi romanii sesizam cat de grava este azi situatia geopolitica la nivel mondial,… . Eu nu cred ca avem ceva de exportat in zona de conflict, cand jocurile si logica sunt mult mai mari. Eventual riscam sa fim aditionati pe rabojul rusesc a tintelor tactice nucleare oportunate de momentul escaladarii tensiunilor”/.

    Pe 3 Aprilie 2008 scriam urmatorul mesaj:

    /”emigrantul, aprilie 3, 2008 la 9:13 pm
    http://nastase.wordpress.com/2008/04/02/progressive-governance-conference/

    O OPINIE SINCERA: “APARTENENTA NOASTRA LA NATO S-AR PUTEA SA NE COSTE FOARTE MULT”

    Este din ce in ce mai evident ca Statele Unite incearca sa se apropie, cu unitati militare si tehnica de lupta performanta, cit mai mult posibil de inima industriala a Rusiei. Incetul cu incetul (va dura ani) se pregateste un atac dupa modelul operatiunii Barbarosa. Insistenta si graba cu care NATO doreste sa se extinda spre est ca si perseverenta Americii in a instala baze de rachete in tari foste comuniste, apropiate geografic de Rusia, demonstreaza ca se vrea, intr-un viitor oarecare, initierea unui atac fulger al carui virf de lance vor fi rachetele cu raza scurta si medie de actiune. O mie de vectori conventionali pot fi lansati in citeva ore si sunt capabili sa scoata din functiune citeva sute de obiective rusesti (centrale electrice, fabrici, poduri, etc.). Ce au facut nemtii cu aviatia in iunie 1941 asta vor face americanii cu rachetele.

    Cu alte cuvinte, fara a folosi arme nucleare, Statele Unite vor avea capacitatea sa provoace distrugeri de proportii ciclopice. Neavind baze militare in apropierea US, singura modalitate de contraatac a Rusiei va fi lovitura nucleara deoarece lansarea unui numar ridicat de rachete intercontinentale cu incarcatura conventionala nu este viabila economic din cauza costului ridicat al acestora. Totusi, raspunsul nuclear la un atac conventional conduce la un contraraspuns atomic si lucrurile se complica puternic ajungindu-se deja in faza razboiului cu arme de distrugere in masa. Pierderea razboiului din August 2006 de catre Israel din cauza bombardamentelor cu rachete conventionale lansate de pe teritoriul Libanului arata clar cit de efficient este un asemenea atac si ce greu se poate opri. US a invatat multe din acea confruntare si acum urmeaza exemplul Libanului burdusind Estul Europei cu baze de lansare.

    Ca o concluzie: Cu rachete instalate in Europa de Est, Statele Unite sunt capabile sa poarte un razboi conventional impotriva Rusiei fara ca aceasta sa poata contraataca eficient teritoriul US cu mijloace obisnuite, neatomice. Ca urmare, tot ce ii mai ramine Rusiei este sa riposteze contra tarilor de unde vin rachetele. Romania se poate afla printre ele.”/

  19. Victor Says:

    AncaF,

    Inteleg ca s-a rezovat. Cristian Topescu a declarat ca Guvernul este dispus sa suporte jumatate din suma-chestie de imagine dar bine ca merge si asa, iar un om de afaceri care doreste sa isi pastreze anonimatul ii va inmana marelui sportiv intreaga suma necesara pentru operatie.

    Ma intristeaza drama micutei si in aceeasi masura ma intristeaza situatia financiara a unui campion al Romaniei. Dar si pasivitatea noastra. Cum este posibil ca un sportiv de mare performanta care a facut ca steagul Romaniei sa se ridice de atatea ori sa nu dispuna nici macar de o casa? In acelasi timp… mai este nevoie sa zic?

    O sa plece si Dragulescu sa antreneze undeva intr-o tara care isi respecta valorile si va castiga anual ca antrenor mult mai mult decat a castigat ca sportiv in Romania.

