COMENTARII

 

 

            1. Mulţumesc lui Victor, leo, sfinx667 , care răspund direct sau in principiu la diferitele probleme ridicate de alţi blogeri (în special eperdos).

 

            2. Aflu că eperdos (Paul Emanuel Erdos) este un tânăr profesor de la Cluj, de 29 de ani – doresc să receptez cu mai multă înţelegere toate problemele ridicate de el, care prezinta un interes real pentru cunoaşterea faptelor petrecute într-o perioadă atât de tulbure.

 

            De aceea, deşi reia la unele teme pe care le-am abordat nu odată, revin cu câteva precizări:

 

            a) Despre mineriada din 1990 am răspuns tuturor problemelor care vă interesează, nu o dată. Vă recomand: INTERVIU CORINA DRAGOTESCU *2003 pentru ziarul “Adevărul”, postat în PAGINI-Media (pe acest blog)

 

 

            b) Dumneavoastră confundaţi (unii o fac voit); vreau să cred că dvs. o faceţi nu cu rea-voinţă – două momente diferite ale evenimentelor din 1990:

 

            1. Manifestaţia (cu caracter de miting electoral) din Piaţa Universităţii, care a încetat după alegerile din 20 mai.

 

            2. Actele de vandalism săvârşite de grupuri organizate, în după-amiaza şi seara de 13 iunie, cu devastarea unor clădiri publice (Poliţia Capitalei, MAI, SRI, Televiziune).

 

            Acestea au provocat indignarea publică a cetăţenilor Capitalei şi venirea minerilor a doua zi.

 

            Dacă manifestaţi interes asupra întregii perioade, vă recomand să citiţi cărţile mele: “Revoluţie şi reformă“, “Revoluţia trăită“, “Revoluţia Română“, “Viaţa politică între violenţă şi dialog”.

 

 

            3. Ovidiu mă întreabă unde am fost în zilele de 17-21 decembrie 1989?

 

            Am răspuns la această întrebare în tot ceea ce am scris. Eram director la Editura Tehnică. Mă aflam în perioada în care “filajul” efectuat asupra mea funcţiona la vedere:. trei echipaje (Dacii) mă urmăreau permanent; două mă urmăreau pe mine, peste tot, unde mă deplasam, a treia supraveghea casa şi o urmărea pe soţia mea. Filajul a continuat până în dimineaţa zilei de 22 decembrie. La ora 11, un colaborator mi-a comunicat că ambele Dacii din parcarea de lângă clădirea Casei Scânteii, care mă însoţiseră de dimineaţă, au dispărut din parcare.

 

            În dimineaţa zilei de 17 decembrie mă aflam în editură. Unul dintre colaboratori, redactor al unei cărţi care se afla sub tipar la tipografia din Timişoara, dând telefon ca să se intereseze de mersul tipăririi cărţii, nu a reuşit să discute mai mult de câteva cuvinte, pentru că a auzit zgomote, iar apoi s-a întrerupt legătura telefonică. De unde am dedus amândoi că la Timişoara se desfăşurau lucruri foarte grave. Restul îl găsiţi în cartea “Revoluţie şi reformă”.

 

 

            4. sorini  cu plăcere vă ofer câte un exemplar din cărţile care vă interesează. Va rog să mă căutaţi, după 25 august, la biroul meu din strada Atena nr.11 (tel.021-230.06.94).

 

            Reţin sugestia de a include pe blog unele texte, în special stenograme.

 

            5. Subscriu la definiţiile propuse de geomarz – “Omul este măsura tuturor lucrurilor”, ca şiNu numai funcţia de proprietate trebuie să ofere drepturi, ci, mai ales, valoarea muncii şi munca fiecăruia”.

 

            6. La întrebarea lui Mihnea Georgescu raspund : Da! Andrei Pippidi este soţul Alinei Mungiu.

 

            7. instalatorul face aprecieri interesante despre evenimentele din Gruzia.

 

 Desigur că, dincolo de inabilităţile conducerii politice a Gruziei (de gestionarea unui conflict intern, o regiune ocupată de o minoritate regionala – Ossetia de Sud sau Abhazia) avem de-a face cu un abuz de putere din partea unei mari puteri, Rusia, împotriva unui stat suveran – Georgia.

28 Responses to “COMENTARII”

  1. Mihnea Georgescu Says:

    Domnule Preşedinte,

    Vă mulţumesc pentru interesanta şi semnificativa precizare.

  2. emigrantul Says:

    GEORGIA TREBUIE SA RECUPEREZE OSETIA DE SUD DEOARECE REGIUNEA IN CAUZA ESTE VITALA PENTRU INSASI EXISTENTA STATULUI GRUZIN

    Citat Ion Iliescu:
    /”Desigur că, dincolo de inabilităţile conducerii politice a Gruziei (de gestionarea unui conflict intern, o regiune ocupată de o minoritate regionala – Ossetia de Sud sau Abhazia) avem de-a face cu un abuz de putere din partea unei mari puteri, Rusia, împotriva unui stat suveran – Georgia.”/

    Si cum ar fi trebuit Gruzia sa gestioneze conflictul cu regiunea separatista Osetia. Din ce citesc pe internet georgienii si osetienii nu se inghit reciproc iar acestia din urma doresc secesiunea cu orice pret.
    Totusi, fara sprijinul rusesc etnicii separatisti nu puteau emite prea mari pretentii date fiind conditiile istorice in care au ajuns pe locul unde se afla acum (a se vedea scurta prezentare istorica data mai jos).

    Conflictul din Osetia Sudica este alimentat de Rusia, nu pentru ca aceasta ar avea vreo afinitate deosebita in raport cu osetienii ci pentru a santaja vecinul din sudul Caucazului dupa formula: “Orice incercare de iesire din sfera ruseasca duce la pierderea definitiva a Osetiei de catre Gruzia si odata cu ea la neviabilitatea existentei statului Georgian”.

    Daca ne uitam pe harta, notam ca Gruzia are in nord o granita naturala (centrul muntilor Caucaz) cu Rusia exceptie facind Abhazia si Osetia doua enclave ce se intind mult in sudul lantului muntos spre axa centrala a tarii. Mai ales Osetia este pusa efectiv in mijlocul drumului, sudul regiunii separatiste aflindu-se la distante intre 10 si 20 Km de principala cale ce leaga capitala Tibilisi cu Marea Neagra.

