PROBLEME….PROBLEME

Imi pare rau ca sunt nevoit sa raspund cu intarziere la comentarii .Am avut o saptamana foarte aglomerata iar acum a inceput si sesiunea parlamentara .

Am postat in paginile Media Interviul acordat ziarului Cronica Romana, care cred ca raspunde multor intrebari pe care le-am primit de la interlocutori.

Continutul tematic a fost evidentiat de autoare, Diana Nedelcu si Roxana Arginteanu, astfel : “Despre guvernarea Dreptei si efectele ei” ( partea a I-a ) , “Nu se pune problema unei aliante preelectorale cu liberalii sau conservatorii”( partea a II-a ) si “Presedintelui Basescu ii lipseste educatia politica si civica fundamentala” ( ultima parte ) .


In continuare doresc sa comentez cateva mesaje:

@ tastator

Am preluat leapsa ! Lucram la un proiect legislativ privind protectia mediului. Cea mai apropiata carte, la indemana : “DROITS DE L’HOMME ET ENVIRONNEMENT”, autor Maguelonne Dejean-Pons, lucrare editata de Consiliul Europei .

Am deschis cartea la pag.123, paragraful al cincilea contine doar…trei randuri :

« Les etats et les organisations internationales devraient adopter toutes les mesures necessaires pour garantir le droit a un environnement sain et ecologiquement equilibre reconnu par cette Declaration »

Asta e ! daca mi-a fost interzis a cauta o carte in mod special !!!!

Transmit leapsa mai departe tuturor celor ce vor dori sa o preia.

Felicitari pentru idee “tastator” ! .

 

@ Bibliotecaru


Ai dreptate ! Oamenii de bun simt nu au nevoie de reguli….Le au la indemana !

@ ancaf

Nu exagera ! Nu e nimic anormal ca in weekend un grup de oameni sa se adune, la invitatia unui lider local ( primar), la o pensiune, pentru o discutie mai degajata de formalismul intalnirilor oficiale . Stii ca mie nu imi plac escapadele, asa-zisele « socializari». Dar nici exagerarile nu sunt motivate !.


@ Ovidiu


Nu am omis in toate scrierile mele despre revolutie intalnirea cu Victor Stanculescu si nu am subestimat rolul pe care generalul Stanculescu l-a avut in acele zile . Fragmentele pe care le citezi din discutiile ulterioare cu Victor Stanculescu nu schimba nimic din ce am spus eu . Va aflati probabil sub influenta scrierilor autorului Stoenescu care vrea cu tot dinadinsul, sa sustina teza
«loviturii de stat», ca si faptul ca generalul Stanculescu ar fi putut da el o lovitura militara, dar ca a ezitat…Fabulatiile de tot felul pe aceasta tema nu au valoare decat «literara» – inventii ale unora care vor sa se afle in treaba ! Totul a fost mult mai simplu si mai firesc ! Chiar daca ar fi dorit, nici generalul Stanculescu, nici alt general nu se puteau aventura in asa ceva. Ei se aflau in fata unui fapt implinit -o revolta populara, la care armata nu se putea opune. Cel mai firesc si mai intelept era sa se alature acestei miscari si sa se puna in slujba revolutiei ceea ce spre cinstea lor au si facut .

 

@ Gabriela Savitsky

 

Este interesant ce spui si confirma si constatarile mele .

 

@ Emigrantul

Mi se pare simplista aceasta impartire pe felii a economiei .

Economie de subsistenta exista si in alte „felii”, nu numai in agricultura, asa cum exista unitati agricole performante (desi din pacate in minoritate).

Comertul ca si o serie de servicii diverse cunosc un proces de dezvoltare, diversificare si modernizare (inca insuficient) .

Au aparut si se dezvolta sectoare noi – sistemul bancar si de asigurari, bursa de marfuri si de valori, etc.

Deci, trebuie privit mai nuantat . Ce este fundamental – este efectul procesului amplu si grav de prabusire a vechii economii centralizate, neperformante si cel foarte dificil de structurare a unei economii de piata viabile, eficiente, compatibila cu cea a Uniunii Europene in care am intrat .