  20. sfinx667 Says:

    @Ovidiu,
    adevarul este, in cel mai limpede grai mioritic, tu nici nu esti interesat sa intelegi ceva !
    Tu esti responsabilul cu ” nodul din papura “, inca ceva , studiaza toata bibliografia, teribilismul este totusi caracteristic unei anumite etape de dezvoltare !
    Nici macar toate informatiile de pe acest blog nu ai catadicsit a le citi, daramite sa cauti a le patrunde, putina seriozitate tinere, iti spun cu toata sinceritatea.
    Sibilla

  21. ancaf Says:

    @victor
    :)
    ps
    restul pe blogul tau…

  22. instalatorul Says:

    Ca sa nu va mai osteniti pe blogul meu:
    COTETUL POLITIC ROMANESC.
    De multe ori, lumea politica romaneasca poate fi asemuita unui cotet politic plin cu gaini, tot politice: la cite un ou se cotcodaceste triumfator si indelungat, la cite un fosnet suspect intregul cotet se umple de cotcodaceli speriate, dar in majoritatea timpului urechile ne sunt saturate de cotcodaceli fara nici un rost – chiar de dragul cotcodacelilor.
    A fost suficient ca un personaj obscur, auziti cum suna in stiri: presedintele separatist al republicii Abhazia, un soi de limbric cu cipilica din Caucaz – sa spuna ca a fost gasit armament romanesc intr-un depozit al armatei georgiene, ca in cotetul de la Bucuresti s-a si stirnit harmalaie. In loc sa rosteasca, in limbaj diplomatic, ceva de genul ‘pina l-o recunoaste macar Moscova, sa faca bine sa taca’( sa ma scuze doamnele), dl gaina Melescanu s-a aruncat cu placere in niste tirade din care rezulta ca MApN nu a exportat armamament, dar de fapt el nu stie precis, asa ca va face verificari, eventual si prin ceea ce indeobste se numeste surplus militar si pe care de obicei armatele il vind. Motatele de la MAE au cotcodacit si ele un comunicat prin care aratau ca a fost exportat armamament in Georgia doar prin terti licentiati si ca totul a fost legal. O intreaga tevatura pentru un tupeist de doi bani, uns si el sef peste o tarisoara inca neexistenta pe harti. Si daca Romania a exportat niste armament in Georgia, ce? Imi pare rau ca a fost ceva armamament usor de infanterie si nu – de exemplu – si niste MLI-uri, care meritau si ele sa fie vazute in niste lupte, ori poate si niste tunuri – obuziere fabricate la Resita; pina la urma a fost exportat tot un armamament de sorginte sovietica, asa incit nu vad de ce atita tevatura. Si daca a fost capturat de rusi, ori de separatisti, ce? E bine, inseamna ca georgienii vor trebui sa -si cumpare armament din nou si poate le mai vindem ceva, sa mai luam niste bani. Iar daca ii place si limbricului cu cipilica, atunci ii vindem si lui; ce naiba, i-am mai suntat noi pe sovietici la contracte militare, in trecut.
    A venit apoi votul parlamentar privind dnii Nastase si Mitrea si chiar ca de data asta a fost o cotetareala intreaga: sumedenie de cotcodaceli politciene si mediatice in presa si la televiziuni. In realitate, totul a fost in parametri normali: cum va vota parlamentul se stia dinainte, strategia dlui Nastase este si ea normala – omul are chef ca in toamna asta si in 2009 sa mearga in alegeri si nu sa umble pe salile tribunalelor, indiferent daca o fi comis ori ba faptele de care este acuzat – reactia dlui Mitrea este si ea normala, fiindca dl Mitrea nu are obiectivele dlui Nastase si, deci, are o alta strategie bazata pe faptul ca numai septembrie nu-i octombrie si numai octombrie nu-i noiembrie si ca pina se mai misca parchetarii vin alegerile dupa care dl Mitrea va avea, cu sprijinul probabil al unor sindicalisti, imunitate noua si, in calitate de sef al campaniei electorale pesediste, va putea spera intemeiat si la sprijin de partid, plus ca, vorba aia, cine stie ce va fi dupa alegeri? Pina si pozitionarea dlui Cezar Preda a fost normala, ce putea spune un adversar politic al pesede?