    Evident Georgia trebuie sa faca ceva pentru extinderea controlului asupra Osetiei Sudice si desfiintarea unui asemenea teritoriu rebel deoarece altfel ramine ca o tara neviabila a carei principala artera de comunicatie Est – Vest poate fi oricind inchisa prin simpla bombardare cu tunurile din Osetia.
    ================================================
    ISTORIA OSETIEI DE SUD (pe scurt)
    /”The Ossetians are originally descendants of the Alans, a Sarmatian tribe. Under Mongol rule, they were pushed out of their medieval homeland south of the Don river in present-day Russia and part migrated towards and over the Caucasus mountains, to Georgia where they formed three distinct territorial entities. Tualläg (una din cele trei entitati teritoriale) in the south became what is now South Ossetia, part of the historical Georgian principality of Samachablo where Ossetians found refuge from Mongol invaders.”/

  3. geomarz Says:

    Domnule Presedinte,
    Va multumesc pentru raspuns.
    Desi unii dintre comentatori au tendinta de se comporta ca si cum accesul ar fi permis numai unei anumite elite.

  4. Ovidiu Says:

    Stimate Presedinte Ion ILIESCU.
    Va multumesc frumos pentru raspunsul detaliat. Va las un link, e tot un blog de-al meu, am lucrat tare mult la acest blog am cercetat zi si noapte am pus articole, poze, chiar foarte multe cred ca vre-o 300.

    Cu stima,
    Ovidiu Bran.

    Nicolae Ceausescu site- da click

  5. Ovidiu Says:

    Stimate presedinte Ion Iliescu,

    Va multumesc frumos pentru raspuns.

    Cu stima,
    Ovidiu.

    http://stirea.wordpress.com/

  6. sfinx667 Says:

    Domnule Presedinte Ion Iliescu,
    va multumesc pentru aprecieri, sper ca intr-o zi sa le merit.
    Ca sa raspund si unui comentariu care va reproseaza indirect unele aspecte si va multumeste cu ” desi “,
    se impune o mica precizare, sunt un om simplu, despre ” elite ” am studiat in anii de facultate , cand invatacel fiind ma incumetasem sa deslusesc tainele sociologiei si psihosociologiei, nu pot ridica pretentii de a fi demna de bagat in seama de catre intreg onorat auditoriul, insa, asa furnica, atunci cand am de zis ceva, spun, aceasta neinsemnand desigur ca as avea mereu dreptate, dimpotriva poate ca sunt cea care are cel mai mult de invatat. Sunt insa constanta ( nu migratoare de la un partid la altul dupa cum bate ” vantul ” ) , imi respect principiile, am o scara de valori bine conturata, nu-mi impune nimeni nimic, il admir pe Ion Iliescu dintotdeauna, lucruri cu care putini se pot impauna, fara falsa modestie. A fi constant, loial, increzator in fortele proprii si a-ti recunoaste limitele la un moment dat, nu ma face a ma rusina de ceva. Am aceasta sansa de a invata, sigur ca nu-i voi evita dificultatile inerente, invat, fara sa tac. Am limpezit sper si acest aspect care nelinisteste observ pe ici pe colo …
    stima si deosebita consideratie,
    Sibilla

  7. aviaxis Says:

    Domnule Iliescu,

    Nu stiu de ce dar dialogul cu dumneavoastra este foarte interesant (desi, dupa cum am mai aratat am opinii politice total diferite).

    Dumneavoastra spuneti: “Nu numai funcţia de proprietate trebuie să ofere drepturi, ci, mai ales, valoarea muncii şi munca fiecăruia”

    Societatea moderna, capitalista nu mai pune baze pe proprietate (caci “proprietatea e un moft!” nu-i asa? :) ) ci pe utilitate. Asa e afara, asa o sa fie si la noi…. dreptul de folosinta si utilitatea in special costa.

    Nu munca bruta este masura progresului ci eficienta, iar eficienta inseamna valoare adaugata! Restul… sunt cancanuri :)

  8. Presedinte al Boborului Says:

    Stimate Domnule Ion Iliescu, am douo nedumeriri, va rog daca se poate sa ma lamuriti.
    va citez pe dvs

    ———-
    2. Actele de vandalism săvârşite de grupuri organizate, în după-amiaza şi seara de 13 iunie, cu devastarea unor clădiri publice (Poliţia Capitalei, MAI, SRI, Televiziune).
    ———————

    Ce fel de grupuri organizate au fost,cine le-a organizat? Stiu ca o afirmatie trebuie probata cu dovezi, eu va pot pune la dispozitie documente cu componentul social al celor care au manifestat si dupa 20 Mai 90 (mai am o intrebare privitor la 20 Mai) si ceei care au si provocat incendierea de care vorbiti. Stim sigur, grupul Dinca nu a fost ptr ca insusi Razvan Teodeorescu recunoaste ca la aparat. Manifestatia lui Dinca incetase in dimineata de 13 Iunie, Primaria facuse curatenie, dupa care fortele de ordine intra brutal, aresteaza fara a mi fi nevoie, deci, prima provocare o comit fortele de ordine, dupa care populatia, studentimea, intelctualitatea Bucurestiului iese in strada, se resolidalizeaza cu grupul Dinca nu ptr Dinca ci datorita brutalitati fortelor de ordine, exista documente zdrobitoare in acest punct.

    Deasemeni, stim (probe) cine a incendiat autobuzele, sediul Politiei si din ordinul cui…, nu au fost manifestanti… oare cine sa fi fost? Pai documentele ne spun cine…

    Sediu TVR, nu manifestanti lui Dinca ci aceiasi necunoscuti au produs teroarea, Dinca cu manifestanti lui s-a opus, salvat. NUmai ca, aceei manifestanti agresivi îi regasim si in 18 Feb 90 când au intrat in Guvern cu forta, deasemeni le stim componentul social, NU erau membri taranisti, liberali nici macar a lui Dinca, avem dovezi dle Iliescu,chiar daca mie acei tovarasi mi-au spart aparatul foto….

    va citez tot pe dvs dle Iliescu

    ———-
    1. Manifestaţia (cu caracter de miting electoral) din Piaţa Universităţii, care a încetat după alegerile din 20 mai.

    —————————-

    Nu a fost miting electoral, am fost implicat in campania electorala, va pun la dispozitie documetatitia-foto,dar o are si SRI-ul ptr ca….(?!). Grupul PNT central (asta o stiti sigur si dvs), nu a fost activ, nu putea sa fie ptr ca a fost in tara cu delegatia…(!?). Liberali se purtau blând cu dvs, studentimea nu dorea lega actiunile sale de PNT. In P-ta Univ pâna in 20 Mai, au predominat studenti, intelctualitatea si elevi plus autentici luptatori din 21 Dec 89, ramasi in viata, este greu dovedi ca acestia erau usor de manipulat de PNT.

    Ce obiectiv major a a unit aceea masa declansa acel fenomen dle Iliescu? Ce forta straina mai putea interveni mobiliza masele precum in decembrie 89? Pai daca FSN-ul avea sutinerea a cca 75%, ce partid mai putea mobiliza aceea masa si instruita pe deasupra.

