Opinii,puncte de vedere si comentarii privind problemele dezvoltarii durabile sunt cuprinse in interviul pe care l-am acordat jurnalului “ECOLOGIC”, publicat in numarul din martie sub titlul “CEA MAI GRAVA POLUARE ESTE SARACIA”.

 

Textul integral este publicat la Pagina:”Dezvoltare durabila”

24 Responses to “”

  1. emigrantul Says:

    Poverty is the worst polluter?

    Exista o dezbatere (a se vedea adresa de mai jos) pe tema afirmatiei potrivit careia: CEA MAI GRAVA POLUARE ESTE SARACIA. Exista si un sondaj care incearca sa stabileasca adevarul sau falsitatea respectivei afirmatii. Din rezultatele afisate pina acum se pare ca cei mai multi oameni nu sunt de acord cu ea.

    http://www.helium.com/items/709047-while-disagree-statement-disagree

  2. vbabiciu Says:

    In urma bombardamentelor NATO asupra fostei Iugoslavii cea mai mare parte a resurselor de apa ale acestei regiuni au fost contaminate prin folosirea directa a substantelor nocive in apa raurilor, prin eliberarea compusilor nocivi in urma exploziilor munitiilor, si chiar prin sedimentarea produsilor de combustie folosite de avioanele de lupta. Au existat peste 30,000 de raiduri ale aviatiei NATO! 9000 dintre acestea au fost raiduri de bombardament, s-au aruncat 23,000 de tone de bombe de toate tipurile inclusiv 1,500 rachete de croaziera. -Pierderile sarbior?
    sau mai exact “eficienta” acestor acte militare? Armata sarba a pierdut mai putin de 2% in tehnica militara si din forta vie…

    Distrugerea rafinariilor, a combinatelor petrochimice , a depozitelor de petrol, a fabricilor farmaceutice, etc. trebuie sa fi provocat afectarea pe termen lung a ecosistemului.

    De asemenea este cunoscut ca americanii au folosit proiectile cu uraniu si rachete de croaziera cu varf de uraniu. Raspandirea particulelor de uraniu in atmosfera trebuie sa fi afectat intreaga zona.

    Informatii retinute din : “Consecinte geopolitice ale interventiei militare din 1999”- George Roncea

  3. vbabiciu Says:

    Domnule Presedinte,

    Va rog sa cititi cu atentie, comentariile facute de mine, de Bibliotecaru si de consilierul dumneavoastra Gheorghe Constantin, facute pe blogul Corinei, sub articolul,”America si nota la purtare”. Daca dumneavoastra vi se pare ca respectivul va onoreaza prin comentariile sale eu promit sa nu mai scriu pe nici unul din blogurile stangii romanesti. Linkul catre articol mai jos:

    http://corinacretu.wordpress.com/2008/04/06/america-si-nota-la-purtare/

  4. vbabiciu Says:

    Din nou OFF Topic:

    Din cugetarile unui autentic om de stanga, Gheorghe Constantin, consilier al Presedintelui Iliescu:

    “Cred sincer că abia acum avem şansa afirmării unei gândiri politice de stânga în România, o stângă diversă, sincronă cu gândirea de stânga din occident. ”

    Frumos nu? Mai ca va place…

    Hai sa vedem acum, ce declara pe blogul Corinei Cretu :

    ”mă doare fix în cot de posteritatea mea!”

    si mai ales :

    “Asta e, eu am cum să-mi câştig pâinea. Restul, treaba lor!”

    Adevarat de stanga! Omului ii pasa cu certitudine. Sa inteleg ca asa se gandeste in PSD?? “Asta e, eu am cum sa-mi castig painea. Restul, treaba lor! “…..

  5. tedscanlan Says:

    Cea mai poluanta prezenta in PSD este grupusculul de la Cluj+Geoana.Daca nu va puneti in slujba stangii romanesti pentru a depolua PSD de acesti factori nocivi inseamna ca sunteti cu totii vanduti lui Basescu.Aceasta e marea problema a Romaniei.Ne-am saturat de politica prostilor.

  6. vbabiciu Says:

    Domnule Presedinte,

    Blogul dumneavoastra este cumva moderat de Gheorghe Constantin de nu imi apar comentariile referitoare la remarcile sale???

    Va respect foarte mult, dar asemenea afirmatii si atitudini nu sunt dispus sa le trec cu vederea nici macar de dragul dumneavoastra. Un consilier al dumneavoastra care il face “idiot” si “prost” pe Bibliotecaru fara sa aiba absolut nici un motiv-doar il stiti pe Bibliotecaru, si apoi mai mult, care declara ce am postat in comentariul ce intarzie sa imi apara adica ca

    “ma doare fix in cot de posteritatea mea” si “Asta e, eu am cum sa-mi castig painea. Restul, treaba lor!”

    indiferent in ce context, nu mi se pare un om care va onoreaza. Dar in final este alegerea dumneavoastra si consilierii dumneavoastra. Eu oricum am sa-mi postez comentariile in alta parte. Regret faptul ca sunt cenzurat tocmai pe blogul politicianului pe care il admir cel mai mult.

  7. waszlaw Says:

    @tedscanlan… ai perfecta dreptate…

  8. mirelateodorescu Says:

    Pentru a scapa de saracie este nevoie de o stanga puternica, de social democratie. Am vazut cu totii atat in Romania cat si in lume cat de mult le pasa celor de dreapta de cei saraci. De altfel si doctrinele lor nu au ca target salvarea celor saraci ci salvarea proprietatii lor private. Ar fi ideal ca in stanga romaneasca sa fie unitate si solidaritate si sa-i facem pe oameni sa inteleaga ceea ce se doreste.

  9. radualexandrupsd3 Says:

    Cea mai grava forma de poluare este saracia si ca toate celelalte tipuri de poluare creste odata cu dezvoltarea economica . Desi dupa 1950 s-a inregistrat la nivel mondial o crestere de 7 ori a PIB-ului numarul celor care traiesc cu sub limita de saracie a crescut la 2mld de oameni .
    Din motive ce tin de tehnologiile agricole si de caracterul limitat al suprafetelor agricole productia agricola mondiala s-a ajuns la o limita superioara greu de depasit .
    Tehnologia a ajuns la nivelul la care plaseaza statii spatiale permanente dar nu poate asigura nevoile elementare de hrana si energie .
    Situatia devine cu atat mai grava cu cat am inceput sa producem biocombustibili cu obiectivul nobil de a reduce poluarea atmosferica dar abia apoi am realizat ca aceste resurse consumate pentru a produce acest tip de combustibili trebuie suplinite .
    In mare situatia poate fi prezentata schematic astfel : nevoia de hrana la nivel planetar creste costant , agricultura nu poate tine pasul cu aceasta crestere si mai mult ca un factor suplimentar agravant au aparut statele care promoveaza productia de biocombustibil din resursele de hrana .
    Situatia merita atentia cuvenita si va fi cu siguranta problema principala a generatiei noastre .
    Din punctul nostru de vedere ca si tara nu cred ca facem parte din categoria celor mai expuse state dar sunt elemente care ar trebui sa ne dea de gandit .
    In primul rand in momentul de fata nu ne putem asigura din productie interna nici macar o proportie de 50% din consumul de alimente si de energie al tarii . Mai mult conform directivelor UE suntem obligati sa crestem productia de biocombustibili .
    Evident la nivelul tarii noastre exista solutii . Agricultura are un spatiu larg de dezvoltare pana la a-si atinge limita superioara de productivitate .
    La nivelul surselor de energie din combustibili fosili faptul ca ne putem asigura din productie proprie o buna parte din energie constituie un avantaj pe care multe state nu il au . La nivelul surselor regenerabile avem din nou un potential care poate fi exploatat.
    Cresterea economica a tarii dupa anul 2000 constituie o realitate de necontestat pentru toate fortele politice si de la putere si din opozitie insa aceasta crestere economica nu s-a manifestat si printr-o crestere a nivelului de trai pntru o buna parte din populatie . Dezvoltarea economica constituie un deziderat pentru orice guvernare insa aceasta nu este un obiectiv in sine daca nu duce la cresterea generala a nivelului de trai.
    In contextul noilor resezari economice la nivel planetar se vorbeste tot mai mult de ascensiunea Braziliei si de succesele sale insa polarizarea sociala din acest stat atinge limite greu de imaginat . Au un numar de miliardari mai mare decat in multe state europene dezvoltate si in acelasi timp 50% din populatie abia isi poate asigura hrana .
    Un asemenea tip de dezvoltare economica nu constituie un model fezabil pe termen lung .

  10. mirelateodorescu Says:

    De mai mult timp au aparut tendinte liberale in social democratie si social democratie in liberalism. Cel putin la liberali “apucaturile social democratice” au cam dus la neoliberalism dupa cel de-al doilea razboi cand industria s-a dezvoltat foarte mult si au aparut multi muncitori.
    In PSD sunt multi oameni profesionisti, care pot acoperi toate domeniile in toate judetele. Acest lucru a fost demonstrat de fiecare data cand PSD-ul a fost la guvernare. Cand a venit la guvernare dreapta, au vazut ca nu au cadre suficiente si nici bine pregatite, atunci au inceput sa cam curteze membrii PSD. O parte a fost convinsa sa migreze la alte partide, altii au ramas cu aceeasi constiinta curata si aceeasi onestitate. Mai exista o tendinta prin partide, trebuie sa lupti pentru a obtine ceea ce de fapt ar trebui recunoscut de colectivitate. Ma refer ca sunt oameni care din modestie nu cer ceea ce de fapt merita si se gandesc ca exista cineva care va vedea ceea ce trebuie. Acesti oameni la un moment dat sunt chiar dati la o parte, cu modestie fac un pas inapoi, cad de fapt ar trebui sa-i striveasca pe cei ce nu dreptul de a acapara puterea. De fapt , oamenii sunt oameni peste tot, si daca nu-i lovesti in punctele sensibile devin orbi!
    Cred ca s-a cam mutat jungla in mediul urban, fiecare spune ce vrea si cand vrea. Se simte frustrat, crede ca i se cuvin mult mai multe, daca a primit ceva de cateva ori crede in continuare ca asa trebuie sa fie. De multe ori nu m-am revoltat si nu am luat atitudine gandindu-ma ca nu este de bun simt, rezultat al educatiei primite in famile, dar daca taci unii considera ca asa este firesc sa fie.
    Cred ca trebuie sa cam asezam lucrurile, adica fiecare sa stie unde ii este locul si cat de mult merita.

  11. Maria Barbu Says:

    @Dle Presedinte,

    saracia este intr-adevar o sursa de poluare, dar de poluare morala, pentru ca modelul pe care il promoveaza media contemporana este un model al omului bogat , care isi poate permite orice, iar oamenii saraci nu mai sunt dispusi, ca altadata, sa faca eforturi cat mai mari pt a trai decent , ci, confruntati cu modelul mentionat, sunt gata de orice deviere morala pt a scapa de saracie. Asta mi se pare mie a fi cea mai perfida deformare a sufletului si cea mai oribila modalitate de desfiintare a principiilor morale. Asta la nivel individual. La nivel social, saracia este destabilizatoare si face ca societate sa fie vulnerabila si greu guvernabila. Numai masurile drastice de redresare sociala si de eliminare a acestei polarizari a averii ar putea “vindeca” societatea.

  12. cirlovacristian Says:

    @vbabiciu
    Fara suparare cred ca nu gindesti logic,normal,….intelectualule(probabil ani de liceu).

  13. cirlovacristian Says:

    Dna. @mirelateodorescu
    Ce “legatura”(atit de strinsa)este intre saracie si stinga puternica(din Romania) despre care vorbiti dv?
    Pentru ca amintiti de solidaritate doresc sa va “reamintesc” despre solidaritatea clasei politice din Romania-fireste daca va spune ceva.

  14. cirlovacristian Says:

    Dl.@radualexandrupsd3
    Cred ca va aflati pe o “limita” inferioara de intelegere a fenomenului.Banii rerprezinta tot marfa.Analiza(comentariul) dv are si nu are “legaturi” economice fata de saracie-cred eu.In Romania furtul direct si indirect depaseste cu prea mult ce este admisibil pe plan international.Acest furt este realizat cu sprijinul si ajutorul clasei politice care “latra” de prea mult timp.Politicieni,cu adevarat,nu sunt decit citiva resdtul sunt hoti sub acoperire sau “locotenentii” hotilor-cu parere de rau.

  15. vbabiciu Says:

    Cirlova, te crezi gazda acestui blog de te-ai gasit tu sa raspunzi tuturor? Parerile tale despre mine nu au relevanta atata timp cat am avut polemici serioase cu tine pe blogul Corinei Cretu. Ai gasit acum momentul sa te razbuni?

    In rest aceeasi gandire negativa, cenusie si mai ales aceeasi incapacitate de intelegere a mesajelor. Ceea ce a scris Mirela Teodorescu este o analiza pertinenta iar comentariul tau pe textul respectiv este ca de obicei pe langa subiect. Cat priveste remarca ta legata de comentariul facut de radualexandrupsd3 iarasi revii la vechea obsesie : politicienii sunt sursa raului.

    Acum am sa-ti spun si eu cine cred ca este sursa raului : oameni ca tine care vad totul in negru si care nu stiu decat sa critice, sa caute greseli facute de clasa politica si nu numai, dar nu fac nimic pentru a schimba lucrurile atunci cand ceva nu merge. De unde stiu? Pt ca se vede dupa cum scri ca nu esti capabil decat de a face rau.

  16. cirlovacristian Says:

    @vbabiciu
    Sursa raului este nivelul foarte scazut la capitolul educatie si cultura pe care o proportie de 85-90 % din politicienii acestei tari il au.Tocmai de aceea imi permit sa “comentez” pe acest blog-dl.Ion Iliescu este un om “citit” si mai are si bun simt-pe deasupra,conditii minime.
    Daca eu sunt sursa raului,sau oameni ca mine,atunci afla mai draga domnule ca acum …ii ca dumneata nici nu stiau ce este apa si nici la ce foloseste.Asa ca…….

  17. radualexandrupsd3 Says:

    Catre cirlovacristian,
    multumesc pentru comentariu .
    Nu mi-am propus sa ma situez la limita inferioara de intelegere a fenomenului dar ma bucur ca am reusit sa aflu care este aceasta limita inferioara .
    Ma bucur in acelasi timp ca am aflat si care este limita superioara de intelegere a fenomenului . A fost o surpriza si mai mare pentru mine .
    Afland atatea lucruri noi am devenit curios sa aflu cam cum ar arata comentariile mele la nivele superioare de intelegere : 10% , 20% , …90% din fenomen .
    Nu doresc sa abuzez de capacitatea d-stra de intelegere dar as indrazni sa va rog sa-mi retranscrieti textul la nivelul cuiva care intelege 50% din fenomen . Poate fiind mult prea obisnuit cu propria persoana si cu nivelul superior de intelegere de care dispuneti nu intelegeti drama de a te afla mereu la limita inferioara de intelegere .
    Sper ca 50% nu vi se pare prea mult dar va promit ca in cazul in care prin ajutorul d-stra voi accesa acest nivel mediu de intelegere ma voi stradui ca urmatoarele mele comentarii sa satisfaca acest standard .
    Va multumesc anticipat .

  18. vbabiciu Says:

    Domnule Presedinte

    Ma simt obligat sa aduc cateva precizari la comentariile anterioare pentru a nu fi interpretat gresit. Anca mi-a atras atentia pe blogul ei ca nu trebuie sa leg numele lui Gheorghe de numele dumneavoastra. Tocmai de aceea i-am dat urmatorul raspuns:

    Anca, nu eu il leg de Presedintele Iliescu. Intotdeauna am scris impotriva unor afirmatii de genul “Presedintele Iliescu este de vina pt ce a facut cutare si cutare…”.
    Gheorghe se leaga de acest aspect pentru a-si legitima afirmatiile. El a intervenit auto suficient pe blogul Corinei Cretu si ne-a trimis spre blogul lui pentru a afla cine e. Iar acolo, singura infornatie legata de cine este el era aceea ca este consilierul Presedintelui Iliescu. Scrisa cu falsa modestie la sfarsitul unei prezentari laconice. Pe prima pagina.
    Tocmai ca el s-a legat de acest aspect, nu eu. Apoi este firesc sa-i raspund cu aceeasi moneda. Daca tu te prezinti intr-o discutie ca si consilier al lui Iliescu, incercand sa ma intimidezi cu chestia asta este normal sa ti-o intorc daca spui prostii, care evident intra in contradictie cu principiile lui Ion Iliescu, deci este normal sa ti-o intorc argumentand cu argumentul tau initial cand ai incercat sa ma intimidezi.
    Despre asta este vorba. Iar Ion Iliescu trebuie sa atraga atentia unor astfel de oameni care se folosesc de numele sau pt a face afirmatii sau pt a “pune lucrurile in ordinea lor fireasca” atunci cand fac greseli . Nu mai spun ca un consilier al Presedintelui Iliescu ar trebui totusi sa fie un om care sa il reprezinte nu unul care afirma ca |il “doare in cot” . Un consilier este un sfatuitor este unul cu care schimbi idei. Pai cu o astfel de mentalitate : “Asta e, eu am cum să-mi câştig pâinea. Restul, treaba lor!” nu prea vad ce idei poti schimba cu Ion Iliescu si nici cum il poti sfatui. Dar ma rog este treaba Presedintelui daca alege sa dezavueze o astfel de atitudine sau nu. Eu mi-am facut datoria de admirator si i-am atras public atentia.

  19. cirlovacristian Says:

    @ radualexandrupsd3
    Domnul Radu Alexandru-fiind numele dv corect-ideea dv pe care transpuneti in scris-daca nu ma insel amarnic-este ca:
    nivelul tehnologic cumulat cu saracia si etc……Fara sa fiu pragmatic dar logic SARACIA GENEREAZA POLUARE-in sensu ca este o “alternativa”pentru supravietuire.Daca resursele financiare-marfa- sunt limitate la ce sa ne asteptam?Cind resursele financiare sunt limitate si sunt si coraborate cu un nivel de educatie si cultura foarte”slab” atunci chiar ca avem o problema majora care nu prea are multe raspunsuri-in acest sens a fost comentariul meu.Din pacate nu am cum sa va retranscriu “textul la nivelul cuiva care intelege 50% din fenomen” deoarece nu cunosc textul “cuiva”,dar va pot oferi un sprijin,adica:NU LE ESTE RUSINE ACELOR POLITICIENI CARE PROMOVEAZA ROMANIA-asa cum este ea-SI NU DORESXC SA FACA NIMIC CARE SA IMBUNATATEASCA SITUATIA ROMANILOR DIN ROMANIA SI DIN AFARA GRANITELOR?
    Fara a va jigni,eu poate am calatorit mai mult decit dv si atunci este posibil sa fi vazut mult mai multe decit dv in diverse situatii drept care daca tot “ridicati mingea la fileu” o sa va intreb cum este posibil ca pe drumurile din Romania TIR-urile sa faca intrecere de viteza iar cind trec granita intr-o tara civilizata sa merga pe banda intii regulamentar?Totodata cum este posibil ca la intrarea in tara sa fie coada la ghiseu?Cum este posibil ca o proportie foarte mare din produsele comercializate pe teritoriul tarii sa fie mai scumpe fata de occident-in conditiile in care sunt produse cu forta de munca platita”romaneste” si energie”romaneasca”?Pot continua cu astfel de intrebari la nesfirsit,fireste daca doriti,dar cui folosesc daca nu sunt luate masuri adm?
    Dv va opriti la puterea mea de intelegere.Cu parere de rau chiar nu conteaza ce inteleg sau ce fac acum sau pe viitor.Daca dv care sunteti membru PSD acceptati ca unii sa se “desfasoare”liberi atunci chiar aveti o problema personala-nu doresc sa ofer exemple.Va rog sa va uitati cu atentie peste ce am comentat eu pe acest blog iar daca se observa “o deviere” de la idea de “ai grija” va rog sa-mi atrageti atentia-probabil sa am grija pe cine scuip sau o sa scuip,ca altceva nu merita unii.

  20. radualexandrupsd3 Says:

    Catre cirlovacristian,
    multumesc pentru sprijinul acordat.
    Deja multe subtilitati politice imi par mai accesibile.
    Viteza excesiva cu care circula TIR-urile in Romania , in contextul discutiilor legate de polarizarea sociala excesiva generata de o dezvoltare economica bruta necorelata cu masuri de protectie si de echitate sociala ,
    este o problema pe care putini o pot sesiza .
    In privinta experientei de care dispun sunt din nou surprins cat de rapid ati sesizat ca aveti o experienta mai bogata .
    Am fost surprins si de pregatirea economica de care dispuneti.
    Inteleg ca ,, marfa ,, este o resursa a economiei iar in cazul particular al economiei romanesti , este limitata .
    Problemele cu ,, marfa ,, se agraveaza atunci cand ,, nivelul de educatie si cultura este foarte slab ,, .
    In problemele politice beneficiati de o claritate de invidiat . ,, Politicieni cu adevarat , nu sunt decat cativa restul sunt hoti sub acoperire sau locotenentii hotilor ,, . E confortabil sa stii foarte clar care sunt politicieni cu adevarat si care nu . Poate faceti si o lista in ordine alfabetica , ar fi foarte utila acum in campanie electorala .
    In privinta activitatii d-stra pe acest blog am gasit si alte remarcabile comentarii .
    Intr-o alta reactie la un comentariu facut de mine ati avut bunavointa de a-mi explica ca in general problemele sunt mai complexe decat as putea eu intelege . Mi-a placut mult un argument filosofic , ceva legat de divinitate si de modul in care aceasta problema a evoluat in timp .
    Am sesizat rapid ca si in acest domeniu beneficiati de o pregatire solida , pe care eu nu as avea-o .
    Ca si membru PSD inteleg ca am o problema pentru ca accept ca ,, unii sa se desfasoare liberi ,, . Ati sesizat bine , dar mai am o problema legata de alte partide in care aceasta libertate lipseste .
    In privinta dilemei pe care o aveti , pe cine sa scuipati si pe cine nu , daca aveti asemenea pasiuni nu pot decat sa va urez multe satisfactii .

  21. cirlovacristian Says:

    @ radualexandrupsd3
    Asa pentru cultura dv.personala chiar nu doresc sa-mi pierd timpul dialogind cu dv-nu merita.Va ofer tema pt acasa:
    Oricum cit rau au facut acei hoti si corupti din PSD acestei tari nici
    UDMR-ul impreuna cu PDL-ul,PC-ul si PNL-ul nu vor reusi sa-i egaleze la capitolul prostie si……..Au nevoie de inca 6 guvernari doar sa-i ajunga basca ce mai fac ei intre timp-probabil.
    Este posibil ca dv sa nu fi sesizat ce membrii-nu ma refer la toti membrii PSD- aveti si atunci este normal sa nu va fie rusine.
    Eu in locul dv as inchide gura.Amanuntele oferite de mine arata ca in momentul in care “suntem” in afara granitelor avem un altfel de comportament.Ideal ar fi sa avem acelasi comportament si in interiorul tarii.Exact acelasi lucru il fac si politicienii.
    Rusinica domnule membru de partid PSD.
    Apropo: Eu scriu in cadrul acestui blog deoarece mi se permite si sincer il stimez pe dl Ion Iliescu si alti membriinici pe departe PSD-ul.Problemele sunt oricum complexe si asa fara interventia mea.Problema ar fi sa nu va aflati in raza de actiune a sclifoiului-cadeti nevinovat,probabil.
    Oricum succes pe viitor-la capitolele……alegeti dv.

    PS
    Eu nu doresc sa va luminez-pentru ca nu pot-dar va mai reamintesc cind si cind ce nesimtiti se perinda prin PSD si ce merita din partea mea-acelasi lucru fiind valabil si altor politicieni din alte partide.Cum suntem tratati noi-cetatenii-asa tratament primesc si ei-politicienii

  22. cirlovacristian Says:

    @Dl Ion Iliescu
    1.al doilea dintre numerele magice din numerologie
    2.alfabetul ebraic are 22 de litere
    3.tarotul are 22 de arcane majore

    culese de pe ici pe colo.Cu aceasta ocazie poate o sa reusiti sa-l convigeti pe cel ce pleaca pe miriste sa se mai opreasca cu divinitatile AN(autor necunoscut).
    Domnul L.Brown a tras o concluzie destul de buna :„salvarea civilizaţiei nu este un sport fără spectatori. Fiecare dintre noi are un rol principal de jucat”-si chiar are dreptate,problema ar fi citi inteleg acest sport.

  23. anca Says:

    pt dl cristian carlova

    va asumati o sarcina nefericita as spune, clasificand, la gramada, oamenii si numindu-i, atat de senin si linistit, “nesimtiti”, “hoti” sau “corupti” fara a-i si nominaliza.
    Dupa parerea mea, e foarte dificil sa faci un astfel de demers de judecata.
    A arunca ocara si acuzatii… asa, in eter, numai pentru a murdari, sigur, este si asta o modalitate de exprimare, dar nu ma asteptam din partea Dv. Ar trebui sa nominalizati si sa va si sustineti punctul de vedere> au facut rau tarii> e usor de spus, dar..de ce? dati argumente.
    Au facut mai mult rau tarii decat pot face noii guvernanti in 6 mandate?
    definiti mai intai termenii, sa stim despre ce vorbim aici…
    ce inseamna “rau” pt Dv?
    in ce consta fapta “rea”?
    si mai ales cine sunt “ei” si pana la ce rang de autoritate mergeti? EI asa..in general…ministri, secretarii de stat, directorii, prefectii…primarii, viceprimarii, ofiterii de stare civila…cine?? pana unde merge acest “rau” sau toti sunt la fel de “rai”, la fel de “nesimtiti”….
    si cum ati ajuns la aceasta “admirabila” concluzie de politica economica si strategie militara? ati facut o ancheta, ati avut date economice sau pe ca va bazati concluziile? banuiesc ca ati facut o paralela intre realizari si ati ajuns pe minus la guvernarea PSD?
    poate ar fi o idee sa puneti pe doua coloane, salariile, pensiile, taxele si impozitele, constructiile, poate chiar numarul de ordonante de urgenta, preturile la diferite alimente (sau materiale de constructii, ce considerati ca influenteaza viata oamenilor…) produse de un guvern si acestea ultime doua, sa vedeti ce iese… va las sa trageti singur concluziile, dar sa aveti in fata date clare iar nu perceptii, sentimente si iluzii de televizor sau prea multa “romanie libera” citita…

    nu spun ca guvernarea PSD nu a avut si ea, erorile sau greselile sau partile de proasta guvernare…dar cred ca sunt inerente unei guvernari, opricare ar fi ea.
    problema apare in momentul in care aceste erori se amplifica sau se permanentizeaza. ar trebui, de la o guvernare la alta, ca erorile sau greselile sa se micsoreze, sa devina cat mai putine pana la deloc, sau sa devina minore fata de actul de conducere al economiei, al institutiilor,care au ca menire usurarea vietii cetatenilor nu agravarea bolilor lor de inima sau provocarea de atacuri cerebrale (la usa institutiilor financiare, dupa cum se intampla, in prezent, in tara noastra!)

    corect, in final aveti perfecta dreptate, politicienii (nu oamenii politici, faceti o diferenta intre aceste 2 categorii!) ar trebui sa primeasca ceea ce ofera alegatorilor intre alegeri: dezinteres, inertie, pasivitate, dar din pacate din cauza acestui mod prapadit de actiune-reactiune vor suferi generatiile viitoare, care, din nepasare, dezinteres sau repulsie nu vor mai participa la procesul electoral, lasand drum liber extremistilor!
    iata o problema cu adevarat importanta, care tot la educatie ne aduce, la educatia din familie, din scoli, din mass media, internet…ce modele oferim copiilor nostri si ce societate le pregatim.

  24. Ṣerban Dragan Says:

    Singurul om de stat care nu ne-a vândut la străini a fost Ion Iliescu .
    Singurul care a ținut cu noi , poporul .
    … restul ne-au dat plocon , ne-au dat pe tăvi . ne-au dat la alții , ca să ne jumulească .

Leave a Reply