    Ca sa parafrazez un cunoscut roman de capa si spada, dl Nastase a facut ceea ce trebuia sa faca, dar poate ca nu a facut bine. Ceva nu e in regula in toata povestea asta si, fara sa am inca o siguranta a propriei decizii, cred urmatoarele: printre pilonii strategiei dlui Nastase se afla intentia candidaturii la prezidentiale si o unitate relativ buna a pesedeului; pesedeul, desi in surdina, cam scirtiie: o buna parte dintre baietii de acolo par in continuare a considera ca dl Iliescu si-a cam trait traiul si nu prea vor sa-l tina pe post de guru, dar nici nu pot renunta la gindirea fostului presedinte si la procentele pe care le aduce in alegeri pentru pesede, chiar daca nu va candida; de aceea dl Geoana poate sa stea inca linistit in cel mai de sus dreptunghi al organigramei; nici pe dl Nastase intr-o pozitie prea fruntasa nu-l inghit destui, dar fara indoiala ca au observat toti ca revenirea dnilor Nastase si Mitrea a adus o crestere procentuala in recentele locale; cu toate acestea probabil se vor opune unei cresteri nastasiene prea mari; peste toate acestea, odata se supara dl Iliescu care va baga mina in buzunarul de la jiletca si in loc sa scoata de acolo o pastila de tensiune va scoate un nou candidat independent la prezidentiale, de ne va baga pe toti in boala. Urmarea este aceea ca pesedistii apar a fi intr-o unitate de circumstanta, ceea ce face ca acesti doi piloni ai strategiei dlui Nastase sa imi para nitel cam subrezi in acest moment.
    Nici nu s-a stins bine treaba cu votul, ca a si aparut stirea cu dom’Mitica de la Liga, care s-ar fi dorit parlamentar pedelist. PDL nu l-a vrut si bine a facut: desi comportamentul sau parlamentar e unul loial partidului sub care se unge deputat, se pare ca le-a cam stricat listele peremistilor in alegerile trecute, adica s-ar cam tine de fitile prin partidele prin care intra.
    Si uite o stire care a stirnit din nou cotcodaceli intense: dna Musca s-ar dori din nou in parlament si sustinuta de dl Gheorghe Stefan zis si Pinalti, ar dori sa fie candidata pedelista in Neamt. Astazi a fost o intensa dezbatere la un post TV pe acesta tema, la care au cotcodacit gainuse cu gitul gol, adica din cele la 0,5% in voturi. Personal nu imi dau seama ce le-ar mai putea zice dna Musca alegatorilor dupa faza cu deconspirarea – si mai ales sub umbrela unui partid – si cred ca era mai bine daca dna Musca ar fi luptat independent pentru indeplinirea aspiratiilor ei parlamentaricesti; ar avea poate si succes, fiindca in tot locul exista foste retele care ar fi bucurosi sa o sprijine pe una de-a lor. Si de-abia ce se bucurara simpatizantii pesedisti de ghiuleaua pe cale sa si-o atirne pedelistii de picioare ca – uite cum ma influenteaza conflictul georgian in exprimare – a si fost incarcata in avion bomba care le va cadea lor in curte: dl Gigi Netoiu se gindeste sa candideze sub umbrela pesedeului. Cum Zacharias Lichter, eroul unei carti a lui Matei Calinescu, isi imagina lumea ideala ca una alcatuita doar din hoti si cersetori – exact cum e Romania de azi, nici nu de dam seama ca traim intr-o lume ideala – tot asa tindem si noi sa avem un parlament ideal, format din securisti si turnatori.
    Bun – si membrii partidelor care muncesc cu anii, care duc greul in teritoriu, ei ce fac? Care vor putea fi sperantele lor de promaovare pentru munca depusa cind, la spartul tirgului, apar ca si candidati ba niste ziaristi, ba niste femei balcanice din societatea civila ( dovedite insa ca au fost si prin societatea militara), ba niste patroni din fotbal, ba antrenori, ba manelisti ori pseudoactrite? Ce poate deveni un membru al unui partid dupa ani de activitate? Pentru ei nu sunt locuri de candidati? Vedeti daca membrii partidelor nu au furat in tinerete? Acu’ nu au bani sa candideze si nu ii baga nimeni in seama, ei sunt buni sa tropaie prin teritoriu si dupa aia sa fie scuipati in ochi: eventual, daca se ajunge la guvernare, sa fie ajutati sa devina portari la marile restaurante, ca sa poarte si ei o haina cu fireturi si sa le lipeasca don’Gigi ori don’Patriciu cite o bancnota pe frunte, dupa ce or sa scuipe pe ea ca sa se lipeasca. Domnule Boc, noi cind candidam pentru parlament? In viata de apoi?
    Zilele trecute, un prieten care vrea sa mearga la PNL, mi-a zis sa merg si eu cu el acolo; probabil ca ii e frica singur. I-am promis ca ma voi gindi serios si asa voi si face.