    Eu personal vad alte greseli comise, si mai vad un alt fenomen nefast ptr opozitie pe care aceea demonstratie la generat. Si, va spun fff sincer, ma numar printre putini care sunt implicat adânc, la originea declansari fenomenului, cu documente va pot dovedi, nu doar SRI-ul detine istoricul exact, bagat sub pres 50 de ani. Daca nu exista P-ta Univ era mai bine ptr noii (PNT), de fapt demonstratia a fost declansata si de provocarea fortelor de ordine (24 Aprilie), calpod aplicat si in 13 Iunie 90, dupa aceia s-a dat coerenta si sincer va spun dle Iliescu;

    noii membrii activi (centru) PNT nu am mai fost implicati, am sutinut fiecare cu prezenta (nesemnicativ) strict privat si doar când aveam timp.

    Eu nu stiu când v-a spus dvs Coposu ca ar fi existat cockteiluri Molotov in subsolurile sediului PNT, daca a spus asa ceva … habar nu avea, eu c-am stiu ce exista acolo si de unde provenea, cine a furat cel mai tare… Partidul dvs si-a facut campanie si pe statia radio, care cica ar fi fost distrusa de mineri… aiurea, a fost tinuta sub lacat,dupa care plasata omului FSN, de un “mare” taranist” Ce ar fi ca Tariceanu sa vina si spuna ca “dolari” gasiti in sediul PNL de mineri erau adevarati… la fel si cu Coposu…, sa fim totusi rezonabili; sunteti politician versat, asa ceva nici mort nu se recunaoste de un lider de partid, iar daca Coposu v-a spus asa ceva, a fost fie tâmpit fie omul dvs!

    Dle Iliescu, dupa 12 Ianuarie 1990, fie permis sa vi-o spun deschis, nu a-ti mai fost omul momentului, ptr ca nu a-ti avut viziune in perspectiva dar nici nu a-ti avut curaj risca, dealtfel nici in vremea comunismului nu a-ti facut mare dizidenta, opunere fatisa fata de Ceusescu, cazul Pârvulescu. Si acum va spun inca una foarte sincer, eu stiam de dvs inca din Septembrie 89 auzisem “surse sigure” ca urmati lua locul. Asa cum am mai spus, a-ti fost omul momentului, dar dupa…, eu asa cred ca va consemna istoria.

    Eu cred ca suntem destul de maturizati a spune lucruilor pe nume, Dvs dle Iliescu nu cred ca aveti motive a va mai teme de cineva ca va trage la raspundere, aveti spatele prea betonat mai ales international. Ce am expus eu mai sus, nu poate fi contestat decât prin fraze, documentele arata o alta realitate, iar daca eu sunt un martor ocular/implicat in acele evenimente, cred ca as avea si eu dreptu macar la aparare (morala), in fata vasnicilor dvs aparatori pe care îi cresteti, educati cu grija parinteasca.

    Fereasca Dumnezeu ca un Victor sau altii vasinci aparatori ai dvs de pe blog sa ajunga unde nu trebuie (politic)…

    Cu stima
    ……

  9. leo Says:

    Domnule Preşedinte,
    n-aş fi egal cu mine însumi dacă nu aş recunoaşte-o: aţi reuşit ceea ce puţini au avut ocazia a-şi trece în palmares – l-aţi lăsat pe ăsta leo… fără cuvinte!
    Şi nici nu ştiu prea bine cât ţine asta de surpriza de a mă vedea încadrat între doi fani-de-fani ai dvs, eu, un neica nimeni pe care nu-l cunoaşteţi decât prin cele câteva gânduri ce l-au adus pe blogul unui OM pe care ar fi preferat, aşa cum o declarase, să-l admire doar de la distanţă.
    Ori cât ţine asta de dificultatea de a afla răspunsul potrivit la un poate nemeritat „Mulţumesc”.
    Dacă aş răspune „Plăcerea e de partea mea!”, cu siguranţă se vor găsi cârcotaşi de profesie care, dacă tot le vine lesne a pune semn de egalitate între lipsa de informare a poporenilor de pe la sate, şi nu numai, şi (părere pusă de ei în gura altuia) luarea drept proşti a ţăranilor din care, ne place au ba, cu toţii ne tragem înţelepciunea unui popor cu adevărat binecuvântat cu o inteligenţă cu mult peste medie, şi căror ţărani, n-ai ce-i face – şi o spun după cei „şapte ani de-acasă” dobândiţi de la o vrednică ţărancă ce-a fost bunica mea, cea care mă veghează acum din Ceruri, le vine lesne a trăi departe de cestiuni care, pentru unii pot părea capitale, dar pentru ei n-au a face cu truda lor de dobândire a preazilnicei pâini (în paranteză fie spus, nu numai că n-au ei grija preşedinţilor de aiurea, dar pentru mulţi nici n-a ajuns pe uliţă dubaşul care să anunţe cum că s-a schimbat preşedintele, pentru nu puţini preşedintele României fiind încă… Ion Iliescu!) (nu că ar greşi foarte mult, atâta vreme cât nu prea ne putem lăuda c-am avea vreun preşedinte la acest moment…), dacă tot le vine lesne a pune semn de egalitate în a le fi refuzat dreptul de a da altora note într-o casă în care sunt la fel de musafiri ca aceia şi, chipurile, tendinţa cuiva de la a-i desconsidera (asta după ce, cu toată consideraţia, cineva a consumat timp propriu pentru a le explica lucruri la care nici că au luat seama!), nu m-aş mira să aflu că răspunsul ar indica eventuale sechele ale amintirilor din copilăria cuiva măcinat de… plăceri sadice la adresa… căţeilor…
    Dacă aş răspunde „Pentru puţin!” aş fi pe undeva nedrept cu mine însumi, pentru că nu-i deloc puţin lucru să renunţi la savurarea – cu sau fără implicare directă – a schimburilor de idei, pentru a te coborî la nivelul demolatorilor de purtători de idei, a acelora pentru care atacul la persoană, etichetarea, generalizarea, trunchierea frazelor celuilalt şi ignorarea argumentelor preopinentului vin să încerce a masca lipsa unor idei proprii. Şi, după cum se poate lesne constata, cum dealtfel era şi de aşteptat, tot efortul în van; pentru că, aşa cum am mai spus-o, comunicarea presupune, în afară de existenţa unui emitent şi a unui canal de comunicare, şi existenţa unui receptor. Când însă ai de-a face cu entităţi de bruiaj, setate pe modul „emisie”, evident că nu poţi afla în acestea un receptor… Ş-atunci nu-ţi rămâne decât speranţa că demersul tău va fi fost înţeles de cei cărora, în fapt, te-ai adresat – cei ce formează mediul în care se află cele trei (emitent, canal de comunicare şi receptor), mediu eventual interesat a desluşi între adevărul unilateral al unora şi adevărul general, acela rezultat la intersecţia adevărurilor personale ale tuturor elementelor ce-l compun pe dumnealui, mediul…
    Cam multe cuvinte pentru cineva rămas fără cuvinte, nu-i aşa?
    Când de fapt acum, că tot am divagat trăgând de timp cu cele mai alambicate fraze pe care mintea mea le-a zămislit vreodată, înţeleg că singurul lucru pe care-l aveam de făcut era să…
    Vă mulţumesc pentru onoarea pe care mi-aţi făcut-o întinzându-mi o mână cu chipul animat de zâmbetul emblematic al… Bunicuţei pe care o ştiam, dispusă oricând a acorda beneficiul prezumţiei de… bună-credinţă interlocutorilor. Poate prea uşor pentru lumea asta în care trăim, dacă e să privesc în urmă la fără de sfârşitul şir de… oameni de bine ce v-au răspuns mâinii întinse cu… dar cu ce nu v-au răspuns…
    Ce să vă zic, în final? Să aveţi parte de cât mai puţine prilejuri în care să transmiteţi astfel de mulţumiri. Aveţi, evident, altele mult mai cu folos de făcut…
    Cu respect,
    Leo

