“LEAPSA” !

Cu cateva zile in urma am transmis o “leapsa” inspirata dintr-o postare pe blogul Cotidianului apartinand lui Cristian Teodorescu – “ Reguli de convietuire la blog intr-un an electoral”.

.Recunosc faptul ca Regulile de convietuire la blog trebuie sa comporte un caracter general si nu sa se rezume la anul electoral. Dupa cum afirma inteleptul Confucius in a sa “Neticheta sociala”..Cred ca bunul simt e la el acasa pe blog la fel ca in viata reala”. Consideratii pertinente pe care le impartasesc. Poate fi benefica aceasta forma de exprimare libera si neingradita daca reuseste sa-si impuna un fel de democratie utopica in care nu mai conteaza distante sau ranguri ci numai regulile de buna cuviinta.

Diana Dragomir reprezentanta a Inpolitics, initiatoare de proiecte de mare impact emite opinii pertinente. Este de retinut opinia ca bloggerii nu se pot substitui autoritatilor statului precum si aceea potrivit careia opiniile de pe bloguri sau comentariile nu pot fi supuse prevederilor Codului Penal. Dar completez eu…prevederilor Codului MORAL- da !

Mihnea Georgescu militeaza pentru auto cenzura “poporului bloger” in materie de antisemitism si rasism. Este o realitate absolut necesara determinata si de conditia noastra de stat membru al Uniunii Europene.

Horea Badau si Gabriela Savitsky fac demersuri in favoarea ideii de “bloguri curate”. Multumesc tuturor celor care au preluat “LEAPSA” !

20 Responses to ““LEAPSA” !”

  1. Bibliotecaru Says:

    Punctul meu de vedere este extrem de simplu. Oamenii care au bun simţ şi civilizaţia le este în sânge, nu vor avea niciodată nevoie de reguli, în nici unul dintre cazurile normale sau anormale nu vor avea un comportament în afara obişnuinţei lor. Cine “sare calul”, se descalifică automat.

  2. comentatorul Says:

    Cum ati caracteriza cel mai bine Partidul Social Democrat?

    SONDAJ: http://www.sondaje.php0h.com/psd.php

  3. Mihnea Georgescu Says:

    Mulţumesc pentru apreciere.

  4. ancaf Says:

    V-a(u) luat sediul din Kiseleff?! V-au luat toate sediile PSD din tara?!
    Daca nu, poate imi explicati si mie, domnule presedinte, mojicia, nesimtirea, tupeul etc. lui geoana si, vorba ceea- a “acolitilor” sai, de a organiza intalnirea PSD la o pensiune intr-un camp (cel putin asta am vazut la TV) parca erau niste copii tampiti! Joaca paint-ball?! S-a interzis PSD si eu nu am aflat?!
    Sunt absolut penibili!
    Chiar s-au prostit de tot?!

  5. Ion Iliescu - un avocat al toleranţei pe bloguri « Mihnea Georgescu Says:

    […] under Cultura, Iliescu, Politică   Mulţumesc domnului Preşedinte Ion Iliescu pentru cuvintele de apreciere de pe blogul domniei sale. Şi eu sunt un adept al toleranţei şi al dialogului. Apreciez […]

  6. Ovidiu Says:

    Stimate presedinte Ion Iliescu, am citit raspunsul catre bibliotecarul, de ce nu-l reamintiti pe Victor Stanculescu ? citez :

    “Dupa ora 13:30 (estimarea veridica este 13:40-13:45), contactat de Ion Iliescu, generalul Stanculescu il cheama pe acesta la MApN, ii ofera protectie si il recunoaste ca succesor al lui Nicolae Ceausescu. In scurt timp, Ion Iliescu va fi contactat si de colonelul Gheorghe Ratiu, din partea conducerii Securitatii.

    12 Inainte de ora 14:00 a zilei de 22 decembrie 1989, Ion Iliescu era recunoscut ca succesor al lui Nicolae Ceausescu si sprijinit de Armata, Ministerul de Interne si Securitate.”