  23. SorinPLATON Says:

    Pentru cei dintre dvs. interesati de subiect am finalizat selectarea celor mai exotice si reprezentative imagini de la editia 2008 (in curs) a Olimpiadei desfasurate in Beijing.

    http://sorinplaton.wordpress.com/2008/08/13/olimpiada-zodiei-dragonului/

    Enjoy!

  24. Doi rataţi! « Mihnea Georgescu Says:

    […] decent, arată a preşedinte! Dar, pentru mine, Singurul Preşedinte al României va rămâne tot Ion Iliescu. Şi, poate, într-un viitor nu prea îndepărtat – Adrian […]

  25. Victor Says:

    Domnule Presedinte,

    Va rog sa-mi permiteti sa public un articol scris de prietena mea Gadjo Dillo – http://gadjodillo.wordpress.com :

    “Cu coasa

    E dimineata in Cirlibaba. Casele din lemn parca dorm inca. Ceata se risipeste usor in prefigurarea soarelui care inca nu se ghiceste dupa coastele de munte. Ici-colo, cite un om iese afara. E racoare. Desi vineri, e sarbatoare, iar asta se simte in aer, cumva. Pare ca oamenii se mai ingaduie la somn.

    In curtea lui Remus, ciinele isi face datoria – el nu stie nici de Sinta Marie, nici de comuniunea lui Tomas, mezinul familiei. Ii latra temeinic pe rarii trecatori, apoi se intoarce pe cealalta parte.

    Nemiscarea din sat va fi sparta, mai tirziu, de carutele pline de bidoane de aluminiu pentru lapte, apoi de procesiunea de comuniune si, dupa ce fojgaiala de pe strazi va fi trecut, de larma aceea latenta, specifica zilelor de sarbatoare. Un murmur de voci abia auzit care pare ca iese din toate casele si se insinueaza in strada.

    Doua sate mai incolo, la Ciocanesti, incepe azi festivalul pastravului. Am auzit ca intr-una din cele trei zile de festival plutasii de pe Bistrita ies cu plutele. Eu insa voi inota azi contra curentului, ca pastravii citeodata, inapoi la munte, inapoi la Maramures. Am colindat o parte a Bucovinei binecuvintata de natura, insa pe cale sa fie distrusa de om: camioane duduind de cai putere cara padurile Bucovinei aiurea – prin alte parti si prin alte tari. Oamenii acestor locuri nu vad dezastrul care se petrece sub ochii lor. Ei isi vad mostenirile din veci doar sub forma unor gramajoare de bani, sub forma viitoarelor lor case si masini si nu sub forma viitorului copiilor lor.

    Ieri am calatorit dinspre Maramures spre Bucovina, prin pasul Prislop. Se anuntase canicula in toata tara. In Desesti, la ora 10 dimineata, deja erau 30 de grade. Dar dincolo de Moisei si Borsa, in pasul Prislop si pina la Iacobeni, nici nu am stiut de canicula. Padurea, pe care locuitorii de aici (sau poate doar afaceristii locali?), crezind-o eterna, o taie intr-o dusmanie, ne-a tinut racoare. Din aceeasi padure, achizitorii locali de ciuperci si fructe de padure se imbogatesc anual (bineinteles, intr-un circuit foarte interesant al economiei negre). Aceeasi padure tine versantii la locul lor, ajuta la normalitatea circuitului apei in natura, oxigeneaza aerul , inghite o parte din uriasele emisii (ale noastre) de CO2 (stiti tot ansamblul, banuiesc, sintem educati intru ecologie inca din fasha). Dar cind vine vorba sa-i fie recunoscute meritele si sa fie protejata, ne facem “codrul frate cu romanul” (si o tratam in consecinta, ca pe un frate caruia i-o tragem din cind in cind…). Singurul lucru pe care stiu oamenii – intimplator, aceia care o detin sau care au mijloacele sa o distruga – sa-l faca este o valorifice pe loc, sa o taie si sa o vinda, fara nici un regret, fara nici un gind aruncat spre viitor.