  10. Victor Says:

    Domnule Presedinte,

    Va rog sa-mi permiteti sa public un comentariu al Profesorului Borgovan pe care eu il consider remarcabil. Am obtinut in trecut permisiunea de principiu de la domnul Profesor, ca atunci cand consider, sa public unde doresc comentariile sale. Nu vreau sa aiba neaparat legatura cu postul meu, unde este realizat comentariul, nu vreau sa-mi fac publicitate in acest fel, vreau ca toata lumea care citeste sa faca abstractie de referirile la scrierea mea si sa judece ceea ce scrie Profesorul Borgovan:

    “Victor,

    Am citit articolul tau si crede-ma ca ai reusit sa ma pui pe ganduri.
    ”Romanii ca nimeni altii”. Un adevar crud care ne obliga din nemernicia altora sa pecam ochii in fata oricarui neica-nimeni venit de aiurea.

    Cum bine zici contestarea revolutiei a venit imediat ,inca din ianuarie 1990,cand refuzatii istoriei au venit sa se infrupte din trupul tarii si asa vlaguit si obosit. OMUL Ion Iliescu le-a tinut piept,aproape de unul singur si pentru ca n-a dorit ca tara sa fie sfartecata de niciun fel,plateste acum pe nedrept. Este un fel de a zice “plateste” deoarece domnia-sa este mult deasupra nemerniciilor vremii si dupa cum se intampla la noi,Istoria va confirma ca”Ion Iliescu in l989 si dupa,a fost omul potrivit la momentul potrivit”.

    Nu sunt un admirator fanatic al domniei-sale ci unul rational ,cu echilibrul si cu simtul valorii si de aceea-mi permit a spune ca neputintele multora sunt puse in seama domniei sale.Tocmai valoarea si puterea caracterului domniei -sale ,face ca si azi,dupa ce nu mai detine puterea in stat sa fie tinta atacurilor murdare ale tuturor acelora carora le-a inspirat teama si respect. Acum ataca intr-un mod las tot de teama,de teama ca revenirea sa la carma PSD,ar fi o problema pentru adversarii din opozitie si oportunistii din partid.

    Eu nu cunosc tara Europeana venita din sistemul comunist si membra UE care sa-si denigreze si demonizeze in asemenea masura conducatorii. Acest reflex al “boierilor romani” de a umbla cu para la”padisah” se perperueaza si chiar se amplifica in prezent ,aducand deservicii poporului nostru si asa amarat dupa 50 de ani de regim totalitar. Eu asa inteleg titlul postului de azi. Se pot spune multe dar pacat ca nu le aud si cei ce ar trebui sa fie romani si nu lifte. Nu sunt vorbe mari,sunt realitati negate cu un scop obscur si imoral.

    O seara frumoasa,IonBorgo.”

  11. emigrantul Says:

    IATA CA AMBASADORUL RUS LA NATIUNILE UNITE, Vitaly Churkin, EMITE IDEA UNEI POSIBILE APROBARI AMERICANE A ATACULUI GEORGIAN DIN 8 AUGUST 2008

    /”The Russian ambassador to the United Nations, Vitaly Churkin told CNN his country is seeking details on what started the fighting.

    “We do not want to believe that the United States has given a green light to this adventurous act,” he said. “But our American colleagues are telling us that they’re investigating now what may have happened in the channels of communication for Mr. Saakashvili to have behaved in such a reckless manner.” “/
    http://news.yahoo.com/s/ap/20080812/ap_on_re_eu/georgia_russia

  12. emigrantul Says:

    CITEVA DATE DESPRE GEORGIA SI OSETIA DE SUD

    Suprafata:
    GEORGIA – 69 700 km patrati
    OSETIA DE SUD – 3900 km patrati -> 5.6 % din suprafata Georgiei

    Populatie (2007):
    GEORGIA – 4.65 milioane
    OSETIA DE SUD ~ 45 000 osetieni (~1% din totalul populatiei) + 17500 georgieni

    Harta Georgiei cu Osetia de Sud

  13. hydrotechnicus Says:

    O farama de cultura, dezbateri de substanta, cu interferente intre politic si social, cu parteneri de dialog cu adevarat doritori de bine pentru noi toti. Este si explicatia pentru care (asa cum remarca si Mihnea) numarul vizitatorilor creste zilnic cu cate 1000. Un sfat(care cred ca este si in asentimentul colegilor seriosi ce intervin pe acest blog): sa lasam „pres…bobor” sa-si macine frustrarile de unul singur. Asemeni avatarului pe care singur l-a ales, el cauta scandal. ECHILIBRU nu este domeniul sau.Asa ca …in ce ma priveste – il voi trece la…Spam!!!

    In alta ordine de idei, revenind la lumea inconjuratoare,(apropos de avatar),domnule Presedinte, cu tot respectul pe care vi-l port , imi aduc aminte de o avertizare a dvs:”Aveti grija pe mana cui lasati partidul!!”

    Pe mana cui a ramas PSD? Urmarind prestatiile de la Cotroceni, mi-a fost jena de conducatorul PSD: un om care nu stie ce face legislativul (el ii cere presedintelui sa „scoata” legi), noroc cu Ponta care ii sufla (si el jenat) corecturile de rigoare. Dealtfel, Severin a trebuit sa faca ulterior o Conferinta de presa pentru a pune lucrurile la punct.

    In aceste conditii, va intreb: FRAGILA SOCIAL-DEMOCRATIE ROMANEASCA, PE MAINILE CUI RAMANE?!!!

  14. Mihnea Georgescu Says:

    Domnule Preşedinte,

    Cu îngăduinţa dvs., postez şi aici un modest articol de politică externă, cred că îl veţi găsi interesant…

    TRĂIASCĂ SFÂNTA RUSIE!

    Rusia are din nou toate şansele să se afirme ca putere mondială de primul rang. Să vedem pe unde va scoate cămaşa gunoiul de băse, care a cărat ţucalul americanilor în Estul Europei, făcându-se de râs, precum marioneta Saakaşvili!

    Ştiţi ce se spune pe coridoarele netului, pe virtualele uliţe dosnice?

    http://mariabarbu.wordpress.com/2008/08/12/va-propun-un-subiect-de-dezbatere-este-neo-bolsevismul-icr-o-realitate/#comment-8461

    Că de fapt, celebra conexiune americană a agenţilor Cotrocenilor, ar fi de fapt formată din cârtiţele KGB din America, ceea ce nici nu e de mirare! Păi ce înţelegere faţă de splendida Americă, Ţara Tuturor Posibilităţilor să aibă un ţăran de la Bacău ca băsescu, format în spiritul de cazarmă sovietică al Liceului de Marină Militară al Constanţei anilor ‘70? Băsescu a fost şi va rămâne un plebeu, o slugă par excellence a intereselor ruseşti şi americane combinate. Americanii nu au nevoie de oameni deştepţi ca Adrian Năstase, care să conducă un Neam, deoarece aceştia sunt şi periculoşi, fiind Nobili. Băsescu este un om slab, de extracţie joasă, de care se pot dispensa lejer fără prea multă tevatură. În cazul nefericit al lui băsescu, prostia sa este garanţia fidelităţii sale.

    Rusia are măreţie şi chemare spre dominaţia mondială, la care va ajunge cu o singură condiţie: să sprijine Israelul în Reconstrucţia Templului şi zdrobirea hoardelor barbare de arabi! Din păcate, ruşii nu au conştientizat ÎNCĂ pe deplin supremaţia universală a Israelului şi chemerea acestui Neam de a conduce toate celelalte neamuri pe calea mântuirii… În timp ce americanii au o vagă dar persistentă intuiţie a acestui fenomen, de accea rămân ÎNCĂ naţiunea cea mai puternică, pentru că Israelul nu şi-a luat ÎNCĂ mâna de pe America.

    Fundamental, există doar un singur popor, aşa cum există şi un singur Dumnezeu, iar acesta este ISRAELUL. Celelalte neamuri au valoare şi substanţă numai în măsura în care participă la iudaitate, în măsura în care se împărtăşesc în harurile fiinţiale ale tradiţiei iudaice.

    Este Rusia un Nou Babilon, poate ultimul? Da, în măsura în care se pune în acord cu Israelul. În acest context, prezenţa lui Nicolas Sarkozy ca mediator într-un moment cheie al expansionismului rusesc este profund semnificativă.

    Dedicaţie pentru Medvedev şi Sarkozy: Liza Minelli, New York, New York…

    http://www.trilulilu.ro/morsa2003/a066f722e70fce

  15. aviaxis Says:

    @Presedinte al Boborului

    Nu cred ca poti afla de la domnul Iliescu ceea ce s-a intamplat cu adevarat la mineriade… si eu am plecat pe acelasi drum dar m-am convins ca nu prea ai cum sa scoti adevarul la iveala aici pe blog…

    daca vrei sa te informezi poti merge aici: http://www.portal.clickme.ro/blog/despre-orice/istoria-mineriadelor/142#content

    dar mie unul mi se pare destul de clar ce a fost acolo… Obisnuit fiind cu stilul totalitarist de conducere a tarii domnul Iliescu s-a speriat de niste manifestari democratice care din pacate s-au soldat cu morti “la chemarea noastra” (adica a dansilor). Sigur… sunt multi factori, sunt vinovate mai multe persoane, dar e clar ca actorul principal a fost presedintele Iliescu, cel care a stiut si sa manipuleze si sa induce diverse stari populatiei in functie de propriile-i interese.

  16. SorinPLATON Says:

    “Noi” occidentul “civilizat” ne-am facut de mandra comedie in episodul Georgia… “Distractia si nota de plata” doar de acum urmeaza…

    http://sorinplaton.wordpress.com/2008/08/13/occidentul-de-comedie/

    Cu stima,

    SorinP.

  17. Presedinte al Boborului Says:

    permiteti douo observatii stimati colegi de “dialog” oferita prin amabilitatea dlui Ion Iliescu, care paradoxal se dovedeste mai democrat decât dvs, in logica lucruirlor ar trebui sa fie invers, dl Iliescu a prins o epoca, este marcat de ea cum si eu voi ramâne pe viata de epoca din care m-am adapat fie ca am vrut s-au nu, asta este…

    1) Nimeni nu il contesta (nu poate si sa vrea) pe dl Iliescu ca om al momentului, ma repet; Dl Iliescu dintre totii comunisti români (ceei mai tâmpiti din totii), a fost si ramâne un fenomen grozav, daca vreti, dl Iliescu il va alunga pe Ceausescu (azi la moda) din rândul tineretului interesat de personalitate.

    2) Imi permit afirma public, eu cred ca am înteles drama numita Ion Iliescu, i-am urmarit fiecare miscare cu o deosebita atentie ptr al intelge ca om si, imi place sa cred ca l-am înteles, Ion Iliescu este un OM, si ca atare merita respectat, pai , daca ma apuc sa va fac portretul lui Iliescu, va intrec la “lins”, eu i-am (imi place lauda, ei si?) partea umana din el, dvs sunt ferm convins, NU, ptr ca vb in lozincute…

    3) Dl ILiescu are stringenta nevoie de un dus rece, care sa-i dea curaj vorbi in memoriile d-sale, sincer si, mai trebuie sa se descatuseze de intoxicarea la care a fost supus cât a condus România, incepând cu 12 Ianuarie 90, stiu eu de ce spun cu acest inceput de 12 Ianuarie 1990…. Si mai stiu si de ce am amintiti de aceea proclamatie, ptr ca stiu si daca stiu, am verificat cu lupa…, de ce dracu ma tot bagati voi la dilimandrosi?

  18. Victor Says:

    Pres Bobor,

    Nu ma provoca ca acum intru in politica si vorba ta, sa-i fereasca Dumnezeu pe cei ca tine de mine.

    Iar incepi? Voi nu va plctisiti niciodata sa reluati aceleasi teme, aceleasi acuze nefondate aduse lui Ion Iliescu? Vad ca in lipsa argumentelor acum ai adoptat strategia de a pune asa zise intrebari cu raspuns continut evident.

    Ma ce sa-ti zic, trebuie sa recunosc ca aveti scoala. Daca v-ati pune mintile in slujba binelui poate ar fi o faza dar asa ramaneti niste “refuzati ai istoriei” cum bine va numeste profesorul Borgovan. Cu gramatica stai mai prost dar daca zici ca esti pretenar cu revolutionarii aia vocali din ’89-90 si in plus ai maturat in fata lui Coposu atunci devine explicabil. Dar si aici am indoieli pentru ca nu inetelg ce faceai pana la urma in ’90 umblai dupa fusta lui Coposu asa cum ai afirmat sau erai fotograf, pentru ca aparatul ala foto spart ma dezorienteaza. Nu ar fi mai simplu sa dovedesti si tu minim curaj sa-ti amintesti de vremurile cand ai luptat si sa iti declari numele intreg?