16 Responses to “PROBLEME….PROBLEME”

  1. bucur Says:

    Cred ca PSD nu trebuie sa faca aliante pre-electorale cu nimeni. Cu putina ordine in interior poate abtine lejer un procent suficient de mare care sa-i asigure majoritatea parlamentara sau in cel mai rau caz pozitia de lider intr-o coalitie pentru stabilirea majoritatii dupa alegeri. Personal , cu toate ca stiu ca parerile personale in astfel de cazuri raman doar personale ,cred cu tarie ca PSD poate obtine un procentaj foarte bun in urmatoarele alegeri.

    Si o alta chestiune care ma macina …daca PSD este in opozitie cel impiedica sa-si scoata in evidenta oamenii intr-adevar de mare valoare (personal sunt un simpatizant al domnului Nastase ). Da , e atacabil , stiu …insa chiar atat de inficosatoare este lupta ? Zvonurile spun ca Dl. Mircea Geaona s-ar opune . Daca este asa e pacat , il credeam cu mult mai inteligent,mai ales in ce priveste promovarea oamenilor de valoare intr-un partid.

    Cu deosebit respect ,
    Tiberiu Bucur .

  2. emigrantul Says:

    Domnule Presedinte

    Acea impartire in patru tipuri a economiei nationale, de care am pomenit intr-un mesaj precedent, este facuta chiar de catre fostul prim ministru al Romaniei, Adrian Nastase, intr-un articol amplu aparut pe situl sau ( http://nastase.wordpress.com ) la data de 4 Feb 2008 sub titlul “Cateva adevaruri despre economia romaneasca”

  3. ancaf Says:

    1. Ma bucur ca ati revenit pe blog!
    2. Apreciez ca mi-ati raspuns. Evident ca nu trebuie exagerat, dar eu cred ca in aceasta perioada un semnal bun pentru alegatori ar fi o mai mare transparenta, ca sa zic asa. Ecourile de la aceasta intalnire in media au fost elocvente pentru stilul mai putin formal al intalnirii la care ne referim (!). Iar aceste ecouri nu au fost de natura a incuraja ”revenirea electoratului psd la psd” -sau cel putin pe mine nu m-au convins vorbele ce s-au scurs in presa. Expresiile folosite acolo, tonul discursurilor etc. nu m-au incurajat. Cred ca in perioada de acum, dificila si pentru psd-isti, dar si pentru noi cei care am vrea sa fim alaturi, e nevoie de un stil mai direct, mai raspicat. Daca intalnirea ar fi avut loc la un sediu al psd cred ca tonul discutiilor ar fi fost mai putin beligerant.
    Stiu ca nu va plac aceste intalniri, sper, totusi!! ca prezenta Domniei Voastre acolo a meritat!
    3. In aceeasi ordine de idei, mi-ar place sa aflu din gura conducatorilor psd ca, da! sunt probleme!, da! avem ceva de discutat! etc.
    Si 4.
    …S-ar putea sa gresesc si politica sa se faca “altfel”.

  4. Ovidiu Says:

    Stimate presedinte Ion Iliescu, in 1989 eram copil la varsta de 17 ani, pur si simplu nu am nicio sursa de unde sa ma documentez,
    Dumneavoastra ati semnat la 24 decembrie 1989 decretul de infiintare a “Tribunalului Militar Exceptional” in calitate de presedinte al Consiliului Frontului Salvarii Nationale.
    Pe 24 decembrie 1989, erati directorul Editurii Tehnice.
    Consiliul Provizoriu al FSN si-a desemnat “presedintele” pe 26 decembrie 1989

    La data de 24 decembrie, dumneavoastra nu ati avut absolut nici o calitate juridica sau constitutionala care sa permiteti formarea unui “Tribunal Militar Exceptional”.

    Era legal decretul din punct de vedere juridic ?

    Stimate Ion Iliescu dvs, ati scris pe blog ca Consiliului Frontului Salvarii Nationale, s-a infiintat pe 22 decembrie 1989, intrebarea mea este, cum CFSN-ul a ajuns la putere ? Cine a acordat increderea infiintarii CFSN ?

