FORUM INTERNATIONAL

 

 In perioada 23 – 26.04.2008 voi participa la lucrarile Forumului  international organizat de revista « Réalités » din Tunisia cu tema « Schimbari climatice globale. Impactul asupra regiunii marii Mediterane ».

 

Acest Forum International isi propune sa aprofundeze analiza celor mai bune cai de crestere a implicarii si mobilizarii societatii civile pentru reunirea eforturilor de salvare a Planetei in fata provocarii majore ce o reprezinta schimbarile climatice ca urmare a incalzirii globale.

 

Personalitati ale lumii politice, economice, culturale, sociale, precum si experti internationali eminenti, specializati in domeniul climatologiei, apelor, agriculturii, energiei, biodiversitatii mediului marin si a luptei impotriva desertificarii vor cauta solutii problemelor multiple ce se ridica in acest sector.

           

Invitatia de participare mi-a fost adresata de Domnul Taieb Zahar, directorul revistei « Réalités ».

 

In continuare prezint scrisoarea de multumire privind acceptarea participarii mele la Forum.

realite

 

Advertisements

11 Responses to “FORUM INTERNATIONAL”

  1. Gabriela Savitsky Says:

    Incer si eu o parere, desi nu ma pricep… Ar trebui, cred, ca in primul rand intreaga societate sa fie sensibilizata asupra pericolului pe care il reprezinta dezvoltarea aberanta a unor poli economici in unele zone ale globului.
    Pentru realizarea acestui prim pas – constientizarea – e nevoie ca toate fortele responsabile sa se puna de acord asupra caii gresite in care se buluceste omenirea: dezvoltarea, productia si marketarea cu orice pret, de dragul dezvoltarii si al profitului. Aici, intervine o uriasa dificultate. Cine a castigat vrea sa mai castige. Sa presupunem ca intervine o revolutie in domeniul carburantilor. Exista deja, la nivel de experiment, motoare cu apa si motoare cu hidrogen. Industria constructoare de automobile fie va trebui sa se retehnologizeze, fie va intra in colaps. Cine este dispus sa opereze aceste schimbari tehnologice? Sute de mii de oameni ar putea ramane fara locuri de munca, societatea ar intra, in zonele respective, intr-o criza profunda.
    Convertirea se poate face progresiv. Cu costuri imense, costuri pe care nu vad cine le-ar putea accepta, la o prima vedere…
    Daca resursele conventionale sunt pe sfarsite, ce vom face, in viitor? Ne vom intoarce la arhaicitate? Este greu de crezut ca omul modern, dependent de toate sursele sale de confort, ar putea renunta la ele cu usurinta si seninatate.
    Cel mai simplu si cel mai greu demers este educatia. Daca acum, in scoli, copiii ar fi obisnuiti cu acest mod de a gandi, poate, candva in viitor, lumea ar deveni rationala si responsabila.
    Speranta mea secreta este ca vom reusi sa armonizam, sa aducem la un numitor comun confortul pe care-l presupune acest stadiu de dezvoltare al omenirii prin reinventarea tehnologiei. Prin folosirea energiilor neconventionale, prin exploatarea inteligenta a potentialului atomului.
    Este extraordinar ca participati la infiriparea “zorilor” unui alt ev. Ne bucuram alaturi de dumneavoastra pentru aceasta sansa si ne inganduram pentru uriasa responsabilitate pe care v-o asumati.
    Chiar credeti ca omul poate deveni responsabil si rational cu de la sine vointa?

  2. emigrantul Says:

    PENTRU CEI CARE INCA MAI CRED IN MOTORUL CU APA

    Nu este adevarat ca ar exista unele forte ce impiedeca aparitia pe scara larga a automobilelor cu apa sau hidrogen. Astea sunt teorii conspirationiste prezentate de publicatiile sau siturile mai putin serioase, pentru a atrage cititori.

    1) Motorul cu apa (pentru masini) nu exista. Pentru a-l face posibil, trebuie gasita, de exemplu, o reactie chimica exoterma intre apa si un alt element larg disponibil (oxigenul, azotul, nisipul, etc.)

    2) Motorul cu hidrogen se prezinta ca o realitate insa producerea acestui gaz din apa (sau alte surse ieftine) nu este deocamdata eficienta. Adica, consumi mai multa energie (relativ scumpa) cu fabricarea sa decit cea pe care hidrogenul obtinut o poate furniza prin reactii chimice cu alte elemente larg disponibile cum ar fi oxigenul. Probabil, pe viitor dar nu unul apropiat, hidrogenul va putea fi fabricat, la costuri acceptabile folosind centrale nucleare capabile sa produca energie termica + electrica la preturi reduse.

    ================================================

    Citat: Gabriela Savitsky
    /”Sa presupunem ca intervine o revolutie in domeniul carburantilor. Exista deja, la nivel de experiment, motoare cu apa si motoare cu hidrogen. Industria constructoare de automobile fie va trebui sa se retehnologizeze, fie va intra in colaps. Cine este dispus sa opereze aceste schimbari tehnologice? Sute de mii de oameni ar putea ramane fara locuri de munca, societatea ar intra, in zonele respective, intr-o criza profunda.
    Convertirea se poate face progresiv. Cu costuri imense, costuri pe care nu vad cine le-ar putea accepta, la o prima vedere…”/

  3. PETRISOR SOCOL Says:

    Cu ce se intampla pe scena politica, ma gandesc foarte serios sa nu mai abordez chestiuni politice. De ce oare un om nu este lasat sa candideze? Sa nu ma ia cineva cu cele 350-400 de semnaturi ca nu cred in aceasta VRAJEALA. Vreau oameni buni sa cred ca ne-a fost de folos Revolutia din 1989. Daca ii tin apararea lui Oprescu nu inseamna ca ii dadeam si votul, dar u ca roman ma simt MINTIT, FURAT, FRUSTRAT. Multumesc

  4. Victor Says:

    Doar America poate da tonul unei eventuale revolutii in domeniul convertirii carburantilor. Si intr-adevar, asa cum scrie Gabi Savitski si eu cred ca nu este un proces usor. In rest, tehnic vorbind daca se poate spune, sunt de acord cu emigrantul. Deocamdata nu exista o alternativa viabila. Cel putin, nu una care sa fie adusa la cunostinta publicului larg.

  5. Gabriela Savitsky Says:

    emigrantul,

    mulţumesc pentru precizări. Eu cred că energia e peste tot, în jurul nostru, în noi, unde vrei tu… doar că nu reuşim să punem mâna pe ea. În sens metaforic vorbesc.
    Dacă gândul poate influenţa, şi gândul nu are masă măsurabilă, e doar o energie, de ce rstul nu poate fi văzut aşa?
    Eu am citit / auzit / altceva…

  6. serbangabriel1985 Says:

    Buna seara.ma scuzati ca deranjez chiar daca sunt off-topic dar nu prea sunt invatat cu sistemul de blog si n-am stiut unde sa-i las acest mesaj domnului Ion Iliescu.
    Domnule Iliescu,am o rugaminte la d-voastra: sunt student,an V,la Facultatea de Comunicare si Relatii Publice din cadrul SNSPA iar ca tema de lucrarea de licenta am ales: Liderul reformator, iar ca studiu de caz: Ion Iliescu.Problema este ca nu stiu de unde sa incep acest studiu de caz,bibliografia nu prea se gaseste si as dori daca se poate,in limita timpului disponibil sa-mi dati cateva sfaturi si,in alta ordine de idei,v-as ruga daca puteti sa-mi spuneti unde pot gasi cartile din bibliografia aferenta temei: Virgil Magureanu – Studiu de sociologie politica; Matei Dogan – Sociologie politica.
    Va multumesc anticipat si astept un raspuns oricare ar fi acela!

    Cu stima,
    Serban Gabriel.

  7. emigrantul Says:

    Pentru Gabriela Savitsky,

    1) Da, energia este peste tot unde exista masa, conform formulei E=mc^2.

    2) Intr-adevar ea este greu de scos din substanta. Chiar folosind reactii nucleare, conversia masei in energie are un randament slab.

    3) Daca gindul este o energie inseamna ca i se poate atribui o masa in acord cu formula E=mc^2. Pe de alta parte, este evident ca energia gindului nu poate fi mai mare decit cea consumata pentru a rationa care bineinteles nu poate proveni decit din mincare. Cu alte cuvinte cine stie ce valoare nu are. Deci energia gandului, daca intr-adevar acesta are asa ceva, nu poate fi prea mare.

    Eu nu cred in asa zisa energie a gandului.
    Atunci cind te deplasezi cu o masina trebuie sa consumi energie ( suplinirea celei pierdute prin frecare ) pentru a putea merge cu viteza v. La fel ca sa gindesti trebuie sa consumi energie (mincare).
    A spune ca, gandul poseda o energie este ca si cum ai sustine ca viteza are energie cind in realitate ea este o marime fizica definita ca derivata spatiului in raport cu timpul. Da, pornind de la viteza se poate gasi energia ca fiind mv^2/2 dar asta nu inseamna ca viteza propriuzisa este energie.

    4) Nu stiu ce ati citit relativ la MOTORUL CU APA (sper ca nu glumele userului “radualexandrupsd3”) insa daca as cunoaste adresa paginii de internet unde el este descris as putea veni cu detalii explicative. Pina in momentul prezent tot ce am gasit relativ la un asemenea dispozitiv nu reprezinta decit pura aiureala fara fundament fizic.

  8. SorinPLATON Says:

    Societatea civila autentica are nevoie de sprijin! Sunteti dispusi sa o ajutati stimati bloggeri?

    http://sorinplaton.wordpress.com/2008/04/23/vrem-sa-ne-lansam-ne-ajutati/

    1=

  9. radualexandrupsd3 Says:

    CATRE EMIGRANTUL ,
    MOTORUL CU APA O INVENTIE LA INDEMANA ORICAREI FIRME DE PRODUCTIE AUTO

    Visul omului de a se deplasa folosind mijloace de transport autonome este un vis mai vechi al omului.
    Leonardo Da Vinci imagina un vehicul zburator prin care simpli oameni emigrau dintr-o parte in alta.
    Cea mai mare prostie era de a crede ca acel vehicul s-ar putea deplasa cu petrol rafinat (un lichid negru scos din pamant si apoi trecut prin mai multe eplubete pana la drumul spre rezervorul vehiculului zburator).
    Motorul cu apa exista ca si obiect de studiu in mai multe laboratoare..
    Ideea ar fi urmatoarea : prin cataliza ( separarea oxigenului de oxigen ) se elibereaza o cantitate enorma de energie .
    Aceasta poate fi folosita ca si forma de energie pentru deplasarea vehiculelor .
    A doua metoda este de a folosi acest hidrogen eliberat ca si combustibil pentru diverse mijloace de transport .
    Tehnologia masinii care sa se deplaseze folosind apa ca si combustibil exista si orice firma cu resurse poate produce un astfel de vehicul ,.
    Singura problema este ca tehnologia actuala este extrem de rudimentara si avem nevoie de o cantitate mai mare de energie decat cea produsa.
    Din nou ne confruntam cu o confuzie STUPIDA intre doua planuri diferite , planul stiitific si planul eficientei economice .
    Din nou aceeasi problema a energiei produsa de firme de lux din strainatate .
    Ma intreb cam ce ar gandi LEONARDO DA VINCI despre lumea rudimentara in care traim si cum ar vedea el viitorul.
    Oricum un lucru e cert . Internetul aduce in casa fiecaruia dintre noi mai multa informatie care creeaza impresia de surplus de inteligenta.
    Ti-as recomanta cateva carti prafuite , pline de schite in care problema zborul este gandita la nivelul incipient si se ajunge la concluzii foarte interesanta.

  10. radualexandrupsd3 Says:

    CATRE EMIGRANTUL,
    ALBERT EINSTEIN PROMOTORUL UNOR IDEEI STUPIDE DESCOPERITE SI DE GABRIELA SAVITSKY,

    Apropo am citit 23 carti cu privire la acest autor stupid iti ofer cateva ore avans pentru a-ti da o replica . Sper sa-ti functioneze internetul.
    Apropo daca ai dedica mai mult timp muncii la o firma cred ca a-i fi mai fericit in Canada.

  11. radualexandrupsd3 Says:

    CATRE EMIGRANTUL,
    UN GENIU SINGURATIC CARE DE UNUL SINGUR A DESCOPERIT STUPIZENIA LUI ALBERT EINSTEIN.

    APROPO , EXPERIMENTUL PHILADELPHIA LAMURESTE CATEVA ASPECTE , AS ZICE EU INTERESANTE DESPRE MASA , ENERGIE , VITEZA SI ALTE PENIBILE NOTIUNI FIZICE DIVERSE ALTE STUPIZENII.
    INSA VIZIUNEA TA IMI ADUCE AMINTE DE UN ALT AUTOR STUPID FREUD . PACAT CA AI PLECAT IN CANADA FEMEILE DIN ROMANIA SUNT CELE MAI FRUMOASE DIN LUME , IN SPECIAL CEA SAU CELE PE CARE LE IUBESTI.
    MAI BINE LASA-TE DE GANDIT FOTBALUL ESTE MULT MAI INTERESANT .
    APROPO CINE VA CASTIGA CAMPIONATUL DE FOTBAL IN ROMANIA SI IN SUA ?

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: