COMENTARII LA ATACURILE “T.B. » si »V.B » (2)

Victor Ca totdeauna, riguros şi corect în aprecieri, de astă dată în privinţa demagogiei lui Traian Băsescu privind formula “cine e bolnav de putere?!!!”.

De asemenea, sesizează exact importanţa poziţiei politice adoptată de PNL sau PSD la atacurile lui Traian Băsescu.

Confuciusare dreptate în aprecierea scopurilor lui Traian Băsescu – de a-şi marca intr-un fel prezenţa într-un spaţiu public. Dar sunt de acord cu autorul, că nu orice prezenţă este si benefică.

Gabriela Savitsky În stilul caracteristic, cu suflet, îi dă un diagnostic binemeritat, ca şi Maria Barbu, privind consecinţele politice ale acţiunilor lui Traian Băsescu, de subminare a partidelor politice.

Ovidiuapreciază, pe bună dreptate, declaraţia lui Oprescu – că el luptă cu Blaga şi nu cu Traian Băsescu.

stef36 – Vă înţeleg mâhnirea în legătură cu prestaţia plină de ură, duşmănie, de care a dat dovadă la TV Traian Băsescu, ca şi caracterul demagogic al discursului său. Vă mulţumesc pentru urări şi sfat.

emigrantul Mă întreabă dacă Piaţa Universităţii a fost stimulată de Statele Unite. Pot confirma un singur lucru, consemnat în documentaţia Congresului SUA: Fundaţia National Endowment for Democracy (NED), finanţată de Congresul SUA, a subvenţionat, în primăvara anului 1990 (în perioada acţiunilor din Piaţa Universităţii) – PNŢCD, PNL, GDS, Liga Studenţilor, ziarul România Liberă şi sindicatul Frăţia (la vremea respectivă, această ştire a trezit dispute şi în interiorul partidelor respective).

La întrebările mele adresate reprezentanţilor NED, privind destinaţia şi beneficiarii, mi s-a răspuns că ei sustin societatea civilă, nu organizaţii legate in vreun fel de putere. Când le-am repetat întrebarea, în perioada 1996-2000, când PDSR era în opoziţie, de ce nu dezvoltă ONG-uri pentru stânga eşichierului politic, au ocolit întrebarea. Nu vreau să fac speculaţii pe această temă, privind în general modul în care s-au acordat şi s-au oferit burse din afară (chiar şi de către fundaţia domnului Soros).

cbaltatescu este de acord că evocarea mineriadelor este o manevră electorală. Dar, imi reproseaza mie că aş fi provocat violenţa minerilor, ceea ce este un neadevăr! Eu am condamnat toate formele de violenţă. Repet ce i-am spus şi lui Baiamare, privind corelaţia cauză-efect şi vă recomand, de asemenea, cartea “Viaţa politică între violenţă şi dialog”, în care sunt inserate şi trei stenograme, cred, interesante: de la discuţia cu reprezentanţii celor trei partide, din ziua de 28 ianuarie 1990, de la discuţia cu Comisia Parlamentară privind evenimentele din 13-15 iunie, ca şi cu cea care a analizat mineriada din 1991.

Dezavuând toate violenţele, vă repet şi dumneavoastră, că nu minerii au fost primii care au provocat violenţe. Ei nu au fost nici pe 12 sau 28 ianuarie 1990, nici la devastarea clădirii Guvernului din duminica de 8 februarie 1990, nici la Târgu Mureş, în martie, nici pe 13 iunie 1990.

nattaniel crede că sunt oameni care au suferit de pe urma violenţelor săvârşite de mineri şi că, de aceea, aceştia nu pot uita! Sunt de acord cu această afirmaţie, am toată compasiunea şi regretul pentru acele evenimente. Un lucru în care nu pot fi de acord cu dumneavoastră este incercarea de a arunca răspunderea asupra celor aflaţi la putere şi, în primul rând, asupra celui ce exercita, în condiţii atât de precare, funcţia provizorie de şef al statului (oare, de ce ignoraţi aceste împrejurări şi vă opriţi doar la o parte a detaliilor, încercând să bagatelizaţi eforturile făcute atunci pentru a apăra stabilitatea ţării?). Vi se par chiar jocuri de copii actele de violenţă din ianuarie, februarie (devastarea clădirii Guvernului), martie (Târgu Mureş), lozinca lansata in Piaţa Universităţii – “Singura soluţie, înc-o revoluţie”, vandalismele săvârşite în ziua de 13 iunie ?

aviaxis imi aminteste ca in ziua de 15 iunie, în incinta ROMEXPO, am mulţumit minerilor pentru că au răspuns “chemării” noastre – probabil, pentru a demonstra prin aceasta că eu i-aş fi chemat pe mineri !