    Ca si politicienii romani (numai despre astia stiu…), traiesc si actioneaza de parca miine n-ar mai exista. Sau daca inca mai au un gind spre “miine”-le fizic, spre poimiine sigur nu se gindesc. Ei traiesc doar pentru astazi, iar singurul lucru pe care-l fac pentru “miine”-le pe care-l pot imagina este sa construiasca – imens si trainic, dar inutil: imense case care seamana, cumva, cu cavourile impresionante pe care si le faceau oamenii in perioada comunista, singurele lucruri pe care puteau sa le construiasca. Monumente ale prostiei si fuduliei omenesti. In zona Borsa, o intreaga vale si doua coaste de deal/munte sint transformate intr-un orasel elvetian. Casele sint familiale, insa sint construite, majoritatea, in ideea unui potential turism rural. De fapt, arata ca niste mici hoteluri, iar strazile sint intesate (e august) cu masini de Italia – cam 4-5 masini de Italia la una inmatriculata in Romania. Iar pe linga ele se strecoara, pe strazile dezastruoase, semne ale unei mafii care a cuprins intreaga administratie locala, zeci de camioane pline cu lemn. Busteni de brad, mai rar de foioase, cherestea… Si altele incarcate cu nisip, de la balastierele si exploatarile de pe riuri. Am numarat, in cele citeva ore cit am calatorit intre Moisei si Cimpulung Moldovenesc, 20 de astfel de camioane trecind lin printre pancartele comuniste si invechite (Padurea- izvor de sanatate; Cine arde padurea omoara nu-stiu-ce, etc.) , care lamureau pe loc misterul atitor coaste de munte jefuite, pe care vegetatia crestea in devalmasie, printre butucii arborilor proaspat taiati.

    I hope tomorrow never dies.”

  26. emigrantul Says:

    Pentru Mihnea Georgescu,

    In legatura cu milionul acela pe care vrei sa-l stringi.

    Eu voi incerca sa te ajut cu ce pot. Iti stiu numele, data nasterii, codul IBAN al contului, adresa electronica, deci am toate datele necesare pentru a completa multele formulare ce le primesc lunar pe email de la diversi afaceristi africani, vaduve de presedinti asasinati, mari bankeri cazuti in dizgratie, etc., toti foarte politicosi. De citeva ori pe luna sunt solicitat sa furnizez un cont unde cel care imi trimite emailul vrea sa depuna nu unul ci mai multe milioane.

    Pe mine nu ma intereseaza afacerile si comisioanele propuse de negrii aceia, asa ca voi incepe sa completez formularele lor cu datele tale (daca esti de acord). In caz ca nu doresti asa ceva te rog sa-mi comunici cit mai curind posibil.

  27. globetrotter58 Says:

    @emigrantul
    Exista o vorba romaneasca”vulpea cand nu ajunge la struguri spune ca-s acrii” …
    Tot asa tu care nu ai inteles in nici-un fel societatea canadiana si nu te poti integra defel si prin urmare faci niste afirmatii fara temei fata de tara mea Canada …
    “MIHAIL GORBACIOV – pacalit si el, ca multi altii, de canadieni citez:
    Aflu azi, cu surprindere, ca Perestroika isi are radacinile si intr-o vizita facuta de liderul sovietic in Tara Artarului.
    Am gasit un citat, din biografia lui Mihail Gorbaciov, care mie, persoana ce cunoaste Canada, imi demonstreaza, in cel mai evident mod posibil, faptul ca ultimul presedinte al URSS a fost pur si simplu indus in eroare de voiajul sau in Tara Artarului, canadienii nearatindu-i decit o spoiala frumoasa nereprezentativa pentru nivelul vietii cetateanului obisnuit.
    Daca Gorbaciov si-a schimbat viziunile politice si sociale, in urma, printre altele, si a unei mari vizite in Canada atunci, este limpede pentru orice roman emigrat acolo, ca nu a vazut esentialul, ci doar niste zgirie-nori luxosi si parlamentari bogati.”
    Esti primul om care aud sa–l considere atat de tampit pe Gorbaciov incat sa se lase “pacalit” de “niste zgirie-nori luxosi” …
    Apoi se vede ca habar n-ai despre istoria Canadei si personalitatea lui Pierre Trudeau unul dintre cei mai respectati oameni ai Canadei de numele caruia se leaga printre altele Constitutia din 1982 si Canadian Charter of Rights and Freedoms care sta la temelia libertatilor de care se bucura cetatenii si rezidentii canadieni printre care te numeri si tu!
    Trudeau si Gorbaciov aveau multe in comun iar fratia dintre ei excludea posibilitatea ca unul sa-l “pacaleasca” pe celalalt.!
    In alta ordine de idei … sustii :
    “Nici un bancher nu este interesat de clienti rau platnici sau, si mai grav, insolvabili cum era in 1990 cazul Poloniei. Cum pot crede ca o tara care si-a platit datoriile la zi (Romania), ba chiar in avans, nu prezinta nici un interes pentru bancile cu care a avut relatii iar un dator vindut este tinut in puf. Bancile au fost fortate cu ordin SUA si impotriva vointei lor sa fie indulgente cu Polonia.”
    Asta e inca o dovada ca n-ai inteles NIMIC din modul cum functioneaza societatea capitalista … nu e totuna un client persoana fizica, firma sau TARA . Daca in cazul primilor doi ii poti declara faliti si incerci sa recuperezi ceva ,o TARA NU POTI S-O SCOTI LA MEZAT?!?!
    Apoi bancherii umbla dupa profit … daca te imprumuti profitul lor rezulta din DOBANDA daca tu iti platesti datoriile inainte de termen si mai cu seama REFUZI ALTE IMPRUMUTURI (asta a facut Ceausescu !) ei n-au nimic de castigat de pe urma ta si iti intorc spatele …
    In cazul Poloniei TOCMAI declaratia Administratiei Americane A VENIT IN INTAMPINAREA DORINTELOR BANCHERILOR caci prin acest sprijin direct pentru reformele din Polonia practic Administratia Americana dadea semnalul marilor investitori americani ca pot investi cu incredere in Polonia ori asta insemna impumuturi de la banci apoi investitiile aduceau o crestere economica si incasari mai mari la bugetul Poloniei implicit posibilitatea de plata mai ridicata a statului Polonez pentru imprumuturile reesalonate etc. TOATE ACESTEA EVIDENT FAVORIZANDU-I pe BANCHERI .
    Si acum in ultimul rand te rog nu mai persista in a face trimitere la sondajele tale ca te faci de ras cu ele si il iau ca exemplu pe ultimul
    “Pe care din urmatorii il considerati cel mai INEFICIENT conducator al romanilor?
    Alexandru Ioan Cuza ; Carol I ; Ferdinand; Carol II; Mihai; Ion Antonescu; Gheorghe Gheorghiu Dej; Nicolae Ceausescu; Ion Iliescu; Emil Constantinescu; Traian Basescu; Alte raspunsuri.”
    Daca nu sti istoria Canadei hai mai inteleg dar sa nu sti nici istoria tarii tale mi se pare rusinos !
    – Maresalul Ion Antonescu NU A FOST SEFUL STATULUI ROMAN acesta era Regele Mihai I !
    – Considerarea inceputurilor Romaniei moderne de la Cuza si Unirea Principatelor pune unele semne de intrebare si anume:
    Ca urmare a razboiului Crimeii pierdut de Rusia aceasta urma sa nu mai aiba influenta asupra Moldovei si profitandu-se de ambiguitatea tratatului care nu specifica imposibilitatea alegerii aceleiasi persone ca domn in cele doua principate romanesti a fost ales Cuza (ianuarie 5,24 1859). Acum Imperiul otoman speculand faptul ca habsburgii nu erau dispusi sa recunoasca unirea ca definitiva au spus ca ei nu o recunosc decat pe durata domniei lui Cuza si l-au recunoscut pe Cuza ca domn al Principatelor abia in decembrie 1861! De altfel denumirea de Romania cu capitala la Bucuresti s-a facut la 24 ianuarie 1862. Dupa abdicarea lui Cuza pe de o parte in Moldova a inceput o miscare de secesiune iar pe de alta parte Otomanii amenintau sa intervina asa ca solutia de salvare si care a dus la consfintirea crearii Romaniei moderne a fost aducerea lui Carol I care era acceptata si de habsburgi.
    – La ce se refera alte raspunsuri?!?!?! (nici unul, toti deopotriva)
    – Acum din punct de vedere tehnic oare cati din cei ce raspund la acest sondaj au cunostinte concrete despre cum a fost in perioada lui Ferdinand ce sa mai vorbim de Cuza ! e firesc ca majoritatea raspunsurilor sa se refere la cei patru presedinti ai Romaniei … fie vorba intre noi sunt multi pustani care astazi nici nu stiu bine cine a fost Ceausescu!

  28. emigrantul Says:

    Citat Globetrotter58:
    “Daca nu sti istoria Canadei hai mai inteleg dar sa nu sti nici istoria tarii tale mi se pare rusinos !”

    Dar si mai rusinos este atunci cind nu stii sa scrii! Cred ca esti de acord?

  29. Victor Says:

    Emigrantule,

    Esti securist? Poti raspunde si tu cu argumente la ce ti-a scris Globe sau acum ne tii lectii gramaticale? Lasa diversiunile. Din cate imi amintesc, Globe este plecat de mult din tara, poate a uitat cum este cu “i” ul, in rest exprimarea si ortografia sunt impecabile. Sunt altii care sunt jalnici. Pe aia nu-i vezi?

