BRASOV

 

 

Particip la Turneul Electoral al candidatilor PSD din judetul Brasov.

Candidatul nostru la presedintia Consiliului Judetean Brasov, senatorul PSD Otilian Neagoe a fost şi este pregătit să preia puterea. Pentru primariile structurilor teritoriale PSD-istii brasoveni  şi-au recrutat oameni buni care au demonstrat seriozitate, capacitate şi competenţă. Aceasta este afirmatia pe care am facut-o la conferinţa de presă susţinută miercuri la Braşov.
            Dacă urmăriţi guvernările care s-au succedat la noi, coaliţiile nu au fost fericite. Au amplificat fenomenul clientelismului. Când sunt patru sau cinci partide într-o coaliţie, sunt şi patru sau cinci clientele şi intervin tot felul de probleme.
            Vor urma intalnirile cu alegătorii din Zărneşti, Prejmer, Hărman şi din municipiul reşedinţă de judeţ iar dupa amiaza este rezervata participării la un spectacol folcloric la Sala sporturilor. La intoarcere voi comenta impresii detaliate

 

Pana atunci voi publica continuarea comentariului lui Victor de pe blogul sau.. Consider ca aceasta se impune iar autorul nu are obiectii :

 

« O intrebare pentru Robert Turcescu

Despre ce vorbim aici???

mai 14, 2008

Unii nu sunt capabili sa inteleaga, altii nu vor sa inteleaga. Pentru prima categorie am sa fac urmatoarele precizari :

Nu exista fapte, nu exista probe reale care sa sustina ideea aberanta ca Presedintele Iliescu a fost implicat in mineriadele din anii ‘90. Nici nu ar avea cum. Totul este o facatura politica.

Exista doar declaratii fanteziste ale unor asa zisi reclamanti care isi dau cu parerea. Acestia sunt probabil chiar cei ce au contribuit la intentia de destabilizare a tarii si inlocuirea prin forta a conducerii alese democratic. Au fost niste ani tulburi.

“Ani tulburi” pentru ca :

In 12 Ianuarie 1990 s-a desfasurat comemorarea victimelor din decembrie ‘89. Comemorarea s-a transformat brusc intr-o manifestatie violenta.

In 28 Ianuarie 1990, sediul Guvernului Romaniei a fost atacat si incendiat de grupuri violente.

In 18 Februarie 1990, sediul Guvernului a fost practic distrus, iar vice-prim ministrul a fost amenintat cu moartea.

In 22 Aprilie, odata cu inceperea campaniei electorale, Piata Universitatii este ocupata, organizatorii apeland practic la o metoda ilegala pentru sustinerea si promovarea opozantilor lui Ion Iliescu. In acelasi timp pe intreaga durata a manifestatiei, Presedintele Iliescu a fost denigrat, calomniat, s-au strigat lozinci unele de nedescris. In sfarsit, asa cum am mai scris, poate ca pentru unii dintre noi era necesara aceasta refulare insa adevarul istoric trebuie scris asa cum a fost. Nu trebuie reinventat.

Cu toate acestea, Presedintele Iliescu intelege ca pe undeva exista si dorinta unora dintre participanti de a se manifesta liber si lasa manifestatia sa curga fara sa o deranjeze cu nimic.

In timp ce organizatorii meschini, stiau cu precizie ce urmaresc, participantii la fenomenul Piata Universitatii se aflau acolo pentru a asista si a se manifesta in cadrul primului MARE CIRC LIBER dupa anii de dictatura. Privind retrospectiv raman la parerea ca desi oamenii au fost pacaliti, desi scopul oragnizatorilor era meschin, Piata Universitatii a fost un fenomen necesar. Indiferent de scopul organizatorilor a existat si o manifestare sociala si culturala acolo. Paradoxal sau nu acest lucru a fost posibil tocmai datorita ignorantei participantilor. Asta este insa strict parerea mea personala.

Cu riscul de a ma repeta, subliniez ca Presedintele Iliescu sesizeaza caracterul ilegal al manifestatiei dar si intentia meschina, ordinara, a organizatorilor de a se folosi de frustrarile oamenilor, de dorinta acestora de a se exprima liber, deci sesizeaza toate acestea, si totusi nimic si nimeni nu intervine pentru a tulbura desfasurarea evenimentelor din Piata Universitatii.

Incercarile repetate ale Presedintelui Iliescu de a intra in dialog cu organizatorii manifestatiei s-au lovit de pozitia rigida a acestora.

Rezultatul alegerilor din 20 Mai 1990, adica 85% dintre votanti in favoarea lui Ion Iliescu, ii descumpaneste atat de tare pe principalii organizatori incat in sfarsit decid sa-si ia jucariile si sa paraseasca piata. Manifestantii se retrag de asemenea.

Totusi, piata continua sa fie ocupata de corturile urat mirositoare ale unora care isi ziceau “grevistii foamei” sustinuti de doua organizatii : “Alianta Poporului” si “Asociatia 21 Decembrie”.