    INTERVIU cu Victor Stanculescu:
    Erati singurul om din tara care detineati atunci puterea si aveati puterea sa i-o dati lui Iliescu ! Spune dl Victor Stanculescu
    “Asa a si fost. De-aia a ramas intai la minister” .
    Si aici a inceput el sa stabileasca primele legaturi?
    Stanculescu:
    “I-am acordat incredere, asta e adevarul, nu i-am spus concret: “”Ia comanda si apuca-te de treaba!””. Si in timpul asta Iliescu se interesa de soarta lui Ceausescu. Atunci m-a intrebat, catre seara, daca si ce stim despre Ceausescu. Nu, nu stim, i-am spus. Apoi i-am spus: “”Stiu unde e. Am luat masuri si va fi bine pazit!””. Nu i-am spus vezi ca e in locul cutare.”
    Prima intalnire cu Iliescu a fost la biroul dumneavoastra?
    Stanculescu : “Da, in biroul meu!”
    Deci a venit si cum l-ati tratat? Stanculescu : Ca un posibil conducator al Revolutiei?
    Stanculescu:
    “Am considerat ca este posibil sa fie conducator ca e cel mai in masura, deoarece eu stiam ca in cladirea fostului CC se incercase de catre Dascalescu, Verdet si altii sa se organizeze noua conducere, tot de tip comunist” mai detaliat

  7. Gabriela Savitsky Says:

    Domnule blogger Ion Iliescu,

    da, aici in spatiul virtual, ne permitem multe; ne permitem familiarisme la care, altfel, fata in fata, nu am indrazni nici macar cu imaginatia. Va multumesc pentru “leapsa”. Cum mi-am facut blog? Dupa ce vreo doi ani am comentat amboulea pe forumuri la ziare sau am trimis scrisori virtuale autoritatilor, scrisori care direct in cos au nimerit, necitite, dupa ce am comentat pe blogul domnului Adrian Nastase diverse, atragandu-mi mania diriguitorilor partidului si s-a lasat cu telefoane de avertisment (nestiind aceia ca eu de moarte nu ma mai tem de mult, iar la orice fel de durere fizica sunt imuna), voind sa comentez pe blogul dumneavoastra, am costatat ca musai trebuie sa am blog. Asa ca mi l-am facut. La inceput mi s-a parut amuzant, apoi am inteles ca e o responsabilitate. Am descoperit puzderie de bloggeri inteligenti, instruiti, educati, talentati. Asa ca optimismul meu a luat o gura de aer proaspat. Mi-am zis: nimic nu e pierdut, atata vreme cat tinerii sunt preocupati de problemele Cetatii, se informeaza, analizeaza, isi exprima punctele de vedere.
    In general, limbajul chiar daca uneori e colocvial, nu coboara in subteranele comunicarii. Cu rare exceptii, care exceptii sunt izolate si anatemizate de “anticorpii” pe care i-a fabricat insasi blogosfera. Un blogger necivilizat, care injura sau batjocoreste nu va mai fi frecventat si nu ii vor fi aprobate comentariile. Ca in viata reala, virtualul s-a “clasificat”. Exista elite ale blogosferei, cei instruiti, eleganti, esteti. Sunt multe asemenea bloguri, nu dau exemple de teama de a nu uita pe cineva. Sunt unele grupuri de bloguri tematice, ca un arc de cerc ce subintinde o intreaga “felie” a manifestarilor sociale: muzica, IT, filme, psihologie, credinta, religii, politica. O paleta de pareri si moduri de exprimare fascinanta. Cei care injura si sunt suburbani, au si ei gruparea lor. Nu sunt, geografic, la periferia blogosferei dar seamana cu gastile de cartier, sau de coltul strazii. Prin limbaj, prin atitudine, prin tonul vocii. ce mai adeseam sunt frustratii si nemultumitii care vocifereaza si mishtocaresc orice incercare echilibrata de a apara o pozitie, un mod de a gandi, de a trai si intelege.
    Nu trebuie sa va faceti griji; chiar daca nu exista un Big Brother care modereaza excesele, ele se marginalizeaza singure. In definitiv, fiecare dintre noi trece pe langa baietii de la coltul strazii, dar inafara de strigatele si trivialitatile care trec pe langa urechi, cand ajungi acasa ai si uitat de ei.

    Si totusi, nu-mi pot reprima dezamagirea. Am schimbat cateva cuvinte cu un tanar, stand in fata Clubului A, dupa intalnire. O clipa, privindu-i ochii ca de carbune incins, si stiind ca se ocupa cu filozofia, m-a strafulgerat gandul ca seamana cu Lucian Blaga. Poate m-am inselat atunci, poate cand am ajuns acasa… si am citit… Mi-ar parea rau sa se piarda inca un suflet sub masinaria aceasta infernala a realului…

  8. emigrantul Says:

    DOMNULE PRESEDINTE,

    SUNTETI DE ACORD CU IMPARTIREA ECONOMIEI ROMANESTI IN PATRU MARI CLASE ASA CUM O FACE UN CUNOSCUT OM POLITIC ROMAN

    Citez:

    “Care este profilul economiei romanesti?