    Hai sa vedem:

    Inteleg ca ai indoieli cum ca grupurile care au atacat politistii precum si MAI, Politia, TVR, SRI au fost grupuri organizate si ceri dovezi. Pai ce faci acum intrebi victima victima despre modul cum ati actionat voi? Tu nu stii ca ati fost organizati? Ca cineva v-a dirijat, ati sustras din arhive, ati luat armament, ati distrus echipamente la televiziune si acum nu stii ca asta ati facut-o la comanda?

    Puteau grupuri de demonstranti reali neinstruiti sa invinga Politia? Tot fraierul a vazut ca ati actionat dupa un plan pus la punct si tie iti trebuie dovezi in acest sens. Iti dau si dovezi. In primul rand am sa ma refer la derbedeii care au venit in grup organizat si au atacat Politia invingand-o. Poti invinge unitati politienesti fara pregatire, fara training?

    O alta dovada este comanda liderilor Ligii Studentilor care din balconul Universitatii au incitat grupurile sustinand ca exista studenti arestati in beciurile sediului Politiei , practic comandandu-le sa atace . Apoi fiecare grup a avut un lider. Cine a fost liderul grupului care a atacat televiziunea? Nu cumva un pretenar de-al tau, unul din revolutionarii aia tuciurii cu care te mandresti?

    Cu manifestatia din Piata Universitatii ai lamurit-o. Ai adus argumente “pertinente” gen ” nu a fost miting electoral”. :))) Dar ce a fost mai presule? S-a declansat odata cu campania electorala? S-a terminat odata cu anuntarea rezultatelor? Sa nu-mi spui de urat mirositorii aia sustinuti de “Alianta Poporului”- nu cumva tu esti asta ca si tie iti place faza cu “poporul” sau ma rog “boborul”, si “Asociatia 21 Decembrie” pentru ca si aia au semnat o intelegere cu Guvernul Roman.

    Tu stii legea? Ce lozinci s-au scandat in Piata impotriva unui anumit candidat si anume Ion Iliescu? Intrebare: A fost legala manifestatia ? A respectat prevederile legii electorale? Raspuns : NU! Care a fost scopul declarat al manifestantilor, tinta lor? Nu cumva Ion Iliescu? Si atunci cum ai tupeul acum sa vii si sa afirmi ca nu a fost manifestatie electorala cand exista atatea argumente in acest sens?

    Nu Coposu a zis ca s-au gasit Molotoave si canistre cu benzina la voi in sediu ca doar nu venea sa se autodenunte. El doar a fost informat despre existenta lor si apoi, verificand, a recunoscut, logic. Dar a declarat ca nu stia. Ai fost tu omul lui Coposu cum sunt eu omul lui Kissinger. In sfarsit nu conteaza tot lichea ramai.

    Altceva nu prea mai este de comentat, si oricum m-am plictisit scriindu-ti atat de mult. Ai profilul unui diversionist tipic si cunostintele tale, stlul in care aberezi imi amintesc de donsoara cu UTC-ul la care am facut referire intr-un schimb de replici anterior.

    Ca doar nu credeai ca eu sunt de parere ca voi doi va urati.

    PS. Ramane “Presedinte al Boborului” sau schimbam in “Presedinta a Boborului”?

  19. faracianura Says:

    domnule Iliescu, va propun sa va opriti asupra urmatorului articol despre necesitatea promovarii proiectului de interzicere a cianurii in minerit. cred ca inundatiile din aceasta vara au fost destul de scurte pentru a evita un dezastru si destul de importante pt a ne arata cat suntem de aproape de dezastru. unde este psd-ul in acest discurs public? socialistii maghiari, azi la putere, sustin initiativele de interzicere a cianurii in exploatarile miniere din Europa de Est? cand va ajunge psd-ul o locomotiva pt un proiect de lege care sa creeze noi standarde de responsabilitate asupra mediului in zona? poate veti iesi din transee, veti renunta la vicitimzari si veti construi o viziune pozitiva pentru un electorat preocupat de echilibrul ecologic, un mediu curat si sanatos, dezvoltare durabila…http://www.faracianura.ro/index.shtml?x=2907&cmd%5B97%5D=c-1-0ddccbbb66ade42214624fc253ced3e3&cmd%5B98%5D=x-98-2313

  20. Gabriela Savitsky Says:

    Domnule Preşedinte,

    ar fi redundant să vă spun cât de mult m-aţi bucurat şi cât bine aţi adus cu dumneavoastră.

    Reiau aici un fragment din ce am scris pe blogul meu. Impresii din spital…

    Unul dintre miracole se întâmplă a treia zi când asistentele, cu vocea gâtuită de emoţie mă anunţă că voi fi mutată în altă secţie, pentru că voi primi o vizită neobişnuită. Mărturisesc că am sperat din tot sufletul meu amorţit că îl voi revedea pe omul care a scos la lumină cu un gest aproape imperceptibil, cu un zâmbet blând şi cu o privire în care plutea toată bunătatea din lume, idealul pe care eu îl îngropasem în 2004 sub un munte de piatră şi de uitare. Am sperat, acolo, într-un colţ al inimii, dar nu am crezut că cel mai important Om al epocii de după Revoluţie îşi va face timp şi va găsi cu cale să facă o vizită, la spital, unei fiinţe atât de neînsemnate, de necunoscute şi de imprevizibile ca mine. Mi-am luat câteva lucruşoare şi am urmat-o pe asistenta care m-a dirijat. Am străbătut curtea cu mintea plină de tot felul de gânduri contradictorii şi cu inima valsând ca un conte la Balul Împăratului. Am urcat şi am ajuns în salon. Cu felul meu ştrengăresc (destul de inadecvat unei doamne pe care urma să o viziteze Preşedintele), am schiţat o mică reverenţă şi i-am spus asistentei tinere şi drăguţe, zâmbind: ” Eu sunt VIP-ul.” A zâmbit şi ea bucuroasă că nu sunt vreo scorpie ţâfnoasă. Ca să treacă timpul şi ca să domolesc bătăile inimii amăgind-o cu nimicuri, am butonat sms-uri pe telefonul mobil. N-am observat că a intrat cineva pe uşa salonului dar am simţit o mişcare binevoitoare a aerului. Am ridicat ochii şi am nimerit cu ei în cei mai blânzi ochi care m-au privit, cred, vreodată. Patern. Fără nicio nuanţă de milă ci doar cu o perfectă înţelegere. Îl însoţea medicul cu ochii mari şi dramatici care mă vizitase în celălalt pavilion, cu o dimineaţă în urmă. Doctorul Ţintoiu. Ochii lui, ca şi numele. Aţinţiţi. Un om care priveşte cu întreaga lui experienţă. Lângă dumnealui, şeful Secţiei, doctorul Goleanu, un bărbat pe care, dacă îl vezi pe stradă, îţi dai seama dintr-o privire că e medic. De undeva, din emoţiile tuturor poate, apare un buchet de trandafiri albi, de un alb concret, ca nişte tu-tu-uri de balerină. Domnul Preşedinte este elegant ca un dandy din epoca victoriană. De o eleganţă care îţi taie pur şi simplu respiraţia. Pantofii, cureaua şi unele dungi de la cămaşa cadrilată sunt maro. Medicii ies. Vorbim. Timpul s-a oprit demult în loc şi se uită pe fereastră, căţărat ca un copil năzdrăvan în copacul ce foşneşte în lumină. De fapt, eu ascult şi înregistez că o placă de patefon lină, fără nici un şănţuleţ, într-un studio de înregistrări de odinioară. În timp ce ascult mi-am mutat întreaga fiinţă în irişi şi privesc. Irişii mei au acum degete care ating chipul acesta de neatins care se mişcă atât de expresiv încât ar putea închipui istoria tuturor chipurilor. Are aparenţa imuabilului. Ascult cu o parte a minţii care ştie să asculte şi alunec în apele ochilor cum alunecă o monoxilă în fluviu. Nu ştiu ce aventură mă aşteaptă în această călătorie dar ştiu că e aventura totală, aceea care-ţi dezvăluie străfundurile eului. Încerc să citesc alunecând de-a lungul fiecărui rid, de-a lungul fiecărei umbre de zâmbet, încerc să desluşesc în ce constă secretul puterii acestui om fascinant ca o hartă a unei alte lumi, prezentă, aici, şi paralelă cu lumea această a noastră. Dacă aş fi fost vreodată în Egipt, cred că în faţa Sfinxului aş fi avut acelaşi sentiment. Că înţelesul e exprimarea, comunicarea, nu există un secret esoteric. Este lumina, acel întreg al lungimilor de undă ale ei, care revarsă toate culorile într-o permanentă trecere dinspre roşu spre violet. Dacă aş sta o mie de ani, o eternitate, cu ochii pironiţi în ochii acestui om tot n-ar fi suficienţi să înţeleg. Nu mă simt nici mică şi insignifiantă, nici specială sau importantă, mă simt liniştită. Prezenţa, cuvintele, gesturile, mimica, zâmbetul au construit în jurul meu o reţea de fire aurii care scintilează. Dacă fericirea, pacea sufletului, ar putea fi cuantificată, măsurată şi desenată aşa ar putea fi reprezentată. Dacă există, între oamenii pământului, unul în care să crezi orbeşte, care să te poată determina să-l urmezi până la capătul tuturor hotarelor, acum, aşa cum mă aflu, neputincioasă şi vulnerabilă, îl văd în faţa ochilor mei, vorbind degajat despre pre-aderare, aderare, reconstrucţia Bucureştiului, Năstase, Coposu, Hertzog, sistemul hidroenergetic naţional, trădări, exagerări, înţelegeri, sistem medical, şi îmi spun în inima mea că există două modalităţi de a te raporta la Ion Iliescu: să-l iubeşti definitiv sau să-l urăşti total. Este ceea ce Biblia numeşte fără echivoc: fierbinte.

    Îl ascult, străbat, ca un copil care-a nimerit în lumea poveştilor, luxurianta şi fermecătoarea pădure a echilibrului şi măsurii, unde toate ideile sunt trasate hexagonal cum sunt fagurii, unde copacii sunt de smarald şi apele de cleştar, unde iarba e somnoroasă şi cerul răcoros şi mă uit la tot acest univers în fierbere de parcă acum aş descoperi că sunt o fiinţă vie. Mă gândesc la şirul lung de trădări şi negări, la poporul acesta care-şi îngurgitează conducătorii carismatici cum îşi înghiţea Cronos copiii în mitologia greacă. Mă gândesc, cu durere, la toată această ilustră ştiinţă a politicii pe care nu e nimeni vrednic s-o folosească. Mă gândesc la propriul partid al lui Ion Iliescu, ajuns acum o ruină impresionantă, un mausoleu mişcător în care el singur e viu cu adevărat. Îmi dau lacrimile. Le stăpânesc, nu ar fi nimerit să plâng ca o proastă. Poate că nu mai suntem o naţie atât de ticăloasă, mă amăgesc. Poate nu suntem, cum spune Patapievici, autoportretizandu-se psihanalitic, o naţie cu substanţa genetică tarată. Poate reuşim să ne găsim drumul adevărat prin bezna şi mlaştinile istoriei în care ne-au afundat, în ultimii ani, inşi hrăpăreţi cu săculeţ zornăind de arginţi în loc de suflet şi cu un hău până în fundul Iadului în loc de conştiinţă… Poate…

    Dacă la coronarografia de a doua zi, pe care mi-a făcut-o, cu blândeţe şi profesionalism, doctoriţa Florina Pinte, am reacţionat raţional, fără să stric aparatele şi fără să leşin – cum mi s-a-ntâmplat, de frică şi de durere, la Timişoara, în 2006, cred că această vizită neaşteptată şi nesperată, care m-a învelit într-o mantie inexpugnabilă, a avut rolul ei.

  21. emigrantul Says:

    Ce parere aveti de urmatorul text apartinind unui autor binecunoscut?

    /”Rusia are măreţie şi chemare spre dominaţia mondială, la care va ajunge cu o singură condiţie: să sprijine Israelul în Reconstrucţia Templului şi zdrobirea hoardelor barbare de arabi! Din păcate, ruşii nu au conştientizat ÎNCĂ pe deplin supremaţia universală a Israelului şi chemerea acestui Neam de a conduce toate celelalte neamuri pe calea mântuirii… În timp ce americanii au o vagă dar persistentă intuiţie a acestui fenomen, de accea rămân ÎNCĂ naţiunea cea mai puternică, pentru că Israelul nu şi-a luat ÎNCĂ mâna de pe America.

    Fundamental, există doar un singur Popor, aşa cum există şi un singur Dumnezeu, iar acesta este ISRAELUL. Celelalte neamuri au valoare şi substanţă numai în măsura în care participă la iudaitate, în măsura în care se împărtăşesc în harurile fiinţiale ale tradiţiei iudaice.”/
    Sursa:
    http://mihneageorgescu.wordpress.com/2008/08/13/traiasca-sfanta-rusie/

  22. emigrantul Says:

    NOTEZ CA STATELE UNITE AU INCEPUT DEJA, PE FATA, SPRIJINIREA MILITARA A GEORGIEI

    ATENTIE! ROMANIA SE POATE TRANSFORMA, PE VIITOR, INTR-O BAZA AMERICANA DE APROVIZIONARE A GRUZIEI.