    Globe a comentat si la mine pe blog unde am avut chiar si o polemica constructiva. Zic eu. Am ramas cu impresia unui tip sau unei tipe foarte inteligent(e) legat de Globe.

    Tu in schimb ai un comportament infantil. Ia mai incearca si tu sa aduci argumente. Si logice nu ca in cazul comentariului cu clonele unde logica ta este zero. Hai, fa un efort de gandire, nu mai apela la smecherii ca sa scapi.

  30. globetrotter58 Says:

    @emigrantul
    Multumesc pentru ca mi-ai atras atentia asupra greselii gramaticale. Cred ca ar fi frumos SA STIM cu totii a ne ajuta semenii.
    Acum ca urmare a formularii raspunsului tau, STIU ca tu niciodata NU VEI STII pe ce lume traiesti caci NU VREI A STI sa iti corectezi greselile!
    Este STIUT faptul ca doar cei ce STIU a invata din propriile greseli cat si din ale altora pot sa progreseze.
    P.S. Cred ca STII ca STIU cum ca aceasta formulare nu este formidabila din punct de vedere literar datorita repetarii aceluiasi verb asa cum si eu cred ca STII si de ce am facut-o
    ERRARE HUMANUM EST, PERSEVERARE DIABOLICUM!

  31. globetrotter58 Says:

    @Victor
    Multumesc pentru aprecierile tale la adresa mea mai mult decat magulitoare.
    In alta ordine de idei ti-am citit comentariul tau de aici :
    “Ma intristeaza drama micutei si in aceeasi masura ma intristeaza situatia financiara a unui campion al Romaniei. Dar si pasivitatea noastra. Cum este posibil ca un sportiv de mare performanta care a facut ca steagul Romaniei sa se ridice de atatea ori sa nu dispuna nici macar de o casa? In acelasi timp… mai este nevoie sa zic?”
    si mi-a lasat un gust amar caci eu am senzatia ca, din pacate, tu vorbesti la pereti caci nimeni acolo unde trebuie nu e dispus sa te asculte si sa schimbe mentalitatile si e pacat asa ca-ti inteleg off-ul …
    stiu ca ai facut sport de performanta si evident cunosti f. bine cum stau treburile prin federatii
    si eu am facut sport de performanta si am avut in doua cazuri cu doua federatii diferite din Romania intamplari care m-au determinat sa ma retrag dar mi-au prins bine ca sa inteleg si dezinteresul unora dar si munca cu daruire de-o viata a altora pentru performanta.
    in cazul acestui mare gimnast nu pot sa-l inteleg pe antrenorul lotului care era principalul responsabil. Ar fi trebuit sa bata cu insistenta la federatie sau la cunoscuti pentru ca e lipsit de sens sa performenzi cand pe umerii tai sta in cumpana o asemenea drama … bine macar pentru fetita ca s-a rezolvat si pacat pentru alte zeci poate sute de copii intr-o situatie asemanatoare pentru care inca nu se poate face nimic ….
    (NU EXISTA NU POT EXISTA DOAR NU VREAU (NU VREM)!… cred ca cu asta am spus totul)
    Numai bine!

  32. globetrotter58 Says:

    PS ERATA : oful e cu un f ( nu-i engleza !) pardon :)

  33. Victor Says:

    Globe,

    Intr-adevar am facut sport de performanta si cunosc sistemul. Este la fel ca in orice domeniu in Romania. Este un sistem intretinut care se bazeaza inca si acum in zilele noastre pe relatii si bani mai mult decat pe performanta propriu-zisa, pe calitatile de sportiv.

    Nu vreau sa intru in zona speculatiilor in legatura cu Federatia de gimnastica si cazul pe care il discutam dar pot spune ca nu mi se pare normal ca un sportiv care promoveaza Romania mai bine decat un milion de campanii de imagine platite sa fie in situatia gimnastului Dragulescu.

    Aici ar trebui sa intervina si Guvernul care aloca cu atata marinimie sume uriase de la buget pentru a construi 5 Km de autostrada in 4 ani dar nu face nimic in privinta a ceea ce eu consider ca ar trebui sa fie o strategie la nivel national legata de sport, o strategie in care sa fie implicati factori de decizie din diverse Ministere si care sa aiba ca obiectiv principal sanatatea copiilor nostri dar si deschiderea apetitului catre sportul de performanta pentru micuti.