    Ceea ce in mod generic este denumit „economia nationala” este, in fapt, un ansamblu de patru tipuri de economii:

    – economia de subzistenta (o parte din agricultura romaneasca);

    – economia specifica epocii industriale (industria grea, sistemul energetic);

    – economia bazata pe cunoastere (sectorul IT si o parte serviciilor);

    – economia romanilor care muncesc in strainatate.”

  9. george2000 Says:

    De cateva zile astept reactia dv-stra la decizia CSM asupra CNSAS;
    Nici un raspuns.
    Desi este iarna, afara ploua, intradevar…
    Trist, banuiesc ca are legatura cu incalzirea globala.
    SA DAM FOC LA DOSARE!
    SA NE IMACULAM!
    Apoi vom avea o cariera politica infloritoare!
    DATI-MI DOSARUL SI IL VOI FACE PUBLIC! (HE HE HE)
    Unde va este dosarul?

  10. cirlovacristian Says:

    D-le Ion Iliescu
    Dv aduceţi in discutie Codul Moral-pentru bloggeri,cetaţeni,etc-în condiţiile în care membrii de frunte ai PSD-ului ˝au trecut de faza aceasta˝.Personal recunosc că de multe ori -în viaţă-am întrecut ˝masura˝ dar totuşi-fara să-mi gasesc scuze-ce altă posibilitate aş avea să mi se respecte drepturile de cetaţean,om,plătitor de impozite,etc……
    După cum am mai atras atenţia sunt ˝prea multe˝ libertaţi ˝oferite˝.Un proces de educaţie înglobeaza şi puterea exemplului-aici nu este cazul dv.
    Toţi cetaţenii României ştiu că dv aţi dat ˝un exemplu˝ în cele mai multe situaţii dar,pentru că există un dar,de ce nu sa prins şi de aceia care trebuiau să fie primii?
    …..˝democratie utopica in care nu mai conteaza distante sau ranguri˝……
    Nu distanţa sau rangul este ceea ce conteaza,respectul pentru ceilalţi membrii ai societaţii este cu totul altceva-este o ˝chestie˝pe care o simţi-şi pentru acest fapt argumentez cu o povestioara:am avut prilejul sa stau de vorba cu o persoana care nu a avut nici o legatură cu România sau fostul bloc estic şi în momentul în care am început discuţia eu m-am adresat cu dle,în secunda urmatoare mi s-a atras atenţia că numele lui este …..eu explicîndu-i că nu-mi permit din cauza vîrstei,rangului social şi educatiei nu pot decît să încep cu dle.Am primit o lecţie de 30 min de educatie cu exemple,printre altele întrebîndu-l pe nepotul său cum i se adreseaza diferitelor persoane si implicit lui.Menţionez ca persoana în cauza are peste 78 ani şi nepotul doar 9-ambii educaţi la şcoli din Oxford.Am pastrat şi păstrez legătura cu persoana în cauza dar mi-au trebuit peste şase luni de zile să ma ˝ridic˝ la nivelul lor.
    Ceea ce doresc să arăt este că nu contează rangul,distanţa,educatia profesională şi altele dacă noi traim într-o societate ˝bolnavă˝ şi copii ce se nasc şi dezvoltă în această societate bolnavă nu au ce să vadă-înafară de omoruri,violuri,furturi,tîlhării,fraudă,demnitari care dorm în parlament,demnitari care se sustrag de la treburile zilnice,etc….
    Mihnea Georgescu ˝militeaza pentru auto cenzura “poporului bloger” in materie de antisemitism si rasism˝ fără sa cunoască că Românii,Bulgarii sunt priviţi ca nişte paria în ţările lor natale de către unele dintre popoarele conlocuitoare.De ce?
    Mihnea te rog să te duci şi să stai de vorba cu un cetăţen de etnie care are o bîtă/sabie în mînă şi să-i povesteşti de toleranţă.

    @bibliotecaru
    ….˝Cine “sare calul”, se descalifică automat.˝……
    Sunt convins că nu numai în vorbire şi scriere ˝stă totul˝ şi îmi pare rău că trebuie să spun că nu este adevărat această afirmaţie.Vin şi balansez cu˝un şut în… un pas înainte˝

    Doamnelor şi domnilor,fiecare lucru are o parte buna şi una rea şi o să vă întreb de unde ştiţi ce este un limbaj colocvial,o înjurătură,o batjocoră dacă tu nu ai folosit şi nu foloseşti aşa ceva în exprimare niciodată sau
    nu-l ai în vocabular?

    Trebuie cenzurat-dacă este nevoie-cuvîntul,fraza,nesimtirea dar nu opinia indiferent din ce mediu provine.
    Personal consider că discuţiile pe blog ˝ia pulsul realităţii˝ şi indiferent de limbajul folosit ˝este mult mai uşor să previi o boală decît să o tratezi˝
    @Gabriela Savitsky
    ……˝sunt frustratii si nemultumitii care vocifereaza si mishtocaresc orice incercare echilibrata de a apara o pozitie˝…….
    Dacă demnitarii-parinţii Constituţiei-îşi iau libertatea de a face ce vor ˝muşchii˝ lor eu de ce să nu-mi iau libertatea să-i injur,să-i mishtocăresc.
    Sunt prea puţine cazurile cînd dintr-o familie dezorganizată ˝ies˝ oameni de caracter.

    “Comportamentul nu este persoana… dar este cel mai bun indicator al personalitatii cuiva.”

    Vă mulţumesc

  11. Confucius Says:

    Va multumesc pentru aprecieri. Buna leapsa.

  12. tastator Says:

    Ce mică e lumea… eu am căpătat o altă leapşă, aparent copilărească. Cum farmecul e să i te conformezi şi apoi să o dai mai departe, iata cum functioneaza: „1. ia cartea din proximitate;
    2. deschide-o la pagina 123;
    3. gaseste al cincilea paragraf;
    4. posteaza pe blog primele patru rinduri din respectivul paragraf;
    5. interzis a se cauta O carte, in mod special;
    6. da leapsa mai departe la citi prieteni vrei tu.“

  13. Maria Barbu Says:

    @carlovacristian,

    cred ca ai dreptate cand spui ca nu opinia este cea care deranjeaza ci felul in care este formulata. Daca cineva foloseste un vocabular agresiv, cu termeni sinonimi intolerantei, ori cu termeni vulgari, atunci nu ai cum sa apreciezi opinia persoanei respective, pentru ca te simti agresat ca persoana.
    Numesc agresiv si intolerant, dupa modelul proletcultist, limbajul utilizat de intelectualii de la SAR (Societatea Academica Romana, – care este in fapt o asocsiatie de 5 persoane!) de exemplu. Alina Mungiu Pippidi a fost chiar comparata cu Ana Pauker, reactualizand vocabularul regimului bolsevic de trista amintire.
    Nu pot admite nici limbajul ultra-vulgar care este utilizat pe unele bloguri care il idolatrizeaza pe Traian Basescu. Oamenii aceia au pareri poate contrare parerilor mele, ceea ce este firesc, pentru ca suntem personalitati diferite, cu continuturi diferite, dar nu pot considera firesc nici limbajul agresiv intelectual ori politic, si nici cel vulgar. Respectul se castga, nu se ia cu forta!

  14. Bibliotecaru Says:

    @ cirlovacristian
    :)
    Spuneţi domnia voastră:
    “trebuie să spun că nu este adevărat această afirmaţie”
    fără a argumenta cu ceva.
    “A sări calul” înseamnă, pentru mine, să treci dincolo de limita bunului simţ. Limita bunului simţ este ceva schimbător, de la caz la caz. Într-un fel îmi permit să vorbesc cu o personalitate a lumii politice, de exemplu cu un om ca domnul Ion Iliescu, şi în alt fel vorbesc cu un prieten foarte vechi. Bunul simţ nu este o valoare absolută ci o convenţie care te împiedică, de exemplu, să te scobeşti în nas atunci când eşti la un concert simfonic. Nu e vorba că pudoarea şi buna creştere îi face pe cei care au bun simţ să crească precum într-un palat de sticlă, feriţi de orice este rău, este vorba de câteva norme de comportament implicit. Domnul ministru de externe nu a făcut nici un fel de gest obscen spunând acel “good point”, dar a făcut acel gest taman când nu trebuia. Poate că putea să-l facă, ca un gest colocvial, în cazul unei discuţii particulare, nu însă la o ceremonie.
    Apropo de ce spuneaţi domnia voastră despre cenzura opiniei, în momentul în care aţi spus, repet, fără nici un fel de argument, “trebuie să spun că nu este adevărat această afirmaţie”, practic mi-aţi cenzurat opinia. Vă rog să analizaţi logic ceea ce spuneţi înainte de a mă combate.

  15. ancaf Says:

    Domnule presedinte, se intampla ceva? Ma mira tacerea Domniei Voastre din ultimele 2 zile – ma refer, in primul rand la blog!

  16. cirlovacristian Says:

    @bibliotecaru
    Dacă doriţi să argumentez afirmaţia doresc înainte de toate să-mi spuneţi cine stabileşte/a ajuns/a constatat limita-inferioară şi superioară?

    …..˝Bunul simţ nu este o valoare absolută ci o convenţie care te împiedică˝……….
    Una dintre diferenţele care există între noi creştinii şi spre exemplu musulmanii constă în faptul că musulmanii sunt educaţi în spiritul de a apăra,sub orice formă,onoarea cu alte cuvinte există îndemnul ˝la luptă˝.
    Dv spuneţi bine ˝bunul simţ nu este o valoare absolută˝ dar nici
    ˝o convenţie care te împiedică˝……..mai degrabă este un ˝set de învăţături şi legi nescrise şi scrise˝ care te obligă să convieţuieşti şi care suferă transformări continue de remodelare interioară şi exterioară.
    Dacă legile ar fi fixe fără a lăsa loc de interpretări ar fi mult mai uşor în comparaţie cu ˝flexibilitatea˝ deoarece există doar o singură ˝rezolvare˝ fără complexităţi şi variabile.
    …“trebuie să spun că nu este adevărat această afirmaţie”…..este opinia mea care nu vă cenzurează nici pe dv şi nici opinia dv şi scopul fiind că exită şi alte păreri-nu pentru a combate.
    Mulţi îmi spun că eu caut nod în papură,probabil este adevărat,dar nu am voie sau poate vreau să mă conving personal sau poate chiar găsesc nod în papură şi atunci ce se întîmplă?
    Personal cred că un dialog trebuie să fie constructiv şi să scoată la lumină ce este mai bun,frumos,etic dar trebuie văzut/analizat/discutat cu rele şi bune.
    Vă mulţumesc

  17. Gabriela Savitsky Says:

    Carlovacristian,
    eu cred ca lumea noastra nu-i destul de buna pentru tine. Incearca sa nu mai generalizezi, generalizarile pacatuiesc de multe ori prin exceptiile lor. Poate ca din familii denaturate ies geniile; ce parere ai? Tocmai de-acolo. Exista o teorie ca bunastarea, confortul, preaplinul si plictisul nu ivesc oameni de exceptie. Ci tocmai un mediu ostil. Daca noi toti te-am injura, cu argumente desigur, ori ti-ai lua talpasita, ori ai citi intr-una ca sa ne poti contrazice… nu cred ca esti cautator de noduri in papura, mai degraba de cautator al adevarului absolut. Acela e in inima ta, nu-l mai cauta la noi.

  18. cirlovacristian Says:

    @Gabriela Savitsky
    -este posibil să generalizez prea mult.
    -este posibil şi ˝teoria˝ cu geniile,bunăstarea,confortul,…..
    -în problema/teoria cu înjurăturile,îmi permit să vă contrazic deoarece nu mă cunoaşteţi şi nici caracterul
    nu mi-l puteţi ˝anticipa˝-decît dacă…..
    M-am gîndit şi la ˝adevărul absolut˝ ceva de mult timp dar ……nu am referinţe,adică nu am la ce să mă raportez deoarece ceea ce-mi convine mie este posibil să nu-i convină altcuiva şi aşa mai departe .
    Sincer încerc să ˝respect˝ totul din jurul meu, cu toate că fac eforturi,dar nu accept orice fără să vreau eu.
    În plus sunt puţin idealist şi am fost învăţat ˝să vad alb şi negru˝ şi de multe ori greşesc.
    ˝eu cred ca lumea noastra nu-i destul de buna pentru tine˝-depinde ce reprezintă termenul ˝lumea˝ dar dacă citesc ce scrieţi atunci înseamnă că vă accept,problema fiind dacă voi mă acceptaţi în această lume a voastră.

    Lacătul/încuietoarea este pentru oamenii cinstiţi deoarece trebuie să ştie că acolo nu au acces dacă nu ai cheia care să se potrivească.

    Vă mulţumesc

  19. Bibliotecaru Says:

    @ cirlovacristian
    Păi exact acest lucru este cea mai importantă parte a bunului simţ, aproximarea acestei limite. Bănuiesc că nu aţi citit cu atenţie.

  20. cirlovacristian Says:

    @bibliotecaru
    Este vorba de o aproximare dar totul depinde de care parte a ˝baricadei˝ te afli şi atunci fiecare îşi alege o referinţă -care este variabilă-şi totodată trebuie şi aceasta limitată/cenzurată şi se ajunge din nou la faza iniţială…..nu ştiu sigur dar trebuie şi o flexibilitate/inflexiune undeva.
    Dv faceţi referire strict la a sări calul ceea ce implică doar o limită-pe care o consider superioară de aceea mi-am permis să ˝argumentez˝-cred eu greşala.
    Vă mulţumesc

Leave a Reply