    Din cite citesc intr-un articol pe Yahoo News, US a inceput deja cunoscuta sa tehnica a livrarii “ajutoarelor umanitare” catre zonele de conflict. Mai mult, in cazul Georgiei, se face referire directa nu doar la partea umanitara ci si la evaluarea necesitatilor sale armate de catre SUA, ceea ce se traduce prin acordarea unui sprijin militar.

    Cum americanii au o baza in Romania ce include si aeroport, nu m-as mira ca o parte din avioanele US destinate Gruziei sa decoleze din tara noastra iar unele nave americane sa plece spre regiunea Caucazului din porturile Dobrogei.

    In felul acesta, miine, poimiine, ne trezim implicati intr-un razboi impotriva Rusiei din care nu avem nimic de cistigat.

    /”US launches Georgia aid mission

    WASHINGTON (AFP) – The US military began a humanitarian airlift to war-torn Georgia Wednesday and will review the needs of the country’s military in the wake of a conflict with Russia, the Pentagon said.
    President George W. Bush announced that a US C-17 transport aircraft was on its way to Georgia bearing humanitarian supplies to help victims of days of fierce fighting over the breakaway region of South Ossetia.
    “A US C-17 aircraft with humanitarian supplies is on its way,” Bush said. “And in the days ahead we will use US aircraft as well as naval forces to deliver humanitarian and medical supplies.”
    Pentagon spokesman, Bryan Whitman, said a second C-17 flight was scheduled to fly to Tbilisi on Thursday, also bearing medical supplies, shelter, bedding and other items.
    He would not elaborate on Bush’s statement that US naval forces also would be used to deliver humanitarian relief.
    “We are going to look at a wide range of assistance options that are available to us,” he said. “The quickest way to expedite and provide some immediate relief from suffering is to do it by air.”
    A US military assessment team also will travel to the Georgian capital soon to assess the situation and identify the longer term needs on the ground, he said.
    Whitman said the Pentagon also will begin assessing the needs of the Georgian military in the coming days.
    “They are a good ally. I’m sure the mil-to-mil (military) relationship will continue and we’ll be looking at what their needs are,” he said.
    In his statement, Bush warned Russia that the United States expected it to ensure that all seaports, airports, roads and airspace remain open for the delivery of humanitarian assistance and civilian transit.
    The Pentagon spokesman declined say to whether the Russians had offered assurances of safe passage.
    “I’ll just say the Russian government was notified of what we were doing,” Whitman said. “/
    Sursa:
    http://news.yahoo.com/s/afp/20080813/pl_afp/georgiarussiaconflictusbushaid_080813170259

  23. Mihnea Georgescu Says:

    Dragă Emigrantul,

    Mulţumesc pentru preluarea modestului meu text şi pentru grija cu care urmăriţi blogul meu. Fireşte, trebuie citit în contextul articolului, pe care l-am şi postat mai sus, in extenso.

    Eu în Preşedintele Ion ILIESCU am încredere, chiar şi când mă critică. Este una dintre foarte puţinele persoane în care am încredere.

  24. Victor Says:

    Referitor la link-ul oferit cu “marinimie” de aviaxis :

    Despre astia cei care scriu o istorie mincinoasa ne vorbea Profesorul Borgovan in comentariul pe care l-am publicat mai sus. Tot la ei fac si eu referire in postul meu “Romanii ca nimeni altii”.

    Daca cititi cum se prezinta faptele pe blogul spre care ne indruma aviaxis, o sa remarcati la sfarsit ca cel care a scris acolo a folosit ca surse Wikipedia si dntb.ro. Am vrut sa precizez pentru a atrage atentia celor bine intentionati ca am dreptate atunci cand afirm ca si noi suntem vinovati ca acceptam prea usor ca nemernicii astia sa mistifice istoria fara sa facem nimic. Nu ar trebui sa scriem si noi, mai multi, adevarul despre mineriade si in general despre istoria traita? Altfel ne miram ca internetul este plin de minciuni si ca tinerii isi formeaza opinii gresite.

  25. leo Says:

    @ Gavroş
    Nici că se putea un moment mai potrivit pentru picătura de suflet pe care ai adus-o aici decât acum, în plin şuvoi de, vorba unui clasic în viaţă, praf de nouri abătut asupra acestei grădiniţe… a unui om care, ştiind ca un nimeni altul să rămână un om între oameni, nu are cum fi atins de toate tentativele de maculare a unui zâmbet… numai bun de scos din minţi nişte făr-de-suflet chirciţi de ură…
    Chiar că meriţi acel… bucheţel de trandafiri…
    http://www.trilulilu.ro/lauvoi/4b793bcc91f302

  26. aviaxis Says:

    @Victor

    – Ca orice cetatean interesat de viata politica, incerc si eu sa aflu adevarul in ce priveste acele evenimente. In perioada aceea aveam 11-12 ani, deci nu puteam intelege prea multe… opiniile pe care le exprim sunt doar o interpretare a realitatii, evident subiectiva si nu adevarul absolut.

    Am incercat sa ma informez cat am putut mai bine, dar… concluziile de pe blogul respectiv mi se par reale. In ce privesteimplicarea voastra, a celor care accepta ca “nemernicii” sa “mistifice istoria”… ai dreptate, voi astia care detineti adevarul sunteti vinovati. Toti avem acum pe net destule mijloace pentru a ne exprima si a expune faptele reale.

  27. livius01dancer Says:

    Domnule Presedinte numa’sanatate sa fie la toata lumea ca alta formula la ora asta nu am gasit. Doresc sa va trimit un borcan cu dulceata de trandafiri(virtual) de la D-na Bejan de la Iesi (sunt in asentiment cu dansa care inca va iubeste) si din partea noastra , a familiei care va cunoaste atat de bine din scumpul si dulcele grai al D-nei .Pentru istorie ati fost un bun presedinte dar pentru noi a-ti fost si a-ti ramas un om . Simplu . Pentru asta va iubim .

  28. sorini Says:

    @Ion Iliescu

    Domnule Presdinte,

    In legatura cu cartile – va multumesc pentru raspuns, nu am intrat cateva zile pe blog. Va voi cauta, dupa cum imi sugerati, la birou, dupa 28 august.

    Dupa ce voi parcurge tot, cu permisiunea dvs. o sa revin cu eventuale rugaminti suplimentare, apropo de evenimente, nuante, etc. Incerc, printre altele, sa ajung la o analiza onesta, nepartizana si libera de cliseu asupra genezei democratiei romanesti post-decembriste, in perspectiva comparata.

    Va multumesc.

    Sorin M.

Leave a Reply