    Stenograma secventei inregistrate in biroul de la CC al PCR, unde s-au adunat liderii FSN.

    Va citez un fragmaent : Nicolae Militaru: Mai, oameni buni! Frontul Salvarii Nationale actioneaza de sase luni, domnule. E adevarat ?

    Cu stima,
    Ovidiu.

  5. greselibloguri Says:

    Nenea ex presedinte….avem nevoie de ajutorul dumneavoastra.
    Suntem tineri si vrem sa vedem ce gandesc alti tineri. Am lansat un concurs:
    http://www.constantablog.net/concurs/
    Intrati acolo sa vedeti despre ce e vorba si promovati-l putin daca credeti ca merita.
    Va multumim!

    PS: Sa stiti ca eu v-am votat!

  6. emigrantul Says:

    Citat ION ILIESCU
    “Chiar daca ar fi dorit, nici generalul Stanculescu, nici alt general nu se puteau aventura in asa ceva. Ei se aflau in fata unui fapt implinit -o revolta populara, la care armata nu se putea opune. Cel mai firesc si mai intelept era sa se alature acestei miscari si sa se puna in slujba revolutiei ceea ce spre cinstea lor au si facut .”

    Haideti sa fim seriosi, armata se putea opune cu brio in conditiile in care era comandata de un militar competent si nu de un afacerist ca Stanculescu. Era suficienta trimiterea unui comando care sa fi scos revolutionarii din Televiziunea Romana, dupa care printr-o serie de comunicate sa se incerce linistirea/derutarea manifestantiilor pentru a cistiga timp pina ce unitati militare mari erau deplasate si distribuite in puncte cheie ale Bucurestiului astfel incit sa poata sparge orice incercare de grupare a oamenilor (revolutionarii aparuti peste noapte).

    Comportamentul lui Atanasie Stanculescu, probat chiar de acesta in anii care au urmat revolutie, demonstreaza evident ca el este un oportunist fara nici un fel de moralitate sau principii, un individ care subordoneaza totul propriilor interese personale.

  7. emigrantul Says:

    Pentru Ovidiu,

    Ion Iliescu avea sprijinul armatei, era recunoscut (neoficial) ca lider interimar si putea da ce ordine vrea, nu asta este problema.

    Ceea ce trebuie lamurit insa este daca pe 22 Dec. 89 a fost sau nu o lovitura de stat decisa de citeva persoane cu sprijin puternic din exteriorul tarii.

    Este foarte ciudat ca ION ILIESCU un om care nu are nici pe departe comportamentul unui aventurier, a riscat asa nebuneste aparind cu comunicate pe la televizor intr-un moment cind nu se stia nimic despre Nicolae Ceausescu (unde este si ce face). Acesta ar fi putut fi la comanda vreunui detasament de elita care fara mari probleme era capabil sa lichideze toti indivizii din sediul televiziunii.

    Este un fapt cunoscut, eu am auzit cu urechile mele la televizor, un comunicat dat pe data de 23 Dec. 89 cind Mihail Gorbaciov oferea sprijin militar revolutionarilor condusi de Ion Iliescu. Este adevarat dupa citeva ore s-a dat un alt anunt in care Gorbaciov spunea ca ceea ce se petrece in Romania este o problema interna si el nu se amesteca, dar asta nu mai conteaza, poate fi considerata o manevra politica. Gorbaciov isi oferise deja sprijinul sau. Daca revolutia din Romania nu ar fi fost pusa la cale de el, ce treaba avea cu sustinerea lui Ion Iliescu.

  8. curent01 Says:

    @emigrantul

    CITAT
    “Este un fapt cunoscut, eu am auzit cu urechile mele la televizor, un comunicat dat pe data de 23 Dec. 89 cind Mihail Gorbaciov oferea sprijin militar revolutionarilor condusi de Ion Iliescu”

    Este adevarat ceea ce spuneti. Va reamintesc insa ca James Baker secretarul de stat al SUA la acea vreme chiar a supralicitat si a invitat URSS sa intervina militar in Romania. Va mai reamintesc totodata ca si guvernul francez de la acea vreme a oferit sprijin militar antiterorist. Imi amintesc acest lucru la randul meu! cred deasemenea ca au fost si altii care au oferit sprijinul lor. din toate aceste oferte din motive pe care le intuiti nu a ramas pana acum decat sprijinul lui Gorbaciov folosit ca mijloc de propaganda si de sustinere a unor teorii gen “KGB face si drege” .
    Daca stati sa va ganditi la rece fara prejudecati la acea vreme si vazand ce se petrece in Romania toate guvernele straine ar fi oferit fara ezitare sprijinul lor. Un fapt firesc …. Ce erau sa faca? Sa stea ca strutul cu capul in nisip! va reamintesc ca URSS lui Gorbaciov la acea vreme era departe ca democratie de Romania comunista. La acea vreme avusesera in URSS alegeri libere ceva de necrezut cu ceva ani in urma. Gorbaciov a initiat de fapt reformele ce au dus la caderea razboiului rece. URSS nu a intervenit militar in niciuna din tarile fost comuniste pentru simplul motiv ca reformele lui Gorbaciov vizau si au provocat caderea regimurilor comuniste. De ce ar fi intervenit URSS in Romania? Eram deja ultimii care miscau ceva pentru schimbarea regimului…. Ceilalti o facusera de mult! Asta cu sperietoarea URSS este numai in mintea unora care pastreaza inca urme ale spalarii creierelor de catre propaganda ceausista. Asta era inca ultima carte pe care miza Ceausescu. 1968 – neinterventia in Cehoslovacia, asa zisa independenta a Romaniei fata de URSS, agenturile straine etc…. Multi din Romania de dupa revoluite aveau inca impresia ca dusmanul este URSS. Sunt inca de parere ca de fapt singurii dusmani ai nostri ca societate suntem noi insine!

  9. curent01 Says:

    @emigrantul

    Multi au reactionat dupa revolutie – vezi si fenomenul Piata Universitatii – ca si cum URSS era dusmanul Romaniei si urma sa ne invadeze din clipa in clipa. Precum catelul lui Pavlov multi dintre “intelectualii” Romaniei au avut o reactie tarzie gen 1968 atunci cand Ceausescu a refuzat invadarea Cehoslovaciei. Multi probabil credeau ca dupa revolutie ar fi fost ceva asemanator cu 1968. Ca dusmanul era inca URSS. Privind retrospectiv cred ca ne dam seama ca URSS ca si alte foste tari din blocul sovietic erau deja departe ca democratie fata de ceea ce in Romania erau primii pasi dupa o era cu adevarat glaciara. Propaganda ceausista cu agenturile si tot felul de sperietori a supravietuit astfel in cei mai bravi “anticomunisti” ce s-au manifestat dupa revolutie.

  10. comentatorul Says:

    Despre Revolutia din 1989

    Revolutia Romana din 1989 v-a luat prin surprindere?

    SONDAJ: http://www.sondaje.php0h.com/revolutia89.php

  11. Ovidiu Says:

    Stimate presedinte Ion Iliescu, ieri seara i-am raspuns lui Emigrantul, vad ca mesajul meu nu apare, oare e in SPAM ? Imi este greu sa cred ca dumneavoastra imi cenzurati mesajele.

    Stimate Ion Iliescu, am vrut sa va intreb cand s-a infiintat CFSN-ul chiar in seara de 22 decembrie 1989 ?

    Stanculescu a condus tara cateva ore, de la ora 13.30, 22 decembrie 1989 pana la ora 22:30 , adica pana la comunicatul citit de dumneavoastra la Televiziunea Romana Libera.

