UPDATE : DUPA 18 ANI

 

Pentru a rememora  ”atmosfera de campanie” postez in PAGINI interviul « Ultima confruntare : 17 mai 1990 » publicat de Emanuel Valeriu in decembrie 1995, in volumul sau POLITICA FARA ANESTEZIE.

 

2 Responses to “”

  1. complexromania Says:

    Domnule Ion Iliescu,
    Eu sunt Bogdan, am 26 de ani, m-am nascut deci in 1982, primavara.
    Am avut o copilarie fericita, presarata cu mici picanterii generate probabil de fustrarea parintilor pe care am inteles-o mai tarziu (dar poate ca nu are importanta). N-am trait in mod constient regimul comunist, insa simt cicatricile trecutului, ca o unda ce ataca continuu inconstientul colectiv, al nostru, al tuturor romanilor, oriunde am fi!

    Ma nemultumeste profund, si imi genereaza momente de panica, faptul ca trecutul asupra momentul ’89 nu se doreste a fi clarificat, existand premiza in am trai viatza intr-o tzara guvernata de mitul “ceausescu”, de mitul “securitatea”, ce se activeaza in momentele noastre de instabilitatea emotionala, iar la nivel colectiv, in momentele de campanie electorala.

    Sincer, va admir, insa nu v-am votat niciodata, pentru ca sunteti politician roman guvernat de aceleasi fantome ale subcostientului colectiv, si oricat de constient atzi cunoaste acest lucru, singura terabie, a noastra, a romanilor, este anamneza.

    Pe acest principiu, intentionez sa emigrez din tara, pentru propria sanatate, insa sper ca intr-un moment, vetzi realiza cat de important este elucidarea momentului ’89 pentru fiecare roman, de orice varsta.

    Sunt sigur ca Dvs. cunosteti mult mai multe lucruri, dar nu le puteti spune decat inglobate in generalism. Am credinta ca odata ce vetzi ajunge intr-un moment critic al vietzii, nu vetzi lua cu Dvs. aceste secrete!
    Iar daca nu cunoastetzi aceste secret, sunt sigur ca le putetzi!

    Tin la Romania, ca loc in care am copilarit, am gandit, am simtit, am iuibit, am dus foamea, am evoluat, am citit, am sperat, m-am dezamagit, am cazut, m-am inaltat… dar nu stiu daca voi muri.

    Nu stiu cat de mult m-am lasat inteles (probabil un defect al celor din zodia pestilor ), insa a fost un mesaj onest catre un mare om al Romanilor, si cred ca simtitzi ca rolul dvs. inca nu s-a terminat.

    Cum spunea un mare romantic, nu ne este dat sa alegem rolul, ci sa-l jucam cum se cuvine, pana la capat!

    cu stima,
    bogdan t.

    ps: scuze ca n-am vorbit despre carte, inca nu am cumparat-o, simteam nevoia insa sa va comunic aceste randuri.

  2. tomberon Says:

    foarte interesant
    tine-te tare serifule
    nu mor caii cand vor cainii, nu-i asa ?

Leave a Reply