Nu aceasta era semnificaţia cuvântului meu pe care l-am adresat minerilor. În primul rând, era de datoria mea să mă adresez în ansamblu minerilor şi tuturor celor ce au răspuns chemării mele adresate public (la radio şi televiziune) în timpul desfăşurării violenţelor din Bucureşti şi când poliţia, practic, dispăruse din peisaj – de a sprijini forţele de ordine pentru a apăra instituţiile statului, si a restabili ordinea . Nu întâmplător şi populaţia Bucureştilor, îngrozită de scenele la care asistase în ajun, i-a salutat cu căldură pe mineri, atât la sosire, cât şi la plecare. Această populaţie nu a aprobat violenţele, ci faptul că minerii au apărut ca salvatori ai ordinii în Capitală.

În acelaşi timp, în cuvântul meu, i-am îndemnat să părăsească, în ordine, Capitala, întrucât ordinea fusese restabilită prin intervenţia armatei. În primul rând, nu puteau fi identificaţi toţi minerii cu cei ce au săvârşit violenţe. În al doilea rând, era singura modalitate de a-i îndemna să părăsească Bucureştiul.

Cirlovacristian – îmi reproşează că nu aş fi răspuns avertizărilor pe care mi le-ar fi transmis, în legătură cu intenţiile PD-L. Îmi pare rău. Nu înseamnă că nu am reţinut toate remarcile dumneavoastră, chiar dacă nu am răspuns imediat la ele.

orosflrn îşi exprimă nemulţumirea pentru rezultatele obţinute de organizatiile PSD din Sălaj si mai ales de la Cluj. Într-adevăr, se va impune o analiză minuţioasă a conţinutului activităţii politice a PSD în cele mai multe judeţe ardelene. Este nefiresc ca, în Ardeal, stânga politică să fie atât de slabă!

emigrantul – perseverează în specularea unor sondaje pentru a demonstra că revoluţia română ar fi fost opera KGB, la ordinul lui Gorbaciov, ceea ce este aberant! Va recomand să citiţi cartea mea despre revoluţia română. Pot să vă ofer un exemplar, dacă imi comunicaţi adresa unde pot să v-o trimit.

12 Responses to “COMENTARII LA ATACURILE “T.B. » si »V.B » (2)”

  1. emigrantul Says:

    REFERITOR LA MISCAREA “PIATA UNIVERSITATII” DIN 1990

    Domnule Presedinte,

    Astazi mi-ati dat o serie de informatii extrem de utile pe care eu personal nu le stiam. Presupuneam, de multa vreme, ca America a fost instigatoarea fenomenului “Piata Universitatii” iar banuielile mele au inceput sa se confirme odata cu repetarea, practic identica, a actiunii in Iugoslavia, Georgia si Ucraina insa acum este prima oara cind am confirmarea, destul de clara, de la cea mai avizata persoana care ar putea furniza asemenea informatii.

    De altfel, asa cum o arata sondajul prezentat mai jos, mare parte din romani considera ca americanii au fost implicati in evenimentele din 1990.

    De asemenea, tot Statele Unite au finantat campania lui Emil Constantinescu din 1996, postul PRO TV infiintat in decembrie 1995 fiind special creat la initiativa US pentru a-l inlatura pe Ion Iliescu de la putere.

    ================================================
    Considerati ca miscarea “Piata Universitatii” din 1990 a fost instigata de Statele Unite cu scopul implantarii in Romania a unui guvern marioneta Pro American?

    Categoric DA – 25.00 %
    Probabil DA – 25.00 %
    Categoric NU – 30.56 %
    Probabil NU – 11.11 %
    Nu stiu – 2.78 %
    Alte raspunsuri – 5.56 %
    ================================================

    Citat Ion Iliescu
    /”emigrantul – Mă întreabă dacă Piaţa Universităţii a fost stimulată de Statele Unite. Pot confirma un singur lucru, consemnat în documentaţia Congresului SUA: Fundaţia National Endowment for Democracy (NED), finanţată de Congresul SUA, a subvenţionat, în primăvara anului 1990 (în perioada acţiunilor din Piaţa Universităţii) – PNŢCD, PNL, GDS, Liga Studenţilor, ziarul România Liberă şi sindicatul Frăţia (la vremea respectivă, această ştire a trezit dispute şi în interiorul partidelor respective).”/

  2. Ovidiu Says:

    Stimate presedinte Ion Iliescu, va multumesc frumos pentru raspuns!

    Va doresc multa sanatate!

    Ovidiu.

    http://stirea.wordpress.com/

  3. petrisorsocol Says:

    Cea mai grea lovitura pentru individul penibil Traian Basescu este ignoranta. Oricum Oprescu va castiga si-l vom vedea pe Ion Cristoiu cu papion la gat :lol:

    http://www.petrisorsocol.com

  4. aviaxis Says:

    Va multumesc pentru raspuns dar el ridica multe alte intrebari. Eu aveam 9 ani la revolutie si 10 la mineriade, nu am inteles prea multe atunci dar uitandu-ma inapoi lucrurile mi se par putin diferite.

    Sa zicem totusi ca minerii au venit in mod spontan si ca dumneavoastra nu i-ati putut opri. Sa mai presupunem ca cei din piata doreau instaurarea unui “regim de tip fascist” cum spuneati (sincer mi se pare foarte greu de crezut).

    Dar chiar si asa tot trebuie sa-mi pun intrebarea: “Daca multimea era instigata de americanii ce doreau un guvern marioneta nu credeti ca in cazul in care ar fi reusit inlaturarea regimului dumneavoastra ar fi existat posibilitatea ca acum sa traim mai bine?”. Ma rog, este evident ca nu asa se punea problema inlaturarii unui regim, dar din punctul meu de vedere modul in care a fost innabusita revolta a fost cel putin regretabil (deci intrebarea mea are sens).

    Multumesc,

  5. sfinx667 Says:

    Domnule Presedinte ION ILIESCU,,
    Iata am mai descoperit un ” termen neglijabil ” de aceasta data in persoana unui anume Sorin Tudor, la fel de infantil in manifestari, la fel de acru, bajbaind in afirmatii contradictorii si deloc demne de atentia cuiva, la fel de disperat si confuz… cum bine a sesizat si punctat Victor Babiciu in de acum bine stiutele sale analize demne de lauda si atentie, acest Sorin Tudor e clar un reprezentant al dreptei strambe….
    Sa fie posibil sa ne scrie prin intermediul sau consilierii hahaielilor….observ incrancenare in vointa cu orice pret a se demonstra ca anumiti bloggeri nu sunt credibili, aud de ” mineriade on line “….se pare ca cei bolnavi si avizi sunt atat de portocalii la suflet incat uita sa-si argumenteze afirmatiile aberante…mare-i gradina ta Doamne… Contradictia afirmatiilor sale e rusinoasa si hazlie, daca-mi permiteti, adica, recunoaste ca suntem multi , isi arata limpede ingrijorarea, arunca disperat cu acuzatii in ..stanga…caci, in dreapta s-a impiedicat natangul…
    Referitor la ceea ce sesizeaza emigrantul, si eu sunt de parere ca numitii vinovati ai evenimentelor din 1990 nu au fost niciodata straini de anumite cursuri ale cauzelor si consecintelor, scopul a fost insa unul foarte precis….da, americanii au stiut tot timpul si sunt undeva pititi in ecuatie, sunt orice altceva, numai termenul necunoscut nu… si iar ma-ntreb de unde atata servitute si ploconire la domnul Basescu in a isi zugravii umilele temenele poftindu-i la multe cele inghetate pe litoral, sincer, mai avea cateva secunde si pupa manutza musafirului… atitudinea sa desi de neinteles initial, spune atat de multe in fapt…chiar atat de bolnav de putere este , din nefericire inca sef al statului roman, incat sa nu-i mai pese de faptul ca a reusit fara nici un efort a fii mascariciul anului….si noi sa acceptam ca ne reprezinta….sa ma ierte Dumnezeu, dar, cu cat pleaca mai repede, cu atat mai benefic fi-va, in interesul nostru,dar iata, si al sau, caci e limpede ca internarea sa e una la solicitare…omul cere cu insistenta… zice Sfanta Scriptura ” cere si ti se va da “, alegatorii ii vor da exact ce merita, nici mai mult, nici mai putin !
    De ce ne incapatanam noi romanii in a tot tolera guverne marionete pro cuiva…suntem capabili de a a ne impune respectul, sigur ca nu fiind servili si umili, nici obtuzi in gandire, nu izolandu-ne e drept, manifestand deschidere, si mai adevarat, dar, prin a ne respecta noi insine ar fii un bun inceput, in opinia mea.
    Deosebita stima si consideratie, cu respect,
    Sibilla

  6. Maria Barbu Says:

    Domnule Presedinte,

    dincolo de isteria care il caracterizeaza, Traian Basescu este purtatprul de cuvant al unor grupuri de interese economice si politice. Convingerea mea este ca toate aceste grupuri care l-au sustinut sa ajunga sef al statului roman sunt grpuri anti-romanesti. Foarte semnificativa mi se pare pozitionarea lui actuala in mod clar in opozitie cu dumneavoastra, ceea ce ar trebui sa ii faca pe romani sa inteleaga limpede ca dumneavoastra reprezentati interesele Romaniei, in timp ce Traian Basescu si pedelistii reprezinta forte anti-romanesti. Nebunia basesciana a atins apogeul tocmai pentru ca el este tributar altor interese si orice esec politic ii este scos pe nas si pe urechi, ca sa ma exprim plastic!