    Citez:

    “Ministerul Apararii Nationale
    Nota telefonica
    Nr. 39/ 22 decembrie 1989, ora 13:30
    Se vor executa numai ordinele primite de la ministrul Apararii Nationale. Fata de cele ordonate, comandantii militari sa asigure paza obiectivelor civile de importanta deosebita cu subunitati inarmate, care sa nu traga decat in situatia in care sunt atacate de grupuri inarmate cu arme de foc. Pentru stabilirea prioritatilor in asigurarea pazei, comandantii militari sa se puna de acord cu reprezentantii organelor locale. Militarii care asigura paza acestor obiective sa poarte pe bratul stang banderola tricolora.
    General-locotenent
    Atanasie Stanculescu” poate fi citit pe blogul meu aici

  12. ivan1168 Says:

    Domnule presedinte Iliescu

    Cu respect va rog a face dreptate modificand acea lege 42/1996 prin care numai cei care au depus acte doveditoare isi pot obtine certificatul de revolutionar pana in acel an,1996.
    Eu, nestiind si neauziind de acesta lege,nu am depus dosarul pentru obtinerea certificatului.Abia din anul 1998 am inceput sa ma interesez in Pitesti la Asociatia luptatorilor si ranitilor in revolutie pentru obtinerea certificatului,dar mi-au spus ca nu se mai poate obtine din cauza acestei legi.
    In 2004,deasemeni,am depus un dosar cu probe clare(poze,banderola,insigna si ecuson) care dovedesc ca eu si alti prieteni din cartier am fost la Bucuresti-Universitate in perioada 23-27 decembrie 1989,dar mi-au spus ca atunci incepe o noua etapa de preschimbare a certificatelor si s-ar parea ca sunt sanse mici ca pe mine sa ma includa pe acele liste,neavand acel certificat din 1996.In 2005,februarie,mi-au spus cei de la Asociatie ca mi-au lasat dosarul la Bucuresti,dar cu sanse foarte mici.
    Acum,in luna ianuarie din 2008,m-am interesat din nou de acel dosar,sunand si la Bucuresti,si mi-au spus ca nu este nici un dosar in arhiva.Iar cei de la Asociatie dau din umeri,spunandu-mi ca oricum nu puteam obtine certificatul din cauza legi 42/1996.
    De accea,eu va rog foarte mult,daca puteti(si cred ca puteti),sa modificati acesta lege,pentru depunerea actelor doveditoare si pentru cei care nu au putut sa obtina certificatul pana in 1996.Guvernul a prelungit termenul pentru preschimbarea certificatului pana in decembrie 2008.
    Deci va rog inca odata,de a ne mai da si noua o sansa,celor care nu au certificatul de revolutionar,dar au fost acolo pe “baricade” la CC si Universitate.
    Mentionez ca am mai pastrat o serie de poze+ecuson,in care pot dovedi ca am fost participant la Revolutie.

    In numele tuturor va multumim anticipat!Asteptam un raspuns.

  13. cirlovacristian Says:

    Cazurile Norica Nicolai,Blonda şi marinaru

    Ce ˝meserie˝ are blonda care este purtător de cuvînt în PD-L?
    Eu am auzit cînd a spus ….˝că nu este nici o problemă dar dacă vrea să fie ministru˝………-totul prin prisma cazului nepoata.
    Sincer,femeia în cauză chiar este blondă şi la propriu şi la figurat.
    Cum adică….˝dacă vrea să fie ministru˝…..şi dacă nu vrea ce se întîmplă?
    De unde are ˝blonda˝ideile acestea fără logică?
    Ea nu se uită în curtea proprie ce …….cresc şi cum cresc?

    Cu toate că nu-mi face o plăcere deosebită să aduc în discutie emisiunile ce se propagă prin ˝antene˝-nu numai reprezentantului lor,Dan Voiculescu şi neamurile,dar şi acelor mediatori şi mediatoare cu analiştii lor gen Radu ,despa şi Victor,care nu ştiu ce şcoli au absolvit-dar cîteodată au ceva dreptate.Lăsînd la o parte faptul că felix a lăsat cu gură de moarte dorinţa unei noi alianţe care să-l propage din nou în Parlamentul României,această alianţă făcîndu-se numai -dacă este posibil-cu doar două partide,respectiv PSD şi PNL,deoarece UDMR şi PD-L ul îl va sictiri, antenele sale mai spun şi ceva adevăr.Dar care este scopul?
    Problema este că atunci cînd verdictul ,în cazul studierii arhivelor şi poliţiei politice,a fost favorabil ,Curtea Constituţională a fost OK iar acum?
    P.Conservator ce înseamnă şi ce doctrină are?
    Mai bine aliaţi-vă cu Becali poate că prindeţi un loc în Parlament.

    O altă chestiune:
    Ce se ˝băşică˝ PNL-ul cînd nimic nu-i favorizează pe ei,marii acţionari,marii latifundiari şi etc….dar cînd o lege care afectează drepturile unor cetăţeni simpli ,acea lege este CONSTITUŢIONALĂ , de ce nu au aceiaşi poziţie?
    Am auzit-o pe NN cînd exprima dorinţa de luptă pentru problema cetăţenilor evacuaţi-Legea 10 şi 112.De ce trebuie să se acţioneze în justiţie cînd este vorba de o problemă de administraţie,dacă vrea să se rezolve ceva în această problemă.Încă o dată minte PNL-ul.
    Cu toate că marinaru ˝încalcă˝ o întelegere şi probabil plăteşte o poliţă veche ,sincer NN a făcut mai multe decît este scris şi ea ştie mai bine.

  14. duduloi Says:

    Domnule Presedinte, imi puteti spune cea mai mare greseala a regimului comunist? As putea totusi sa va spun parerea mea…Greseala a fost statutul si anume a fi un singur candidat pentru functia suprema si votul prin ridicare de mana(iar de frica toata lumea era cu mana pe sus chiar un pic tremuranda..).
    Dar iata ca trecura vremurile si in zilele noastre la PSD, intr-o perioada anume a existat, de asemenea, un candidat unic, pana cand Ion Iliescu face o greseala (neimaginandu-si ca nu va fi reales).Greseala consta in existenta uniu al doilea candidat.Astfel, apare reflexul firesc,poate chiar romanesc de a fi ales “cel nou aparut”, si in felul asta, cu scuzele de rigoare, PSD-ul este condus de d-l NIMENI.
    Dar iata cum se poate corecta situatia actuala la primele alegeri.Acestea ar trebui facute in doua tururi.In primul tur sa fie alesi primii 20-50(oricat hotarati) candidati, iar in al doilea tur, din acei 20-50, sa fie ales dupa ce a intrunit numarul de voturi presedintele partidului.
    Cu toata stima, o studenta, om politic in devenire.

  15. mari63 Says:

    Domnule presedinte,de ce nu il sustineti mai vehement pe domnul Adrian Nastase? Mentionez ca sunt o veche simpatizanta a partidului fondat de dumneavoastra si privesc intristata convulsiile televizate ale d-lui Geoana. Chiar daca ma veti considera sentimentala sa stiti ca am fost marcata de Alegerile din 2004. Am fost constienta de problemele care urmau sa apara si din pacate am avut dreptate.Ne-am intors in anul 2000!Daca o tinem tot asa vom fi si mai izolati de restul lumii. Am fost educata in spiritul dragostei de tara si la randul meu asa imi educ fiica.Cred ca ar trebui sprijinit d-l Nastase pentru ca la aceasta ora nu exista(dupa mine) o alta personalitate in PSD care sa il poata depasi pe d-l Basescu.Sper ca nu v-am agasat cu dorinta mea si daca raspunsul d-vs nu va fi pe placul meu sunt sigura ca veti intreprinde numai demersuri favorabile romanilor. Cu deosebita consideratie,Martha

  16. cirlovacristian Says:

    D-le Ion Iliescu
    pe baza celor scrise de dv…..˝Vă reamintesc în ce condiţii s-a constituit Consiliul Frontului Salvării Naţionale în noaptea de 22 decembrie.˝……
    în ce condiţii s-a constituit CFSN-adică care erau acele condiţii-vă rog?
    Aştept răspunsul.
    Vă mulţumesc anticipat.

Leave a Reply