Urmeaza o perioada de negocieri a autoritatilor cu asa zisii grevisti ai foamei. In tot acest timp, cetatenii puneau presiune pe autoritati sa redea circulatiei zona Piata Universitatii. Practic, unul dintre cele mai importante noduri in reteaua de trafic a Capitalei era ocupat abuziv.

Intr-un final, asa zisii grevisti care isi schimbau revendicarile de la o ora la alta in functie de ce li se dicta de catre cei ce stateau in spatele lor, adica “ia incercati-o ba pe asta, poate tine”, inteleg la un moment dat sa puncteze clar revendicarile si aleg sa ceara doar infiintarea unui post de televiziune “independent”.

Asa zisii grevisti ai foamei semneaza o intelegere cu Guvernul si promit sa paraseasca Piata.

Pe baza acestei intelegeri , Premierul Petre Roman aproba masurile de eliberare a pietei, masuri propuse de Ministrul de Interne.

Politia intervine in piata in dimineata zilei de 13 Iunie 1990 insa din senin apar grupuri organizate care veneau dinspre strazile laterale. Incepe o lupta de gherila in care Politia este depasita.

Actiunile Politiei din acea vreme sunt rezultatul slabei pregatiri, a lipsei de experienta in lupta de strada. Sa nu uitam, Politia actiona timorat, ca urmasa a fostei Militii fiind supusa oprobiului public in nenumarate randuri.

Urmeaza atacarea de catre aceste grupuri organizate a unor institutii fundamentale ale statului de drept: Televiziunea, SRI, Ministerul de Interne, Politia Capitalei. Unele dintre acestea sunt devastate.

In seara de 13 Iunie, Presedintele Iliescu se adreseaza tarii prin intermediul televiziunii si al radioului. Domnia Sa informeaza despre evenimentele survenite si cere sprijinirea autoritatilor in demersul de restabilire a ordinii.

Politia fiind scoasa din joc, Presedintele Iliescu face un apel catre Armata pentru a ajuta la apararea institutiilor atacate.

Armata intervine cu intarziere dupa numeroase ezitari. A nu se omite ca o parte dintre cadrele militare erau implicate in cercetari si procese legate de evenimentele din Decembrie 1989.

Trebuie subliniat ca Presedintele Iliescu nu avea nici atributiile si nici pregatirea necesara pentru a comanda actiunile Armatei. Actiunile Armatei apartin exclusiv conducerii executive a acesteia, legea si regulamentele militare fiind respectate intrutotul.

Urmeaza venirea minerilor. Pe fondul imaginilor transmise de Televiziunea Nationala in care Bucurestiul aparea intr-un nor de fum, cladiri si masini incendiate, era fireasca reactia emotionala a oamenilor. Ei tocmai isi alesesera Presedintele, conducerea, iar o mana de derbedei platiti si organizati paramilitar vroiau cu orice pret sa instaureze anarhia in tara si sa inlocuiasca prin forta conducerea aleasa in mod democratic.

Presedintele Iliescu a condamnat in repetate randuri faptele reprobabile ale unora dintre mineri. Occidentul a fost intoxicat de opiniile opozantilor lui Ion Iliescu, opinii in care acestia il acuzau aberant de “reprimare” , dar si de venirea minerilor.

Pai ce s-a “reprimat” doamnelor si domnilor?
Ce si pe cine au “reprimat” autoritatile??? Poate invers : grupurile paramilitare au “reprimat” actiunea mai mult decat legala-adica dupa semnarea unei intelegeri cu manifestantii, a Politiei.

Sigur, grupurile conectate ocult la cascavalul lui Soros si care activeaza in Romania si-au facut datoria si si-o fac in continuare. Iar Soros stie si poate sa foloseasca lobbystii din occident sau presa occidentala pentru ca acestia sa-i serveasca interesele.

Occidentul il doare in cot de noi asa cum l-a durut si atunci. Vad ca unii se ambaleaza ca atunci a fost momentul in care ne-am discreditat in ochii occidentului. Eu zic ca mai mult ne discreditam in ochii occidentului atunci cand unii romani ciordesc orice pe oriunde. Cred ca asta este motivul pentru care Italia vrea reintroducerea vizelor pentru Romania si nu venirea minerilor. Parca dupa venirea minerilor si inca sub conducerea Presedintelui Iliescu am intrat in NATO….

Iar noi, ce facem? Ne punem intrebarea : Cine i-a adus pe mineri?
Sau ne punem intrebarea : Cine a provocat actiunile care au determinat dorinta minerilor de a veni?

Cauza sau efect…

Despre ce vorbim aici???

 

Advertisements

24 Responses to “BRASOV”

  1. Mihnea Georgescu Says:

    Şi totuşi au trecut 20 de ani… Cât o să vă mai acuze de aceleaşi aberaţii? Terorişti, furtul Revoluţiei, mineriade etc….. Oamenii ăştia chiar nu se pot maturiza? Rămân cantonaţi în trecut?