  7. stef36 Says:

    Domnule Presedinte!

    Am trait alaturi de familia mea tragedia anilor /89, baiatul meu era militar in termen de o luna (nov. /89 incorporat in Brasov) de atunci sotul meu de spaima a ramas bolnav de inima. Eu am fost mai puternica, m-am dus
    la unitatea unde era, am vorbit cu cei in drept si am reusit ca in acele zile
    fierbinti si groaznice sa gasesc intelegere umana la durerea mea si sa auda
    vocea copilului la telefon, sotul reusind asfel sa supravietuiasca !
    Pentru mine ati fost un om de mare omenie!

    Astazi, va doresc sanatate, multa sanatate!

  8. stef36 Says:

    Domnule Presedinte ILIESCU!

    Acum de dimineata continuu ce nu am reusit aseara! Este deosebit de bun
    acest mod de a comunica cu cei din blogul Dvs., Nu credeam ca voi mai gasi timp pentru acest fapt, dar energia Dvs. spiritul mereu activ, timpul
    petrecut mereu in mijlocul oamenilor, este un tonic, un balsam pentru sufletul multor oameni care nu au prea multe bucurii!

    Cu stima si respect pentru toti cei ce va iubesc!

    Va doresc multa sanatate! stef

  9. draghiputerity Says:

    Domnule Presedinte Iliescu,

    am citit cu deosebit interes raspunsul dvs pentru “emigrantul”. Mi-a confirmat unele banuieli. Pentru sustinatorii neconditionati a unei “relatii privilegiate” cu SUA, ar fi interesant de comparat situatia de acum a Romaniei cu Ucraina, Georgia respectiv Yugoslavia, unde actiunile respective au reusit. Parerea mea personala e ca SUA nu are aliatzi, ci doar interese.

    Indraznesc sa merg mai departe si va intreb direct: nu sunt oare Basescu si regimul sau portocaliu inca o incercare, de data aceasta reusita, venita din aceeasi directie? Asemanarile cu Ucraina si Georgia sunt izbitoare, iar acolo nu mai incape nici o indoiala ca e vorba de “revolutzii” sponzorizate de SUA.

    Am avut mereu impresia ca Basescu si indivizi din imediata lui apropiere au fost de fapt cadre ale diferitelor servicii externe ale regimului ceausist. Mai exact acei indivizi care e posibil sa fi tradat, care au fost racolati de servicii straine, iar acum lucreaza intr-o forma sau alta pentru interesele SUA sau a altor tzari.

    In mod particular ma incita pozitia fostului dvs consilier Ioan Talpes din aceasta perspectiva. Nu a fost el de fapt un agent infiltrat de SUA pe langa dvs? Nu a sustinut el doar acele actiuni ale Romaniei care conveneau dintr-un motiv sau altul SUA? Nu a incercat sa va influentzeze in aceasta directie?

    As vrea sa cred ca Talpes e doar un “baiat destept” care isi ofera serviciile oricui e la putere, pentru a si le servi de fapt pe cele personale. Cunosc destul de bine mentalitatea banatenilor din zona lui natala. Insa nu pot uita doua momente. Primul a fost cand Traian Basescu i-a multumit personal pentru rezultatul la referendumul de demitere. Al doilea, la o emisiune TV, unde mai ca ii dadeau lacrimile cand povestea cum a fost el felicitat de ziua lui de nu mai stiu care shef al unui serviciu de informatzii al SUA. Destul de ciudat, nu vi se pare?

    Imi e clar ca ating un subiect pe care probabil nu il puteti aborda in totalitate. In caz ca acest mesaj e neavenit, va rog sa nu-l aprobati pt. publicare. Poate insa totusi credeti ca unele lucruri merita sa fie spuse. Ne-ar putea ajuta in perspectiva alegerilor care urmeaza.

  10. sfinx667 Says:

    @draghiputerity ,
    :)
    intr-o zi, ploaia va veni, curcubeul va zambi… mai sunt si banateni care iubesc zambetul curcubeului , sa crezi :)

  11. Gabriela Savitsky Says:

    Draghi,

    eşti genial.

  12. SorinPLATON Says:

    Oprescu deranjeaza la culme sistemul represiv-reactionar, fiind asociabil noua, “shoshonarilor”…
    http://sorinplaton.wordpress.com/2008/06/13/oprescu-este-unul-dintre-noi/

Leave a Reply