    Discutam de aproape 18 ani aceleasi si aceleasi teme aproape ca am ajuns noi niste outsider-i ai politicii sa stim ce trebuie facut in mai toate domeniile dar guvernantii si administratiile locale se fac ca ninge cand este vorba de a face ceva cu adevarat.

  34. globetrotter58 Says:

    Buna Victore,
    “lupul isi schimba parul , dar NARAVUL ba!” ceea ce autoritatile fie ele locale fie nationale ar trebui sa faca este sa dezvolte o baza sportiva pentru publicul larg (SPORTUL e o componenta vitala pentru sanatatea omului iar asta ar trebui sa fie o prioritate pentru orice autoritati) mai ales in ziua de azi cand cei tineri (e valabil in toata lumea) prefera sa petreaca ore intregi in fata calculatorului astfel ca in curand SEDENTARISMUL va fi principala cauza de deces in lume!
    in atragerea tinerilor spre sport ca mijloc de mentinere a sanatatii (nu de performanta) un rol major il au marii campioni caci acestia pot fi idoli pentru tineri deci o campanie sustinuta mediatic de autoritati prin intermediul campionilor le-ar asigura si acestora un castig caci odata deveniti idoli automat ar urma pentru ei contracte de publicitate pentru diferitele companii care se fac pe bani grei (cel putin aici in America) astfel ar fi un ajutor reciproc care n-ar implica cine stie ce sume de la buget pe de o parte guvernul solutioneaza problema atragerii tineretului spre miscare pe de alta marii campioni ar putea avea un venit suplimentar.
    Apoi autoritatile ar trebui sa investeasca (NU SA DEMOLEZE!) puternic in baze sportive. Odata creata o masa larga de tineri practicanti ai sportului ar fi mult mai usor de selectionat viitoarele talente iar asta e rolul unor antrenori profesionisti si a unor federatii FARA SPAGARI (eu m-am retras din sport cand mi s-a cerut in mod expres de catre cei de la federatia nationala a Romaniei sa folosesc “stimulentul” pentru performanta – altfel spus ei ma cooptau in lotul national de juniori doar daca eu le dadeam SPAGA! ceea ce am refuzat – e mult timp de atunci dar se pare ca nimic nu se schimba doar responsabilii de la federatii).
    Aici in Canada la capitolul baze sportive pentru publicul larg pot spune ca este excelent sunt nenumarate si la distante f. mici – fiecare scoala are un teren de iarba pentru soccer, football. baseball, sali de baschet, volei – si multe dintre ele beneficiaza si de bazine acoperite. Sunt nenumarate patinoare atat acoperite cat si in aer liber unde oricine in timpul iernii poate patina GRATUIT in general de 3-4 ori pe saptamana a cate 2 ore (municipalitatea suporta cheltuielile de intretinere!)
    Daca vorbim de sport de performanta atunci pentru inceput e nevoie de f. multi bani in medie 3-4 mii de dolari pe luna pentru un copil dar daca copilul respectiv reuseste sa se remarce la intreceri are sanse sa beneficieze de sponsorizari si odata ajuns campion mondial ori olimpic apoi nu te uita nimeni si nu te lasa in mizerie …
    Weekend placut!

  35. Victor Says:

    Globe,

    Recunosc ca m-a emotionat foarte tare comentariul tau. Nu pentru ca nu stiu cum functioneaza un sistem occidental si acum am aflat in premiera dar pentru ca intotdeauna ma emotioneaza cand aflu despre grija omenilor fata de semenii lor mai ales grija fata de copii. Iar tu ai scris foarte frumos ca de obicei.

    Am vazut mai ales in Danemarca si in Suedia ce inseamna un sistem performant care pune la dispozitia copiilor absolut tot ce este necesar pentru ca acestia sa se dezvolte armonios din punct de vedere fizic si psihic.

    Acolo nu ai cum sa nu faci sport. Sportul este o filozofie nationala la fel si invatamantul. Asa mi-ar placea sa fie si Romania dar noi taiem copaci si construim Mall-uri , Office Building-uri si Carrefour-uri . Multe Carrefour-uri. O sa fim tara Carrefour-urilor si poate nu o sa ne mai spuna nimeni romani ci carrefouristi.

  36. globetrotter58 Says:

    Draga Victor pana la tara Carrefour-urilor sa nu citesc pe romaneste (tara (celor) care fura …) nu vreau sa jignesc prin asta pe cei corecti dar sunt prea multi cei care fura si un mall pe zi in Romania … zau ca nu m-as supara daca realitatea m-ar contrazice la cele afirmate mai sus …

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: