NOUL MITROPOLIT AL OLTENIEI

 

Cu prilejul prezentei mele la Craiova, sambata 26 iulie a.c., i-am facut o vizita noului arhiepiscop al Craiovei si mitropolit al Olteniei, Înalt Prea Sfintitul Irineu , cel care a devenit astfel al treilea ierarh al Bisericii Ortodoxe Române.

 

Intalnirea a avut loc in ajunul ceremoniei întronizarii Sale care a avut loc duminica 27 iulie a.c.

 

Imag122

 

L-am felicitat si i-am urat impliniri depline in noua si nobila Sa misiune.

 

M6 

 

Am avut un schimb de opinii, vorbind despre experienta pozitiva a conlucrarii dintre biserica si institutiile statului, atat la nivel national cat si local, Mitropolia Olteniei oferind un exemplu in aceasta privinta.

 

6 Responses to “NOUL MITROPOLIT AL OLTENIEI”

  1. Bibliotecaru Says:

    Mie mi-a plăcut foarte mult discursul ÎPS Irineu. 90% la sută din reforma pe care o doreşte pentru Biserica Ortodoxă Română este şi aspiraţia mea de la BOR. Eu am mari aşteptări de la înalt prea sfinţia sa şi, de ce nu, răspândirea acestor idei în toată ţara.

  2. exasperat Says:

    Domnule Iliescu,

    Nu v-aţi exprimat punctul de vedere (sau dacă aţi făcut-o, n-am fost eu atent) cu privire la candidaturile preoţilor pentru posturile de consilieri locali, cu ocazia alegerilor din iunie. Nici nu am o statistică exactă cu privire la succesul “repurtat” în acest sens de slujitorii altarelor, dar aş fi foarte curios să aflu părerea unuia care a avut mereu Biserica apropae.

    Nu credeţi că implicarea politică a preoţilor limitează neîndoielnic activitatea lor pastorală? Oricât de mult am vrea să filozofăm pe această temă, eu prefer oricând un preot care să-mi vorbească de pe solee despre Evanghelia din ziua respectivă şi nu despre negocieri de voturi şi toate cele care se petrec, firesc de altfel, în înteriorul vieţii politice şi administrative.

    Sunt un jurnalist din Dâmboviţa, absolvent al Facultăţii de Teologie Ortodoxă şi aştept cu interes punctul dumneavoastră de vedere.

    Respectuos,
    Petruţ Dumitru

    Iată şi un site care sper să vă placă:

    http://exasperat.wordpress.com/

  3. exasperat Says:

    Şi încă ceva: pe când şi pe la noi prin Dâmboviţa?

  4. sfinx667 Says:

    Domnule Presedinte Ion Iliescu,
    Ma bucura mult postarea dumneavostra. Pe toate posturile de televiziune s-a subliniat ” singurul politician roman prezent, a fost presedintele T.B…..”
    E bine ca romanii sa fie informati corect, caci despre vizita dumneavoastra nu au pomenit acele televiziuni…
    Intr-adevar, e mai mult decat necesara o reforma a BOR, si da, biserica trebuie sa se implice mai mult in tot ce presupune asistenta sociala, doar ca mic exemplu, si da, sa lase alte indeletniciri celor in drept si abilitati, multe ar putea face, foarte multe .
    Ii doresc sanatate si putere, succes IPS Irineu in demersurile sale pe Calea Luminii !
    stima si deosebita consideratie,
    Sibilla

  5. Mihnea Georgescu Says:

    Domnule Preşedinte,

    Superbe fotografii! Ele reprezintă modelul “simfoniei bizantine,” al relaţiei armonioase dintre Biserică şi Stat. Felicitări şi pentru ECHILIBRUL de care daţi dovadă în chestiuni atât de spinoase!

    Nu pot să nu îmi amintesc relaţia de prietenie apropiată pe care aţi avut-o cu fericitul întru adormire PATRIARH TEOCTIST, de la a cărui trecere la cele veşnice s-a împlinit recent un an. Într-atât semănaţi cu Prea Fericitul la longevitate şi autoritate, încât până şi duşmanii dvs. comuni au sesizat strania simetrie, numindu-l pe Prea Fericitul – ironic fireşte – “un Iliescu al Bisericii”…

    Avem nevoie de oameni ca dvs. în fruntea Neamului!

    În altă ordine de idei, am revenit din vacanţă. Ţinând cont şi de faptul că Emigrantul m-a numit Prim-Ministru în Guvernul Bloggerilor, voi încerca să fiu la înălţimea acestei “funcţii.” :)

  6. sfinx667 Says:

    @Druje Mihnea,
    doar nu te culcasi pe roze, zau ase… au nu citisi ce echipa ai, esti ” binecuvantat “, vezi cum calci, descantecele vazusi ca tot pe manusitele sfinxului raman, si ma opresc aici, dar, ai o echipa pe cinste….. iui ce greu iti va fi sa mentii tu un echilibru… :))
    Sigur nu vrei sa cedezi functia cat mai ai timp ? :)
    Si inca nu stii ce echipa propun eu curand ;)
    Sa repeti Tatal Nostru, vei avea nevoie :)
    Pentru moment, nadajduiesc ca si tu sa te implici in actiuni umanitare, asta e o prioritate, si mai apoi sa lupti pentru starpirea netrebnicilor ce defriseaza plamanii verzi, cu totii avem datoria aceasta, nu doar sa ne limitam la analize si observatii ci sa ne si implicam !
    ziveli Mihnea,
    Sibilla

Leave a Reply