  2. Gabriela Savitsky Says:

    L-am citit şi pe blogul lui Victor, sunt întru totul de acord cu această analiză serioasă, pertinentă a realităţilor… Nu ştiu când se vor “aşeza” odată adevărurile …
    Aveţi solidaritatea noastră şi gândurile noastre îngrijate.

  3. krudus Says:

    Am fost prezent in Piata Universitatii din curiozitate.
    Aveam 20 de ani.Memoria nu imi joca feste deloc, chiar au fost in proportie de 95% numai aurlaci, oameni fara casa, fara masa, mai pe scurt niste jegosi.Eu am fost acolo din curiozitate impreuna cu toti prietenii mei de la bloc.Daca vine acum unul ca Turcescu crescut prin Pitesti, sa-mi spuna mie ce-a fost in Bucuresti, deja vorbim discutii.

    Eu chiar sunt suparat pe dl. Iliescu ca nu i-a rupt cu bataia.Atunci a inceput si lipsa respectului fata de autoritatile statului, mai corect anarhia care mai tarziu a devenit coruptie generalizata.

    Ma bucuram cand am revazut Piata libera de jegosi.Nu mi-a placut niciodata debandada si circul ieftin.Eu munceam fratilor, nu aveam timp de tras flgme in Piata Universitatii.Asta este diferenta intre gornistii mari iubitori de libertate si cei care au trait pe viu acele momente.

    Dl Iliescu a fost un lord, i-a tratat pe borfasii care actionau impotriva statului mult prea bland, repet.Atunci trebuia sa le rupa capul, sa stie ca democratia nu inseamna nici bataie de joc si nici sfidarea ordinii de drept.

    Vinovati sunt cei din dreapta esicherului politic care au incurajat aceste manifestari.

    Turcescu, este un miciman care vrea sa ridice incercand in mod incorect sa manjesca istoria scrisa de dl. Iliescu.Micul Robert are un carcater infect pe care si l-a dezvaluit atunci cand a incercat sa se ridice si impotriva lui Cristian Tudor Popescu, care ii este profesor in materie de presa si nu numai..

    Am scris acest mesaj pt. ca nu mai suport atata ipocrizie si falsitate la acesti “tineri si nelinistiti” care vor sa parvina cu orice pretz.

    Cu Robert Turcescu am vorbit odata in direct la Europa FM.
    Subiectul era despre interceptarile convorbirilor telefonice .Turcescu Robert,dorea intimitate maxima, eu doream transparenta.

    Daca nu am nimic jenant de ascuns , atunci de ce sa nu fiu ascultat?!

    Evident ca omul a condus emisiunea in directia dorita de el iar ascultatorii au fost de partea lui.Parerea mea ca Turcescu are multe de ascuns, inclusiv un caracter urat pe din pacate il dezvaluie publicului tot mai des in ultima perioada.

    Regret victimele aparute in urma venirii minerilor, dar asta nu inseamna ca trebuie musai gasit vinovat acum dl. Iliescu.

  4. Maria Barbu Says:

    @Domnule presedinte,

    la sugestia lui Victor, voi posta si aici comentariul pe care l-am facut pe blogul lui la acest articol:

    “Victor, faci foarte bine ca redeschizi aceasta problema, pentru ca cei care continua sa spuna ca presedintele Iliescu a facut mineriadele nu fac decat sa preia niste pre-judecati, fara sa faca efortul de a gandi cu propria lor minte. De ce ar fi apelat presedintele Iliescu la astfel de actiuni destabilizatoare atunci cand era ION ILIESCU ERA DEJA PRESEDINTE ALES? Ales de marea majoritate a poporului votant. Cum de nu inteleg cei care preiau aceste ineptii ca a venit momentul sa si gandeasca cu mintea lor si sa nu actioneze si sa se exprime ca si cand ar avea creierul spalat? Aceste ineptii au fost lansate de tonomatele lui Soros, gds-istii si altii ca ei, care au fost acivisti ai securitatii, se stie asta!
    Cand se va intelege oare ca aceste idei sunt idei pre-concepute in laboratoarele unor oficine care doresc destabilizarea acestei tari?”

  5. catalizatorul Says:

    Domnule Iliescu, am si eu cateva intrebari:
    1. Spuneti ca manifestarile violente au fost conduse de altii. De cine? Oare in atatia ani, daca ar fi fost altii, nu se aflau, mai ales ca acestia complotau impotriva dumneavoastra? Dati nume, va rog.
    2. Oare in istorie veti ramane drept un bun presedinte sau un repetent in politica? Eu as incerca sa repar oarecum ceea ce am facut gresit, pentru ca, in cazul dumneavoastra, pacatele se vor numara si pe Pamant.
    3. Nu credeti ca ar trebui sa facem ceva in privinta viitorilor oameni politici, sa-i educam? Oare nu ar fi o idee buna, chiar in campanie(si de asemenea banoasa), sa creati un program permanent, pentru toti cei ce intra in politica, pe care sa fie obligati sa-l urmeze si sa-l treaca? Pentru ca eu, anul acesta, am constatat ca nu am cu cine vota. Toti sunt prea prosti pentru a vedea puterea ce o primesc si care este scopul ei. Avem numai gainari. Daca vi se pare interesanta propunerea, nu uitati ca a fost ideea mea.

  6. curent01 Says:

    Vorbind de evenimentele din 13-15 iunie eu cred ca este gresit denumita “Mineriada”. Mai degraba s-ar putea numi “Golaniada”. Un grup de oameni cu de la sine putere ocupa o piata si incearca sa rastoarne prin forta o putere aleasa in mod democratic. Ca si in 1991 cand minerii au venit de aceasta data sa-l rastoarne pe Iliescu (au reusit sa-l doboare doar pe Roman) ca si in 1999 pe vremea lui Constantinescu) a fost vorba de incercari de lovitura de stat. O minoritate galagioasa fara spirit democratic (respectul civilizat fata de alte opinii si votul popular) incearca prin forta (o noua “revolutie”!) sa-i dea jos pe cei de la putere. Nu pot uita sloganurile “pacifiste” din Piata cum ar fi: Iliescu du-te acasa ca nevasta-i canceroasa!, Moarte comunistilor, comunismului…. etc.
    Sper ca nu este nimeni naiv sa creada ca oamenii voiau doar sa-si expuna opiniile. Un val de ura al unor indivizi care probabil credeau ca asa se face o noua revolutie. Filozofii indoctrinarii anticomuniste isi facusera datoria.
    Am incercat de mai multe ori sa discut cu cei din piata diverse teme la moda fiind de buna credinta ca forta argumentelor invinge intotdeauna. Am fost agresat pentru simplul fapt ca aveam o alta parere decat ei. De la “Securistule” pana la cele mai de jos invective erau “argumentele” acelora atunci cand aveai o alta opinie decat ei. Violenta era in aer iar minciunile unor ziare si incitarea la ura erau la moda.
    Care erau revendicarile “democratice” ale Pt. Universit? Toate se invarteau in jurul Punctului 8.
    Unul care incepe cu “Interzicerea…..”
    Curat democratic! Asa se scapa de un concurent incomod. Mai bine interzis el si partidul de atunci FSN. Eu eram de alta parere si vreau ca intr-o societate democratica parerea mea sa fie respectata. Atunci cand altul are o alta opinie are dreptul sa demonstreze pentru ea. Fara ocuparea nimanui si fara restrangerea drepturilor altora.
    Mi se pare firesc ca atunci cand casa iti arde vecinii sa sara in ajutor. Nu aveam nevoie de chemarea nimanui sa venim si sa aparam noua democratie. Votul meu si al altora era nesocotit de asa zis democrati incapabili sa inteleaga esenta democratiei.
    Sa nu uitam ca nu minerii sunt primii si singurii care au venit in apararea democratiei romanesti firave. Locuitori ai Bucurestiului precum si ai altor orase invecinate demonstrau vointa lor pentru puterea instalata in mod democratic inca in dimineata de 14 iunie inainte de sosirea minerilor.
    “Golanii” calcasera cu bata si bocancul vointa mea si a altora exprimata prin vot.
    Cine seamana vant culege furtuna…. 14-15 iunie a fost reactia, este adevarat ca reprobabila, insa pe masura educatiei slabe in general a societatii romanesti.
    Se spune acum ca Iliescu ar fi vrut distrugerea opozitiei. Sa gandim logic!
    Cum ar fi putut oameni cu scaunul la cap sa puna la cale un astfel de plan!
    Ce ar fi fost de castigat cand alegerile fusesera castigate deja in mod detasat?
    Opozitia pierduse pe mana ei…..
    Dimpotriva, din 13-15 iunie, prin minciuna propagata pana in prezent si eludarea faptelor a avut de castigat partea care s-a autovictimizat. Hurezenii, GDS etc…
    Iti vine sa razi atunci cand procuratura cauta acum sa recupereze nu stiu ce pagube legate de uniformele date de armata unor mineri. De tot rasul….. Cine sunt cei care au dat foc la autobuze, sediile Politiei, Televiziunii, SRI etc…? Acestia se stiu si sunt de identificat in imaginile de atunci. Din pacate atunci cand se vorbeste de 13-15 iunie se arata numai imagini din 14-15 iunie. Curat democratic si impartial……

  7. emigrantul Says:

    SONDAJ:

    Ce candidat sustineti la functia de primar general al Bucurestiului?

    Pe nici unul din cei de mai jos 6.73 %
    Verginia Vedinas (PRM) 1.92 %
    Ludovic Orban (PNL) 15.87 %
    Cristian Diaconescu (PSD) 8.17 %
    Vasile Blaga (PDL) 33.17 %
    Codrin Stefanescu (PC) 0.48 %
    Mihaela Neagu (PNDC) 0.48 %
    Aurel Radulescu (PPR) 0.00 %
    Gheorghe Ionicescu (Partidul Verde) 0.00 %
    Mariana Andrei (PRR) 0.48 %
    Lucia Stanciu (PAS) 0.00 %
    Daniel Fuciu (PNG-CD) 2.40 %
    Victor Dumitrescu (PER) 0.48 %
    Ioana Ion (PRE) 0.48 %
    Aurelian Pavelescu (PNTCD) 1.44 %
    Dinu Gheorghe (PPPS) 0.00 %
    Cozmin Gusa (PIN) 0.96 %
    Dragos Frumosu (UPPS) 0.00 %
    Adrian Vilau (UPSC) 0.00 %
    Sorin Oprescu (Independent) 26.44 %
    Alexandru Mironov (PSR) 0.48 %
    Numar voturi: 208

    http://www.sondaje.php0h.com/primarie2008.php

  8. Campanie ai vrut? Campanie ai, ex-piratule! « realitatea si dincolo de ea Says:

    […] ai vrut? Campanie ai, ex-piratule! Ion Iliescu: „Un aventurier primitiv, necioplit, bădăran şi brutal, care prin tot ce a făcut până acum a […]

  9. emigrantul Says:

    PRIVITOR LA COMENTARIILE FACUTE DE ION ILIESCU REFERITOR LA TRAIAN BASESCU, PDL si PNL (a se vedea citatele de mai jos)

    Domnule Presedinte,

    Intr-adevar, oamenii nu par sa-i dea un calificativ prea bun lui Traian Basescu dupa cum rezulta din primul sondaj prezentat in continuare, totusi populatia are mai multa incredere in presedinte decit in primul ministru iar la alegerile din 2009 Traian Basescu va fi reales.

    ================================================
    Ce calificativ ii acordati lui Traian Basescu pentru modul in care conduce Romania?

    Exceptional – 11.65 %
    Foarte bine – 13.07 %
    Bine – 11.93 %
    Satisfacator – 6.25 %
    Nesatisfacator – 9.38 %
    *Execrabil – 45.74 %
    Alte raspunsuri – 1.99 %
    Numar voturi: 352
    http://www.sondaje.php0h.com/notabasescu.php
    ================================================
    Cine va inspira mai multa incredere: Traian Basescu sau Calin Popescu Tariceanu?

    *Traian Basescu – 44.62 %
    Calin Popescu Tariceanu – 35.13 %
    Nu am incredere in nici unul din ei – 17.95 %
    Am mare incredere in ambii – 1.03 %
    Alte raspunsuri – 1.28 %
    Numar voturi: 390
    http://www.sondaje.php0h.com/incredere.php
    ================================================
    Pe cine veti vota la urmatoarele alegeri prezidentiale?

    Pe nici unul din cei de mai jos – 29.55 %
    *Adrian Nastase – 24.18 %
    Mircea Geoana – 1.19 %
    Gigi Becali – 1.19 %
    Miron Cozma – 0.30 %
    *Traian Basescu – 37.31 %
    Corneliu Vadim Tudor – 6.27 %
    Numar voturi: 335
    http://sondaje.php0h.com/prezidentiale.php
    ================================================
    Pe cine veti vota la alegerile prezidentiale din 2009?

    *Adrian Nastase – 22.54 %
    Mircea Geoana – 1.47 %
    *Traian Basescu – 38.73 %
    Un alt candidat – 27.97 %
    Nu voi vota – 5.89 %
    Alte raspunsuri – 3.40 %
    Numar voturi: 883
    http://www.sondaje.php0h.com/prezidentiale2009.php
    ================================================

    COMENTARII ALE PRESEDINTELUI ILIESCU REFERITOARE LA ACTUALUL SEF AL STATULUI, PDL SI PNL:

    Citate din articolul:
    „Un aventurier renegat, primitiv, necioplit, bădăran şi brutal!”
    de Adrian POPESCU | 15 MAI 2008 Ziarul Gandul

    1)Ion Iliescu cu referire la Traian Basescu:
    /„Un aventurier primitiv, necioplit, bădăran şi brutal, care prin tot ce a făcut până acum a demonstrat că nu are ce să caute în fruntea statului!”/

    /„E degradant pentru un stat să aibă un asemenea conducător şi este cazul ca, la viitoarele alegeri prezidenţiale, societatea, cetăţenii să reflecteze bine dacă un astfel de om mai poate rămâne în fruntea ţării!”/

    2)Ion Iliescu despre PDL:
    /„un partid fără identitate, fără fizionomie şi fără verticalitate, trecut peste noapte de la stânga la dreapta, un partid al oportunismului cras, în care nu poţi să ai nici o încredere”!/

    3) Ion Iliescu despre liberali:
    /„fără sprijinul nostru (liberalii) n-ar fi rezistat nici un minut”/

    /„O convieţuire cu un guvern al PNL, cu toate slăbiciunile lui, a fost de preferat celei cu partidul unui aventurier periculos care vrea să-şi subordoneze totul, şi parlament, şi guvern, şi justiţie”./

    /„Măcar cu liberalii ştim cu cine avem de-a face, ştim şi ce ne desparte fundamental, ca ideologie, şi ştim şi pe ce am putea conlucra, în timp ce cu un partid ca PD-L-ul, care îşi schimbă cămaşa peste noapte, nu poţi fi sigur de nimic, cu renegaţii e mult mai greu decât cu adversarii declaraţi!”/

  10. cirlovacristian Says:

    Chiar asa: despre ce vorbim?
    Despre evenimente?
    Despre cum au fost si sunt percepute acele evenimente?
    Despre participanti si conceptia(chiar si educatia) lor?
    ………………………………………
    Dar daca tot avem:” Despre ce vorbim” trebuie sa aratam si cum vorbim.
    Spre exemplu:
    ……………. “Dragă Pendulule,

    Asta e cea mai tare poantă pe care am auzit-o în ultima vreme, merită să i-o spun şi lui Iliescu:

    – Cine e diavolul pentru tine? Iliescu?
    – Nu are diavolul atât de multă putere…

    Hai că mi-ai devenit simpatic.
    Propun să ne blogrolluim, dar aş vrea ca plăcerea să fie reciprocă”…………………
    (Dintr-o discutie de pe un alt blog)
    Totul incepe simplu,cu o discutie la per tu dupa care……..apare “evolutia” si “dezvoltarea”.Exemplul nu este singular si este observabil pe toate directiile,in toate mediile,…………………………….
    Deci:despre ce vorbim?

  11. anca Says:

    Daca vrem sa vorbim sincer si deschis despre anii 90 poate ar trebui sa incepem cu luna ianuarie in care s-a atacat sediul Guvernului, in care, de pe taburi, din piata Victoriei se striga “ochi pentru ochi, dinte pentru dinte” si s-a fortat scoaterea in afara legii a partidul comunist (adevarati democrati, nu?va mai aduceti aminte femeia aceea isterica, cu voce pitigaiata care urla, suita pe un tab? laboranta la un institut de cercetari, parca…)…s-au aruncat sticle incendiare in interiorul Guvernului.
    Domnul Presedinte i-a invitat la discutii pe reprezentantii partidelor “istorice”, Coposu si Campeanu – i-a invitat la guvernare, sa nu mai strige ca s-a “confiscat” puterea – au refuzat – nu aveau oameni pregatiti pentru guvernare. Dar pentru scandal, da.
    In timpul Revolutiei, cand se tragea pe strada, cati au iesit, cati si-au asumat acest risc? Dupa ce pericolul real a trecut, sigur, iesim sa “facem revolutie” – cum? prin mitinguri, la care strigam lozinci anti…orice, nu ne face nimeni nimic, ca noi suntem “revolutionari”, nu? Asta e “revolutia”, a “noastra”… aratam ca suntem viteji.
    Intre timp, Occidentul a bagat bani in pregatirea ziaristilor, a politicienilor, a ONGurilor …orice era anti…cursuri, seminarii…mai tineti minte si partea asta? intre timp, FSN, FDSN, PDSR…mai rarut, ca-i mai dragut…care burse, care seminarii intrenationale? “voi sunteti comunisti”…
    Toate mitingurile anti FSN se terminau cu spargerea geamurilor sediilor FSN, in special cel de pe Magheru, unde este acum sediul PD…mai tineti minte si asta?
    deci, iunie 90 nu a venit din senin, a fost pregatit si chiar asteptat. semne au fost mereu, violente, la fel. Cate fapte violente cu autori FSNisti au fost in perioada respectiva? daca chiar vrem sa gandim si sa anaizam logic faptele (iar nu senzatiile si parerile noastre personale) ar trebui sa luam in calcul si contextul in care se traia, nu doar fapte disparate si punctuale..istoria este un proces care este in desfasurare, iar nu fotograme la minut!
    Altfel, intr-adevar, despre ce vorbim aici?

  12. radualexandrupsd3 Says:

    Referitor la atacurile primitive la adresa Domnului Presedinte Ion Iliescu sunt convins ca fac parte dintr-o strategie electorala bine pusa la punct care beneficiaza de un aport mediatic important si constituie o arma electorala uzata dar totusi eficienta .
    Cata vreme nu se va da o riposta la fel de mediatizata acestor atacuri sunt convins ca ele vor continua la fiecare campanie electorala . Desi este mereu aceeasi piesa uzata totusi are o anumita rezonanta la publicul neinformant si predispus la interpretari facile .
    Mai interesanta mi se par ecourile din aceasta campanie . Treptat se pare ca iesim din epoca Basescu acesta impreuna cu PDL aflandu-se dupa mult timp intr-un trend descendent .
    Acest ,, tip de gasca ,, se pare ca nu mai are acelasi suport la populatie .
    Recent presedintele a reinceput obiceiul cu vizitele la poduri in constructie dar populatia nu mai este atat de extaziata de aportul presedintelui in rezolvarea acestor probleme vitale.
    Problema principala a electoratului mi se pare a fi urmatoarea : cresterea economica din ultimul timp nu a dus la cresterea nivelului de trai pentru majoritatea populatie . De aici treptat s-a creat un trend descendent al puterii in randurile populatie .
    Sunt foarte interesat sa aflu care este impresia formata intr-un periplu mai amplu la nivelul tarii .

  13. mirelateodorescu Says:

    Domnul presedinte Iliescu a inceput campania electorala prin tara. In toate judetele vizitate a fost foarte bine primit, lumea avenit de buna voie pentru ca intotdeauna domnul Ileiescu are ceva important de spus. Aceste emisiuni apar exact in momentul in care partidul creste in sondaje, totul este regie. Exista oameni in mediul rural care inca vin la vot pentru a-l vota pe D-l Iliescu.
    Articolul lui Victor ar trebui activat saptamanal, poate mai citesc si invata cate ceva si mercenarii nostri.
    Nu trebuie sa cedam acestor presiuni, vorba lui Mitrea “nu ne pot fugari ei, cat putem sa rezistam noi”!
    Intotdeauna cand sunt alegeri imi aduc aminte de sloganul lui Basescu: “Nu pot ei fura, cat poti tu vota?” Oare cam de cate ori a votat fiecare membru sau simpatizant sau mercenar PD in acea campanie electorala?

  14. cirlovacristian Says:

    @blog-eri
    ……”E adevărat că stau în Sectorul 6 din 2001, mai întâi la “Moghioroş” în Drumul Taberei, apoi la “Gorjului” şi acum la “Veterani” în Militari… dar, sper să mă car cât mai curând.

    Eu sunt băiat de Primăverii, numai netrebnicia sorţii m-a aruncat printre plebei, dar voi scăpa cât de curând…”
    Cite buruieni -de acest fel-mai exista in Romania?
    Despre ce vorbim?

  15. Apel catre PSD « Victor Reloaded Says:

    […] Da doamnelor si domnilor. Este vorba despre Presedintele ION ILIESCU. […]

  16. Mihnea Georgescu Says:

    Domnule Preşedinte,

    Editorialul mârşav al lichelei TRU, din Cotidianul, şi-a primit o replică binemeritată pe blogul meu. Cât poate să se coboare un “om,” dacă poate fi numit astfel, ca TRU?

    http://mihneageorgescu.wordpress.com/2008/05/15/tru-este-o-lichea-ordinara/

  17. emigrantul Says:

    /”In PSD s-au adunat multe rele in ultimii patru ani. Dar peste toate relele, absolut peste toate, se poate trece numai daca membrii sai vor depasi o bariera.

    Societatii ii este intr-adevar frica. Ii este frica pentru ca este condusa pe un drum gresit si realizeaza acest lucru, ii este frica pentru ca nimeni nu ii arata CALEA, ii este frica pentru viitor.

    Iar social-democratilor, da, le este si lor frica. Le este frica pentru ca sunt condusi pe un drum gresit si realizeaza acest lucru, le este frica pentru ca liderii partidului nu le arata CALEA, le este frica pentru viitor.

    Asa este. Frica din societate va disparea odata ce PSD se va scutura de propria sa frica si prin curaj, isi va alege CALEA. Pentru ca PSD este solutia la problemele societatii. Iar societatea are nevoie de un PSD puternic. De un PSD curajos. De un PSD moral. De un PSD echilibrat.”/
    Sursa: Adaptare moderna dupa un articol scris de celebrul jurnalist Rica Venturiano in Vocea Patriotului National din 15/27 Răpciune 1878.

  18. cirlovacristian Says:

    Societatea nu are nevoie de “un PSD puternic. De un PSD curajos. De un PSD moral. De un PSD echilibrat.”Nu partidele conduc tara,ci membrii sau simpatizantii partidelor participa la procesul de guvernare.
    Societatea are nevoie de oameni.Oamenii au nevoie de politicieni si guvernanti-in sensul adevarat.
    Totusi politica este o stiinta.Multi se pricep la politica dar putin sunt specialisti(cunoscatori) in acest domeniu.
    Politica apartine societatii civile -oamenilor-drept care politica trebuie sa fie in jurul si in sprijinul societatii civile indiferent ce orientare au membrii societatii.
    Ieri seara,la sinteza zilei dl.Victor Ciutacu a spus ceva in legatura cu actualul presedinte cum ca….”este politician de cariera”…..Daca un politician “urmareste” doar interesele unui anumit “grup” si nu-l intereseaza restul-plebei cum ar spune un blogger-eu nu cred ca se poate numi nici macar……..Toata lumea trebuie respectata indiferent de orientari politice,culoare,sex,religie,etc……..si in functie de factori se aplica masuri care sa “multumeasca”,cit de cit,pe toata lumea.Pe cind noi acum avem fel de fel de “voivodate” cu fel de fel de “prietenii” din fel de fel de partide care care au ca scop puterea politica,financiara si administrativa fara sa le “pesede” noi “plebea”.Asta-i politica de pe la noi.
    Tara are nevoie de consens national nu de un partid sau altul mai puternic,echilibrat sau……..Care au fost “liniile directoare” pina astazi si care s-au respectat.Accederea la NATO si UE in rest……..nimic.
    Oricine(cu niste exceptii) a fost sau a venit in “rindurile” politicienilor nu a facut/realizat nimic in acest sens.Fie au pus mina pe piatra si a “dat” fie a furat,mintit,vindut…..aceasta tara si natiune.Vai ce realizare iar acum unii se “impauneaza”.
    Asa de curiozitate:cum este posibil sa se acceada de la rangul de om catre rangul de om-politician?Este cu ceva mai presus un om-politician fata de un agricultor?Cumva muncitorul este mai schiop decit un deputat?Un profesor este mai chel decit un senator?O textilista este mai chioara decit un Europarlamentar(indiferent de sex)?
    Dupa cum se vede treaba raspunsul este: DA,este!!!!

  19. sfinx667 Says:

    @ emigrantul … Calea pe care tocmai ai ales-o de a-ti preamari asa zisele subtilitati si ironi ieftine e atat de intunecata incat ai sa te pierzi sedus in propriul venin, dar, ai dreptate, cat exista ” analisti ” ca tine, pot spune ca tocmai ai demonstrat clasa, si Caragiale e mai prezent ca oricand…
    @ Felicitari domnilor Victor Babiciu si Mihnea Gergescu, care in articolele lor au subliniat esenta, in adevar, ei au inteles ca ECHILIBRUL e singura cale si ca domnul ION ILIESCU ramane seninul cerului PSD si singura raza de lumina !
    Sibilla

  20. Cuvintele “cheie” care definesc social-democratia « Victor Reloaded Says:

    […] Presedintele ILIESCU este mult prea ECHILIBRAT, mult prea puternic pentru a raspunde unor atacuri abjecte. Domnia Sa […]

  21. URATENIA SI INFECTIA « MariaBarbu Weblog - idee şi expresie Says:

    […] frustrare viscerala, acest ipochimen isi permite sa il umple de balele lui infecte pe presedintele Iliescu, adica tocmai pe acel lider politic care a reusit sa tina in echilibru Romania post-revolutionara […]

  22. anca Says:

    Domnule Presedinte,

    la intoarcerea de la Brasov, spre Bucuresti, daca nu sunteti prea obosit sau grabit, nu treceti si prin Breaza?

    Primarul de aici, ales pe liste PSD actualmnete PC, dl Margineanu, om harnic si muncitor (are si el, lipsuri…as indrazni totusi, cat mi-ar fi de simpatic) a realizat o mega-primarie, asemanatoare cu cea a sectorului 2 din Bucuresti (numai ca dimensiuni ale cladirii, deoarece activitatea, numarul departamentelor, sau al angajatilor…sunt “putin” inferioare ca numar!)

    iar, sambata si duminica, Breaza devine al saptelea sector al Bucurestiului…numarul locuitorilor micutei asezari, dublandu-se odata cu sosirea “disperatilor” dupa o gura de aer curat si liniste…

    cred ca le-ati face o surpriza placuta locuitorilor Brezei, daca ati poposi cateva minute aici…(mie cu siguranta!)

  23. Victor Says:

    Domnule Presedinte, va multumesc pentru publicarea articolelor. Pentru mine este o mare onoare. Orice faceti dumneavoastra eu nu am obiectii pentru ca stiu ca sunteti cel mai bun. De la dumneavoastra nu pot decat sa invat ce inseamna sa fii OM.

  24. catalizatorul Says:

    @curent01: “Vorbind de evenimentele din 13-15 iunie eu cred ca este gresit denumita “Mineriada”. Mai degraba s-ar putea numi “Golaniada”. Un grup de oameni cu de la sine putere ocupa o piata si incearca sa rastoarne prin forta o putere aleasa in mod democratic. Ca si in 1991 cand minerii au venit de aceasta data sa-l rastoarne pe Iliescu (au reusit sa-l doboare doar pe Roman)”

    Ai auzit tu vreodata in istorie ca un grup de oameni sa iasa in strada fara a avea un lider? Golani? Sa fim seriosi.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: