LANSARE DE CARTE

 

 

Asa cum am promis, voi raspunde celor ce au solicitat lansarea de carte in Bucuresti.

Volumul Planul B 3,0 – „Mobilizare generala pentru salvarea civilizatiei” – autor Lester Brown

Cuvânt înainte, Ion Iliescu

 

Ultima lucrare a lui Lester Brown – Plan B 3,0 – este încununarea unei activitati de peste trei decenii a autorului – consacrate problemelor globale ale omenirii, ale conflictului care a aparut, în special pe parcursul celei de-a doua jumatati a secolului XX, între societatea umana, respectiv civilizatia industriala si mediul ambiant.”

 

Lansarea va avea loc joi 17 aprilie ora 17,00 la  Sala Senatului Universitatii Politehnice Bucuresti – Splaiul Independentei 313, Bucuresti

 

x  x  x

 

 

DIN NOU RASPUNSURI

 

Confucius 

 

 Fara îndoiala ca, în conditiile noastre, calculul productivitatii în agricultura (inclusiv zootehnia) este dificil. Noi avem acum, în general, o agricultura de subzistenta, în care este mare ponderea autoconsumului. Se folosesc, uneori, diferite metode de calcul pentru asemenea activitati – inclusiv, spre exemplu, serviciile casnice (activitatea gospodinelor). Dar, acestea nu schimba esential problema de fond – productivitatea foarte mica din agricultura noastra, agravata dupa farâmitarea proprietatilor, în urma desfiintarii cooperativelor agricole, multe suprafete de pamânt (cca 40%) ramânând nelucrate, ca si procese de degradare a altora – pasuni si fânete neîngrijite, terenuri erodate, saraturate, extinderea desertificarii în sudul Dobrogei si Olteniei.

Deci, problemele de fond privesc masuri necesare care sa ajute comasarea terenurilor, promovarea initiativelor si sprijinirea unor manageri priceputi, care sa ridice gradul de utilizare a acestei avutii nationale – pamântul tarii!

            România are conditii pentru a deveni un mare producator si exportator de produse agroalimentare!

 

 

mirelateodorescu sustinuta de Victor ridica o problema interesanta privind utilizarea categoriei de “inteligenta emotionala” drept criteriu al promovarii managerilor.

 

Este un fapt cu care ne întâlnim în viata: ca nu întotdeauna oamenii inteligenti stiu sa si comunice cu cei din jur sau cu care colaboreaza, ceea ce nu le asigura succesul necesar unui bun conducator, lider sau manager.

 

 În comunicarea umana nu e suficienta eruditia, nici coeficientul de inteligenta al individului (comunicatorului), ci si capacitatea sa de adresare, de comunicare, de folosire a factorului emotional!

 

 Este, de fapt, ceea ce constatam, adesea: ca oameni fara prea multa cultura, pregatire, competenta, dar cu abilitati în comunicarea cu altii, în folosirea factorilor emotionali, au mai mare succes la public! Este succesul marilor demagogi, în politica!

 

 

emigrantul  se întreaba de ce e necesara crestere economica, daca ea nu duce la cresterea bunastarii tuturor.

 

radualexandrupsd3  raspunde, cred, pertinent la aceasta întrebare fireasca, si anume ca, fara crestere economica, nu e nicio sansa în acest sens!

Doar ca aceasta conditie necesara nu e si suficienta fara masuri corective în functionarea regulilor economiei de piata, care sa regleze distributia si, deci, sa atenueze polarizarea sociala. Acestea sunt elementele componente ale conceptului de economie sociala de piata si ale promovarii unui model social mai echitabil.

            Un alt aspect important este legat de raportul dintre functionarea economiei si eficienta utilizarii resurselor, în conditiile crizei actuale generate de fenomenele de risipa care agraveaza situatia resurselor, ca si poluarea factorilor de mediu. De aceea, sunt importante analizele si concluziile raportului coordonat de prof. Weizsacker, la care m-am referit într-o interventie pe blog, privind “factorul 4”, care sublinia ca se pot obtine cresteri economice concomitent cu masuri de reducere a consumurilor, atât de materiale, cât si de forta de munca (prin dublarea productivitatii muncii si reducerea la jumatate a cheltuielilor materiale – quadruplarea efectului economic!).

 

Citatul din Oysten Dahle, folosit în cartea sa de Lester Brown, si anume:

            – “socialismul a esuat pentru ca preturile nu reflectau realitatea economica”, iar

            – “capitalismul poate claca pentru ca preturile nu reflecta realitatea ecologica”.

            Se refera la doua realitati:

            – pe de o parte, ignorarea regulilor pietei;

            – pe de alta parte, fetisul pietei si ignorarea realitatilor privind degradarea factorilor de mediu ca urmare a activitatilor economice!

            Nu e adevarat ca în România comunismul ar fi esuat datorita interventiei Rusiei, respectiv a lui Gorbaciov. Partial, afirmatia este reala pentru început, când României i s-a impus, ca si altor tari din Europa Centrala, modelul sovietic de economie si de societate. Ulterior, s-a adaugat incapacitatea conducerii politice a tarii de a se desprinde de acest model, chiar si când îl criticau.

            Experienta liberalizarii preturilor din toamna anului 1990 a dezvaluit modul artificial în care functiona sistemul de preturi în economia “socialista”, când ramuri întregi, ineficiente, erau sustinute prin subventii de stat, pe seama ramurilor rentabile si prin mentinerea unui nivel scazut al veniturilor salariatilor. Când statul nu a mai fost capabil sa sustina politica de subventii, prin descentralizarea inevitabila a economiei, a aparut la lumina acest adevar al unei economii, pe ansamblu, ineficiente, prin masuri artificiale care ignorau realitatile pietei interne si ale celei internationale.

 

 

          mirelateodorescu evidentiaza o axioma – “contradictia este esenta progresului”.

În acest sens, este vital climatul de comunicare umana, atât ce se comunica, precum si cum se poate realiza comunicarea.

 

Caracterul nociv al puterii arbitrare al oricaror forme de dictatura si de înabusire a liberei exprimari este evident.

 

            La noi, astazi, din pacate, când exista asigurat dreptul la libera exprimare apar o multitudine de factori perturbatori ai climatului necesar pentru o confruntare libera de idei, opinii, optiuni – utila pentru îmbogatirea intelectuala a tuturor si pentru progresul general.

 

            Are, de asemenea, dreptate când spune ca, de fapt, cele doua pozitii fundamentale (indiferent sub ce forma se exprima) care separa optiunile politice din societate sunt:

            dreapta politica, exprimata prin dorinta de protejare a individului si a proprietatii private;

            stânga politica – fara a ignora drepturile fundamentale ale individului, preocupata de înlaturarea marilor inechitati din societate, lupta împotriva saraciei si pentru protectie sociala.

 

radualexandru Are dreptate când spune ca nu pot fi explicate fenomene complexe prin abordari simpliste.

 

Si el mentioneaza faptul ca dezechilibrele din economia socialista de stat erau generate de modul arbitrar de stabilire a preturilor, prin ignorarea relatiilor costuri/beneficii si a cererii si ofertei.

 

          Neprabusirea Cubei si Coreii nu se datoreaza superioritatii economice a sistemului rigid de economie dirijata de stat, asa cum vede  emigrantul, ci îngradirilor politice, care mentin artificial un sistem ineficient.

 

 

*   *   *

 

isabellelorelai Prezinta unele citate interesante din gândirea lui Octavian Paler. As retine o formula comuna, dar plina de sens, izvorâta din viata: “Omul cât traieste învata! Numai sa vrea!”.

Advertisements

23 Responses to “LANSARE DE CARTE”

  1. cirlovacristian Says:

    @dl. Gheorghe Constantin -the Gen. Petraeus dissected
    a imortalizat cu “Brave” cel mai bine :hold…..hold….holddd……..goooo….
    chiar este buna-cred eu in prostia mea.
    daca este general-in armata USA-atunci si actualul presedinte este presedinte.

  2. isabellelorelai Says:

    Domnule Preşedinte, eu am învăţat multe de la Dumneavoastră. Poate de multe ori nu am înţeles de ce atunci când aţi ajutat atât de mulţi oameni, nici nu le mai ştiu numărul, nu aţi vrut să se afle. Apoi am înţeles că de fapt conta ca omul sărac, bolnav şi neştiut de nimeni, căruia i-aţi întins o mână, să nu fie deranjat, să nu se simtă umilit. Încerc să fac şi eu la fel.
    Domnule Preşedinte, am să vă respect şi iubesc toată viaţa mea.
    Isabela

  3. cirlovacristian Says:

    Doresc-deoarece o sa-mi fac timp liber-sa reusesc sa-l cunosc personal pe @radualexandrupsd3-deoarece chiar reprezinta o somitate,fireste laolata cu emigrantul si bineinteles daca doreste.
    Daca cineva poate sa-mi ofere detalii va rog sa nu ezitati.

  4. cirlovacristian Says:

    X factor a fost o emisiune in GB si ca principiu reprezenta cumva ca cineva avea ceva-de prezentat.

  5. Victor Says:

    De ce voi vota cu Sorin Oprescu
    Doctorul Sorin Oprescu a declarat ferm ca intentioneaza sa candideze pentru functia de Primar al Capitalei. Personal, am sa-l votez. Si voi incerca sa aduc cat mai multi votanti pentru domnia sa.
    In primul rand, Doctorul este un apropiat al Presedintelui Iliescu, iar din punctul meu de vedere asta este o recomandare serioasa. Apoi, este un tip cult, un intelectual rasat dar unul care stie sa se faca inteles si placut si de oamenii simpli. Nu am sa trec cu vederea peste realizarile domniei sale ca director al Spitalului Universitar, unde si-a demonstrat cu prisosinta capacitatile manageriale, reusind sa faca din acesta cel mai modern spital din tara si cel mai important, un spital unde exista respect pentru pacienti.
    Doctorul este un om care a demonstrat ca are un grad inalt de inteligenta emotionala iar eu consider ca empatia trebuie sa faca parte din profilul oricarui lider. Intelegerea celorlalti, sau “mintea ta in sufletul meu” nu sunt concepte deloc straine Doctorului. Sa ne amintim cum a fost primit de stafful Spitalului Universitar atunci cand a revenit dupa ce jalnicul Ministru al Sanatatii il daduse afara.
    Doctorul a demonstrat ca este un om cu un caracter deosebit, poate singurul care de-a lungul anilor nu l-a tradat pe Ion Iliescu. Asadar, tradarea ii este straina.
    Doctorul a demonstrat ca este un politician cu onoare. Nu a ales sa reprezinte un alt partid intrand in aceasta cursa ci a ales sa candideze independent.
    Doctorul a demonstrat ca vrea cu adevarat sa conduca Bucurestiul. De ce as alege un iepuras care a declarat clar ca nu si-a dorit si nu isi doreste acest lucru? Ca acum s-au mobilizat pesedistii sa ne convinga ce om de calitate este iepurasul este clar, dar asta nu inseamna ca eu trebuie sa mai cred intr-un partid care nu stie ce vrea, care promoveaza manelisti pentru pozitii in administratia locala, care umbla sa se alieze cu un partid al tradarii, al lipsei de onoare, doar pentru a pune mana pe mijloace de promovare in masa.
    Nu vreau nici buldogi, nici iepurasi balerini, nici trubaduri, vreau un om pentru oameni.
    Doctorul reprezinta din punctul meu de vedere schimbarea de care avem nevoie, schimbarea in care cred!
    aprilie 15, 2008

  6. Victor Says:

    Un comentariu pe blogul meu sub articolul “De ce voi vota cu Sorin Oprescu”

    “Victore,
    Nu vreau sa-ti retin mult atentia,sunt mahnit,dupa emisiunea lui Ciutacu,unde am vazut un DOMN, pe nume SORIN OPRESCU ,pe care de 16 ani il urmaresc cu multa atentie si de ce nu ,cu mare admiratie.Ptini oameni din politica romanesca( ca oameni politici nu-i pot numi) imi starnesc sentimente de pretuire,admiratie si respect.Printre acestia,daca nu in primul rand, se afla dl. Dr. prof.univ.SORIN OPRESCU. Scriu numele acestui OM cu majuscule.Demnitatea si gentiletea de care a dat dovada si in aceasta seara,ca de atatea ori, ma duce cu gandul la replica Hamletiana “Ceva-i putred in Danemarca”.Da cred,spun cred, ca sa nu jignesc ca prin PSD,al carui sustinator sunt, curg ape tulburi.Din doua una:Ori prostia si ticalosia s-au infratit,ori ura si razbunarea (arma ticalosilor si prostilor) si-au dat mana, ca un om ca Sorin Oprescu este DEBARCAT,”fara apa,fara mancare” pe insula pustie a nerecunostintei.O minima morala( vorba lui Conu Plesu) nu functioneaza la conducerea PSD?Ce semnal dau ei celor din structurile subalterne?Dar tinerilor PSD-isti?
    Prea usor ne dispensam de un om care a confirmat,cel putin in domeniul lui ca medic si senator,ca reprezinta o valoare la care nu renunti cu una cu doua.
    Imi cer scuze Corinei ,pe care o pretuies foarte mult si celorlalti reprezentanti cinstiti ai conducerii PSD,dar nu pot fi de acord cu tratamentul aplicat lui Sorin Oprescu.Acest om merita explicatii.Daca existau alte argumente,nu vorbe,trebuia chemat si lamurit.Pacat de Cristi Diaconescu ca s-a complacut la acest lucru,putea sa puna conditia de onestitate fata de Sorin Oprescu si sa se discute cu cartile pe masa ,direct,dur si frateste.Sa insemne asta inceputul “manelizarii” PSD? Ar fi pacat!Tocmai acum cand sondajele aratau un mers crescator.Victore prietene,noapte buna.”

  7. Mihnea Georgescu Says:

    Domnule Preşedinte,

    Mă bucur foarte mult de această lansare şi sigur voi fi acolo. Un singur regret am, că aceasta are loc joi seara, când se vor relua şi dezbaterile de la Fundaţia Titulescu, după 3 săptămâni de întrerupere. Dar, fireşte, voi alege să vin la lansarea dvs. de carte, aşteptată de mult timp.

  8. emigrantul Says:

    “LESTER BROWN SI ENERGIA MAREELOR” sau “Cum sa facem din tintar armasar”

    In entuziasmul sau fara limite, Lester Brown isi propune un ambitios plan de suplimentare cu 500 GW a energiei electrice generate de hidrocentrale fie ele fluviale sau avind o alta natura. Asadar suntem anuntati ca prin 2020 energia hidro trebuie sa creasca de la 850 GW, cit era produsa in 2006 pe tot globul, la 1350 GW.

    O perioada Brown se mentine ancorat in concret, justificind o parte din cei 500 GW cu niste proiecte viabile chinezesti (dar si din alte state) insa abordarea realista se opreste aici si autorul nostru incepe din nou sa viseze intrevazind sporire spectaculoasa a puterii electrice generate de centralele pe baza de flux si reflux. Deja sunt prezise statii ciclopice posedind baraje de 39 mile si puteri depasind 7.4 GW (a se vedea citatul).

    Cit de serioase pot fi planurile lui Brown relative la scoaterea curentului electric din mare? Nu foarte plauzibile deoarece singura centrala mareemotrica avind capacitate normala a fost terminata acum 40 ani in Franta iar de atunci si pina acum nu s-au mai realizat decit citeva unitati pilot avind puteri reduse (max. 12 MW). In 2009, probabil, inca o statie comparabila cu cea franceza va fi pornita in Coreea de Sud, ajungindu-se astfel prin 2010 la o putere totala instalata pe glob de aproximativ 500 MW (0.5 GW) (energie electrica din maree), asadar inferioara celei furnizate cu un singur reactor CANDU din Cernavoda. Chiar in conditiile cind celelalte statii in gama 200-300 MW, dorite de Brown, vor fi realizate, puterea totala generata nu va fi superioara lui 2 GW (cit Portile de Fier I). La nivel mondial asta inseamna nimic si nu reprezinta decit 0.4% din cel 500 GW doriti de autorul Planului B 3.0. In ceea ce priveste unitatile de: 7.4, 8.6 si 10 GW, ele sunt deocamdata planuri si atit. Exista unele date pe internet referitoare la megacentralele ce folosesc forta fluxului si refluxului insa nici macar anii aproximativi, la care vor incepe constructiile, nu sunt specificati, ce sa mai vorbin de momentul finalizarii.

    Daca PRESEDINTELE ILIESCU face atita reclama lui Brown si il stimeaza asa mult pentru ideile sale (majoritar nerealiste dupa cum am aratat in citeva comentarii) atunci este pe deplin explicabil de ce sub conducerea sa Poporul Roman s-a transformat intr-o masa de vagabonzi batind din poarta in poarta prin Europa in cautarea unui job ca zilier. Este clar motivul pentru care s-a ales praful de agricultura si industrie, de ce apartamentele construite pe timpul comunistilor sunt mai scumpe acum decit in Canada, de ce strainii fac legea in Romania, de ce romanii au ajuns sclavi in tara lor muncind pe nimic la patronii multinationali, de ce parlamentul si guvernul sunt formate din indivizi care nu dau doi bani pe omul obisnuit si lucreaza doar in interesul lor si numai al lor, etc.

    Este evident ca nu poate fi realist un presedinte care sustine (cu fanatism as putea spune) o lucrare plina de planuri neancorate in concret. Economia Sociala de Piata promovata cu atita asiduitate de ION ILIESCU este tot asa de fantezista ca si Planul B 3.0 privitor la salvarea civilizatiei.

    ================================================
    CITATE LESTER R. BROWN (Plan B 3.0: Mobilizing to Save Civilization pag. 258, 259): http://www.earth-policy.org/Books/PB3/pb3book.pdf

    /“The remaining 230 gigawatts in our projected growth by 2020 would come from a scattering of large dams still being built in countries like Brazil ….., a fast-growing number of tidal projects (some of them in the multi-gigawatt range)…..If the interest in tidal and wave power continues to escalate, the additional capacity from hydro, tidal, and wave by 2020 could easily exceed the 500 gigawatts needed to reach the Plan B goal.”/

    /“The first large tidal generating facility—La Rance barrage, with a generating capacity of 240 megawatts—was built 40 years ago in France and is still operating today. Within the last few years interest in tidal power has spread rapidly. South Korea, for example, is building a 254 megawatt project on its west coast. When completed in 2009, this facility will provide enough electricity for the half-million people living in the nearby city of Ansan. At another site 30 miles to the north, engineers are planning an 812-megawatt tidal facility near Inchon. Not far away, China is planning a 300-megawatt tidal facility at the mouth of the Yalu River near North Korea. Far to the south, New Zealand is planning a 200-megawatt project in the Kaipara Harbour on the country’s north coast.
    Gigantic projects are under consideration in several countries, including India, Britain, and Russia. India is planning to build a 39-mile barrage across the Gulf of Khambhat on the country’s northwest coast with a 7,400-megawatt generating capacity. In the United Kingdom, several political leaders are pushing for an 8,600-megawatt tidal facility in the Severn Estuary on the county’s southwest coast. Russian planners are also talking in terms of 10,000-megawatt tidal power plants. One such facility is to be built in the Sea of Okhotsk on the east.”/
    ================================================

  9. radualexandrupsd3 Says:

    Catre emigrantul,
    in contextul discutiilor legate de necesitatea de a folosi intr-un mod mai rational resursele si de a reduce poluarea simt nevoia de a reveni la un BEST OF EMIGRANTUL :
    MERSUL PE BICICLETA NU ESTE VIABIL DIN PUNCT DE VEDERE ECONOMIC
    ARGUMENTE:
    1.DISTANTELE MARI PE CARE FIECARE DINTRE NOI LE PARCURGE ZILNIC PENTRU A AJUNGE IN DIVERSE PUNCTE DIN ORAS
    2.LIPSA PISTELOR PENTRU BICICLISTI
    3.DIVERSE ALTE ARGUMENTE
    As adauga ca numeroase firme ar da faliment daca ar renunta la masini si ar folosi biciclete in activitatea de zi cu zi .
    Totusi am aprofundat subiectul si am ajuns la o concluzie halucinanta :
    NICI MERSUL PE JOS NU ESTE VIABIL DIN PUNCT DE VEDERE ECONOMIC
    ARGUMENTE :
    1.DISTANTELE MARI DINTRE DIVERSE PUNCTE ALE ORASULUI
    2.LIPSA UNOR TROTOARE ATAT DE LARGI INCAT SA SUPORTE TRAFICUL INTREGII POPULATII
    3.DIVERSE ALTE ARGUMENTE
    Pornind de la aceste concluzii preliminare consider ca ar fi interesant un dialog mai elaborat pe acesta tema .
    Plan B este dupa parerea mea o carte inteligenta care suporta diverse comentarii.
    As prefera sa purtam acest dialog intr-un cadru privat .
    Totusi profit de ocazie pentru a te ruga sa-ti anulezi participarea de la conferinta ONU pe aceasta tema de joi 17.04.08 chiar daca are o intarziere de 4 saptamani si de a ne intalni la Politehnica .

  10. cirlovacristian Says:

    @dle.Ion Iliescu

    Vis a vis de ce spuneti dv si dna@mirelateodorescu si dl.@vbabiciu,cred ca mai trebuie adaugat(sau comentat) faptul ca fiecare isi are “locul” sau in viata de zi cu zi.Probabil si demagogii din politica trebuie sa aiba un loc,nu?
    Cum poti sti cum este sus daca nu cunosti cum este jos-sau vice versa?
    Multi politicieni-indiferent-uita ca si ei sunt oameni,iar daca nu au uitat acest fapt atunci aspira sa devina oameni-indiferent de sex.Cred ca exista o cerinta minima sa se poata convietui impreuna-fie si cu animale de companie-si nu stiu citi o indeplinesc.Comportamentul politicienilor-majoritatii lor-nu lasa aceasta impresie, ba mai mult unii cred ca se afla in acel post deoarece “sunt unsi” sau au “esenta divina”-chiar nu pot fi de acord cu aceste tipuri de interpretare si ma si deranjeaza la auz.
    Eu nu sunt adeptul unor idei de genul “elitismului” sau nu mai stiu ce dar nu pot constata ca nu exista lideri-unii mai vocali sau vocalisti.Daca acesti lideri ar dori sa-si respectul cuvintul-dupa alegeri,fireste-atunci cred ca societatea in care traim o sa evolueze in bine,fireste.Momentan avem o multitudine de mincatori de ……. care mai au si pretentii iar ca bonus vor sa mai fie alesi inca un mandat.De ce?
    Pentru ca sunt NESIMTITI.
    ASA SUNT NASCUTI,EDUCATI,FORMATI………
    Nu inteleg de ce sunt propusi,chiar nu se observa?
    Sa nu uitam faptul ca exista sustinatori pentru aceste “specimene”.Asa lider asa sustinatori.(Spune-mi cu cine esti prieten si-ti spun cine esti).Prietenia poate imbraca diferite forme in diferite situatii.
    Pentru “problema” cu “are dreptate când spune ca nu pot fi explicate fenomene complexe prin abordari simpliste”-mentionez ca exista situatia in care dupa lungi ani de asteptare si observare unii oameni ,printre care si eu,au dreptul sa spuna-fara sa fie adevarat 100%-HOTII(ce sens ar avea sa mai pierd timpul si sa analizez).In alta ordine de idei, daca sunt interesat de un anumit grup sau o anumita persoana voi incerca sa comunic-asa cum stiu eu mai bine si bineinteles cit pot.

    Va multumesc

  11. Gabriela Savitsky Says:

    E dificil sa solicit o “lansare de carte” la Resita. Dar o carte sper ca pot sa solicit. Exista in librarii?
    E o minte uluitoare Lester Brown. Analizele lui economice si sociologice mi-au aratat un alt fel de a privi si intelege economia mondiala si evolutia societatilor. Imi place luciditatea si sinceritatea cu care “taie in carne vie” doctrinele.

    Altfel, datorita sufletului bun al Corinei Cretu, am ajuns si la Bruxelles. Am depanat la mine pe blog impresiile despre aceasta calatorie, nu voi fi redundanta. E o alta lume. Mai civilizata, mai osificata, poate si mai flexibila. Totusi, in comparatie cu noi, chiar asa cum suntem, nu pot sa nu recunosca ca suntem mai sensibili, mai atenti la detalii, mai putin prefacuti si mult mai “vii”.

  12. radualexandrupsd3 Says:

    ,, LESTER BROWN SI ENERGIA MAREELOR ,, avancronica unui roman politist de succes plin de picanterii neorealiste .
    Mie imi place cum scrie emigrantul.
    Romanele de fictiune sunt prea desprinse de realitate si oricum pe coperta lor deja sunt definite ca fiind de fictiune .
    Ce e fictiunea ? Un stupid sir de fapte imaginare .
    Insa in cazul emigrantului fictiunea este puternic impanata de date statistice si concrete reale dar cu un iz special neorealist.
    Unde este ,, singura centrala mareemotrica avand capacitate normala ,, ?
    Nu stiati ? S-a documentat emigrantul .
    Ei bine ea exista de 40 de ani , 3 luni , 4 saptamani si cateva minute in Franta .
    Ce face ea acolo ?
    Pentru a intelege este necesara o intoarcere in timp .
    Din episodul precedent am ramas nedumerit .
    Cu cat va creste nivelul marii in urmatorii 100 de ani , ca urmare a crimei de polua planeta comise de omenire in efortul sau stupid de a se dezvolta ?
    Cu 1mm , 1m , 10m , 100m ?
    Vom fi cu totii inghititi de ape sau va mai ramane cineva viu ?
    Suspans , date statistice abundente , exista o crima certa :poluarea , avem si un faptas : omenirea .
    Avem si un erou emigrantul un tanar politist de succes care lasa viata cu banalitatile ei pentru a cauta in fiecare zi in spatiul virtual noi si noi dovezi ale acestei crime .
    Totusi ce face aceea singuratica centrala din Franta .
    Lupta impotriva poluarii o crima neelucidata .
    Trecand intr-un alt registru mi-am amintit cum a fost inventata prima ,,locomotiva ,, in Anglia .
    Mai intai au construit sina de tren intre doua orase .
    Apoi s-au gandit cum sa transporte vagoanele intre cele doua orase .
    Prima varainta luata in calcul ( si cea mai ieftina la momentul respectiv ) a fost de a tracta vagoanele printr-o suita de ,, locomotive ,, stationare .
    Printr-un capriciu al constructorului a fost aleasa varianta de a folosi o ,,locomotiva,, mobila mult mai scumpa si mai ineficienta .
    Oricum tranportul feroviar nu a ajutat prea mult la inceput economia Angliei fiind preferat transportul fluvial mult mai ieftin .
    Care a fost rolul acelei prime ,,locomotive,, in componenta transportului international de la vremea respectiva ?

  13. emigrantul Says:

    Citat Cirlova Cristian:
    /”Doresc-deoarece o sa-mi fac timp liber-sa reusesc sa-l cunosc personal pe @radualexandrupsd3-deoarece chiar reprezinta o somitate”/

    Citat Radu Alexandru:
    /”profit de ocazie pentru a te ruga sa-ti anulezi participarea de la conferinta ONU pe aceasta tema de joi 17.04.08 chiar daca are o intarziere de 4 saptamani si de a ne intalni la Politehnica .”/

    Deci iata ca Radu Alexandru si Cirlova Cristian se pot intilni asadar joi 17 Aprilie ora 17:00 la Sala Senatului Universitatii Politehnice Bucuresti, Splaiul Independentei 313.

  14. ionutciobanu Says:

    Buna ziua domnule Iliescu,
    ma numesc Ionut Ciobanu si sint doctorand in stiinte
    politice la Universitatea din Bucuresti. teza mea de
    doctorat are ca obiectiv constructia unei tipologii a
    partidelor politice romanesti. pentru a reusi acest
    lucru, e nevoie sa detin cat mai multe cunostinte
    despre partide, din punct de vedere al organizarii, al
    campaniei electorale,al relatiilor intre centru si
    filiale,selectia candidatilor,etc.
    vreau sa va intreb daca sinteti dispus, bineinteles in masura in care programul va permite, sa imi
    acordati un interviu despre acest subiect, mai exact despre evolutia dimensiunilor enumerate mai sus in cazul PSD.
    va multumesc pentru timpul acordat,
    ionut ciobanu

  15. emigrantul Says:

    Domnule Radu Alexandru,

    La formidabila DVS. concluzie, privind nerentabilitatea mersului pe jos, pentru a te deplasa intre diverse puncte ale unui mare oras, oamenii au ajuns inca din prima jumatate a secolului al 19-lea:
    (vezi aici: {http://en.wikipedia.org/wiki/Bus} )
    Ma bucur ca in sfirsit v-ati dat seama de impracticitatea deplasarii pe jos si pentru prima oara in viata veti folosi autobuzul, tramvaiul sau metroul, vehicule pe care dupa cite inteleg abia acum le-ati deslusit utilitatea.
    Va felicit asadar, asteptindu-va cu impresii provenite din prima calatorie cu autobuzul, sau ma rog, ce trece pe acolo prin fata domiciliului DVS.

    Citat Radu Alexandru:
    /”am aprofundat subiectul si am ajuns la o concluzie halucinanta :
    NICI MERSUL PE JOS NU ESTE VIABIL DIN PUNCT DE VEDERE ECONOMIC
    ARGUMENTE :
    1.DISTANTELE MARI DINTRE DIVERSE PUNCTE ALE ORASULUI”/

  16. Victor Says:

    Comentariul postat mai sus ii apartine Profesorului Ion Borgovan. Am primit aprobarea domniei sale atat pentru postarea comentariului cat si a numelui sau, aici pe blogul Presedintelui.

  17. emigrantul Says:

    COMPARATIA INTRE CENTRALA DE LA RANCE SI PRIMA LOCOMOTIVA PRACTICA ESTE O SIMPLA PROSTIE

    Spre deosebire de unitatea mareemotrica de la Rance care azi, la 4 decenii de exploatare, ramine un caz singular, constructia primei locomotive practice in anul 1829 a dus la o explozie a transportului feroviar in Anglia.
    Intre 1830 si 1850 aproximativ 9650 km de cale ferata publica au fost realizati pe teritoriul UK.
    (a se vedea: http://www.trackoff.org/pdf/Abriefhistoryofrailways.pdf )
    Ca o comparatie, lungimea retelei Cailor Ferate Romane se cifreaza azi la 11380 km.

    Citat Radu Alexandru:
    /”tranportul feroviar nu a ajutat prea mult la inceput economia Angliei fiind preferat transportul fluvial mult mai ieftin .
    Care a fost rolul acelei prime ,,locomotive,, in componenta transportului international de la vremea respectiva ?”/

  18. radualexandrupsd3 Says:

    Catre emigrantul,
    inteleg ca nu vrei sa confirmi dar nici sa negi participarea la Conferinta ONU pe teme de poluare desfasurata in acelasi timp cu alte evenimente la care realizezi ca participantii din aceeasi incapere se pot intalni .
    Felicitari pentru concluzie . Tot wikipedia te-a ajutat ?
    Iti marturisesc ca am relizat cu greu utilitatea unor diverse tipuri de vehicule autobuzul , tramvaiul , metroul si banuiesc ca mai exista si altele astept comentariul cuiva avizat cu acces la internet si cu mult timp liber .
    In privinta senzatie : FANTASTICA .
    E CA SI CUM A-I MERGE FARA SA-TI MISTI PICIOARELE .
    CA SI CUM A-I GANDI FARA SA-TI MISTI NEURONII .
    Totusi am avut ghinion . M-am urcat intr-un tramvai care folosea energie electrica de import de la o firma de lux din Franta .
    AM PLATIT UN PRET EXORBITANT PE BILET .
    Nu sunt convins ca este un mijloc rentabil de locomotie .

  19. radualexandrupsd3 Says:

    Catre emigrantul,
    recunosc ca m-am lansat in afirmatii insufient documentate .
    Ceea ce am vrut a subliniez este ca si constructorul primei ,, locomotive ,, a avut anumite dubii legate de eficienta acestui nou si senzational mijloc de locomotie .
    Pur si simplu a dorit rezolvarea unei probleme reale in transportul intern .
    La inceput cu siguranta a avut un cost de exploatare mai mare decat mijloacele de transport traditionale .
    Abia apoi acesta a devenit rentabil din punct de vedere economic .
    Situatia era totusi diferita . Transportul rutier si cel fluvial isi epuizasera capacitatea de a asigura necesitatile unei economii in plin avant economic .
    In momentul de fata resursele traditionale de energie nu au ajuns la un nivel de criza prezenta sau macar imediata .
    Daca locomotiva ar fi fost si ea inventata cu mai devreme ajungea in aceeasi situatie ca si centrala din Franta .

  20. Victor Says:

    Domnule Presedinte,

    Ati sesizat foarte bine , sloganul PSD este stupid. Cum adica , “mai bine pt mai multi”????? “Mai bine pentru toti” cum bine ati punctat. Eu nu inteleg, cine se ocupa cu chesiunile astea, are ceva in cap?

  21. radualexandrupsd3 Says:

    Catre emigrantul ,
    declar ca nu prea sunt obisnuit sa intru in dialog cu somitati instantanee in diverse domenii si sunt un pic stanjenit de abundenta unor informatii detaliate .
    Declar din start ca este un dialog inegal .
    Nu inteleg nici daca este locul unor astfel de discutii .
    Si abordarea problematicii prezinta libertati diferite in care fixarea unor repere minime este cat de cat necesara .
    Am retinut anumite sugestii legate de ecoul unor doctrine in stabilirea unei politici economice viabile pe termen lung in care componenta sociala are un rol necesar .
    Mi-as permite un argument pragmatic cu un aspect capitalist fundamentalist.
    O piata in care toti participantii au posibilitatea de a consuma si de a-si ridica nivelul de trai odata cu cresterea plus valorii produse de economie este mai performanta .
    Daca plus valoarea ar ajunge la un grup restrans de participanti la piata ar fi distribuita in primul rand pe consumul de articole de lux .
    Acest consum nu stimuleaza economia si nu duce la o crestere economica reala .
    Daca plus valoarea produsa de economie ajunge la un grup cat mai larg din societate consumul acesteia se disipeaza catre intreaga gama de produse prezente pe piata ducand la o crestere a performantelor pietii in ansamblu baza unei cresteri economice reale .
    Nu consider aceasta argumentatie un adevar absolut imposibil de contestat dar mai importanta mi se pare ideea de baza de la care porneste si imi doresc a fi un start pentru un dialog mai amplu pe aceasta tema .
    Intorcandu-ma la centrale electrice , locomotive si alte subiecte in care 2-3 ore sunt suficiente pentru a deveni expert in problema cunosc diversi indivizi mai lenti in gandire care folosesc si carti din hartie pline de praf , uzate in timp si depasite de la zi la zi de internetul modern mai vast decat orice carte si orice biblioteca .
    Nu-mi amintesc exact titlul si nici autorul dar cu mult timp in urma am citit o carte legata de istoria descoperirilor stiintifice si a modului in care aceste descoperiri au influentat civilizatia umana .
    In comparatie cu argumentatia d-stra complexa si instantanee imi pare acum stupida si regret ca mi-am pierdut timpul cu ea .
    Am ramas inca de atunci cu impresia ca este un proces complicat .
    Exemplul centralei din Franta mi-a sporit incertitudinile si m-a facut s-a renunt definitiv la studiul acestei probleme . Sunt fericit ca am fost in sfarsit eliberat de cosmarul unor incertitudini .
    Legat de caracterul limitat al resurselor energetice traditionale si solutiile posibile pentru a suplini in viitor aceste resurse astept de la d-stra informatii complexe si comentarii ,, inteligente ,, pe aceasta tema .

  22. Bibliotecaru Says:

    Eu am convingerea că o creştere economică duce la creşterea bunăstării tuturor. Doar că, pe de o parte, bunăstarea nu creşte în aceiaşi măsură la toţi, şi nu simultan, pe de altă parte.

  23. Victor Says:

    radualexandrupsd3,

    Cu tot respectul cuvenit, dar fictiunea nu este “Un stupid sir de fapte imaginare”. Daca ar fi sa inteleg bine ce afirmi ar insemna ca toti marii clasici ai beletristicii si nu numai, au scris chestiuni stupide, rod al imaginatiei lor. Daca ai uitat, iti reamintesc ca operele literare ar trebui sa faca parte din cultura generala a fiecaruia dintre noi. Poate tu nu ai citit fictiune si atunci o gasesti stupida, dar unii dintre noi care nu am facut toata viata altceva decat sa citim, s-ar putea sa nu fim de acord.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: